שאלות בקשר לאסלאם

ממה שאני יודעת...

לפני ההלוויה יש את "צלאת אל ג'נאזה" (תפילת ההלוויה). אני יכולה לבדוק מה היא כוללת. (אני אישה ונשים מוסלמיות לא משתתפות בתפילה הזאת). היא תפילה קבוצתית. אני חושבת שמספר הצופים מועט יחסית לסונים ולשיעים ולכן אי אפשר לראות את הצופים כדוגמה. אחרי שההלויה מסתיימת האבלים חוזרים ל- "בית אל עזא" (בית האבלים). האבל נמשך שלושה ימים. אין שירה ואין ריקודים. מושמעים פסוקי קוראן (ספר לא מצחיק... לא יודעת למה אפשר להגיד על הקוראן מצחיק). זה זמן שבו עושים אתנחתה בחיים וחושבים. ובסוף יש את טקס "אל כיתמה" (הסוף). מגיע שיח' וקורא ומטיף למוסלמים איזה שהיא הטפה ומתפזרים האבלים כל אחד לביתו. במשך השנים נוספו כל מיני אמונות ומנהגים עממיים. מנהג הארבעים זה לא מנהג מוסלמי למשל וחלק מהמוסלמים מקיים אותו. סליחה שאני לא מעמיקה, אני אדם מאמין אבל לא דתי. אבל דתות זה דבר מאד מעניין.
 

pembencipolisi

New member
בהלויה אומרים: "אעוד' באללה מן

מן אלשיטאן אלרג'ים" , "אחסה באללה מן השטן הנרגם" ואת הידים מחזיקים ב כפוף 90 מעלות והכפות פונות מעלה, תנוחה שרומזת על קבלת הדין... התפלה סורת אלפאתחה קצרה, רק 7 פסוקים כל הפרק: בתרגום: "בשם אללה הרחמן הרחום.( בתרגומים במאלאית "האהוב, האוהב") השבח לאללה רבון העולמים. הרחמן הרחום. מלך יום הדין. אותך נעבוד ובך נעזר. הדריכנו בדרך הישר. דרכם של אלה אשר לא החרון עליהם ולא התועים." לאחר התפלה ביום ששי ה"ואעט'" (מטיף) נואם מעניני הדת, וה"ח'טיב" (נואם) ינאם מעניני היום. בעקר ענינים המציקים למוסלמים עם הרבה פוליטיקה... לפי אתר מתורגם מאיראן האסלאמית: "החרון עליהם" הכונה ליהודים שיודעים את האמת ומתכחשים לה, ו "התועים" הם הנוצרים. וה"מסבחה" "משבחת": באסלאם 99 שמות לאללה (לפי אמיר טאהרי 999 אם לא טעות דפוס) . הפך מן היהדות "שבה נאמר לא תשא שמע שוא" משבח האסלאם הזכרת שמות אללה כמה שיותר. במסבחה קטנה 33 חרוזים וספירתה 3 פעמים מזכירה את 99 שמות אללה. עראק: ב 14.7.1958 הדיחו קאסם ועארף, שני קצינים בצבא עראק, את מלך עראק ובנו יורש עצר. הם נרצחו וגופותיהם נגררו ברחובות בע'דאד.
 

זיקוקית

New member
שוב ../images/Emo51.gif, ויש לי עוד שאלה

שמעתי מספרים שמוחמד הגיע למכה ומצא שם שלוש מאות וששים אלילים. הוא ניתץ את כולם חוץ מאחד - אללה - שהיה אל הירח. לכן, עד היום מתנוסס סמל הירח על צריחי המסגדים. זה נשמע לי מופרך מיסודו, כי אללה איננו אליל, אבל עדיף לי לשמוע ממישהו שמכיר את הנושא מקרוב. בתודה רבה רבה רבה מראש
 
"אללה" הוא במקור של אל

פרה-איסלמי, אשר משמעות שמו הוא "האל", והאמינו בו שבטי הנוודים הערבים עוד בטרם התיישבו. זוגתו, אם זכרוני אינו מטעני, היא "אללת".
 
לפי מה שאני יודעת...

כאשר הנביא מוחמד עליו השלום הגיע למכה וראה את כל האלילים באמת ניתץ את כולם להוציא את "אל חג'ר אל אסואד" (האבן השחורה). לפי המחשבה המוסלמית הנביא מוחמד לא ניתץ את האבן הזאת משום שהדעה שהאבן הזאת היא מגן העדן. לפי האמונה אברהם אבינו בקש מאלוהים אבן מיוחדת לכן הוריד המלאך גבריאל אליו את האבן הזאת. אומרים שמבקור האבן הזאת הייתה לבנה אך היא נעשתה שחורה מרוב חטאי האנושות. על כל פנים יש ספור מאד מעניין על אל חליף עומר (החליף השני) שספר שראה את הנביא מוחמד יושב ליד האבן הזאת ובוכה. עומר נשק את האבן ואמר אני יודעת שאת אבן שלא יכולה להועיל ולהזיק ואם לא הייתי רואה את הנביא מוחמד עליו השלום מנשק אותך מנשק אותך לא הייתי מנשק אותך. אגב, בשנת 82 מדען בריטי בשם ריצ'רד דיפרטון התחמק למכה ולקח חתיכה מאהבן וגילה שהיא באמת לא מכדור הארץ.
 
