כפרה מחייבת קורבן דם?
וזהו הסיפור: בשבת האחרונה שמתי פעמי לבית הכנסת הגדול בירושלים. השבת קראו את פרשת "ויקרא" הראשונה מתוך ספר תורת הכוהנים "ויקרא". אחת השורות ששמתתי לב אליה עוסקת בקרבן חטאת (ויקרא פרק ה' מפסוק 11 והלאה): יא ואם-לא תשיג ידו לשתי תרים או לשני בני-יונה והביא את-קרבנו אשר חטא עשירת האפה סלת לחטאת לא-ישים עליה שמן ולא-יתן עליה לבנה כי חטאת הוא יב והביאה אל-הכהן וקמץ הכהן ממנה מלוא קמצו את-אזכרתה והקטיר המזבחה על אשי יהוה חטאת הוא. וקמץ הכהן ממנה יג וכפר עליו הכהן על-חטאתו אשר-חטא מאחת מאלה ונסלח לו והיתה לכהן כמנחה. טענה נוצרית שחוזרת על עצמה בערך מראשית הפולמוס היהודי-נוצרי היא שהאדם חוטא מעצם בריאתו (ציטוט נוצרי: "בחטא יחמתני אימי"), שהכפרה היחידה לחטא היא קורבן (ציטוט נוצרי: "כמו במקדש") ומאחר ואין בית מקדש לכפר על החטא היחידי שיכול הוא ג'יזס ושהאמונה בו מכפרת על החטא ממאחר והוא עלה כקרבן דם לכפר על חטאי בני האדם. אני חושב שהציטוט המקראי לעיל די דוחה את טענת ה"כפרה מחייבת קרבן דם". נוצרים קריסטיאנים ישועים ואחרים מוזמנים לענות על טענתי. אבקשכם כרגיל לא להפציץ בציטוטים, מראי מקום יספיק. קישור למאמר יועיל מאוד. עוז.
וזהו הסיפור: בשבת האחרונה שמתי פעמי לבית הכנסת הגדול בירושלים. השבת קראו את פרשת "ויקרא" הראשונה מתוך ספר תורת הכוהנים "ויקרא". אחת השורות ששמתתי לב אליה עוסקת בקרבן חטאת (ויקרא פרק ה' מפסוק 11 והלאה): יא ואם-לא תשיג ידו לשתי תרים או לשני בני-יונה והביא את-קרבנו אשר חטא עשירת האפה סלת לחטאת לא-ישים עליה שמן ולא-יתן עליה לבנה כי חטאת הוא יב והביאה אל-הכהן וקמץ הכהן ממנה מלוא קמצו את-אזכרתה והקטיר המזבחה על אשי יהוה חטאת הוא. וקמץ הכהן ממנה יג וכפר עליו הכהן על-חטאתו אשר-חטא מאחת מאלה ונסלח לו והיתה לכהן כמנחה. טענה נוצרית שחוזרת על עצמה בערך מראשית הפולמוס היהודי-נוצרי היא שהאדם חוטא מעצם בריאתו (ציטוט נוצרי: "בחטא יחמתני אימי"), שהכפרה היחידה לחטא היא קורבן (ציטוט נוצרי: "כמו במקדש") ומאחר ואין בית מקדש לכפר על החטא היחידי שיכול הוא ג'יזס ושהאמונה בו מכפרת על החטא ממאחר והוא עלה כקרבן דם לכפר על חטאי בני האדם. אני חושב שהציטוט המקראי לעיל די דוחה את טענת ה"כפרה מחייבת קרבן דם". נוצרים קריסטיאנים ישועים ואחרים מוזמנים לענות על טענתי. אבקשכם כרגיל לא להפציץ בציטוטים, מראי מקום יספיק. קישור למאמר יועיל מאוד. עוז.