תיאוריית ה"לק באף"...

כנ"ל

מה שכתבת ("אין לי הוכחה, ואף על פי כן אני מאמין") מקובל בהחלט. דברי כוונו רק לכך שמי שמאמין ורוצה להיות אמיתי עם עצמו צריך לזכור שזה באמת לא רציונלי, ואם הוא היה נולד וגדל בסביבת השקפה אחרת הוא היה כנראה מאמין באותה אדיקות בהשקפה האחרת. לגבי אהבה: אישית, אני אוהב את בת זוגי בכל מקרה ומצב. זה לא תלוי באהבתה אלי. מאחר ואיני פועל בהתאם לאהבתה אלי, אין כאן משמעות לגבי האם היא אוהבת אותי או לא.
 

masorti

New member
העיקר שאינך רומז...

שתפישת עולמי נחותה (מבחינה פילוסופית) במשהו מתפישת עולמך. ואני שמח שאהבתך לזוגתך אינה תלויה באהבתה. תוכל אם כן לאמץ את הנחת העבודה שאין לך שום ודאות שהיא אוהבת אותך, ויתכן בהחלט שאינה אוהבת אותך. (כל תיאוריה אחרת שתאמץ הינה בהכרח פרי של אי-רציונליות)
 
אינני רומז.

אינך יודע מהי תפיסת עולמי ולכן לא נוכל להשוות. אם במונח "תפיסת עולמך" אתה מתכוון ל"אמונה" שלך שדת מסויימת נכונה ללא הוכחות, לא רמזתי כי היא נחותה אלא כי היא לא רציונלית. הנחת העבודה שזוגתי אינה אוהבת אותי אינה רציונלית (אף שיתכן שכך הדבר), מאחר שאמפירית נראה וסביר להניח שהיא אוהבת אותי (היא מתנהגת בצורה זו). אין זה כך לגבי הדת. כשם שאמפירית יש "ראיות" שהיהדות נכונה, כך גם אמפירית יש "ראיות" שהיהדות אינה נכונה אלא דתות אחרות.
 

masorti

New member
העדפת הסברה שזוגתך אוהבת אותך...

אינה רציונלית. אתה פשוט מפרש את התנהגותה באופן שיתאים לסברתך האקסיומטית. יש ראיות באותה מידה לכך שהיא מרמה אותך כדי לזכות בכספך או בטובת הנאה אחרת הקשורה אליך. דרך אגב, אליהו כבר ביצע ניסוי שהוכיח (לפחות לגבי דתות מסוימות) שהיהדות צודקת והדתות המתחרות לא צודקות. אינך מאמין שניסוי זה התרחש? זבש"ך. נ.ב. מתוך החתימה שלך ("האמת נמצאת ב...") נתבהרה לי זה עתה השקפת עולמך. ד"ש לגוברנור ולחבר´ה מארגוני ההחזרה בשאלה.
 
בבקשה...

הסברה שזוגתי אוהבת אותי היא רציונלית, ואני מפרש את התנהגותה על סמך מעשיה ונסיון החיים האמפירי שלי הקובע שהתנהגות כזאת חוזרת ונשנית משמעה אהבה. אם יש ראיות לכך שהיא מרמה אותי, אין לי בעיה. אני מעוניין להעניק לה ללא תמורה את כספי, וטובות הנאה אחרות שהיא עשויה לקבל ממני - בכל מקרה. לא שמעתי על "הניסוי שהוכיח את צדקת היהדות". אם תעמוד מאחורי מילותיך ותשים לינק, אשמח לקרוא בעצמי. כשלעצמי, אני תמיד בעד חשיפת כל המידע לכולם, כך שיהיה אפשר להגיע לאמת. הסתרת מידע תמיד מעוררת חשד. נ.ב. חתימתי (האמת נמצאת ב...) מוליכה לאתר המכיל ראיות בעד ונגד נכונות טענות המחב"תים. אם תביא ראיות שלא הופרכו, אשמח לשים אותם שם לאחר שנדון עליהם. השקפת עולמי אינה קשורה או מיוצגת על ידי האתר הנ"ל, בכל מקרה. אני לא מכיר "ארגוני החזרה בשאלה". אני מכיר תנועות לתמיכה בחוזרים בשאלה ותנועות לסיכול מאמצי המסיון החרדי. אתה מכיר את גוברנור כמוני. בטוחני שהוא ישמח אם תמסור לו ד"ש באופו אישי.
 

