כפרה מחייבת קורבן דם?

justborn

New member
כשאמרתי "יהדות" התכוונתי לדת

הפרושית ולא ליהדות האמיתית. ואיפה כתוב שמתי היה צמחוני?
 

אלי ו.

New member
בלתי אפשרי לקיים דיון אתך

כשאתה מתעלם מהטענות כשהן הופכות להיות קשות עבורך. הטענה היתה שהנוצרים הקדומים יצאו נגד היהדות ושהנצרות היא דת חדשה. התשובה הנוכחית שלך היא שבימות המשיח התורה אינה תופסת ולכן יהודי המבשר לגויים אינו חייב במצוות התורה. איפה זה כתוב בתורה? למעשה אפילו כריסטוס אמר "לא באתי אלא אל הצאן הטועות של ישראל", ואתה מספר לי על כללים שונים הנוגעים לבישור לגויים?!
 

NimrodOZz

New member
"יש להפריד בין חיות כשרות לטמאות

כמו שה` הפריד אותנו משאר העמים" מאיפה הבאת את זה? החלוקה לחיות טהורות וטמאות מופיעה במקרא עוד לפני התורה ולפני אברהם אבינו, כבר בסיפור נח והתיבה. הסיבה לאיסור המופיע במקרא היא "ונטמתם בם" בלי קשר לגויים. אבל מה שהכי הפליא אותי היה ההיתר הגורף שלך ליהודים המבשרים לגויים לאכול טריפות. הרי מדובר על אנטי תיזה ליהדות בצורה הפשוטה ביותר. בלי קשר לימות המשיח. עוז.
 

שוחר1

New member
זו הטעות הראשונה. המטרה מקדשת

את האמצעים. ככה הנצרות הפכה מדת "האהבה" לדת רצחנית. ברגע שאתה טוען שהמטרה מקדשת את האמצעים, וכך בדיוק אתה טוען כדי לבשר, לא צריך לשמור כשרות, אתה הופך את עצמך למסוכן.
 

justborn

New member
אם היתה מבין מה הטעם של מצוות

הכשרות לא היתה מדבר ככה. כשרות נועדה להבדיל את עם ישראל מהגויים.
 

NimrodOZz

New member
טענה מעניינת... על מה היא מתבססת

אתה חוזר עליה כבר פעמיים לפי הספירה שלי אז אני מבקש ממך שתביא מקור, תספר לנו על מה מתבססת הקביעה שלך?
 

שוחר1

New member
אתה לא מבין, וכנראה גם לא תבין את

הטעם בשמירת כשרות.\ כאן לא צריך לחפש טעם. האל ציווה ואנחנו מחוייבים. מי שלא נוהג כך יוצא נגד דברי האל. אז תפסיק לקשקש. האל ציווה ואתה וכל הנוצרים שמים פס על דברי האל. בלי תירוצים
 

justborn

New member
כמו שאפשר לבטל מצוות כשרות על מנת

להציל חיי אדם כך גם מצוות כשרות מבוטלות כאשר קיומם יכול למנוע מבן אדם לקבל חיי נצח.
 

NimrodOZz

New member
זה כבר פירוש אישי שלך

משום שיהודים לאורך הדורות מסרו את נפשם על קידוש השם ולא המירו את דתם על מנת להציל את חייהם -קל וחומר על מנת לגייר גויים. ואני מדבר גם על תקופת המכבים, עוד לפני ג'יזס, כך שאתה לא יכול לטעון שמדובר בפרשנות אנטי-ישועית ולכן מוטית.
 

justborn

New member
נכון אבל מאז בואו של המשיח נכנסנו

לתקופה חדשה בה עלינו להיות "אור לגויים" כפי שניבאו הנביאים.
 

justborn

New member
בתורה כתוב

"וחייתה בהם" כלומר כל עוד קיום מצוות כשרות של היהודי המבשר מהווה מכשול לקבלת לא יהודי לאמונה ובכך מונעת ממנו חיי נצח אז מצווה זו לא מבוטלת. לכן אין סתירה בין התורה לברית החדשה.
 

justborn

New member
כלומר כאשר מצווה מסוימת מהווה

מכשול לקבלת חיי נצח היא מבוטלת. זה כמו "פיקוח נפש". שמירת כשרות ע"י יהודי מבשר אכן יכולה להוות מכשול ללא יהודי המצטרף לאמונה שלא חייב לשמור כשרות.
 

שוחר1

New member
אתה מפרש דברים ללא הבנה וללא בסיס

כדי לתת לעצמך צידוק לאכול מאכלות שהתורה אוסרת בפירוש
 

justborn

New member
קודם כל אני לא אוכל מאכלות שהתורה

אוסרת לאכול אבל אם היתי בא לבית של לא יהודים כדי לבשר להם והם היו מזמינים אותי לאכול היתי אוכל איתם בלי לחשוש. כי התורה היא תורת חיים ולכן אסור שהיא תהווה מכשול בקבל חיי נצח ללא יהודי.
 
בעניין הגירושין

פאולוס דווקא קרוב לבית שמאי שמשקפים את ההלכה הקדומה. כל השאר כמובן נכון.
 

אלי ו.

New member
אתה מבלבל בין כריסטוס לפאולוס

כריסטוס "פוסק" כבית שמאי, פאולוס אוסר על גירושין.
 
למעלה