מבקש עזרה ואם אפשר גם מסהר

nike001

New member
מבקש עזרה ואם אפשר גם מסהר

אני מכור לאינטרנט מאוד
התכנים שאני מתעניין בהם ממכרים אותי
ובגלל זה אני ישן מאוחר ומתפקד פחות טוב יום למחרת
וגם ההתמכרות לתכנים מסוימים באינטרנט באה על חשבון דברים אחרים שמועילים בשבילי.

אני חושב שגם לגבי גלישה באינטרנט אפשר להפיק ממנו יותר מיטב ולרוב אני יותר נייטרלי נמשך למוזיקה, כתבות וכאלה במקום להתמקד או בדברים שבעיקר יקדמו אותי באינטרנט (יש דברים שמקדמים אותי באינטרנט גם עכשיו אבל פחות מתמקד בהם אלא יותר בדברים שגורמים לי לרוגע והנאה) או בדברים אחרים בחיים עצמם שגם יכולים לקדם. אני נשאב לרוגע, להנאה ..... בדומה לאנשים שבעיקר יושבים וצופים להנאתם שעות בטלויזיה (או קחו תחביב שתרצו).

ברור לי שגם מתחביב אפשר להניב כסף אבל לא תמיד אני עושה זאת. כמו שאמרתי אני בעיקר רק שומע מוזיקה וקורא כתבות ומשתף תכנים מעניינים בפייסבוק. בעיקר הנאה וכך פחות מתקדם בחיים ואני רוצה להתקדם.

איך אני עושה הגבלה לזמן לגלישת הנאה, זמן לגלישת התקדמות בחיים וזמן לדברים אחרים שיקדמו אותי? אני שעות שומע מוזיקה וקורא כתבות ומשתף תכנים... שעות רבות מאוד...

אני מבין שיש סדרי עדיפויות הגיוניים וטובים לי אבל אני מתעצל ולא מצליח להתנתק ובוחר נטו לעשות מה שגורם לי להנאה אבל אחר כך אני כואב את ההתקדמות בחיים שהיא איטית ויכלה להיות מהירה יותר...
 
מאז שאיבדתי עניין בתכני תפוז והחלפתי

את חיי האינטרנט בחיים חיצוניים אני הרבה יותר מסופקת. אינטרנט זה תחליף אינסטנט וזהו. אם חברה שלי לא הייתה מנהלת פורום לא הייתי גולשת פה בכלל
 
שלום

כסף אינו העיקר בחיים. גם הרוח חשובה. בעזרת האינטרנט אפשר להתפתח בכל מיני תחומים, גם אמנותית, גם מעשית וגם אינטלקטואלית. האינטרנט כלי מצוין וכדאי לנצל את מעלותיו. יש עוד מקורות שונים ומגוונים לרכישת ידע ועניין שמפתחים ומקדמים.
&nbsp
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
להרגיש בשליטה

היי נייק יקר
אני מרגישה כמה שהנושא הזה של תחושת התקיעות מתסכל אותך, שאתה כל כך רוצה להתקדם אבל מרגיש חסום ומנוע מכך, מרגיש שיחד עם הרצון הזה אתה פשוט מאבד שליטה לפעמים, מתקשה להיות מול משהו שגדול וחזק ממך, שלא מותיר לך ברירה..
&nbsp
אתה מספר לנו על תחושת השקעת הזמן שלא מצדיקה את עצמה, שלא מחזירה לך דבר כמו שהיא לוקחת, שמפריעה להתפתחות שלך ולא מקדמת אותך.
ונשמע, שאתה מזהה פה בעצמך קושי שהיית רוצה להתגבר עליו, קושי שאתה מסמן לעצמך כאתגר שהיית רוצה להתמודד איתו באופן ספציפי.
&nbsp
יקר, מחשבה אחת שעלתה אצלי היא שזה בסדר גם סתם לשוטט ברשת, בלי מטרה, כפעילות פנאי ומנוחה – כפי שלא כל פעילות ופעולה שלנו בעולם שמחוץ לרשת היא תמיד מוכוונת מטרה ומיועדת לקדם אותנו. כולנו צריכים 'לשקוע' קצת מידי פעם

ומהצד השני, אני מבינה שאתה מרגיש שזה פשוט משתלט – שללא גבולות או מגבלות אתה נשאב לפעילות הזו שלא מקדמת, שבאה על חשבון פעילויות אחרות שאולי כן יקדמו.
&nbsp
נייק שלנו, אולי אם קשה לך לעבור לפעילות יותר מוכוונת מטרה אחרי שהתחלת לגלוש בשביל ההנאה, ובעצם לשים גבול לגלישת פנאי – אולי כדאי לנסות מהזווית ההפוכה – להחליט איזה פרק זמן אתה רוצה להקדיש לפעילות מקדמת – למשל, שעה היום – קודם להקדיש זמן עבורה, ורק אח"כ בזמן שישאר לפנות לפעילות פנאי.. האם אתה חושב שנסיון כזה יכול להקל?
&nbsp
 
למעלה