כפייתיות חריגה אצל חולה אספרגר

חסוי 29

New member
כפייתיות חריגה אצל חולה אספרגר

אני בן 29 עם תסמונת אספרגר ( הפרעת תקשורת , אוטיזם בתפקוד גבוה ). מזה כ- 10 שנים יש לי כפייתיות בתחום האוכל - אני מחליט מה אני אוכל מראש כל יום בשבוע, ואם אין את אותו אוכל בארוחה מסויימת אני נתקף עצב ועצבנות. אני מהווה גם מעמסה על ההורים שלי כי אני אומר להם להכין את האוכל שאני רוצה ואם לא אז אני אומר שזה לא טוב עבורי ( אני לא יודע להכין בעצמי אוכל ). פעם אחת, לפני כ- 9 שנים, גם כמעט התאבדתי כשהבנתי שההורים שלי לא יכולים להכין לי מאכל מסויים. יש לציין שלאחרונה מאז שלראשונה חוויתי מין ושאני מחפש בת זוג הכפייתיות פחתה בעוצמתה, אני מרגיש גם יותר פתוח לצאת יותר לקניות בסופר מרקט ולא להתבייש יותר בסופר כמו פעם אבל עדיין הכפייתיות נשארת " על אש קטנה ". יש לציין שהכפייתיות הזאת גם אם היא קטנה עכשיו לפעמים מגבילה אותי בחיים שלי, למשל אני חושב פעמיים אם לצאת לבית קפה או לבית מלון וכו'... מה לעשות ? אני גם לוקח כדורים נגד כפייתיות
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
יציאה מאזור הנוחות

שלום לך חסוי יקר,

אני מבינה שהמסגרת הלוחצת, התבנית, הקיבעון באוכל מקשים עליך בשגרת היומיום. הם לא מאפשרים לך לחוות ספונטניות, מונעים ממך הנאות וחוויות רבות אם הן כוללות בתוכן אוכל, אולי גם גורמים לך לתחושת אשמה בנוגע לתלותיות בהורים, וההגבלות והימנעויות הללו מעיקות עליך. אני מבינה גם שלאחרונה עברת שינוי בחיים, שהוביל לפתיחות והגמשה בתחושות והתנהלות לגבי האוכל, דבר שגורם לך להרגיש בנוח יותר, לחיות בצורה נעימה, מקלה ומשוחררת יותר. נשמע שהיית רוצה להמשיך בדרך הזו, גם אם היא מאתגרת אותך.
יקר, האם מעבר לנטילת כדורים אתה גם נמצא במסגרת טיפולית כלשהי? האם מישהו עוזר ומכווין אותך בהתמודדות היומיומית? ישנם טיפולים (דוגמת טיפול CBT למשל) שיכולים לסייע בהתמודדות עם התנהגות כפייתית, בתקווה שתוכל לחיות בצורה נינוחה ורגועה יותר.
אנחנו מחזקים אותך על הרצון להתקדם, לטפל, לחקור את הנושא. נשמח לשמוע על ההתמודדות שלך ועל הקשיים לצד ההתחלות החדשות בחייך.
שבוע טוב
 
למעלה