האם יש מקום לדעתכם לפתיחת פורום לנפגעי נפש שלא מיועד לתמיכה?

האם יש מקום לדעתכם לפתיחת פורום לנפגעי נפש שלא מיועד לתמיכה?

אלא לדבר על מה זה להיות נפגע נפש, סטיגמות ולא רק לשתף במצוקה שזה אמנם חשוב אבל הוא העיקרי של הפורום פה. לא יודעת אם אתם יודעים אבל בערוץ 10 מיום ראשון התחילו להקרין כתבה במהדורת חדשות "בנפשנו" שזה מדבר על סטיגמות ומערכת בריאות הנפש. יש אצלי בהוסטל מדריך שגם מתמודד נפש ובכלל לא כולם פה בהכרח נפגעי נפש אלא רק אולי במצוקה וזה לא רלוונטי לגביהם. אני הרבה זמן רוצה לפתוח פה פורום שקשור להתמודדות ומגבלות נפשית ומשום מה הנהלת תפוז לא חוזרת אליי עם תשובה.
 

nike001

New member
זה יכול להיות מעניין

כי אני מאמין שיש סטיגמה על חולים. דברתי על זה עם אחותי האמצעית והיא אמרה שכולם היום כבר חולי נפש. הכוונה שלה הייתה שזה כבר פחות מעניין כי המון מתמודדים.
קראתי בתגובות לאותו אם שהתאבדה ובנותיה נשרפו על כך ש80% מהציבור בישראל בטיפול פסיכאטרי ונוטל כדורים. לאותה תגובות היו תגובות של 'מה פתאום זה המון' ותגובה לתגובה שזה נכון ותבדקו. תגובה נוספת הייתה שיוקר המחיה בישראל גורם לכך.
&nbsp
בכל מקרה, יש עניין של סטיגמה ויש עניין לנפץ את הסטיגמה.
&nbsp
בתור אחד שגם שייך לקהילה אחרת אני חושב שכל המאבק שהקהילה עושה למיגור ההומופוביה הצליח לעשות שינוי מסוים ומאמין שבעתיד זה ישתפר יותר. למה אני מתכוון כשאני אומר שינוי? למשל שבמקומות מסוימים פחות יציקו להומואים ויהיו יפי נפש שיגידו 'הומו? סבבה' אבל בתוכם יהיה להם גזענות. כשאני מדבר על עתיד ורוד יותר זה על אנשים שבתוכם לא יהיה גזענות ותהיה קבלה מלאה. זה כמובן דוגמה שולית כי להומופוביה יש צורות רבות והקיצוניות שבהם הם אלימות מילולית ופיזית.
&nbsp
לגבי אנשים שנוטלים כדורים אני מאמין שיש סטיגמה, שיכולים לומר 'החולת נפש הזאת' ולדבר מילים לא טובות ואני חושב שגם במקומות עבודה פחות יאהבו את זה. מה שכן יש אנשים שדואגים להסתיר וזה מה שלדעתי יכול לסייע. עם זאת אני חושב שלעשות מאבק כדי לנפץ את הסטיגמה זה יהיה מעולה. כי חולי נפש ברובם לא אנשים אלימים ויכולים להיות אנשים טובים שמתמודדים עם קשיים כי עברו חיים לא קלים וזה מה שהביא אותם למה שקרה להם. אפשר להעביר מסר מסוים במאבק כדי לנפץ את הסטיגמה.
יש המון אנשים שאפילו עובדים בתפקידים בכירים (כך שמעתי) שמתפקדים טוב עם כדורים ואת בכלל לא יודעת שהם על כדורים.
&nbsp
אגב, אני מכיר מישהי שהייתה מפרסמת את הכדור שהיא לוקחת: מצלמת ומעלה לפייסבוק. זה לא משהו שהייתי עושה דווקא בגלל שאני יודע שיש סטיגמה לא טובה.
&nbsp
אני גם חושב שאנשים שבטוחים בעצמם ויש להם מעגל חברים רחב ותומך ויש להם כשרונות שהם מביאים לידי ביטוי וגם מצליחים תעסוקתית וכו' אז גם אם לוקחים כדורים אז לוקחים כ'אוקיי, אבל הוא מצליח בכך וכך וכך' אבל לא כולם הם הסוג הזה וכן יש דיעה לא תמיד טובה לגבי מתמודדי נפש וזה יכול להיות רעיון. אני לא יודע למה בתפוז לא חזרו אלייך אבל תפוז זה לא קהילת הפורומים היחידה בארץ (אבל לדעתי כן הכי טובה). יש עוד פלטפורמות . אני באופן אישי כן הייתי שמח אם זה היה בתפוז לדעתי כי אני אוהב את הממשק של תפוז ויש כאן קהל רחב ובשונה מהפייסבוק פה אפשר להכנס בכינוי שלרוב אנונימי (כי מאמין שלא הכל אנונימי גם פה) בשונה מהפייסבוק שכולם יכולים לדעת בדיוק לאיזה נושאים נכנסים.
&nbsp
 
למעלה