איזו משאלה הייתם מבקשים מאלוהים

איזו משאלה הייתם מבקשים מאלוהים

אני רוצה להיות חזק ובעל גוף חטוב כמו באטיסטה אבל זה לעולם לא יקרה
אז אני יכול להסתפק במיליון דולר
 

דהאמא

New member
אני הייתי מבקש מאלוהים ...

... שישמיד את ארגון הרשע "יד לאחים"
 
אתה טועה

יד לאחים עושים עבודת קודש הם לא אנשים רעים בכלל הם עזרו לי להבין מדוע ישו לא המשיח והם מצילים יהודים חלשים שהמיסיון מנצל את נקודת התורפה שלהם על מנת לנצר אותם אני הייתי בשבי המסיון העצה שלי שתעשה שיעורי בית מה זה יד לאחים ומה זה יהודים משיחיים שהם למעשה נוצרים שעל מנת לבלבל את היהודים אומרים שהם משיחיים
 

טרף טרף

New member
לא, הם קיצוניים ומשליטים טרור

בדיוק כמו שעשו אנטישמים במזרח אירופה ליהודים במשך השנים, הם מזיקים למדינה ונטפלים לאנשים חפים מפשע.
 

1984אא

New member
אפשר לערוך דיון קצת יותר מסודר

על פעילויותיהם של יד לאחים. וההודעה מופנת כנ"ל לאלמור.
 

טרף טרף

New member
שיפקח את עיני כולם להבין שהם

כבר אלוהים, אלא שהבורות מסתירה זאת מאיתנו ואנו מזהים את עצמנו עם המיינד והאגו שהם רק אשלייה
 

דהאמא

New member
אמנם שאני מסכים איתך

שהאגו הוא רק אשליה, ושהוא מקור סבלו של האדם, יש מידה מסוימת של התנשאות לא רצויה בדבריך. "שיפקח את עיני כולם" היא המשאלה הנוצרית. עדיף לרצות: "ששום יצור חי לא ידע עוד סבל".
 

טרף טרף

New member
אני מסכים

ואני גם רוצה "ששום יצור חי לא ידע עוד סבל" אבל אני לא מבין איזו התנשאות יש ברצון ש"אלהים" יפקח את עיני כולם? אני כאמור לא מאמין כלל באלוהים שמבקשים ממנו משאלות, באלהים המונותאיסטי, אבל שיחקתי במשחק של אלמור ולכן כתבתי ככה, כולנו המקור/המודעות והמקור לסבל אכן זו אשליית האגו האישי ואין איזה אבא גדול שיוציא אותנו מזה אלא זה תלוי בכל אחד באופן אישי, אני תומך בגישה הבודהיסטית שהתפילה היא לא למישהו מסוים אלא פשוט "הלוואי שכולם יהיו מאושרים" או "תודה שאני בגוף אנושי ויכול לתרגל ולהיות מודע" וכו'
 

justborn

New member
באמת?

אם הניסוח של המשאלה מפריע לך כי הוא נשמע נוצרי זה אומר שאתה מזדהה מאוד עם האגו.
 
אלוהים הוא טאוטולוגיה

הוא משהו שלא ניתן להוכיח וגם לא ניתן להפריך, לכן הוא טאוטולוגיה, הוא פשוט חסר משמעות. הדבר היחיד שאפשר לומר לגביו הוא שעצם קיומו מלכתחילה הוא בלתי אפשרי. כך שהאמונה באלוהים היא כמו האמונה בחזירונים מעופפים, פיות, דרקונים ושאר הבורג'ס. שלא לדבר על כל הפרדוקסים שיש באמונה באלוהים.
 
אופס! זה לא מיועד לשרשור הזה...

זה מיועד לשרשור תחת הכותרת "האם יש אתיאיסט נייטרלי" של בוציפלוס. מצטער.
 

אלי ו.

New member
אתה מכיר את המדרש

על משה רבנו שעלה לשמיים וראה את הקב"ה כותר כתרים לכל אותיות התורה? אתה זוכר מה ענה לו הקב"ה לשאלה על גורלו של רבי עקיבה?
 

טרף טרף

New member
בדיוק! אם כבר אז העולם

מושלם כמו שהוא ואין מה לשנות בו כך שאין מה לבקש מאלהים, כי הוא כל יכול וכמו שלמשל כלב לא יכול להבין למה לוקחים אותו לוטרינר שיזריק לו דברים וזה נראה לו כמו עונש אך זה לטובתו(אני מדבר על אנשים אנושיים שמטפלים בבע"ח) כך אנו לא מסוגלים להבין למה מה שהוא עושה זה טוב, אז לכן התפילות מיותרות וכן גם שאר הפולחנים, ואם כבר אלהים אז אמונת שפינוזה היא הכי הגיונית.
 
תפיסה אלילית ביהדות.

לפי המדרש אלוהים סיים את כל מה שרצה לעשות בעולם הזה וכל מה שנשאר לאלוהים לעשות הוא להוסיף כתרים לאותיות בתורה. מנחות (כט:): "אמר רב יהודה אמר רב: בשעה שעלה משה למרום מצאו להקב"ה שיושב וקושר כתרים לאותיות. אמר לפניו: רבש"ע מי מעכב על ידך? אמר לו: אדם אחד יש שעתיד להיות בסוף כמה דורות ועקיבא בן יוסף שמו שעתיד לדרוש על כל קוץ וקוץ תילין תילין של הלכות. אמר לפניו: רבש"ע הראהו לי! אמר לו: חזור לאחורך! הלך וישב בסוף שמונה (עשרה) שורות ולא היה יודע מה הן אומרים, תשש כחו. כיון שהגיע לדבר אחד, אמרו לו תלמידיו: רבי מנין לך? אמר להן: הלכה למשה מסיני! נתיישבה דעתו. חזר ובא לפני הקב"ה. אמר לפניו: רבונו של עולם יש לך אדם כזה ואתה נותן תורה על ידי? אמר לו: שתוק כך עלה במחשבה לפני! אמר לפניו: רבונו של עולם הראיתני תורתו, הראני שכרו! אמר לו: חזור [לאחורך]! חזר לאחוריו, ראה ששוקלין בשרו במקולין. אמר לפניו: רבש"ע זו תורה וזו שכרה? א"ל: שתוק כך עלה במחשבה לפני![1] רבש"ע=ריבונו של עולם. א"ל=אמר לו. יש מדרש דומה שאלוהים סיים כל מה שרצה לעשות וכעת האלוהים יושב ומזווג זיווגים. המדרשים האלה מצטרפים לאגדות אליליות שמראים על תפיסה אלילית ביהדות.
 
למעלה