שאלה לכולם לא משנה דת גזע או מין.

EvilFlame

New member
שאלה לכולם לא משנה דת גזע או מין.

אנחנו כולנו יודעים שרצח הוא חטא והריגה של בעלי חיים גדולים זה פשע. אבל מה בקשר להריגת חרקים.. העין זה חטא? העין זה פשע? העין זה עושה את ידיך מגואלות בדם? הרי גם לחרקים יש נשמה גם לחרקים יש תפקיד וגם חרקים הם יצורים חיים. אני רוצה לשמוע את דעתכם.
 
בתורה יש מצווה להרוג נחשים

ולחרקים אין נשמה , יש להם נפש של רמש , זה כמו שתגיד שאסור לכרות עצים , הרי לעצים ולצמחים גם להם יש נפש צמחית
 

masorti

New member
שאלה לי אליך...

האם הרמב"ם האמין בתיאוריה של נפש צמחית ונפש בהמית וכיו"ב? רמז: קרא את עמ' 190 בספרו של פרופ. אליעזר שבייד "הפילוסופים הגדולים שלנו".
 

תמיר302

New member
לדעתי

מדובר במעשה שלילי, כן. כמובן כאשר הייתה כוונה תחילה לפגוע בחרק, ולא דרכת בטעות על נמלה. כפי שאמרת, לכל חיה יש את התפקוד שלה בעולם, וחלק יטענו גם נשמה, ולכן אין לפגוע בה לדעתי. כמובן שהעמדה שלי היא בעייתית, כי מה לגבי חיידקים? גם הם יצורים חיים. ואני משמידם בכל פעם שאני רוחץ ידיים.
 

EvilFlame

New member
חיידקים הם מזיקים

ואתה גם לא משמיד אותם ברחצה אלא רק מסיר אותם זמנית מגופך אחרי כמה זמן שוב ידיך כך או אחרת יהיו עם חיידקים כמובן שיש חיידקים ידידותיים שזה השטויות של המדענים שמשחקים את עצמם בוראים. אגב אני לא יודע עם לחיידקים באמת יש נשמה,ולא רשום עליהם שום דבר בתנ"ך והם אכן גורמים ליותר מידי בעיות כך שבקשר לחיידקים אין ערך רב בעיני.
 

פיזנא

New member
ג'וק ענק בחדר מה לעשות:

(1) לברוח ולצעוק "אימאל'ה" (2) לפתוח איתו בשיחה על תאולוגיה ופילוסופיה ודת וגלגול נשמות ולהסביר לו את הסיטואציה המורכבת והלא פשוטה. (3) סבבה לא לעשות כלום. יש לנו אחריות אקולוגית ואנו לא פוגעים בשום דבר חי או צומח. (4) לנסות ולתמרן אותו מחוץ לחדר. (5) לדרוך עליו ולהיפטר ממנו באופן מידי. חתיכה נייר טואלט, לפח, וחסל.
 
אם יש לטאה בבית זה סימן למזל טוב

אני תמיד שמעתי שאומרים , שאם יש לטאה בבית זה סימן למזל טוב , אז אולי נתחיל לגדל לטאות בבית ?????
 
ולמה אתם הורגים יתושים?

ולמה אתם הורגים יתושים , הרי המזון של היתוש זה הדם של בני אדם , לא יפה להרוג אותו למרות שהוא מוצץ את דמך וכתוצאה מזה אתה נעקץ ויש לך פצעים וזה מגרד , לא יפה רוצחים
 

EvilFlame

New member
תיראו

חרקים יש להם את התפקיד שלהם באיזון של הטבע וכו'... אבל הם גם עושים בעיות. בקשר ליתוש מלכתחילה הוא בעייתי אבל מקסימום שמים מנורה כזאת שמושכת אותו ומורחים חומר דוחה יתושים. ליד המחשב שלי מסתובבת כל הזמן לטאה היא לא מפריעה לי כלל ואני לא פוגע בא. ואגב לטאה היא לא חרק היא זוחל ולמרות זאת בעלי חיים הם ניראים כיותר מודעים מאשר חרקים אז בגלל זה יותר חמור להרוג אותם. חוץ מזה זוחלים ניזונים מהחרקים היקרים אז זה גם יעיל. מקווה שהבהרתי פה משהו
 
למעלה