מה לומר

ThereIsTruth

New member
מה לומר

כשהשתחררתי מהצבא אחרי 3 שנים בתפקיד זוטר, בלי טיפת מימוש עצמי, מלא בעצב ורגשי נחיתות, אמרתי לעצמי שאני יכול לקום ולבנות עתיד חדש, מעבר לים. זה היה "רק" עניין של לעשות תואר ולצבור קצת ניסיון, ואז אני אלך על זה. הייתי אז בן 21. רציתי לחלום. ניסיתי לקום.

כשהלימודים שלי קרסו ועשרות אלפי שקלים שחסכתי בעבודה קשה הלכו לפח, וחזרתי לעבוד בגיל כמעט 30 בעבודות של אחרי צבא, אמרתי לעצמי שאני עדיין יכול לקום. תעבוד בעבודות זוטרות, תשתקם, ותחזור ללמוד במסגרת אחרת, ממוקדת ופשוטה יותר. אתה תצליח.

כשעברתי עשרות מקומות עבודה בתקופה של פחות משנתיים, בחלקם טופס 101 + יום עבודה אחד, בחלקם קצת יותר, אמרתי לעצמי שזה בסדר. קשה לך, מותר לך, תמשיך לנסות. אל תוותר. תמשיך להגיע לראיונות, תנסה להשתלב, גם אם קשה לך. גם אם כמעט ואין סיכוי. אל תתייאש.

כשמצאתי מקום עבודה "יציב" ועברתי שם התנכלות מצד עובדים ומנהלים, השפלות והתעללויות של ממש, הבנתי שהמקום שלי בבית. תעבוד, אבל מהבית. פגוע, פצוע, הלכתי ופתחתי תיק עצמאי, ובסוף מצאתי עבודה במשרה חלקית מהבית. בין מחשבות בלתי פוסקות על מה שעברתי, הקלדתי וקיוויתי. אבל הבנתי שהפעם נפלתי חזק מדי. פסיכולוגית הפנתה אותי לביטוח לאומי, לזעוק את הזעקה, לקבל את העזרה, אבל התיק עדיין בטיפול והסוף לא נראה באופק.

ועכשיו, עומד מול הוצאה לפועל, פשיטת רגל, תהליכים של שנים, למי שהוא כבר שק איגרוף של אחרים כל החיים, מה עכשיו אני אומר לעצמי? לקום איך? לקום . . . בשביל מה?
 
הלוואי שעוד כמה שנים תגיד שעמדת בנסיון של חייך

 

whoami26

New member
היי ThereIsTruth

נשמע שאתה עצוב מזה. וזה באמת מהלך עניינים עצוב אפילו טראגי אפשר לומר.
של אדם שמדמיין וחולם חלומות ומנסה ומנסה וכל פעם נכשל. וזה לא באשמתך...
&nbsp
למה הלימודים שלך קרסו? מה זה אומר. מאיזו בחינה?
&nbsp
אתה מתאר בעיקר שאיפות או רצונות בתחום מקצועי...אבל האם היו מחשבות
שהדברים נגרמו ממצב כלשהו? מה גרם לך לא לתפקד בעבודות או לא לרצות את
העבודות האלה של יום וחצי, של אולי יותר?
&nbsp
אני חושב לעצמי גם...האם אתה מדוכדך ומרגיש אפור בגלל שאתה לא מצליח לממש את עצמך ואתה הולך ומתבגר... ? או ההיפך- מצב גופני או נפשי כל שהם הביאו אותך לחוסר תפקוד או לחוסר יציבות , או לחיפוש אחר מקומות ואנשים פחות מתאימים ופחות טובים לך , כך שבעצם אתה במקום שאתה נמצא בו כיום?
&nbsp
בכל מקרה ברור שכואב לך...וכואב לי בעצמי. אני , הילד בן ה25 שחלם ללמוד מקצוע בריאות , אבל בעצמו חצי חולה. לא מסוגל לקום ללימודים ,פורש, מוותר , לא מטפל בעצמו , לא קם , וחושב שאולי יום אחד זה יקרה ואצליח לדבוק במשהו... אולי בתעודה , אולי במשהו פחות "כבד"...מבין. אולי מזדהה.
 

