שוליים ישרים מצד ימין ושמאל

semes100

New member
שוליים ישרים מצד ימין ושמאל

אופיס 2010, חלונות 7.
אני רוצה לסדר עבודה ולהדפיס אותה כספר. ספרים הם עם שוליים שמאליים ישרים, אני לוחץ על האייקון המתאים למעלה וזה אכן נעשה. השאלה שלי אם זה יכול ליצור בעיה מסוימת מבחינת המרחקים בין המילים בשורה ואז צריך לתת את זה ממש לעימוד שיסדר את הבעיה או שבהחלט ניתן לעשות זאת בוורד. תודה.
 
שיפור של היישור הדו-צדדי ב'וורד'

שימוש בתכונה "המובנית/סטנדרטית" של 'וורד' ליישור דו-צדדי, עשוי "ליצור בעיה מסויימת מבחינת המרחקים בין המילים" (כפי שציינת).
באיור המצ"ב מוצגת דרך לשיפור היישור הדו-צדדי.
 

semes100

New member
תודה, הבנתי שיש לשנות שתי אפשרויות...

מה המשמעות של כל אחת מהן? מה הכוונה לבצע כפי שמתרחש בפרפאקט 6 ועניין השייפט? זה מבטיח רווחים סבירים יותר בין המילים בשורות? שתי האפשרויות הללו לא היו מסומנות אצלי...
הבעיה היא שכאשר יש נניח 8 מילים בשורה ולא עשר, אז המרווחים בין המילים בשורה גדל. זה לא כזה נורא במצבים מסוימים אבל יש שורות שזה ממש בולט.
 
התייחסות

היישור הדו-צדדי ב'וורד' אינו מושלם כפי שעושות זאת תוכנות מקצועיות שבעזרתן מעמדים ספרים.
כפי שכתבתי, בתגובה הקודמת, סימון 2 האפשרויות משפר, מאוד, את היישור הדו-צדדי. נסי ותיווכחי.
האפשרות של 'יישור כמו ב'וורד פרפקט' היא שמיקרוסופט סדרו התאמה טובה יותר של היישור הדו-צדדי "כמו בתוכנה אחרת".
האפשרות של "שיפט +אנטר (Return) היא כדלקמן: כאשר מקלידים פסקה, ורוצים להתחיל שורה חדשה אבל לשמור על הפסקה (כלומר, להמשיך את הרעיון שמוצג בפסקה אבל רוצים להתחיל שורה חדשה) מקישים על צירוף המקשים Shift+Enter (במקום הקשה על מקש Enter, שיוצרת פסקה חדשה).
במצב של יישור דו-צדדי, כשמספר המילים בשורה האחרונה הוא קטן - יש ל'וורד' נטיה לרווֵח, מאוד, את השורה הזאת וזה נראה רע מאוד. הפיתרון הרווח הוא להקיש בסוף השורה Enter אבל אז מבטלים את עיקרון הפסקה שבה יש מצב שמתחילים שורה חדשה.
סימון התיבה כנ"ל, מבטל את הרחבת השורה האחרונה של פסקה, שבסיומה הוקש צירוף המקשים Shift +Enter.
 

semes100

New member
קודם כל תודה רבה (-:

מאוד עזר לי, אין לי מושג למה צריך להגיש עבודה לאוניברסיטה בצורה של ספר לאחר עימוד...בכל מקרה, לא שמתי לב שוורד מרווח את השורה האחרונה של הפסקה יתר על המידה (גם אי אפשר כרגע להקיש לאחר כל פסקה שיפט ואינטר)...בכל מקרה זה נראה בסדר, תודה!
 
בקשה קטנה

אני עוסק הרבה בנושא "עבודות גמר" ומרכז אצלי הנחיות של מוסדות שונים.
האם תוכלי להעביר לי את ההנחיות של המוסד שבו את לומדת, או קישור להנחיות, או לפחות צילום של ההנחיות המתייחסות לאופן הגשת העבודה ובמיוחד להנחיות בקשר להגשת העבודה "בצורה של ספר לאחר עימוד"?
[email protected]
תודה
 

semes100

New member
בגדול זה צורת עבודה די ספציפית של המנחה שלי

אין משהו מיוחד- פונט 12, ההדפסה ברווחים של שתי שורות. היא רק ביקשה שהעבודה תהיה לאחר עימוד (זו פעם ראשונה שמבקשים את זה), לדעתה זה יפה יותר (רק מצריך ממני או לשלם כסף או עבודה מיותרת...)
 
זה קצת שונה ממה שכתבת בהודעה קודמת

בהודעה קודמת ציינת את הביטוי 'ספר', וברגע שלספר מוצמד הביטוי 'עימוד' - זה מוביל למשהו מקצועי שקשור לבתי דפוס.
לדעתי, המנחה שלך מתכוון לעבודה ערוכה, כשהכוונה היא להגדרות הגיוניות של העמוד (רוחב גובה), מספור עמודים תקני (עמוד שער לא ממוספר, העמדים שעד המבוא במספור רומי, ומהמבוא - מספור רגיל, עיצוב כותרות, תת-כותרות ותת-תת כותרות, מרווחים בין פסקאות והיבטים דומים.
הייתי מתייעץ איתה למה היא מתוכוונת בביטוי 'עימוד'.
 
למעלה