נטוריזםדרכם של הנטוריזם בעידן החטא

InTouch

New member
נטוריזםדרכם של הנטוריזם בעידן החטא

דרכם של הנטוריזם לגן העדן בעידן החטא רשמים מהרצאה*) בהרצאה מנומק עד כמה הנטוריסטים מזוהים עם האדם הראשון- טרם החטא ועד כמה הם הסיבה הנכונה מדוע כל כך טוב לחיות בעולם הזה. הנה לפניכם כמה מהנימוקים. העירום - אספקלריה גבוהה לשכלו של האדם האדם בראשיתו בטרם החטא, היה נטוריסט בהתבסס על הפסוק בבראשית ב' 25: "ויהיו שניהם ערומים האדם ואשתו ולא יתבששו". הרמב"ם**), קובע שמבחן עירומו של האדם היה הסימן הברור לרמת מושכל גבוהה של האדם הראשון הנקרא "המושכלות" [אמיתות הטבועות בשכל האנושי ויש להן תוקף מוחלט וכלל אנושי] המבדיל בין אמת ושקר להבדיל מ"המפורסמות" [הן דברים שבנוהג החברותי המפורסם בציבור] המבדיל רק בין טוב לרע שהוא אמת יחסית. הרמב"ם מבסס זאת על הפסוק בבראשית ג/7, שנאמר: "ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי עירומם הם ויתפרו עלה תאנה ויעשו להם חגרת". לא נאמר ויראו כי עירומם, כי האדם לא הוכה בסנוורין, מה שראה לפני ראה גם אחרי, אלא שנוסף להם ידיעה חדשה שהיא נמוכה מהראשונה. עקב חטאו, נלקח מהאדם ידיעת אמת ושקר וניתן לו טוב ורע שהינה פחותה באיכות וטיבה. עובדה זו מוכיחה שהעירום היה נחלת האדם בטרם החטא כתנאי המובן מאליו, ושרק בהיותו ברמה הרוחנית והמוסרית הגבוהה העירום מקובל ומתקבל. דווקא בעירום היה האדם עם שכלו שהוא צלם אלוהים של האדם, שבו הוא דומה לאלוהים, ועל שחונן בשכל דיבר אלוהים עם האדם, אף נתן לו ציוויים (כאיסור אכילת פרי עץ הדעת). הפעולה העיקרית של השכל היא ההבדלה בין האמת והשקר, והיא הייתה מצוייה באדם עם ראשית יצירתו בצורה העירומה – התמה והמושלמת. העירום סמל הטוהר והתום הערום של האדם הראשון היה משולל כל מתח מיני, היה משולל מחשבות זרות, חשדות, ספקות. העירום של האדם בגן עדן היה חלק מהדמות המוסרית, הטהור ה, הנינוחה , המאוזנת, השולטת, הנעימה והחופשית וכמעט השלמה. העדות לכך נאמר בספר תהילים ח/8: ו"ותחסרהו מעט מאלוהים". העירום מתברר מהאמור למעלה הוא סמל גן העדן – שבו היה הטוהר , העדנות הסובלנות האושר, השפע והבריאות. כשהיה האדם בעירומו בגן העדן תם ושלם, עם כל מחשבתו והמושכלות שלו, היה חסר בו הכוח הנמוך הדן על הענינים השייכים לסוג ה"מפורסמות" והיה נטול השגה בהם עד שאף הערווה, שהיא מפורסמת כמעשה מגונה ביותר בחברה אחרי עדן החטא, לא הייתה מגונה בעיניו, ולא השיג כלל את זנותה. ורק אחרי שמרה והעדיף את התאוות, שהן פרי הפנטזיה, ואת הנאות החושים הגשמיות על ההשגה השכלית, ניטלה ממנו כעונש ההשגה השכלית. הנטוריזם בחרו בשכל ולא דגלו בתאווה, מתוך חופש בחירה מלא ומסיבה זו הם הכשירו את הדרך היישר למתחמיה הקסומים והשמימיים של גן העדן עלי אדמות בדמות אתרי הנופש המשכרים. ולנו, רוב האוכלוסייה בעולם, קורבנות חטא האדם הראשון רק לקנא להם ולשבח את דרכם ואולי אף ללמוד ולחכות את דרכם. ואף גם להיות חלק מהם. *) תקציר וחלק מהרצאתו של ד"ר דויד כרוס **) רבנו משה בן מימון, האישיות המרכזית של יהדות ספרד, גדול הפילוסופים העבריים שבכל הארצות והתקופות וגדול הקודיפיקטורים של ההלכה התלמודית, האדריכל הראשי של תורת-החיים הישראלית, מגדלור של דעת ואמונה לזמנו ולכל הזמנים, מורה נבוכי הדור והדורות,אחד מגדולי המאורות הקורנים ביותר של האומה, שמתוך הערצה ללא גבול קראה עליו: "ממשה עד משה לא קם כמשה". [email protected]
 
בהתחשב בזה שכאשר

בודקים את האתר שלך מגלים בו תכנים הומו- ארוטיים, הרשה לי להטיל ספק בענין שלך בנטוריזם טהור וא-מיני.
 

