ושוב משברון

sweet virginia

New member
ושוב משברון

כל כך לא מוצאת את עצמי בחיים האלה. לא יודעת ליצור חברויות ולא יודעת לשמור עליהן כשכבר יש. פשוט אין לי את זה. ואני כועסת על עצמי כי אין לי איזה גורם חיצוני שאני יכולה להאשים. לא חוויתי טראומות או משהו. סתם בעייה פנימית שלי עם עצמי ועם החיים.

אני כמעט ולא נכנסת לפייסבוק כי זה תמיד עושה לי רע. היום נכנסתי כדי לבדוק משהו ספציפי ולא החזקתי את עצמי אז דפדפתי בפוסטים השונים. הגעתי לדף של בחורה שאני די מעריצה. אין לי קשר איתה. היתה הכרות די שטחית בעבר והיא "חברה" שלי בפייסבוק כי בזמנו ניסיתי לעזור לה במשהו אבל בזה מסתכם הקשר. בכל מקרה- היא אם יחידנית ופעילה חברתית ולמרות שיש לה הרבה קשיים, היא ממשיכה לפעול ולעשות. ולי לא נותר אלא לקנא. הלוואי שיכולתי להיות כמוה, אפילו חלקית. ליזום ולעשות ולא לפחד ממאבקים. אבל אני ההפך הגמור. כל הזמן חושבת ומנתחת דברים ואז מוצאת סיבות למה אני לא יכולה לעשות ולמה לי זה לא מתאים. אני פשוט פחדנית ואני נרתעת ממאבקים אז מלכתחילה לא מנסה.

והשבוע היה לי ראיון עבודה. הגשתי קו"ח לתפקיד שהוא כנראה די גדול עלי אבל אמרתי לעצמי- נראה.. אם יזמנו אותי אז אולי התפקיד כן יכול להתאים. אבל בשיחה הם הבינו מהר מאוד שאני לא מתאימה. היו די נחמדים למען האמת ואני לא כועסת עליהם, אבל למה לא קראו את הקו"ח שלי לפני שזימנו אותי? היו חוסכים לי עוד מפח נפש. מרגישה סתם מטומטמת שבכלל חשבתי על זה.
ועוד יומיים יש לי עוד ראיון, אבל הפעם לתפקיד שדורש הרבה יצירתיות ואני צריכה להכין תוכנית לצורכי הראיון. ושוב אני לא יודעת מה חשבתי לעצמי. אני הרי לא יצירתית ועכשיו גם אין לי בכלל רצון להשקיע בזה. אולי עדיף שאני אבטל את הראיון הזה.
אם לא החשש הכלכלי, אני חושבת שכבר עדיף לי להישאר בבית ולא לעבוד בכלל.
 

RebelRex

New member
את

את לא נשמעת מטומטמת . למה את אומרת על עצמך את זה.
נשמע שיש לך הרבה חרדה ופסימיות, לדעתי תנסי להתכונן לראיון הקרוב ויהי מה. אני מבין את הקושי והסטרס שבסיטואציה - כשבוחנים אותך ומעריכים אותך, אבל ככה זה בראיונות. רוצים לבדוק בזמן קצר ועם אינטרקציה מינמלית אם את מתאימה לתפקיד מאוד ספציפי.
אם את לא מתאימה לתפקיד מסויים , זה לא אומר שאת לא מוצלחת או לא שווה. זה פשוט אומר שאת לא מתאימה לאותו תפקיד.
בהצלחה בראיון
 

במבי45

New member
תמיד גם יש עוד אפשרות

והיא,שזה שערך את הראיון ופסל אותך - טעה והעריך אותך לא נכון. תמיד קורה שפוסלים אחד ומקבלים אחר ואז, תוך כדי עבודה, רואים שהוא לא מתאים. אל תשכחי שעל כל משרה מתמודדים עשרות ולעיתים יותר (יש כאלה שקורות החיים נזרקים לפח מבלי שיוזמנו כלל לראיון), שגם אם תקבלי תשובה שלילית, את לא תהיי היחידה.
זה לא אומר כלום לגבי האדם שאת או כלל הכישורים והיכולות שלך.
מכל מקום, שיהיה בהצלחה והלוואי ותקבלי את מה שאת רוצה.

הצעה אישית: הגיעי כשעה קודם למקום והתרשמי מהמקום עצמו (סביבת העבודה הפיזית), מהאנשים שעובדים שם (נסי לפתח סמול-טוק עם מי שתוכלי) ומעוד דברים שחשובים לך כעובדת על סמך עבודתך במקומות אחרים. אחרי הכל, אם תתקבלי, תעבדי שם שנים. בלי לפרט, יצא לי לעבוד במקומות עבודה שסביבת העבודה הפיזית היתה בלתי אפשרית. במצב כזה, לא ניתן לשרוד לאורך זמן.
עוד לא היית שם ויש סיכוי שאת תתאכזבי מהמקום.
 

