לא מוצא את עצמי בחיים

RedAlert5

New member
לא מוצא את עצמי בחיים

היי
אני בחור בן 26 לא עצמאי בחיים ועם הרבה פחדים
אם זה להתחיל עם נשים-אני נמוך ונראה לא טוב ואני בטוח שנשים יפסלו אותי בגלל זה.
הוצאתי רישיון לפני כשנתיים ואני בקושי נוהג כי אני מפחד לנהוג לבד בגלל שאעשה טעויות (יש לי בעיות קשב וריכוז) ואם אני נוהג מידי פעם זה שיש מישהו לידי.
חוץ מזה אני לא מוצא את עצמי ואחרי שאני מסיים את העבודה אני חוזר הביתה.אין לי תחומי עניין יש לי חברים אבל אנחנו נפגשים לעיתים רחוקות
מידי פעם יש לי מצבי רוח ירודים ואין לי כוח לכולם
לאחרונה חבר הציע לי לקחת ציפרלקס הוא טען שזה יעזור לי להרגיש יותר טוב ויעזור לחרדות. התחלתי לקחת ואני באמת מרגיש יותר טוב והמצב רוח עלה אבל עדיין אני לא מוצא את עצמי
איך אפשר להמשיך מכאן?
אם לדעתכם אני צריך אולי להפגש עם פסיכולוג שיעזור לי? או אולי קאוצ'ר?
אשמח לקבל קצת טיפים
תודה!
 

משה057

New member
הי רדאלרט

תרופה לא יכולה לפתור בעיות כאלה, מקסימום להקל, וגם זה לא ממש... לדעתי.
חוסר בטחון עצמי הוא לא גזירה משמיים אלא משהו שאפשר לעבוד עליו, כולנו חסרי ביטחון בתחומים מסויימים, ובכל זאת אנשים מצליחים לשנות גישה, לאהוב את עצמם יותר, ולחיות חיים מספקים ושמחים.
יש המון דרכים שאפשר לנסות, ולכל אחד מתאימה דרך שונה, אבל הכי חשוב להאמין בעצמך ולא להתייאש גם כשלא הולך. בהצלחה!
 

משה057

New member
לי באופן אישי הכי עזרו ספרים.

למשל הספר: "בוחרים להרגיש טוב "הוא ספר מצוין להתמודדות עם מצבי רוח. וגם "אל דאגה"
 

sweet virginia

New member
הטיפ העיקרי שלי יהיה

לא לקחת תרופות על סמך המלצה של חבר. תרופות צריכות להינתן רק על ידי רופא שבדק אותך והתאים לך את הסוג והמינון.
&nbsp
אם יש בך את הרצון ללכת לטיפול אז לך ועכשיו! ככל שדוחים זה נהיה יותר קשה וההתנהגות מתקבעת.. ואם כבר אז פסיכולוג ולא קואצ'ר. לי זה נתפס כמשהו שטחי ולא טיפול אמיתי.
&nbsp
מעבר לזה- נסה לחפש תחומי עניין. תנסה דברים שונים, גם כאלה שאתה לא רואה את עצמך עושה, כדי להיחשף לכיוונים חדשים. בדרך כלל אפשר ליצור ככה גם חברויות.
 
שלום

לאדם יש הרבה כוחות אצורים לשפר את חייו. הערך את עצמך והיה בטוח בעצמך, מצא לך דרכים חדשות וטובות. אולי אם תתכנן את המעשים העתידיים, לא תצטרך לפחד. אנשים אוהבים להיות בקשר עם אדם בגלל אופיו הטוב ולא בגלל המראה החיצוני. צור קשרים בטבעיות ותן אהבה ודאגה. לנהוג זה מסוכן, תאונה יכולה לקפח חיי אדם ואם אינך בטוח שתוכל לנהוג בזהירות גמורה מוטב שתימנע מזה. זה לא מעיד משהו רע עליך. תחומי עניין חשוב שתמצא לך, אולי תחשוב מה אתה אוהב ותנסה לעשות דברים שמהנים ומשמחים אותך. אז גם מצב הרוח שלך יתאזן וישתפר. השקע בחיי חברה, תן אהבה ודאגה לאנשים ושתף אתם תחומי עניין. אני הצלחתי למרות קשיי למידה ותקשורת ללמוד באוניברסיטה, לעשות תואר ראשון ואחר-כך ללמוד עוד הרבה דברים לקראת תואר שני. שאף לשפר את מצבך ואל תוותר.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
למצוא כיוון

היי רד-אלרט יקר,
אני שומעת את החששות, הבלבול והספק העצמי שמכרסמים בך, ואיתם אולי גם מעין תחושת ריקנות שמלווה, כמו בור כזה ששואב אותך, ומקשה עליך להרגיש שיש משמעות לחיים שלך, סיפוק והגשמה מהעשייה שלך, ותחושה כאילו אתה חי במעין ואקום, לא באמת חי או מגשים את עצמך.
הזכרת את הפחדים הרבים שאתה מתמודד איתם, וביניהם גם את החשש שלך מליצור אינטראקציות עם נשים בגלל תחושת ערך עצמי נמוכה – ואני מתארת לעצמי שכולם ביחד יכולים להיות מאד מתסכלים, ואולי גם לגרום לך להרגיש תקוע במקום, למרות הרצון שלך להתקדם, לצאת לעצמאות, למלא את חייך.
יקר, האפשרות שהזכרת של ללכת לטיפול היא אפשרות טובה, במסגרתה תוכל לנתח את מה שנמצא בבסיס הפחדים, החשש מדחייה, הביטחון העצמי הנמוך, ולקבל ליווי תומך, מכיל ולא שיפוטי, שיעזור לך גם להבין את עצמך טוב יותר, וגם לבחור לעצמך את המשך הדרכים בהן תרצה ללכת. מה דעתך?
&nbsp
 
למעלה