פינת המטרות הקטנות

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
פינת המטרות הקטנות


שלום חברים יקרים!
ממשיכים עם פינת המטרות הקטנות שלנו

למשתתפים מהשבוע שעבר - פילוסוף, לאורה, גלי, אלקטרון, מילקי, ניו-פייס - ספרו לנו איך היה לכם בשבוע החולף, איך התמודדתם עם המטרות הקטנות שהצבתם ועם המכשולים שאולי צצו בדרך? האם משהו מהחוויה הולך אתכם גם לשבוע הקרוב?

ולמצטרפים החדשים שמצטרפים השבוע, להלן הסבר קצר ביחס למטרות של השבוע הזה:
כל אחד מוזמן לכתוב על מטרה אחת (או יותר) שהוא מציב לעצמו השבוע ומתחייב להגשים אותה. תוכלו לפרט גם מה הצעדים שאתם מתכננים לעשות כדי להגשים אותה, או באילו כלים תשתמשו.
זו יכולה להיות מטרה זמנית ונקודתית, כמו לסיים עבודה\\\\\\\\מטלה מסויימת, או מטרה יומיומית וקבועה כמו להתעורר בזמן.
זו יכולה להיות מטרה שהיא צעד קטן שמהווה חלק ממשהו גדול יותר, או מטרה שעומדת בפני עצמה.
כל מטרה היא מטרה טובה, גם אם נדמה לכם שאולי מדובר במשהו מובן מאליו או קל מידי לאחרים.
מה שחשוב, זה שהמטרה תהיה ממוקדת וברת ביצוע, ככה שאם לנגד עיניכם מטרה גדולה או לטווח ארוך מאד, חלקו אותה ל'מטרות קטנות' וספציפיות, כולל הצעדים הקונקרטיים שתוכלו לנקוט כדי להגשים את המטרה הנוכחית.
בשבוע הבא, תוכלו לעקוב ולעדכן איך היה לכם, האם הגשמתם ומילאתם את מטרתכם, ומה המטרה שלכם לשבוע החדש.

