תיאוריית ה"לק באף"...

masorti

New member
אתה אורתוגונלי לאמת...

המשפט האחרון של ההודעה ההיא הבהיר היטב מה דעתך על קיום האל, והוא אינו עמום או פתוח לפרשנויות. ד"ש לעמיתיך בארגון "חופש".
 
מה, אתה טוען שהמשפט ההוא אינו נכון?

הנה המשפט המדובר: "בכל מקרה, אינך טועה יותר מאבותינו הקדמונים שהניחו את מציאות כח עליון כדי להסביר תופעות טבעיות לחלוטין (כמו ברקים)." אתה טוען שברקים הם תופעה אלוהית שאין להסבירה על פי הפיזיקה? מעניין... ואני חשבתי שהפאגאניות חלפה עברה מן העולם. אגב, להזכירך: אינך יודע מה דעתי על קיום האל. לא תוכל להסיק זאת מהודעותי בפורומים. אתה מתעקש לחזור שוב ושוב על טענתך המגוכחת... למרות שאין לך בדל של הוכחה. אתה מאמין באלוהים מאותה סיבה - כפיתיות? לסיכום, אין לי עניין לריב איתך, או להתווכח איתך על טענה חסרת שחר שלא הבאת לה בדל של ראיה. מסור ד"ש לחברך דוד170.
 
יש כאן חוסר סימטריה

סימטריה = תפיסת עולם מול תפיסת עולם. אתה תוקף את אמונתו של אחר כ"לא רציונלית" אולם אינך מצהיר על עיקרי אמונתך שלך. מה שאני אומרת (ולא תוקפת חלילה) הוא שקל לתקוף תיזה, אולם קשה להגן עליה. וברור שבאווירת הוויכוח שנוצרה, איש לא יהין להביא דברים משמעותיים מחייו משום שברור לאלתר שבן פלוגתו ישסעם כגדי וישתמש בהם נגדו. אישית, אני מקווה לאווירת דיונים שונה בעתיד. אווירה שיהיה בה מספיק אמון כדי שאפשר יהיה להביא גם תכנים משמעותיים ולא רק להגן על הגב.
 
../images/Emo45.gif

אכן... על כל פנים, למרות שלא הבאתי את השקפת עולמי, הבאתי טענה נגדית (שכל השקפות העולם שוות כל עוד לא הוכיחו את נכונותם. בנוסף, השקפת עולם על סמך "ראיות" שאפשר להפריכן, אינה רציונלית). אין כאן לחלוטין חוסר סימטריה. אני בכל מאודי בעד תרבות דיונים ידידותיים (גם אם מדובר בעיקרי אמונתי או אמונתו של האחר). בתקווה לעתיד יפה יותר!
 
דבר אחד

אתה לא מבין 0000000000000000000 -סחתיין על הניק - אמונה זה חינוך, אורח חיים שלם. אתה בשום פנים לא יכול להתווכח אם מישהו שמרגיש קרבה לאל .כל אל שהו.
 

masorti

New member
הוא יכול להתווכח...

אלא שגם אם יתאמץ, הוא לא יוכיח לי שהשקפת עולמו "אמיתית" או "נכונה" יותר משלי. פשוט אין דרך לוגית להוכיח דבר כזה.
 
אף אחד לא מנסה לשכנע אותך בכך.

לא טענתי שיש השקפת עולם יותר טובה משלך (שהדת היהודית היא הנכונה), אלא טענתי שהשקפת העולם שלך אינה רציונלית. טענתי בנוסף, שהשקפה רציונלית תתיחס כשוות גם להשקפות עולם אחרות.
 

masorti

New member
והשקפתך כמובן יותר רציונלית משלי.

והיא מבוססת על ההוכחה המדעית לתער של אוקם. לפי החתימה שלך ("האמת נמצאת ב...") ברור כבר לאיזה מחנה אתה שייך. מחנה המשוכנעים מעל לכל ספק שאין אלוהות. וזה כמובן שיא הרציונליות.......
 
אינך יודע מה השקפתי.

אך טענתי היא (אם זה עדיין לא ברור?!) שהשקפתך אינה רציונלית מאחר והיא מבוססת על אמונה לא רציונלית ללא הוכחות. הסברתי את החתימה שלי כאן ואם תרצה לשייך אותי למחנה כלשהו, יהיה זה מחנה ההגיון חסר הפניות. מעולם לא טענתי שאין אלוהות (אלא אם כן רציתי לקנטר את 170 ודומיו, או להביא תיאוריה נוספת).
 

masorti

New member
טוב די. אין לי כוח כבר...

הודיתי בהודעה אחרת שאני פרימיטיבי ואי-רציונלי, ואילו אתה ראית את האור והשכלת להיפטר ממרכיבים מיותרים בתמונת העולם. מבסוט?
 
אתה הוכחת שאתה מסיונר.

האשמות חסרות שחר תוך נסיון "לשכנע" את האחרים שיש בידך נתונים המוכיחים זאת, ובלי להביאם... ההתנהגות המסיונרית במיטבה. אני לעומתך, לא נהגתי לעולם כך. ואיני מסיונר, אני זה שנלחם בהם.
 
למעלה