האין התפילה בזבוז זמן לריק?

האין התפילה בזבוז זמן לריק?

אם מאתמול ננעלו הקלפיות, וכל הבקשות שיוגשו ליהוה במשך השנה יקבלו התייחסות רק בר``ה הבא. שהלא ``דירשו יהוה בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב`` ומסופקני מי מתפלל להבל וריק? אם יהוה דרך לו וכי שיח וכי שיג לו וכי ישן הוא שאף אם יקראוהו בקול גדול לא ייעור משנתו.
 

1984אא

New member
"דרשו ה' בהמצאו"

ביו"כ אלוהים יותר נענה לתפילות, משום שהוא יותר קרוב(כמובן, על דרך המשל. לא מבחינה פיסית). אבל התפילות מועילות בכל השנה, וגם תשובה מועילה בכל השנה. אם כי הגמרא במסכת יומא ופסיקת הרמב"ם זה שיש עברות שרק יו"כ מכפר עליהם, אחרות שרק ייסורים מכפרים, והגרועות ביותר שרק מיתה מכפרת. אך אליבא דמעשה של אלעזר בן דורדיה, מסתבר שבשביל בקשת תשובה מעומק הלב תמיד שערי תפילה(או בכל אופן, עפ"י המליצה התלמודית, שערי דמעות) פתוחים בשביל החוטאים. אני משער שזו התשובה המקובלת לעניין הנ"ל. כמדומני שאתה חוזר בשאלה, אז אני מניח שאתה מכיר את השאלות ואת התשובות התאולוגיות שלא משתנות בד"כ.
 
כמה חבל שלא נמצא מענה בפי

הנביא הנודיס, ואם נהרג בידי נכדו כפי שנמסר במגילת סתרים, בהכרח שלא השתכנע מתירוצים הללו. ומה גם שאם חזל תירצו ``אימתי בהמצאו? ב10 ימי תשובה`` ומה מקום לתפילה בכל השנה ללא קבלת קהל? ובפרט לאור תמיהתם כמאן מצלינן האידנא אקצירי ואמריעי?
 

NimrodOZz

New member
אני מציע לך שלא לענות לו

מדובר בפרובוקטור מקצועי המגלה בורות בנושאים עליהם הוא מדבר. הוא מביא ציטוטים עלומים ממקומות נעלמים ואין לו עניין בדיון אמיתי אלא בפרובוקציה.
 
במגילת יוחסין מצאתי כתוב

``מנשה הרג את ישעיה`` (יבמות מט) מטעם שמשה אמר ``אשר לו אלהים קרובים בכל קראינו אליו`` מבלי לחלק בין יחיד לציבור, לעומת ישעיה שקבע בלשון רבים לכלל הציבור``דרשו יהוה בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב`` בהכרח שלדבריו אין הוא זמין בשאר ימות השנה ואין טעם לקוראו.
 

galgal21

New member
יהוה שומע תמיד תפילות.

24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.
 
סכות בענן לך מעבור תפילה

ובפרט לדעת חזל שאין קבלת קהל אלא בעשרת בני המן
 

ljs

New member
כל מקרה לגופו.

לענין ימי התשובה יש הסבר פשוט, לא שבכל השנה אין קבלת קהל, אלא שאז יש גישה יותר קלה מבכל השנה. אגב, אפילו בסיפור הידוע על משה רבינו שהתפלל תפילות רבות לזכות להיכנס לארץ המובטחת, מסופר שבשלב מסויים אלוהים הורה לו להפסיק להתפלל, כי אחרת התפילות היו מוכרחות להתקבל. (פרדוקס, לא?) מה שהתכוונתי לכתוב הוא, שאפילו במצב של `סיכול תפילות ממוקד`, (דבר נדיר) אין דבר כזה חסימה הרמטית. כמו``כ ידוע הסיפור על מנשה המלך (?) שחסמו המלאכים את תפילתו ו`נחתרה לו חתירה תחת כיסא הכבוד`.
 
מה זה? מחדל ממוקד?

