סכום של פעולה מתמטית בין עמודות ללא עמודת ביניים

EB10000

New member
סכום של פעולה מתמטית בין עמודות ללא עמודת ביניים

שלום

אקסל 2013 64 ביט על ווינדוס 8.1.

יש לי שתי עמודות על ערכים. אני רוצה לסכום תוצאות של פעולה מתמטית מורכבת בין כל שני ערכים תואמים מכל עמודה, אבל ללא שימוש בעמודת תוצאות בניים.

לדוגמה המספרים X ו Y הם מערכים באורך N של ערכים. אני רוצה פר איבר לבצע את הפעולה 2^(x/y) ואז לסכום את כל התוצאות לתוך תא בודד אחד מבלי ליצור עמודת ערכי ביניים Z.

ניסיתי את התחביר הבא:

SUM((A1/B1)^2:(A1/B1)^2)=

זה נותן שגיאה שהתחביר לא ברור. אולי צריך סמן אחר במקום : ? מהו התחביר הנכון לביצוע בעולה שכזאת? (שוב, לא רוצה ליצור עמודה נוספת. זה מן הסתם כן עובד, אבל אני רוצה להכניס נוסחה לתא בודד שבכל פעם אני רק יעדכן את שתי העמודות והיא תתעדכן בהתאם (אורך המערך תמיד קבוע). ניסיתי ליצור מקרו אבל גם לא ממש הלך.

תודה
 

u333

New member
פעל לפי ההנחייה בשורה הראשונה לעיל וצרף קובץ עם דוגמא

 

EB10000

New member
תודה

מצרף קובץ. זה עובד כמו שאני רוצה, אבל יש עמודת חישוב ביניים C שאני רוצה להפתר ממנה. ז"א אני רוצה לקבל את התוצאה בעמודה D מתוך הנתונים בעמודות A ו B מבלי להשתמש בעמודת החישוב ביניים C

תודה
 

מיכאל אבידן

Member
מנהל
כלל לא ברור לי מה אתה מבקש לחשב . . .


אבל הנה "קצה חוט":
=SUMPRODUCT((B2:B61/A2:A61)^2)
 

EB10000

New member
תודה

זה חישוב של עיוותים הרמוניים מנורמלים לתדר (לעבודה בהנדסת חשמל). הנתונים הם ספקטרום (עמודה A היא תדרים ועמודה B היא ערכי אממפליטודה של האות).
 

u333

New member
נסה את נוסחת המערך הבאה:

={A2*SQRT(SUM((B3:B61)^2/(A3:A61)^2))/B2}
אין להקליד את הסוגריים המסולסלים. יש לסיים את הנוסחה ע"י הקשה בו-זמנית על CTRL+SHIFT+ENTER
 

EB10000

New member
תודה רבה!!

לא רק שעזרת לי עם הבעיה הספציפית הזאת, אבל סוף סוף הבנתי מה עשיתי לא נכון בעבר. המון פעמים אני מחבר נוסחה שנכונה בדאית ועובדת בתוכנה אחרת כגון מטלאב, ובאקסל אני מקבל שגיאת VALUE# מעצבנת. בסוף אני מתייאש ומוותר על השימוש באקסל. הודה לך אם תוכל להסביר מה CTRL+SHIFT+ENTER עושה שונה מ רק ENTER ומדוע יש את השגיאת VALUE הזאת בביטויים מורכבים?

תודה
 

EB10000

New member
תודה. נוסחה למערך

לא ידעתי אפילו שזה אפשרי באקסל. נראה שהם צריכים לעבוד על האשף תיקון שלהם כי עם כל הנסיונות הוא לא הצליח לנחש מה אני מנסה לעשות...

למדתי משהו לפחות. אגב עכשיו גיליתי שבמחשב שמותכנת בו תוכנת MAPLE (תוכנה מתמטית), ניתן לייבא לאקסל המון פונקציות מתוך MAPLE עי הפעלת מקרו... מעניין. יש שם מאות של פונקציות מובנות מאד שימושיות.
 
למעלה