גמר חתימה טובה לכולנו
 

Gali04

New member
כיפור היה זוועת עולם


ערב כיפור כל היום התרוצצתי, אירגנתי את הכל, בישלתי כל מיני תבשילים, בגופות בע״ח אנלא נוגעת אז אמא עמדה מדדה על רגלה האחת כיאה לחסידה ואני עזרתי לה במה שמצפוני איפשר לי. מהרתי לשטוף את הבית. מידי כיפור אחי מגיע לישון כאן ומתפלל בבית הכנסת שמתחת לבית, אליו רגיל עוד מימי ילדותו.
&nbsp
כל היום האוירה ביני לבין אמא הייתה מתוחה. אחי הגיע עם חבר לארוחה המפסקת וממש לא הייתי מעוניינת להתראות עם זרים וגם ככה הייתי על הפנים אז פשוט לא יצאתי לאכול ולא לשתות לפני הצום (לא לדאוג רבותיי, יש רזרבות של מזון). כך התחיל לו איפוא הצום שלי, בלי מפסקת, סגורה בחדרי כרגיל, מקץ זמן קצר קמתי לסדר מדיח ולשטוף סירים, לסדר את האוכל בקופסאות ולשים במקרר, לארגן ולסדר את המטבח וכשסיימתי חזרתי לחדר, למיטתי. מחסור השתיה היה מורגש כבר בשעות הראשונות, כי גם עד כניסת הצום לא הקפדתי לשתות (אני אף פעם לא שותה מספיק).
&nbsp
בהמשך ניצתו הויכוחים בין אמא לביני על הנושאים הרגילים. פחדתי להיכנס לסערת רגשות נוספת ועוד בכיפור, כל מה שרציתי זה רק שקט, הרגשתי איך שכל התלונות שלה נכנסות וחודרות לי למח וגורמים לי לקצרים במח, רציתי שרק תשתוק, לא יכולתי לשאת את קולה, ביקשתי שתפסיק, שוב ביקשתי ושוב והיא המשיכה בשלה, עד שצרחתי:״די״ והיא נדמה.
&nbsp
כיפור שלי עבר במיגרנות פיצוצים, הצמא התגבר והפה היה יבש, שכבתי במיטה וביקשתי מברוך הוא את נפשי לקחת, שכבתי נאנקת מכאבי תופת בראש (סובלת ממיגרנות באופן תדיר), מחזיקה ולוחצת את ידיי על ראשי ומאומה לא עוזר. מידי פעם, כשאחי חזר מבית הכנסת למנוחה בין התפילות, שאל לשלומי וביקשתי ממנו שיבקש מאמא להניח לי, הוא מילא אחר בקשתי. נדמה שדאג לי בגלל שדאג לה, כי חשש שלא אוכל לטפל בה וזה ייפול עליו ועל היתר.
&nbsp
אין לי ספק שהמיגרנה היא תוצאה של מה שארע עם אמא ולא משום שלא אכלתי או לא שתיתי. כשהסתיים הצום קמתי לצחצח שיניי, הרגשתי איך הצחיחות אט אט נעלמת מפי, בלעתי את הכדורים הרגילים וסוף סוף מים ירדו במורד גרוני. המים ששתיתי בצאת הצום היו המים הכי טעימים ששתיתי בחיי.
&nbsp
לא יכולתי לאכול במתחלת, המיגרנה התמתנה בעקבות שתיית המים וגם כעת היא לא עברה לי, אבל מצבי הרבה יותר טוב, למתעניינים
רק היום בבוקר קמתי והרגשתי את הרעב מקנן בי אז הכנתי לעצמי טוסטים. אמא הסתדרה בעצמה והכינה לה קפה, כי אני לא יכולתי לעזור. מרגישה שאני חייבת להנמיך פרופיל עם הטיפול אחרת אשתגע במקרה הגרוע או אמות במקרה הכי פחות גרוע. כל האחים דרשו היום לשלומי, מעולם לא הרגשתי כה מחוזרת על ידם, אבל אני מכירה תסחורה, זה רק בגלל שרוצים לוודא שאמא מטופלת ושיגרת יומם לא בסיכון חלילה.
&nbsp
הצום עבר נורא, מבחינה פיזית ונפשית בעיקר, עם כל התחושות הרעות ועם המיגרנה הקשה לא חשבתי לרגע לשבור את הצום. ככה אני - שחור לבן. אין מצב שאפרוש ממשו שהתחלתי בו. זה כ״כ חשוב וקרוב לליבי יום כיפור, שגם במצב של גסיסה אסיים אותו.
&nbsp
 

שחר בן31

New member
וואו - אני קורא אותך ומקבל בטחון לגבי עצמי

אני בדירה שלי רוב הזמן המוחלט לבד ....
ובמקרה של אבא שלי הוא בן 78 אם הוא חס וחלילה יזדקק לטיפול או משהו אין שום סיכוי שאוכל לטפל בו.

אין לי שום רגשות אשם או יסורי מצפון בעניין הזה.
החשש היחידי שלי (שסביר להניח שלא יתממש....) - הוא מניפולציה עם הירושה במקרה שהוא יהיה סיעודי וירצה "לנקום".
מצד שני - גם אחותי הרבה פחות מתקשרת איתו ממני.

אני שלם עם זה לחלוטין - יש לי שיקום עצמי להתמודד איתי - וכל עול שלא מתחבר למטרה הזאת - מפריע.

כל מי שרואה מה אני כותב - וחושב שאני אגואיסט או כל מילה יפה אחרת - זה באמת באמת שלא מזיז לי.

זו נאמנות עצמית בסיסית וקיומית.

במצב שאנחנו מוזנחים כל כך הרבה שנים אם לא נלמד לדאוג לעצמנו לפני כל אדם אחר (גם משפחה) - אז חבל על הזמן.

גם שסבלתי בכיפור ובכל חג וכל דקה שאני בדירה לבד (כי אני לא מכיר מצב של בית שנותן הגנה ובטחון. אצלי בית = מקום לברוח ממנו ולהמנע.....וכמו שציינתי גם מזה שיש לי חרדות לא פחות מאשר ההתמודדויות השונות)- עדיין שאני קורא את מה שאת עוברת עם אמא שלך - אני שמח שאני לבד בדירה.

