איזו משאלה הייתם מבקשים מאלוהים

1984אא

New member
אתה צוחק?

אלו המדרשים הכי טובים שמצאת המראים על תפיסה אלילית? הרי ברור לכל, שהסיפור על אלוהים המזווג זיווגים- הוא סיפור שנועד להעביר איזשהו מסר, ומשום כך זה הובא כחלק מסיפור עם המטרוניתא. כנ"ל העניין הזה- הרי ברור לכל שאלוהים לא באמת קושר כתרים לתורה, אלא זה בא להעביר מסר, והראיה לכך שזה בא באמצע סיפור על ר' עקיבא- השאלה האם זה בא להעביר מסר חיובי על גדולת ר' עקיבא או שלילי- על התעמקותו בזוטות היא שאלה מעניינת. אך אין כל ספק שזה בא להעביר מסר. סיפורים עם גוון אלילי אלו סיפורים כגון זה שאלוהים מניח תפילין, או שהתורה הייתי חקוקה בזרועו לפני בריאת העולם וכד'. מדוע? משום שהסיפורים הללו לא באו באמצע מעשיה כזו או אחרת, ולא רואים שהם קשורים לאיזה מסר מסויים שבא לפניהם או אחריהם. הם באים והולכים. ואילו המימרות האחרות על אלוהים באו בפירוש לא בשביל עצמם אלא בשביל לתת דרוש על נושא אחר.
 
לא חיפשתי :)

לא חפשתי מדרשים אליליים אבל אם המדרש הזה הופיע הוא משתמש בדרוש שלו בתפיסה אלילית. המדרש מעביר את המסר שר' עקיבא לא עסק בזוטות והמוות שלו לא היה עונש משמים. לפי המדרש האלוהים בעצמו קובע שר' עקיבא ידרוש על כל כתר ומותו לא ניתן להסבר. תפיסות אליליות ביהדות יכולות להעביר מסר אבל יש אנשים שמאמינים לכל מילה במדרשים האלה וחושבים שפגשו את האלוהים יושב וקושר כתרים. שאל כמה אנשים דתיים ותופתע מהתשובה שהסיפור מדויק. :)
 

1984אא

New member
וזו אכן בעיה במגזר, לדעתי

משום שיש הסברים רבים ומשונים לאגדות הללו(החל מההסברים של הקבלה, עד להסברים של המהר"ל בחידושי האגדות שלו וכלה ברב קוק ו"עין איה"). אי לכך, במקום להבין את המסר, אנשים מבינים את הפשט או אומרים: "יש בזה כמה רבדים, פשט רמז דרש וכו'". דווקא בתקופה המודרנית ישנם אנשים רבים המנסים להסביר את הרעיון של האגדות כפשוטם. דוג' אחת זה שמואל פאוסט, שכותב טור שבועי או דו- שבועי בעיתון "מקור ראשון"(מוסף "שבת" עמוד אחורי) על האגדות, עם הסברים יפים ומתודיים. בכל אופן, החיסרון בגישה הזו אלו אגדות שאין לך איך להתמווד איתם מרוב שהם משונות. מצד אחד- לא ייתכן שזה הפשט שלהם, משום שכמה שהאמונות התפלות היו חזקות בימים העתיקים, האגדות הללו פשוט משונות מידי. מצד שני- אין שום הסבר ראציונלי לאיזשהו מסר שהם באות להעביר. דוגמה יפה לכך אלו אגדות "רבה בר בר חנה", הנמצאות בתחילת פרק חמישי של מסכת בבא בתרא. קובץ של איזה 3-4 דפים של אגדות משונות לחלוטין.
 
גם הם אם רוצים באים להעביר מסר

וגם הם ניתנים לפירושים לא אליליים ואף פורשו כך. אני מניח שאתה יכול להבין מה זה אומר שהתורה קודמת לעולם או מה זה אומר שאלהים מניח תפילין כביכול.
 

pembencipolisi

New member
עוד הוכחה מן היהדות

שלפיה האל בז למאמיניו, ורבי עקיבא וגורלו המתואר כאן בתוספת המשפט : "רבש"ע זו תורה וזו שכרה? א"ל: שתוק כך עלה במחשבה לפני!" הם ההוכחה שדבור אל האל כדבור אל המנורות...
 
למעלה