האם השיחה הזאת תקינה?

האם השיחה הזאת תקינה?

אתה יכול להאמין לי שלא גנבתי.
אבל מה האמת, גנבת או לא?
אתה אמור להאמין לי.
למה אתה אומר לי להאמין לך במקום לתת תשובה ישירה?
כדי להדגיש שאפשר להאמין לי כדי שתאמין לי יותר.
אתה תמיד אומר להאמין לך במקום לשקר?
לא בהכרח.
אבל כן?
לא יודע.
האם החלטת בעבר להגיד להאמין לך במקום לשקר?
לא יודע, אבל חשבתי על האפשרות.
 
אני שואל

האם בהיגיון אפשר תמיד להגיד דברים נכונים ומדויקים לפי המציאות, גם כשמעבירים מסר מוטעה, ע"י אמירה כמו "אתה יכול להאמין לי" כלומר לדבר על העברת המסר עצמה במקום לתת תשובה ישירה.
&nbsp
 

3Deep

New member
אפשר הכל

תאמין לי
 
ברור שאפשר הכל אבל

אני רוצה לדעת אם זה אפקטיבי באותה המידה, אם אפשר להגיע לאותן תוצאות בעזרת אמירה כמו "אתה יכול להאמין לי" במקום אמירה לא נכונה.
&nbsp
 
זה כנראה לא נכון הגיונית

כי אם יודעים שמישהו תמיד אומר "תאמין לי" במקום לשקר, יודעים שתשובה ישירה שלו היא בטוח אמת ואז ינסו לקבל ממנו תשובה ישירה כדי לדעת את האמת.
&nbsp
 
עכשיו חשבתי אולי זה כן נכון

כי גם אם יודעים שמישהו תמיד אומר "תאמין לי" במקום לשקר, לא יודעים אם עכשיו הוא אמר את זה להסתיר שקר או להדגיש שאפשר להאמין לו כשהוא אומר את האמת. אם לא ייתן תשובה ישירה ויגיד שאמורים ויכולים להאמין לו, אולי זה לא מחשיד.
&nbsp
 
אני לא סתם שואל

חשוב לי לדעת אם אפשר תמיד לשמור על הדיוק בדיבור גם כשמעבירים מסר מוטעה, ואם למשל מסוכן להגיד לגנב משפט כמו "אתה יכול להאמין לי שאין לי מה לתת לך". דוגמא טובה אחרת יכולה להיות בבית המשפט: אם אפשר תמיד להגיד לשופט "אתה יכול להאמין לי שלא גנבתי" במקום "לא גנבתי" כדי לשמור על דיוק מלולי.
&nbsp
&nbsp
 
עכשיו כתבתי 4 כללי חיים:

לדבר עם אדם שאני אוהב על התחביבים שלי ועל התחביבים שלו.
לדבר עם אדם שאני מחבב על המסגרות שלי ועל המסגרות שלו.
להגיד "אתה יכול להאמין לי" במקום לשקר.
לא לתקוף אלא להביע בחברה את אהבתי הנכזבת לאהבת חיי עובדת ההשמה.
 
זה לא עניין של ניסויים

צריך להבין את ההיגיון. אם אפשר לא לתת תשובה ישירה, אפשר להגיד "אתה יכול להאמין לי". אם מכריחים אותך לתת תשובה ישירה, צריך לתת אותה. אם שואלים אותך אם אתה תמיד אומר אתה יכול להאמין לי במקום לשקר, ותגיד שכן, יכולים לדרוש ממך תשובה ישירה כדי להגיע בביטחון לאמת. גם מסוכן לנסות. אם באמת אדם רע וצריך לשקר לו כדי להיזהר ממנו, לא כדאי להסתכן בדברים שלא יודעים עליהם בוודאות.
&nbsp
 
חשוב לדעת את ההיגיון

האם מבחינה לוגית אפשר תמיד להגיד אתה יכול להאמין לי במקום לשקר, כדי לשמור על הדיוק, ולהגיע לאותן תוצאות לפחות. בעבר חשבתי שכן, עכשיו אני לא בטוח. אם יודעים שאתה תמיד אומר את זה, יכולים להבין שכדאי לקבל ממך תשובה ישירה כי היא בטוח אמת. העניין הוא שאפשר להגיד את זה לא רק כדי להסתיר שקר אלא גם כדי להדגיש שאפשר להאמין לנו. דוגמא טובה זה בבית המשפט.
 
למעלה