InTouch

New member
תגובה לספק שאתה מטיל

זכותך להטיל ספק אך הנימוק שלך חסר בסיס תכנים הומו ארוטיים.... זה לא מין קרא על נטוריזם וארוטיקה במאמר הבא http://naturism.naturist.co.il/WhatIs.htm ברכת גמר חתימה טובה
 

InTouch

New member
תשובה למתעניין. כן, ואין זה חידוש!

ארוטיקה בלי מין? כן, יש דבר כזה וזה גם לא חידוש. השתדלתי למצות ככל שיותר את התשובה - מעט ארוכה אך שווה עיון ולמידה! בתורת הטאו ידוע זה כבר לפני 4000 שנה, שארוטיקה זו אורגזמה רגשית או מה שנקרא אנרגיה מינית או אורגזמה גבוהה ללא פליטה, בדרך זו הגבר או האשה מתעלים את האנרגיה ומשמשים בה להגברת ההנאה, היצירתיות והבריאות. התורה הזו קובעת שאין סתירה בין אנרגיה מינית לאנרגיה רוחנית. תורה זו מנצלת את האנרגיה המינית האדירה שנמצאת בצ'קראת הטחול לתדלוק החיים הנפשיים והרוחניים. ההבדל בין אוננות ובין ארוטיקה חושנית כמוהו כהבדל שבין להקיש על פסנתר ובין לנגן את מוצרט. הארוטיקה דומה לכיוון אטי של גיטרה שנועדה להשמיע מוזיקה מעודנת ושמימית. על פי תורת הטאו, כדי לטפח את האנרגיה המינית נדרש הגבר להתאפק, כלומר לשלוט באנרגיה המינית שלו ולהזרים אותה באופן מודע בגופו, כך שהאורגזמה שלו תבוא לידי ביטוי בתחושת התעלות ובהתפרצות פנימית של ריגוש ולא בזרע שנשפך החוצה. ז.א. שקיימת הפרדה מוחלטת בין מין לאנרגיה מינית או ארוטיקה. כאשר גבר מקיים מגע מיני רגיל, הוא משתמש באיברי הגוף, אך אם הוא משתמש במהלך המגע המיני גם באנרגיה המינית, הוא משפיע באמצעות איברי הגוף על הנפש. "האורגזמה הגבוהה", אורגזמה מהנה ושמימית שיסודה בתורת ההתאפקות, מתחילה בך. רבים מן הפונים אליי בבקשת עזרה להקל על בעיותיהם המיניות נתקלו בהן רק משום שמלכתחילה לא הייתה להם גישה נכונה לאורגזמה המינית. הם לא הכירו באמת הפשוטה שדגלו בה חכמי הטאו שנים רבות, ולפיה כל אדם נורמלי יכול ליהנות מאורגזמה גבוהה. הם לא ידעו שזה בסדר לרצות להתנסות באורגזמה שאינה מסתיימת בפליטה, שכדאי לקרוא ספרים מוסמכים בנושא ושאין לחשוש ממה שאחרים חושבים או אומרים. "האורגזמה הגבוהה", יסודה בתורת ההתאפקות, מתחילה בך. רבים מן הפונים אליי בבקשת עזרה להקל על בעיותיהם המיניות נתקלו בהן רק משום שמלכתחילה לא הייתה להם גישה נכונה לאורגזמה המינית. הם לא הכירו באמת הפשוטה שדגלו בה חכמי הטאו שנים רבות, ולפיה כל אדם נורמלי יכול ליהנות מאורגזמה גבוהה. הם לא ידעו שזה בסדר לרצות להתנסות באורגזמה שאינה מסתיימת בפליטה, שכדאי לקרוא ספרים מוסמכים בנושא ושאין לחשוש ממה שאחרים חושבים או אומרים. הארוטיקה הטאואית לא נועדה לענג את האישה או את הגבר אלא להרחיב את ההיכרות שלהם עם עצמם ועם המיניות שלהם, ללמדם להתחבר שוב לטבע שבתוכם ומסביבם ובכך לפתח את יכולתם האינטואיטיבית להשתלב באופן הרמוני יותר בזרימה שמסביבם. דרככך לעולם לא תצלח אם מלכתחילה אתה חסום. אם ניחנתה בגישה פתוחה, אם יש בך מעט מהשליטה וההבנה, תוכל ליהנות מהתענוג העצום שהאנרגיה המינית צופנת לך ולא ממין. אם תשכנע את עצמך שיש לך יכולת ליהנות, תוכל לזכות באורח חיים בריא יותר וביכולת ליהנות יותר מאהבה ומאושר בחיי הזוגיות. זוגיות טובה צריכה לכלול הסכם הדדי להתענג על האנרגיה המינית ועל האורגזמה הגבוהה. אין נוסחת פלא אחת שלפיה מובטח לכולם ליהנות מאורגזמה גבוהה. אין שני אנשים שהם דומים מבחינה זו, אך לכולם יש מכנה משותף שהוא תנאי בל יעבור להצלחת הטיפול לטיפוח האנרגיה המינית: גילוי-לב בין בני הזוג. מהו הרקע של הדעה הנ"ל? הארוטיקה הטאואיסטית מבוססת על תורות פילוסופיות עתיקות מהמזרח הרחוק המוכרות ומתועדות היטב בטקסטים פילוסופיים וטיפוליים, ולפיהן למרידיאנים ולצ'אקרות יש השפעות אנרגטיות על המיניות. חכמי הטאו גילו שכ-30% מאנרגיית החיים של הגבר אובדת במהלך חייו עקב אורגזמות המסתיימות בפליטה. הם אף גילו שאורגזמה ופליטה הן שני תהליכים פיזיולוגיים נפרדים, כלומר הגבר יכול להגיע לאורגזמה ללא פליטה. בדרך זו הגבר מתעל את האנרגיה ומשתמש בה להגברת ההנאה, היצירתיות והבריאות. פירוש המילה "טאו" הוא "דרך הטבע". הטאואיסטים הקדמונים התבוננו בשמים, באדמה, בטבע ובכוכבים והבחינו בהרמוניה ובזרימה המצויות בכול. הם הבינו שבני האדם היו פעם חלק מההרמוניה הזאת ופיתחו דרך שתאפשר לבני האדם להתחבר מחדש אל הטאו, אל הטבע, כלומר אל הרחמנות, הסלחנות, הפשטות, חוסר האנוכיות, האיפוק והאיזון, ובכך לזכות בבריאות, באושר, באריכות ימים ומיצוי היכולות האישיות. מלבד הפילוסופיה פיתחו חכמי הטאו כמה וכמה תרגילים גופניים ומנטליים והרכיבו מהם את הארוטיקה שלהם. הם גרסו שהדרך הטובה ביותר ללמוד את ההסתכלות הטאו-איסטית – ההתבוננות הפנימית היא לשלב התבוננות בחיים ובטבע שסביבנו עם תרגול והתנסות גופנית. הזרימה שנמצאת מחוץ לנו בכל מקום ומקום נמצאת גם בתוכנו. אם נלמד להתחבר לזרימת האנרגיה שבתוכנו ונחוש בה באופן ממשי, האנרגיה תזרום בגופנו באופן חופשי יותר.
 

