לא משהו...

מישהי1631

New member
לא משהו...

גמרתי את התואר השני ונפלתי חזרה לריקנות והבדידות של החיים שלי. הלימודים היו קשים מאד אבל זו הייתה בריחה. לא הייתה תהייה מה אעשה בשישי-שבת.
ושוב התזכורת העגומה - אנשים לא רוצים להיות בחברתי. לא משנה מה אעשה, אנסה להיות נחמדה, אשתדל להסתיר את הצרות שלי, כלום לא עוזר - החריגה נראית לקילומטרים.
היינו המשפחה שלי אצל אחותי בסוכה. בעלה של אחותי לא סובל אותי וזה לא חדש, אבל גיליתי, להפתעתי ולצערי, שכך גם שתי האחייניות שלי, ואני דווקא מחבבת אותן. ישבו מולי ולא דיברו איתי כמעט כלום. ניסיונות לקשור שיחה היו כמו לדפוק את הראש בקיר. הבת שלי אמרה לי לאחר מכן שהאחייניות כועסות עלי, כי סיפרתי לאלמנתו של אבי שהילדים שלי לא עזרו כלל בבית כשלמדתי לבחינה הגדולה.
תמיד יש משהו שאני עושה לא בסדר.
כשאני מנסה להזמין חברים ברוב המקרים מתחמקים. יש שניתקו קשר. זה לא חדש לצערי. כול חיי הייתי בודדה וכך יישאר. בעלי ואני לבד רוב הזמן. הילדים (כבר לא ילדים) עסוקים בשלהם ולא אוהבים להיות בחברתי.
אין לי אפשרות לברוח להמשך לימודים. המנחה שהיה לי בתואר השני לא יכול/לא רוצה להמשיך איתי. לא בטוח שהיו מקבלים אותי לדוקטורט למרות שציונים כנראה מתאימים. יש לי שם לא טוב בחוג. אחת שמושכת לימודים ללא קץ. אני בספק אם ימליצו עלי לאוניברסיטה אחרת, וגם אם כן, המחיר אסטרונומי (14,000 ש"ח לשנה) ואין אפשרות, וגם לא טעם, לזרוק סכום כזה כדי לברוח מהבדידות.
והמחשבות הרעות חוזרות לצוץ.
אוף.
 
שלום לך

קצת קשה לי להגיב כי בכרטיסך רשום גיל שאני לא מצליח לקשר אותו למה שכתבת לגבי המשך לימודים ולאן פנייך מועדות בהמשך..
 

כאב 8

Member
אולי להמשיך

ללמוד בתחום דרך ספרים או חומרים חדשים
או ללמוד משהו אחר מעניין באינטרנט בספרים .
אולי לקחת ספרים לראות סרטים שמאוד רצית לראות
עם היה לי כוחות הייתי לומדת המון דברים באינטרנט והרצאות יש בשפע
אם היה לי אנרגיות הייתי עושה את כל זה .
בסך הכל יש מה לעשות .
תעשי רשימה של דברים שרצית לעשות ולא היה לך זמן .הגיע הזמן לעשות אותם
ספרים שלא קראת הצגות סרטים חוגים
אולי נופש עם הבעל אולי הגיע הזמן לבלות גם לבד זה בסדר .
אבל אם את בדיכאון ואין לך אנרגיות אז זה סיפור אחר.
 

מישהי1631

New member
תודה לשניכם

על העידוד.
לגבר בדרכו שלו - שקלתי המשך לימודים עבור העניין שלי. יש לי עבודה שאני אוהבת במישרה מלאה. אני לא צעירה ולא שוקלת קריירה אקדמית.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לנפץ את הסלע...


היי יקרה,

אני מבינה שהבדידות שאת חווה עכשיו, בתקופה זו של החיים, היא לא חדשה לך...אלא רודפת אותך מאז ומתמיד ומסרבת לעזוב.. ונראה שאת מרגישה שלא רק שהיא לא עוזבת, היא גם נוגעת במעגלים שונים בחיים - במסגרת המשפחתית שאולי נותנת לך תחושה שאת לא מתנהגת כמו שצריך.. מרגישה שהם אטומים אלייך.. במסגרת החברתית, אנשים שאת מנסה שוב ושוב ליצור איתם קשר ולא מקבלת מהם מענה ..ובמסגרת האקדמאית, שהיוותה לך מקום מפלט זמני ונראה שלא אפשרי עוד.. וכמה זה כואב ומייאש להרגיש שהבדידות הזאת היא כמו סלע ענק, עצום, שלא משנה מאיזה כיוון תנסי לעקוף אותו, תנסי להתחבב על בני המשפחה והחברים, או תמשיכי ללמוד- הוא פשוט יעמוד שם, איתן, חסין מכל ניסיון לשינוי.. ובכל זאת יקירה, האם יכול להיות שאת מחמירה עם עצמך? האם יכולים להיות הסברים אחרים להתנהגותם של אנשים שאינם קשורים למשהו בך? האם את יכולה להתבונן ולמצוא בעצמך נקודות חוזק לשינוי המציאות? אולי אף בעזרת אדם שאת כן מרגישה קרבה אמיתית וכנה אליו?

יקירתי, למרות שזה נראה בלתי אפשרי לרסק את הסלע הזה לחתיכות, אולי אפשר שלאט לאט ועם סיוע ניתן יהיה לפורר את הסלע הזה וליצור סיפור אחר..

אנחנו תמיד פה בשבילך כשתרגישי צורך להמשיך לפרוק את מה שיושב על הלב..
רוצה לשלוח לך חיבוק חם וגדול,
מתנדבת סה"ר.
 

מישהי1632

New member
תודה רבה רבה, סה"רית

שיקפת את מצבי כל-כך נכון.
תשומת הלב, התגובה המושקעת, מאד מעודדים. בעיקר שלא זכיתי כמעט לתגובות מכאן (והתחלתי לומר לעצמי, גם פה לא שמים עלייך...).
תודה!
 

Nika33

New member
עצתי

יש לך את הפורום והאינטרנט וזאת דרך נפלאה להיות באינטראקציה עם אנשים. אם הדחייה החברתית זה משהו שנמשך הרבה שנים, את צריכה לשאול את עצמך למה ומה את יכולה לעשות בקשר לזה. זאת כבר העבודה שלך. שני טיפים: הראשון תהיי חיובית, זה בריא לך וזה מושך אנשים. השני, תקפידי על איך שאת נראת זה גם עוזר, לפחות בהתחלה.
שיהיה בהצלחה :)
 
למעלה