masorti

New member
אתה לא מכיר את הניסוי של אליהו?

הניסוי פורסם במלואו בספר מלכים א´, פרק י"ח, פסוקים י"ט-מ´. ראה לינק מצורף למטה. לגבי החתימה שלך... היא מוליכה לאתר שמטרתו להוכיח שהטענות הדתיות שגויות. כבר היה לנו דיון בעבר בנושא (גוברנור, גן הכהנים, HEYER... מזכיר לך משהו?), ועיקרו הוא שאתה "העלמת" הודעות שהביאו לנצחון החילונים. ולמען האמת אין לי כוח לשחק את התמים. אני מכיר לא מהיום את הטכניקה של המחזיר-בשאלה המתחפש ל"תוהה" מסוג זה או אחר, רוכש את אימונו של הדתי, ואז מטפטף לדתי רעיונות שיעלו ספקות בלבו על עיקרי אמונתו. אז בוא ונסכם שניצחת. אני פרימיטיבי והשקפת עולמי אי-רציונלית. אתה לעומת זאת ראית את האור והצלחת להבין נכון את העולם ללא הוספת מרכיבים מיותרים.
 
אהה, אם כן:

אם תחזור על הניסוי של אליהו שנית בתנאי מעבדה מבוקרים, יתכן ותהיה זאת הוכחה מוצלחת ביותר! אוסיף אותה אז ללינקים באתר שלי. מעולם לא העלמתי הודעות המביאות לנצחון הדתיים. פשוט... לא מצאתי ואף אחד לא נתן לי עדיין לינק לויכוח כזה... לגבי גן הכהנים - כתבתי לך שם בזמנו שעליך או על גוברנור לכתוב פתיל אחד שיביא את דבריך ודבריו ביחד, ולאחר ששניכם תאשרו אחליף את הלינק באתר. לא אחדתי את דבריכם בעצמי מאחר ואיני מצוי בפרטים הקטנים של הוויכוח. ההצעה עדיין (ותמיד) בתוקף. חביבי, אם אני מחזיר בשאלה - כי אז אתה מחזיר בתשובה. אין לי שום עניין לשנות את דעתו של אף אחד. זה פשוט לא מעניין אותי. אני גם לא "תוהה" ולא מטפטף רעיונות. אני מתווכח על מה שמעניין אותי, ונצמד ככל יכולתי ללוגיקה ולאמת. אינך יודע את השקפת עולמי. ווויכוחינו מתנהלים לטעמי תוך נסיון לגלות חורים בטענות שונות. אם אנצח או אפסיד זה היינו הך, כל עוד מגיעים לתוצאה. אני מסכים לסיכומך שניצחתי, בגלל שאני צודק במקרה זה.
 

masorti

New member
יופי. העיקר שאתה מבסוט.

עושה לך טוב לחשוב שניצחת כאן?... שיבושם לך. נ.ב. כדי שהקוראים שלא מכירים את פורום נטעים לא יוטעו: אתה משקר. כן העלמת נתונים על נצחון הדתיים, כולל ענין גן הכהנים.
 
צר לי שירדת לרמה הזאת.

חבל שאתה לוקח את הפסדך כל כך קשה. אין לי עניין לפתוח עמך ריב. אין לי יכולת להעלים שום נתונים, וטענתך שקרית. אמרתי לך מה עליך לעשות בעניין גן הכהנים.
 

masorti

New member
אתה משקר, ואין לי ענין לדון איתך.