Gali04

New member
לא מומלץ לבוא שעה מראש ולנהל פלברות עם העובדים

אין צורך להגיע שעה לפני הראיון. בהחלט די בלהגיע רבע שעה לפני ולהמתין בנינוחות בקבלה לשעת הראיון. כן חשוב להיכנס ולהיות נחמדה לעובדים ולאלו שמקבלים אותך, אבל בטח לא לפתוח איתם בדו שיח.
&nbsp
אל תשכחי, שאת במבחן מרגע כניסתך למקום החדש תחת עיניהם הבוחנות של כולם במקום, ולכן לא רצוי להיכנס לשיחות חקר שעלולות להתפתח לסיטואציות מביכות. לעיתים, גם יכול לחלוף במקום המראיין (שאת בכלל לא יודעת שזה הוא) ולשמוע אותך מרכלת וחוקרת. הפלברות עם הצוות יכולות רק להזיק, אחכ עוד ירכלו בינם לבין עצמם על העובדת החדשה שרמתה לשמוע ריכולים עוד בטרם התקבלה לעבודה.
&nbsp
אני בגישה שאת הדיבור צריך להשאיר לשעת הראיון. את הבחינה שלנו ניתן לעשות מצפייה ושמיעה אקטיבית למתרחש במקום בזמן ההמתנה לראיון. לא כדאי להציג אופי רכילותי על ההתחלה. לעיתים, זה בלבד יכול לפסול מתמודד פוטנציאלי מלקבל את המשרה.
 

היי48

New member
מסכימה עם גלי,

רבע שעה קודם זה מספיק, חוץ מאם הראיון נמצא באיזור שאת לא מכירה ויכול להיות שייקח לך זמן למצוא את המקום, אז כמובן כדאי אפילו לקחת יותר זמן בחשבון. אבל לא הייתי נכנסת לבניין של החברה שבה הראיון יותר מרבע שעה לפני הראיון.
 

RebelRex

New member
ואולי

אולי זה לא עבודה שאת ממש מתחברת אליה? בגלל זה החרדה הנוראית מהראיון?
חושבת שבראיון לעבודה אחרת לא תהיי בחרדה?
 

Gali04

New member
ראיונות

אין דבר יותר מבאס מזה. דחייה בקבלה לעבודה היא לעולם דבר לא פשוט, אנו מציגים את עצמנו למכירה מול אדם שבוחן אותנו תחת זכוכית המגדלת שלו ומחליט ״מי לחיים ומי לתלייה״. גם אם את אומרת שאת הולכת לשווא לתפקידים שלא מתאימים לך ולכישורייך ולא מקבלים אותך, תחשבי על זה, שבראיונות האלה את צוברת שפשוף, ידע ונסיון, את לומדת להיות יותר מנוסה מראיון לראיון, את מתמקצעת בלהתראיין ולשבת מול מראיין. עד כמה שזה קשה לקבל ״לא״ תחשבי על היתרונות הגדולים שהצגתי לך, אין לזלזל בהם בכלל!
 

מישהי1631

New member
וירג'יניה, ונניח שאת בינונית, אז מה?

מכירה כל-כך את ההתחבטויות האלה, את ההרגשה שכולם יותר טובים.
זו טעות וזו הרגשה משתקת.
ונניח שאת לא גאונה, כמו שרובנו לא (רוב האנשים לא נולדו באך או איינשטיין). האם אין לך זכות קיום?
כאשר תפסיקי לייסר את עצמך, יגיעו הרעיונות לראיון.
בהצלחה.
 

sweet virginia

New member
תודה לכולכם. עונה לכולם במרוכז:

Rebel- זו לא חרדה מהראיון הספציפי אלא מהצורך שלי להאמין שאני מסוגלת לעשות את זה. ואני לא באמת חושבת שאני יכולה. בתוך תוכי אני בעצם חושבת שהפיטורים שלי כנראה היו מוצדקים ומאוחרים מידי. אני לא מתאימה לתחום שעבדתי בו למרות העניין שלי.
הלוואי שהייתי מצליחה להרגיש שאני לא מטומטמת אבל זו ההרגשה העיקרית שלי.
&nbsp
במבי- אני מסכימה עם גלי.. לא מתאים לי לבוא מוקדם יותר ולדבר עם אנשים. אולי זו שיטה טובה אבל זו לא אני..
&nbsp
גלי- את צודקת גם ביתרונות שאת מראה לי, כמו שבמבי כתבה, אבל אני מרגישה שאני נמצאת בתהום שהולכת ומעמיקה ואני לא מצליחה למצוא יתרונות למצבי.
&nbsp
מישהי יקרה- בראש, אני יודעת שאת צודקת. אבל בלב זה אחרת. אני רוצה לחשוב שאני טובה במשהו אחד לפחות בחיים האלה. בינתיים לא מצאתי שום יתרון בי.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
למצוא את הכוחות שפנים

וירג'יניה היקרה,
נשמע שאת מרגישה כאילו נאבדת בחיים של עצמך, ולפעמים היית רוצה שיהיו לך שלטים שיכווינו אותך ויגידו לך מהי הדרך הנכונה- מבחינה חברתית ויכול להיות שגם בעבודה.
ואולי את מתוסכלת מהבדידות, מרגישה שהסיבה לכך היא את עצמך- כאילו האויב נמצא מבפנים, ובחוץ אין לך את מי להאשים...
נראה שפעמים רבות את נשאבת לתוך הרהור תמידי, כמו בתוך מלכודת שמונעת ממך לצאת אל העולם ולהתקדם, חוששת לצאת מהבועה הזו, אך גם מרגישה שאת מפספסת משהו שמחכה לך ממש מעבר לפינה...
יכול להיות שאת אולי מיואשת מהמעגל האינסופי של חיפוש העבודה- ואולי לפעמים שנראה שהוא לא מגיע לסופו... אבל יתכן שלאט לאט תמצאי את הכוחות שנמצאים בפנים ודוחפים אותך הלאה, למקום טוב יותר, אליו את רוצה להגיע...
יקרה, את מוזמנת לספר ולעדכן איך הלך בראיון...
בנוסף, תרצי לספר עוד על הקושי בביסוס חברויות בחיים שלך? אנחנו תמיד כאן, איתך...
 
למעלה