ThereIsTruth

New member
תודה על התגובה - ותשובות

היי,

הלימודים קרסו משלל סיבות, כולל חוסר ריכוז בהרצאות, רגשי נחיתות מול אחרים שלא איפשרו לי לשתף איתם פעולה וגרמו לי להתבודד בקמפוס וללמוד תמיד לבד - דבר שהיה לי קשה מקצועית ומנטלית, משברים שעברתי במקביל כולל סכסוך עם המשפחה וניתוק קשר איתם, ואחר כך ניתוק קשר עם מעט החברים והידידות שעוד היו. עברתי המון ואז ללא תקציב, מוטרד ומודאג כשאני לגמרי לבד - נאלצתי לעצור גם את הלימודים.

לגבי מקומות עבודה - אני אדם מאוד מופנם, ביישן. הקול חנוק, הדיבור בקושי נשמע. מוסר העבודה שלי גבוה מאוד, ואני לא יכול לקבל עיגולי פינות. והתסכול שלי ממה שעברתי עד היום אדיר, ורק הולך ומתעצם. השילוב של כל אלה יוצר חיכוך תמידי עם אנשים, שלא אוהבים את זה. הוא גרם לי להתפטר עשרות פעמים ממקומות עבודה, וכשכבר הגעתי למקום שחשבתי שאוכל להישאר בו, חוויתי סדרת התנכלויות מצד מנהלים ועובדים, שאני משחזר בלי הרף עד היום, כמה שנים אחרי. איתרע מזלי ו"נפלתי" למקום שאומנם קיבל אותי לעבודה, אבל קיבל גם פחות או יותר כל אחד אחר, כולל יצורים ברמה האישית הכי ירודה שיכולה להיות. כאלה שבאים כל בוקר כדי לעשות רע לאחרים.

לגבי הדכדוך, כן חוסר מימוש עצמי, תסכול, כשהעולם בחוץ פורח ואנשים מתקדמים בחיים - ואני אפילו לא באותו מקום של בן 18, אלא עם חובות עתק, ומטענים רגשיים משמעותיים. אני לא מטופל בשיחות - שמים אותי בכל מיני רשימות המתנה אינסופיות. אני לא מקבל עזרה מביטוח לאומי - יש להם את כל הזמן שבעולם לטפל בתיק שלי. אני רוצה כבר להגיע לאיזשהו סטטוס קוו, מצב שבו תהיה הכנסה מסוימת, הוצאה מסוימת, תשלום מסוים לנושים, וכן הלאה. שהכל יהיה . . . יציב. להגדיר מטרות, גם אם צנועות. שיהיה טעם לחיים האלה, תכלית.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לאזור כוחות מחדש

כמה תעצומות נפש נדרשים בטח מאדם כדי לקום כל פעם מחדש אחרי עוד נפילה, לאסוף את השברים מהאכזבה ותחושת הכישלון ולנסות להתחיל שוב מחדש בדרך חדשה שסופה אינו ידוע. כמה שזה בטח מתסכל להיכשל בכל פעם מחדש, להיפגע שוב ושוב בכל ניסיון להתקדם ולצמוח. ועכשיו, כשנראה שגם העתיד לבוא מבשר על מכשולים נוספים, אולי אתה פתאום מרגיש שאין בידיך את היכולת להתמודד איתם, ואולי אפילו גרוע יותר, אתה כבר לא מוצא סיבה טובה מספיק להמשיך עם ולהתמודד עם הייאוש והכאב הנפשי שמציף אותך.
יקר, אמנם אין ביכולתי להסיר מעלייך את הייאוש והעצב, אך אולי כדי שתוכל לאט לאט למצוא מטרה חדשה בחיים, כדי לנסות להתרומם שוב, תוכל לנסות להתחיל בכתיבה של רשימה של דברים קטנים שאתה רוצה לשנות, או לחשוב על מטרות לטווח הקרוב שתוכל לבצע, ואז בצעדים קטנים אולי תצליח להתרומם פעם נוספת. בנוסף, אני רוצה הזמין אותך להמשיך ולשתף איתנו פה, או בצאט שלנו, שפתוח בכל יום בשעות 21:00-00:00 למעט ימי שישי ולדבר שם עם מתנדב בצורה אנונימית.
שולח חיבוק חם ומועדד.
 
שלום

אולי כדאי שתנסה לעבוד בדברים שמעניינים אותך, וגם ללמוד אותם כדי שתדע יותר לעבוד בהם, ולחפש עניין במה שאתה עושה. אולי אז יהיה לך יותר קל ונוח לבצע את העבודות ביעילות ותתקדם יותר מהר.
&nbsp
 
למעלה