אולי אעשה כמה שינוים בגישה:

אבל כל הרעיון הוא

שצריך להטעות את האדם, "לעבוד עליו", לגרום לא לחשוב שאין לי כסף לתת לו. זה יותר אסרטיבי ובטוח ועדיף. לכן אני שואל אם יש דרך להטעות את האדם במצבים קיצוניים בלי לשקר לו ע"י דיבור על העברת המסר עצמה.
&nbsp
 

whoami26

New member
אתה משקיע בזה המון אנרגיה מיותרת

זה נראה לך נחוץ אבל האמת היא שלהתעסק באובססיה לומר אמת או לדבר נכון תחבירית ככה שיהיה לזה ערך אמיתי בחיים או ממשי, זה לא פילובופיה . זאת אובססיה שהיא לא נורמלית.. ונראה לי שזה מעבר לרוחני. ברור לי שאתה חרד מתקשורת יותר מפחד שנרקומן,באמת יהיה לו את הכוח להציק או לרדוף אחריך כשכל מה שיש לו לעשות זה להשיג מבחינתו את מה שהוא שאל. גם אני מפחד ממש לפעמים כשהם פונים. כשזה קורה אני לא יוצר קשר עין כדי לא להזמין אותם.. ועם אחרים כמו שאילת רשמה, לדבר טבעי זה זורם אבל אני חושש שאתה לא יודע או לא יכול שלא לתכנן מה ואיך תאמר למי. וזאת חרדה ואובססיה.. ייתכן שכל תקשורת איתך היא בנוייה ומוכנה מראש? זה סבל לך וגם לא קולח ככה שהצד השני קולט את זה
 
אני לא יודע אם זו אובססיה

או תורת חיים. אני פילוסוף בנשמתי וכל חיי אני מחפש דרכים פילוסופיות, רוחניות ומעניינות לתקשר. בזמן האחרון פיתחתי לי מין תיאוריה שמכילה טיפים פילוסופיים לחיים ולדיבור, והיא משלבת אסרטיביות ורוחניות. חלק ממנה התעניינות בתחביבים, וחלק ממנה לדבר על מה שיאמינו או יבינו במקום להגיד דברים לא נכונים.
&nbsp
 
ובכל זאת עושה רושם שאינך שלם עם דרך התקשרת שבחרת..

המלצתי לך
עם מכרים תנסה לשוחח בזרימה,לא לשקול יותר מדי כל מלה.
עם מטפל/ת או משפחה גרעינית קרובה תוכל לתהות ולבדוק אם הסגנון מתאים לדעתם בשיח עם אחרים.

מי שמבקש כסף או סיגריה,יעבור לאדם הבא,אם לא תענה לו,או אם תענה ממש בחפיף,זו לא שיחת חולין,זה גם לא העברת מידע..אתה יכול למלמל דבר מה או עם תנועת ראש ופשוט ללכת ולא להסתכל לאחור,לא לחשוש.

בהצלחה בשיח
 
אני מנסה דרך תקשורת מיוחדת

שבה לדברים שאומר יש ערך ומשמעות חשובה. התעניינות בתחביבים היא מבוגרת, אישית וגלויה. אפשר להגיד מלים פשוטות ומדויקות במקום מטפורות לא מדויקות. המצאתי כללים איך להיות אסרטיבי בדיבור. אם אדבר על העברת המסר, אוכל גם להגיד את האמת וגם להישאר חזק ולהטעות. אם גיליתי שמבחינה הגיונית אף פעם לא צריך לשקר ותמיד יותר כדאי להגיד את האמת, גיליתי דבר נהדר.
&nbsp
 
נכון שזה דורש ממני מלחמה

כי הגישוה הפילוסופית רציונלית מתנגשת לפעמים עם הרגשיות של יחסי אנוש, ולכן הניסיון שלי לדבר על תחביבים נראה לאנשים כמו חקירה. אני מקווה שאנצח במלחמה ואצליח להשתמש בפילוסופיה ליחסי אנוש רגשיים וטובים.
&nbsp
 
למעלה