שאלה על תאריכים בנצרות

ultra ortodox

New member
שאלה על תאריכים בנצרות

ביהדות לדוגמה גיל 13 לבן או 12 לבת זה גיל משמעותי המחייב אותם לשמור מצוות, האם גם בנצרות יש גיל מסויים שהוא משמעותי? תודה
 
זה יותר נייד

אבל בנצרות הקתולית מקובל סקרמנט הקונפירמציה שבו מתקבל הילד לקהילה. נדמה לי שגיל הקונפירמציה קרוב לבר/בת מצווה אבל אני לא סגור על זה. בקבוצות אנבפטיסטיות הילד לא נטבל כתינוק אלא רק כבוגר ורק אז הוא מתקבל כחבר בקהילה. גיל הטבילה בבגרות כיום הוא לעתים מבוגר יותר. אגב אצל האיימיש לפני שהנער נטבל הוא יוצא לחיים בעולם הרגיל למשך זמן מה על מנת שבחירתו (או יותר נכון היבחרותו) תהיה חופשית. בחירתו של הנער בטבילה והצטרפות לאיימיש מהווה אות לכך שאלהים בחר בו.
 

ultra ortodox

New member
אין גילאים מדוייקים?

בכל ההודעה שלך לא ציינת אפילו לא ספרה אחת:)
 
כי אני לא יודע אותן

וגם כי הן משתנות. אצל האימיש למשל מדובר בגיל 18 לערך אבל אצל הקתולים בימי הביניים סביר להניח שמדובר בסביבות גיל 12-13. אגב כדאי לזכור שהגיליאם של הבגרות השתנו לאורך ההיסטוריה כפי שהשתנה גיל הנישואין.
 

f r e e b i r d

New member
טקס קבלת הלחם הקדוש

נערך בד"כ בכיתה ג' (ברוב בתי הספר הנוצריים מלמדים קורס קטכיזם שזה קורס המלמד עיקרי האמונה) וטקס הקונפרמציה נערך שנה לאחר מכן כלומר בכיתה ד'. טקס הקונפרמציה נערך בקהילות הקתוליות ורק אצל לטינים ומרונים.
 
לפי מה שקראתי

אצל האורתודוקסים הקונפירמציה נערכת מיד אחרי הטבילה, ועל ידי כומר, לא אפיסקופוס. אצל המלכיתים מי עושה את הקונפירמציה?
 

f r e e b i r d

New member
אתה צודק לגבי האורתודוקסים

ואצל המלכיתים זה כמו אצל האורתודוקסים הקונפירמציה נעשית מיד אחרי ההטבלה וע"י הכומר שהטביל. אצל הלטינים ומרונים זה שנה אחרי טקס הקומיוניון.
 
יש עוד כמה קבוצות

כל המונופיזיטים והנסטוריאנים- מתי בכלל התקבעו 7 הסקרמנטים? לפני ניקאה? בין ניקאה לאפסוס\כלקדון או אחרי כלקדון?
 
למעלה