שאלה בבקשה לגבי עיסקה בדואר :

mosh511

New member
שאלה בבקשה לגבי עיסקה בדואר :

רציתי לדעת - מהי הדרך הטובה ביותר לבצע עיסקת חליפין בדואר? כלומר, אני יכול לשלוח בדואר רשום את המוצר, ובכך לוודא שהנמען יקבל את המוצר, אבל זה לא מבטיח לי שהנמען יהיה הוגן וישלח את החלק שלו בתמורה... האם יש שיטות נוספות כדאיות יותר שעל פיהן ניתן לבצע עיסקת דואר? המון תודה לעונים...
 

Boone

New member
מסתבר שאין דרך בטוחה ../images/Emo10.gif

האם העסקה תלך חלק? זו שאלה של כל אחד שמוכר או קונה ברשת ובעזרת הדואר. אין על זה תשובה חד משמעית, כבר קרה שאנשים קיבלו את החבילה ולא שלחו את התמורה. גם קרה ששלחו בגוביינא והקונה לא הגיע לקחת את החבילה, מה שאומר הפסד כספי וזמן מבוזבז. אז מה הדרך הטובה ביותר?! אני באופן אישי החלטתי, קודם כסף אחר כך משלוח. זה נורא עצוב שאי אפשר לתת אמון באנשים ועוד שמדובר בסכומים כל כך נמוכים.
 

mosh511

New member
ראשית תודה על המענה - אך כאן נשאלת השאלה

אם זה ששולח כסף שולח ראשון, נניח אליך, עדיין אין לו ביטחון שתשלח לו ת'סחורה. כלומר השאלה שלי בעצם, מאיזו סיבה "כסף לפני מוצר" עדיף בעינייך על "מוצר לפני כסף"? או שזה לא משנה בעינייך מה קודם כל עוד הצד השני שולח לך ראשון? (אותך במקרה אני כבר מכיר אז אני יודע שאתה בסדר
)
 

Boone

New member
כמו לרוץ אחרי הזנב של עצמך

בעבר הייתי שולח לאנשים ורק אחרי שקיבלו את החבילה ביקשתי את התמורה והכל היה בסדר, עד ש.... אתה יודע, בכל כלל, יש יוצא מן הכלל, וכמה וכמה פעמים לא קיבלתי את התמורה שלי עד שהחלטתי שאני חושב על עצמי לפניי הכל, ומי שלא מוכן לזה, חבל. אז אני, קודם מקבל ורק אחר כך שולח.
 

ליטרט

New member
אני חושב שכבר כתבתי את דעתי בנושא

אבל הנה היא שוב... 1. אני בד"כ שולח ספרים בדואר רגיל. לעיתים אני שולח גם בדואר רשום, זאת במידה שמתעורר בי חשש לגבי הנמען ו/או המען אליהם אני שולח את הספר. 2. ב-99% מהמקרים אני שולח את הספר תחילה ורק אח"כ מקבל את התשלום. 3. היו לי שני מקרים בעייתים לאורך התקופה שבה אני מוכר ספרים. במקרה הראשון הקונה טענה שהספר לא הגיע אליה (זה היה במשלוח רגיל), לא היה לי מה לעשות בנידון. אחרי חודשיים הספר חזר אלי, באדיבות דואר ישראל. מסתבר שהלקוחה צדקה והספר לא הגיע אליה אלא הלך לאיבוד בדואר. במקרה השני הלקוח, שהוא סוחר ספרים גדול ורציני ולא פישר כמוני:), שלח לי בדואר כסף במזומן ומשום מה הכסף לא הגיע אלי (באשמת עובדי הדואר או השכנים). הלקוח הנ"ל האמין לי ושלח את התשלום שוב, הפעם בצ'ק. אלו שני המקרים היחידים שבהם ניתקלתי בבעיות עד כה. טפו טפו טפו. 4. לטעמי, לקוח יכול לשקר רק פעם אחת. הוא הרוויח ספר שעולה 20ש"ח או 50ש"ח אבל אח"כ הוא כבר לא יקבל ממני ספרים. יש עוד אלמנט חשוב, מכיוון ששמו וכתובתו ידועים לי, אני יכול "לשרוף" אותו ברשת, פשוט לפרסם את שמו ולהזהיר מוכרים פוטנציאלים מפניו. 5. מקווה שעזרתי במשהו:) דורון.
 
דואר גוביינא

שמייקר את העסקה בכ8 ש"ח. הוא היחיד שמבטיח שהספר לא ימסר ללא תשלום. עד היום מעולם לא נתקלתי בבעיה, תמיד שלחו לי תשלום לאחר קבלת הספר, אולי התעכב כמה פעמים בגלל שכחה.
 
למעלה