שאם בשנה השנית נצטוה משה לקדם את יהושע, כי הוא ינחילנה את ישראל. כיצד תהיה עדת ישראל כצאן אשר אין להם רועה? האם חשב את יהוה סינילי? וע``כ בסוף שנת ה40 התפל 515 תפילות להעביר את רוע הגזרה. ומה פלא אם נענה לא להוסיף עוד בדבר הזה.
 

ljs

New member
אתה מתעלם מהנקודה המרכזית בסיפור.

אם הוא היה ממשיך להתפלל, הוא היה נענה. ומה לגבי הסיפור עם מנשה המלך?
 
למה מתכון הבוס שלך?

אם כמענה לבקשתך הגיב ``אני לא רוצה לשמוע כל הפצרה בנידון`` וכמה חבל שלא המשכת לנדנד לו? או שבקשתך היית ניענית בחיוב כדעת חזל, או שהיית מועף בייעף מהעבודה.
 

ljs

New member
באותו מקום שהסיפור על

החמש מאות וכמה התפילות נמצא, נמצא גם ההסבר שהזכרתי. אם היית אומר שהסיפור לא היה, ניחא. אתה לא יכול למחוק את חצי הסיפור שלא מתאים לך.
 
יתכן

אבל זה ודאי לא הטיעון הנכון. ראשית כבר כתב הרמב"ם והוא נסמך על חז"ל שתמיד ניתן לחזור בתשובה ולמעשה תמיד יש לעשות זאת אלא שעשרת ימי התשובה וראש ויום הכיפורים הם מעין זירוז לאדם שלא יכול לחשוב על כך כל השנה. ובכלל הרעיון שננעלו הקלפיות הוא אנטרופמורפי וילדותי להחריד. שנית החסידים בכלל טוענים שבראש השנה מתקיימת תשובה מיראה, ביום כיפורים מאהבה ובראש השנה מתקיימת תשובה משמחה. כלומר הם גומרים את תהליך התשובה דווקא בסוכות. והגדיל עוד ר' לוי יצחק מברדיטשב סניגורם של ישראל שהוא ממשיך את מלאכת הכפרה על ישראל עד חנוכה ולפעמים עד פורים. ואמירה זו (שאני מחבב אותה למדי) די מוציעה את כל העוקץ מהעניין הזה של התאריך.
 

lion 7

New member
התפילה בנצרות היא דבר הכרחי

שאם אין קשר כזה, המשיחי כבר לא משיחי, וחי בעולם החטא בלי תקוות ובלי עזרה.. התפילה בנצרות מתחילתה שונה בזרמים הפרוטסטנים מהלא פרוטסטנים , התפילה היא כלי חשוב מאד להתקשר עם האב או יהוה דרך ישוע המשיח, המתוך בין הקהילה המאמינה הכלל עולמית, לבין האב מקור הכל. בזרמים הותיקים התפילה קיבלה עם הזמן מסגרת אחרי ניקיא בשנת 325 לספירה או קאנון אחיד לרוב , התפילה במובן האורטודוקסי הוא נוסח התפילה של האדון במדויק של אבינו שבשמים,, והצהרת קאנון האמונה, אנו מאמינים באל אחד,בורא הכל... בערבית (נואמין באילאהין ואחד, אמן ד`אביט אלכול..) ועל זה גם שאר הזרמים הותיקים בנצרות. להוסיף גם תפילות למרים שגם היא מתווכת בין מאמיניה לאלוהים בנוסחים שונים כמו בנוסח תפילת השרשרת הרוזרי. ועוד למלאכים ששומרים על הפרט ... בנצרות האנבפטיסטית=בפטיסטים ותת זרמיהם. משיח`יות , מיתודיות, וכו` מאמינה בנוסח הזה, אולם לא רק בצרות אלא בהכרח מהותי לקיום המאמין, דבר הכרחי כמו שאמר האדון , להתפלל בלי הספק.. כדוגמא הוא הביא לתפילתו בכל הלילה , ולראות מה אמר עם האב, כך התפיסה האבנגלסטית, כמו שכתוב אלה הסוגדים,בהכרח ברוח ובצדק יסגדו.. לכן התפילה היא לא רק נוסח כמו בשתי הדתות או בזרמים הותיקים. אלא קשר אישי בין המאמין ובוראו, שעכשיו יש מתוך שהצליח לעשות סולחה בין בני האדם לאב דרך הצלב, ורק דרכו גם מרימים תפילות שונות. כמו תפילת הלידה החדשה, עזרה, תודה, בקשות לבניה רוחית ואחר כך תסופק הברכות הלא רוחנית כמו דברים בסיסים שבהכרח לא ביקשת, על סמך אימרת ישוע: תבקשו תחילה מלכות השמים ואחר כך שאר הדברים המשניים. הרי הנוצרי בכלל הוא רק אורח זמני לעומת המלכות וחיי הנצח , כך הוא צריך לשמור עם קשר אישי מתמיד לא רק יומיומי, דרך הרוח שלבש בעת הלידה החדשה.. מתהלים אפשר לראות מתי, מהות, אופן התפילה על פי דוד אחרי שחטא, דוגמא למתי להתפלל היא בשחר, כמובן זה בכל זמן אפילו בלילה, אולם התפילה האישית בשחר היא דבר בעל משמעות רבות גם לראות מענה בימים הקרובים לבקשות שהועלו..
 