אני מבחינתי נרקומן בתהליך גמילה.
מה שלא יהיה - הכי חשוב - לא לחזור לאבא שלי.

עם הניקיון יבואו הכוחות להמשך ההתמודדות.
אני בטוח
 

Gali04

New member
לא ב׳מת ניתן לדעת בשעת אמת כיצד תנהג

האם תוכל לעמוד מאחורי ההצהרות שלך ולא תטפל בו או שמא תגלה שהמצפון התגנב גם אליך. לעיתים, כשאתה בא להתמודד בפתאומיות עם המציאות המרה, ההצהרות נדחקות הצידה והמצפון מדבר. יכול מאד מאד, שהצהרותיך יעמדו בתוקפן גם כשאביך ייזדקק בעתיד לעזרה מצידך, אבל יכול להיות גם שלא. אני ב׳מת אינני יודעת עד כמה אתה חבול נפשית מתפקודו כאב, ולכן יכול מאד להיות, שהתכההת אליו עם השנים.
&nbsp
חלילה במצב של הידרדרות רפואית במצבו, אם שניכם כילדיו לא תדאגו לו ותמצאו לו פתרון רפואי הולם אז הוא גם יכול לנשל את שניכם מהירושה (אם הדירה במלואה רשומה על שמו הוא יכול לנשל אותכם כליל ואם רק שלושה רבעי הדירה על שמו, קרי: באם אין להוריך צוואה של ״יורש אחר יורש״ החצי שהיה שייך לאמך מתחלק רבע לילדים ורבע לבעל, כלומר אביך נותר עם 75% מהדירה ואתם נותרים עם 25%). מעבר לזה, אבא יכול להיכנס לדיור מוגן ולהשתמש בכספי הדירה ואז תיוותר עם 0%. יתרה מזאת, אם אביך יצטרך טיפול סיעודי המדינה תחייב אתכם לשאת בתשלומים. המדינה לא דואגת לקשישים בעלי משפחות וזהו חוק סוציאלי מצוין, משום שאין שום סיבה שבעולם שנטל הטיפול והדאגה להורינו ירבוץ על המדינה/עלינו.
&nbsp
בכל אופן, גלשתי, לתיאור משפטי, אבל זה היה כדי להסביר לך, שלטפל באביך אתה תצטרך כך או כך במידה והוא יהיה סיעודי חלילה. אם לא אתה בעצמך אז תצטרך לדאוג שהוא יקבל את הטיפול הראוי ואין זה משנה כיצד תיפקד כאב.
&nbsp
מאחלת לך הצלחה בחיים החדשים, בלבד שלך, זה חשוב ביותר לדאוג לעצמך ולהשתחרר מכבלים משתקים ומעכבים. יחד עם זאת, לא משמח אותי לשמוע שלא תעזור לו כלל במידה ויהיה זקוק לעזרתך.
&nbsp
ובכל מקרה, משו כללי, מאחלת לכל אדם להזדקן בכבוד ולא להיות תלוי לעולם באף איש ולא בילדיו. אני בדעה, כשאדם הופך לסיעודי (ולא באופן זמני)/חולה במחלה שגורמת לו ליפול על אחר - טוב יהיה אם ברוך הוא ייעשה איתו חסד שניה לפני שזה מגיע למצב הזה. אדם צריך לסיים את חייו בכבוד!
 

כאב 8

Member
יפה שצמת

כן גם אני לא ממש אכלתי ושתית לפני הצום
בגלל שלא אכלתי זה הקל על תחושה רעב .
וגם את עושה מצווה כבד את אביך ואימך
חשבתי עלייך אתמול ואני עדיין חושבת כאילו אלוהים הביא לך הזתמנות לסגור מעגל עם אמא שלך לטובה כמובן
מזכיר את הסיפור של לואיז ל היי שבסוף טיפלה באימה למרות הכל .
 