את ה"הודאה בהפסד" כתבתי בציניות, כדי שתרד לי מהגב. נמאס לי מהויכוחים האינסופיים עם החבר´ה שלכם מ"חופש"/"דעת אמת"/"הלל" תחת אלף תחפושות. בפורום הזה מטרתי לדון ברצינות בתיאולוגיה ולא להתכסח עם שונאי הדת היהודית.
 
אתה מדבר בלי כיסוי ומוציא דיבה.

אתה יכול לצווח ככרוכיה שאני משקר, אבל לא הבאת שום מקור לטענה השקרית הזאת. זה הופך אותך למוציא דיבה ושקרן. אינך יכול לדון ברצינות, ווויכוחים ענייניים שמסתיימים בהשפלת הצד שלך נקראים בעיניך "להתכסח עם שונאי הדת היהודית". לא הייתי עונה לך בכלל, לולי איני רוצה לתת לחברי הפורום האחרים מקום לטעות בנוגע לטענתך השקרית הנ"ל.
 

masorti

New member
אני לא רוצה לדון **איתך**.

אמרתי לך... ד"ש לחברים המחב"שים שלך. ואני ממליץ לכל חברי הפורום המפקפקים בטענותי לגשת לפורום נטעים ולדפדף אחורה בהודעותיך.
 

masorti

New member
תיכנס לארכיון של פורום נטעים...

גש לעמוד 72 וקרא את הודעתך מיום 29.10 בשעה 21:17.
 
כן, מה בקשר לזה?

לנוחיות המשתתפים אצרף קישור להודעתי הנ"ל. בהודעה זו הפרכתי את טענתו המגוחכת של "עלה זית". הוא טען בלתי אפשרי לבנות יתוש חי אפילו בעזרת המדע המתקדם מאוד של היום. מה הבעייה שלך בקשר להודעה זו?
 

masorti

New member
הסייפא של הודעתך מצביעה כמובן...

על אמונה דתית עמוקה. (בלי קשר לשאלה באיזו דת מדובר)
 
לא חביבי,

אינך רואה משם דבר על אמונתי האישית. עניינית, הפרכתי שם לא באה לטעון שאין אלוהות, אלא שאנשים מנסים להסביר דברים רבים שהם לא מבינים באמצעות המילה "אלוהים". תופעת הברקים יכולה להיות מוסברת גם באמצעות תיאוריה שאינה מערבת "אלוהים" (למרות שכל התיאוריות מתקבלות בברכה). ברור לכל שהפרכתי שם הגיונית. אם יש לך הפרכה להפרכתי שם, אתה מוזמן להשמיעה.
 

masorti

New member
שקרן.

ברגע של חוסר זהירות אתה הבהרת את עמדתך האמיתית לגבי קיומו של האל. המשפט שם ברור ואינו פתוח לפרשנויות. אני מניח שהגעת למסקנה ההיא מתוך שיקולים רציונליים.
 
חזרתך על טענה שקרית לא הופכה לאמת

המוטיב החוזר בדרך כלל בטענותי זה שלוגית השקפות עולם שונות (דתיות, אתאיסטיות, אחרות...) שוות, ועד היום לא הוכחה עדיפותה של אחת על רעותה. לא הבהרתי באף מקום מהי עמדתי האמיתית לגבי קיומו של האל. המוטיב החוזר בטענותי אינו מבטא בהכרח את השקפתי האישית. פרטנית, אותה הודעה שהעלית - באה להפריך את הטענה שהדת היהודית היא הנכונה בהכרח, ובעיקר את טענותיו המגוחכות בבירור של "עלה זית". עמדתי נשארת שם עמדה של "כל האמונות שוות כל עוד לא הוכח אחרת". נ.ב. דרך הדיבור המכפישה שלך אינה מוסיפה לך כבוד.
 
למעלה