ליון ראיתי בנצרת מרכז בפטיסטי

אני חושב שגם בחיפה. ממתי פועלת הכניסה הזאת בארץ?
 

lion 7

New member
מלפני 1948

בשנת 1911 נוסדה הכנסייה הבפטיסטית בעיר נצרת , עם מרכז אחר בצפת וכמה מרכזים בלבנון, סוריה ועוד.. ב1948 נוסד בית הספר הבפטיסטי היוקרתי שהיתה לו עד עכשיו היסטוריה של הישגים בתחום הבינארצי בפיזיקה ובמתמתיקה כמו גם בבית הספר הקתולי, אלמוטראן היוקרתי הותיק (שגם מבית ספר זה היתה לאב אימיל שופאני ההשראה -שהוא מנהל בית הספר בפועל- למשלחות של תלמידים ערבים בד בבד עם תלמידים מהמגזר היהודי, לבקר בפולין ובגרמניה בכדי להכיר את הסבל של העם היהודי מהשואה, שבעצם צעד מבורך בהחלט ) ובחזרה לבפטיסטית בהשראת יונתן גראהם. שביקר בכנסיית הקבר בירושלים ומשם היתה לו הארה אחרי מלחמת העולם השנייה. בויקיפדיה תמצא חומר על המייסדים בארץ : www.en.wikipedia.org/wiki/association_of_Baptist_churches_in_Israel‏ אתה מוזמן לבקר בבית הספר האנגליקני של הבישוף ריאח אבו אלעסל על ההר, ליד בית ספר הסאלסיאני הקתולי , ולעמוד על הבית הספר שקיבל פרס ישראל בתחום היופי והדגם האירופי , גם מבחינת ליבוש התלמידים והבניה היפה שאתה תחשוב שזה בית ספר באנגליה.. יש בנוסף לשני המרכזים בחיפה ובנצרת יש גם מרכזים מפוזרים בצפון שקמו אחרי 1948 בכפרים השונים..
 

f r e e b i r d

New member
אם אני לא טועה

בתרשיחא ובאבו סנאן יש כנסיה בפטיסטית, אבל ברוב הכפרים בצפון לדעתי אין שם בפטיסטים. הקהילה הבפטיסטית בנצרת ובאיזור נורא קטנה והיא גם מפוצלת.
 
הבפטיסטים של כפר הבפטיסטים

נטעו עץ מפורסם ליד כפר הבפטיסטים (מזרחה קצת מכביש 40 בין פתח תקוה להוד השרון) בשנות ה-30 או אפילו קודם, כך שכנראה הם היו כאן כבר אז.
 

lion 7

New member
נצרת רבתי: כפר כנא, ריינה

יפיע וגם ב שפרעם, ראמה, ויש עוד כמה אסיפות באולמות מושכרים או מפגשי בתים , לאלה אין הרבה משקל אבל הן פעילות, לאחרונה יש כנסיות שדומות לבפטיסטים שאחת היא קהילה יהודית-ערבית ממוצא ברזילאי!!!.. ועוד לא הזכרנו את הברזרין הותיק בנצרת, או שאר הזרמים כמו כנסיית המשיח, כנסיית ישוע הנוצרי(נזארין) שקיימים הרבה זמן.. דרך אגב האם היית פעם בתנועת הפוקולארי ? היא די דומה לאסיפות אלה..
 
למעלה