Gali04

New member
חובה לצום, אין בכלל שאלה מבחינתי

למרות שהמצב לגמרי היה בגדר פיקוח נפש ויכול היה להיות כמצב שדוחה את הצום, לא חשבתי לשבריר שניה לשבור. זה משו שטבוע בי עוד מהיותי ילדה, שזה בעיניי קדוש, הכי קדוש שיש.
&nbsp
כיבוד אב ואם - אכן דבר חשוב מעין כמותו. בגלל זה אני כועסת מלא פעמים על עצמי שאני נגררת אחרי העקיצות של אמי ונגררת להגיב, להתעצבן, להרים תקול ולצאת מגדרי ולצעוק. העקיצות הן הכי נמוכות במקומות הכי רגישים שלי וזה מטריף אותי בשניה ואני מוצאת את עצמי בחילופי אש דו צדדית מאד קשים ומעליבים (כאילו כשאני חושבת על התוכן של הריב בדיעבד אני מזדעזעת איך אמא יכולה לדקור ולפגוע נפשית בצורה כזו. ואז כשפוגעים כך, אי אפשר שלא לצפות שלא אצא מדעתי).
&nbsp
לעיתים, אני צופה את הריב מראש ואז בנקודה מסוימת, אני ישר בורחת לחדר, מתחילה לדבר אל עצמי (ולא בלב), או לשים מהר מוסיקה כדי לא לשמוע את הדברים, כי אם אשמע סבירות גבוהה שאתפרץ עליה. הלוואי שהייתי מצליחה לסתום את פי על אף דבריה החותכים.
&nbsp
זה לא רק מהתקופה האחרונה המצב הזה בינינו, זה כך היה תמיד, אבל בתקופת הטיפול זה הקצין בגלל שאני עושה דברים בלתי רגילים עבורי וזה יוצר קושי פיזי, אנלא רגילה לזוז כ״כ הרבה בבית, לא רגילה לדאוג לככ הרבה דברים, לא רגילה לטפל, לא רגילה לקום בכלל מהמיטה. המעסה המנטאלית הינה עצומה ועצוב לי, שאנלא מוערכת על ידה.
&nbsp
עד כמה שהיחסים שלנו היו מתוחים מאז ומעולם, היה ויום אחד נהיה בנפרד, אנחנו כבר נרגיש בחסרונה של השניה. סיפרתי לך איך כששהיתי בעבר בצפון אצל אחותי היא הגיעה לאחר מס׳ ימים בהפתעה רק משום שהתגעגעה. אנחנו צריכות פעם במס׳ חודשים חופש למס׳ ימים אחת מהשניה, פשוט לתדלק את הקשר.
 

new face

New member
לא מבינה למה אנשים צמים

אבל אני בהחלט זקוקה לצום. עליתי במידה
במכנסיים כמובן זה ממש שובר אותי כי הדבר היחיד שהיה טוב בחיים שלי שהייתי רזה. אני רוצה להיות רזה רזה כמו מקל. אני לא יודעת אפילו כמה אני שוקלת, אני פוחדת להישקל. תמיד הייתי פחות מ 50 ועכשיו תמיד יותר
אני לא יכולה הדבר היחיד שהיה טוב בחיים שלי. יש לי בטן ואני עושה כול יום 50 כפיפות. זה בטח בגלל התרופות או בגלל שאני אוטוטו 30. אני אפסיק אם אמשיך להשמין. אני לא יכולה לסבול את זה.
 

Gali04

New member
מותק יש לך הפרעת אכילה

ומקוה שנערות צעירות או ילדות לא תושפענה מדברייך ויחשבו שרזון ומשקל הם חזות הכל או שזה מעיד דבר או חצי דבר עליהן בתור בני אדם או קובע איזה אנשים הם. מקוה שנערות לא ירעיבו עצמן אם יעלו מידה במכנסיים ולא ישאפו להגיע למשקל נמוך של 50 ק״ג.
&nbsp
מקוה שגם נשים בוגרות לא יעשו את כל אותם דברים שציינתי בפסקה ה1. רוצה להאמין, שכושר האבחנה שלהן בין טוב לרע ושיקול דעתן יותר יציב, בריא ונכון מנערות או ילדות צעירות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

מילקי91

New member
האבסורד זה שאנשים חושבים שאם הם צמים

אז כל מה שהם עושים נמחק .