גם אותי מטרידה השאלה הזאת

למה על צריחי המסגדים מופיע האלמנט דמוי החרמש
אני יודע שאת רוב החגים קובעים המוסלמים על פי מולד הירח, אולם האם בגלל זה הם מציבים את דמותו
האם יש סיבות נוספות
 
סמל החרמש

עשיתי חיפוש קל ברשת על הסוגיה הזאת. לפי אחד האתרים המוסלמים הערבים עבדו את אל הירח כישות אלוהית עליונה. אבל באה הטענה שהסמל של החרמש ואלוהים האחד והיחיד הוא האל של אל הירח וגדול יותר מכל הסמלים האליליים ועדות שהאיסלאם היא דת שיצאה מתוך לבה של האליליות. הוכחה לכך צום חודש רמדאן. הערבים היו צמים בחודש רמדאן לפני הולדת האיסלאם. באותו זמן החכמים שלהם היו יוצאים להביט על הירח כדי לקבוע את המועדים.
 
../images/Emo51.gif וזה מעלה שאלות חדשות

מנין קיבלו הערבים שלפני מחמד את המנהג לצום בחודש הרמדאן
האם ישנם באסלאם מנהגים נוספים שנהגו בקרב הערבים לפני זמנו של מחמד
 

pembencipolisi

New member
צום אלרמצ'אן

מיד לאחר ההג'רה (16.7.622) קבל מחמד במזל גדול מעמד של בורר בסכסוך בין שני שבטים ערביים אוס וח'זרג' באלמדינה. הוא דרש שבתמורה לבוררותו יקבלו כל הצדדים בעיר את אמונתו. יהודי העיר ישבו לאורך חומת העיר. הוא חשב למשוך גם אותם לדתו. הוא קבע את יום אלעאשוראא "העשירי" בחדש מחרם, הראשון בשנה האסלאמית, כיום צום המקביל ליום הכפורים היהודי. אבל היהודים לא קבלוהו כנביאלאחר קרב אלבדר (10 ברמצ'אן, בשנה הנוצרית 624) נואש מהיהודים ואמר "הם צמים יום אחד, המוסלמים צדיקים מהם יצומו חדש שלם". הכריז על הרמצ'אן ("לוהט") כחדש צום ואת יום עאשוראא הפך לצום רשות...
 
אתה מלא ידע על האסלאם כרימון

לי יש עניין גם במנהגי הערבים לפני שקיבלו על עצמם את נבואתו של מחמד. למשל, סיפרו לי כאן בפורום שהערבים עוד לפני מחמד נהגו לצום במשך חודש שלם, ומכיון שנזקקו למולד הירח לצורך חישוביהם, נשאר הירח סמל מקודש עליהם גם אחרי שקיבלו את האמונה ומשום כך הוא מופיע בראשי צריחי המסגדים. זה, אגב, בניגוד למה ששכנים נוצרים שלי בסקוטלנד, שאינם טורחים להסתיר את שנאתם לאסלאם, מספרים על אללה שהוא אל הירח של המוסלמים. כפי שאולי כבר הבנת, העניין שלי במנהגי הערבים טרם בואו של מחמד הוא הקשר האפשרי שלהם אל העם העברי הקדום
 
תקן אותי אם אני טועה

למיטב ידיעתי החדית' מקביל דווקא יותר לדברי חז"ל משום שכשם שאי אפשר להוסיף לתלמוד כיום כך אי אפשר להוסיף חדית'. ההלכה המוסלמית מתפתחת על ידי פסקי הלכה (פאתוה) ולכן הם מקבילים יותר לספרות השו"ת.
 

pembencipolisi

New member
החדית' הוא אכן "מדרש" ש"כך מקובל

שנהג מחמד ביחס לבעיה זאת וזאת..." ה"פתוה" הוא פסק הלכה שמוציא "מופתי" לענין שנשאל אודותיו. באשר לחדית'ים, יש באינטרנט אתר שמזכיר יותר מן 1700 חדית'ים , שידועים מ 3 קבצים, אחד מהם ידוע לי בשמו: "צחיח אלבח'ארי" האמת של אלבוכארי.
 
אל חדית' אל נבוי

אל חדית' הוא מלשון חדת'= ספר, אמר, חידש. הכוונה לאוסף אימרותיו ומעשיו של הנביא מוחמד עליו השלום אשר סופרו ע"י המוסלמים הראשונים הנאמנים לו ביותי, כפי שטענו מפיו או ראו. אגב, אני חושבת שאל חדית' יותר מקביל לתורה שבעל פה היהודית. נ.ב: יש שני קישורים מעניינים. הראשון בערבית כולל את אל חדית' ומחולק לפי נושאים. השני בעברית כולל ביאור כל מיני מושגים שקשורים בדת האיסלאם ביניהם אל חדית'
 

galgal21

New member
למה צריך קודקס תפילות מסודר ?

התפילה צריכה לבוא מהלב וצריכה להביע את רגשות המתפלל ולכן עליו לחבר אותה בו בזמן שהוא מתפלל. מי שמתפלל מקודקס תפילות מסודר סתם מדקלם מילים מבלי לחשוב עליהם וזה דבר חסר ערך.
 

זיקוקית

New member
../images/Emo51.gif רבה לכולכם על התשובות היפות

והענייניות. טוב לדעת שיש לאן לפנות. להתראות
 
למעלה