קוכולין

New member
אף שאינני נטוריסט

אני מוצא את מאמרך מעניין מאד מבחינה תיאולוגית, והטיעונים המופיעים בו בהחלט ראויים לעיון מעמיק- במיוחד הקשר בין העירום למצב הבראשיתי שלפני החטא הקדמון. כמו כן, מעניין הקישור הסיבתי בין החטא הקדמון ללבוש, היינו- לבוש אינו תוצאה הכרחית של החטא אלא תוצאה מצערת שלו.
 

InTouch

New member
שמחתי על תרומתי הצנוע

ואני מודה לך על התעניינותך במאמר והרעיונות שהוסיפו רובד בתפיסת הנטרוזם כמושג טהור נודף קדושה וייעוד. ברכת אור דויד
 

InTouch

New member
טענה שיש להוכיחה - ההיפך הוא הנכון

שלום איש יקר הטענה כאילו נעשה "סלט ירקות בדברי הרמב"ם" אם כוונתך הייתה בסדר דבריו או בהוצאת דברים מהקשרם, זו וזו כוונות שיש להוכיחן. נכבדי לא הציג שמץ של ראיה לתמוך בכוונות אילו אם הכן לכך התכוונת. ההיפך הוא הנכון. כל הפרשנות וההסתמכויות על פסוקי התורה בהרצאתי, נלקחו מספר מורה נבוכים חלק ראשון פרק ב' לפי העתקתו לעברית מקורית של הר' שמואל אבן תיבון ז"ל , הידוע בתרגום המדוייק ביותר למקור שנכתב במקורו בשפה הערבית. זאת ועוד, גם התרגום לעברית ע"י יוסף בכה"ר דוד קאפח, הוצאת מוסד הרב קוק ירושלים מוכיח שטענתך לא נכונה. דברי נרשמו בקפידה וסדר למה שהרמב"ם כתב בספרו תוך הקפדה יתירה על מינוחים שהשתמש המתרגם הר' אבן תיבון. אי לכך טענתך הנ"ל לא הייתה במקומה.
 
למעלה