רוב העבריינים והפושעים הם מסורתיים וצמים ביום כיפור ,

האם זה מוחק את כל מה שהם עושים כל השנה ?

ויש עוד לא מעט רשעים שגם צמים ביום כיפור ,so ?

זה לא מספיק לצום ביום כיפור צריך לדעת להתנהג כל השנה

. בעבודה פגשתי דתיים אמיתיים שזה אומר כאלה שלא מדברים לשון הרע

שזה אחת מהמצוות . ואהבת לרעך כמוך , לשון הרע . שלא לדבר על עוד

מצוות שלא מקיימים אותם ואז צמים ביום כיפור .נו ו...

** כן מבינה את אלה שצמים בשביל לנקות את הגוף ,

וכן יש כאלה שהם דתיים אמיתיים ואז הם צמים ביום כיפור ואת

זה אני מבינה .

יש גם אנשים שלא מסוגלים לקבל דעות שונות משלהם , זה

לגיטימי לשאול שאלות .

לסיכום אם אתם חושבים שהצום של יום כיפור מוחק את הכל אז

אתם טועים .

מצרפת משהו מהפייס שמסביר טוב את התחושות שלי

 

כאב 8

Member
הצום

לא מכפר עוונות של בני אדם לחבריו .
צריך לבקש סליחה אמיתית מהבנאדן שפגענו בו לעשות הכל שסלח ולא לחזור על הטעות .
 
היום זה היום השני בלי תרופות(אם לא אשתה)

שמתי לב שאני שותה את התרופות לא ליעודן אלא כתחליף לסמים,
להקהות את השכל והרגש. ויש לי גם אלכוהול שעוזר אבל הגוף שלי לא תמיד מקבל את זה טוב ובמדינה המזויינת הזאת קנאביס לא חוקי
כל הזמן יש לי חלומות שיש בהם סמים, גם עכשיו ישנתי איזה 3 שעות וחלמתי על קנאביס...

אני רוצה לחשוב שהאלכוהול לבד יוכל לעשות את העבודה,כי כמו new face גם אני לא סובל את הבטן שלי והגוף השרירי שלי היה הקלף הכי חזק שהיה לי,יש לי BMI קרוב ל 30 שזה עודף משקל וזה מהתרופות
אז אני עושה עוד נסיון (בפעם האלף) לחיות ללא תרופות פלוס לעשות כושר, הליכות וכפיפות בטן בעיקר, ולשתות אלכוהול ל "מחלה" שלי.

אני שותה 10 מג זיפרקסה למרות שרשום לי 5 ,שוב, אני שותה כפול כי זה "מפיל אותי", אז כל הזמן אני במרדף אחרי הספקה של תרופות,הייתי השבוע אצל הפסיכיאטרית ודיברנו על זה והיא הסכימה לעלות לי ל 7.5 מג,
אז אני במלחמה עם עצמי לארגן לעצמי יותר סמים(התרופה), או להשאר לכל היותר עם 5 מג ,או להפסיק לגמרי
כמו תמיד דחינו את ההחלטה לאחרי החגים
 

new face

New member
אתה יכול להשיג רשיון לקנאביס

אם יש לך פוסט טראומה, אבל זה קשה.
מכירה מישהו שעבר פיגוע ירי ע"י מחבל והיה לו רשיון ורק זה היה עוזר לו.
גם אני הייתי כמוך עם הסמים עד שזה הפסיק להשפיע עליי. עכשיו אני פוחדת מהתרופות והיום לא לקחתי סרוקואל כי אני רוצה לרדת במשקל.
בחיי כולנו דפוקים בשכל
 

RebelRex

New member
דווקא CBD שמופק מקנאביס הראה אפקט אנטיפסיכוטי

רק במדינת ישראל ובפרו מכל המדינות הוא לא חוקי.
מדינת עולם שלישי
 
צודק!

פרופ' משולם מגלה ה THC הסביר בהרצאה שלו שה CBD פועל בגוף בדיוק כמו כדורים אנטיפסיכוטיים,
מדינה זבל
 
למעלה