שאלות בקשר לאסלאם

זיקוקית

New member
שאלות בקשר לאסלאם

בדת היהודית יש קודקס תפילות מסודר שמכסה את כל תחומי החיים מן הלידה ועד המיתה. האם יש קודקסים כאלה בזרמים השונים של האסלאם
האם יש גם אצל המוסלמים מקבילה לספרות השו"ת (שאלות ותשובות)
מה זה ח'דית
מה זה פאתווה
האם יש אוסף מסודר של פאתוות
מתי התפלג האסלאם ומה שמות הפלגים
האם סונה ושיעה
מה מבדיל בין הפלגים השונים
האם גם אצל המוסלמים יש הבדלים כמו בזרמים השונים של היהדות
 
../images/Emo13.gifשאלה מקיפה. יש לך מזל שמישהו

חדש פה מתעניין באיסלאם וכנראה מכיר אותו. לפני שבועיים לא ראיתי בפורום אף מוסלמי או מישהו שמכיר במשהו את האיסלאם. שאלה מעניינת ומתאימה למאמר שלם.
מעייני
 

pembencipolisi

New member
תשובת מזרחן: תפלה - "צלאה" הפרק

הראשון בקראן , סורת אלפאתחה, פרק הפתיחה בן 7 פסןקים הוא התפלה הרשמית היחידה באסלאם. אין סדורי תפלה באסלאם. מקבילה לספרות השו"ת: יש ויש- בסונה: כל ה"חדית'" וה"סירה." (תולדות חיי מחמד) בשיעה: "אלאצול אלארבעמאאה" ארבע מאות היסודות, של האמאם ג'עפר אלצאדק, "אבקאת נור" גביכי האור של אחת מאבותיו של ח'ומיני, וכתבי ח'ומיני עצמו: "תוזיח אלמסאאיל" לבון הבעיות, "ולאית פקיה" שלטון חכם הדת ועוד... חדית': מלולית : חדוש , ספור: בהכונה לאופסי מסורות שנצברו לאחר מות מחמד בלפחות ו 3 קבצים. יש 1700 חדית'ים לפחות , והמוסלמים מדרגים את המסורות ל"חזקות" "בינוניות" ו"חלשות" בהתאם לאמינות הכותבים, (לא בהתאם לתכן הדברים). גם השיעים לא מתעלמים מהחדית'ים. האסלאם התפלג רשמית כבר ב 657. לפי חכם דרוזי סורי אחד הדרוזיות היא אחת מ 78 כתות שבאסלאם. הרקע לכל הפלוגים פוליטי, ו"תורגם" למסורות דתיות שונות. הסונה: השכילה לאחד בתוכה 4 מסורות משפטיות שונות (שאפעי , מאלכי , חנבלי, חנפי) ועודנה אחידה. השיעה "סיעה" במקור "שיעת עלי" סיעת עלי: צצה החל מ 661 והמשיכה להתפלג ולהתפלג. במאה ה 10 צמחו ממנה האסמעילים ומהם בין 1000 + עד שנת 1043 הדרוזים וגם יש זידים (בתימן) עלוים (בסוריה ובכפר ע'ג'ר בגבול לבנון ישראל). האחמדים צצו בהודו הבריטית במאה ה 19 לא ברור ממה התפלגו. הח'וארג' : כיום בעומאן , הפלוג הראשון באסלאם, קרב צפין בשנת 657. המבדיל: השיעה מובחנת מהסונה ב 3 דברים עקריים: עקרון ה:"ולאיה" נאמנות לעלי, התר נשואי "מתעה" הנאה לזמן קצוב, עד 99 שנה, הילדים באחריות האב, האשה מקבלת כסף עבור ההסדר. , וה"נג'סה" טומאה. כל כלי שזר אכל ממנו ישבר. יש גם הבדלים בפרטי הדינים.
 
אתה מכיר גם את התפילות של המוסלמים?

לא ניחשתי שאתה מזרחן ומכיר את הקוראן.
הייתי בטוחה שהעניין שלך בפורום הוא אתאיזם.
אתה יודע גם כמה תפילות חובה ביום יש למוסלמים? איך זה שכל הזמן כשאנחנו מבקרים שם אנחנו שומעים את המואזין? הוא קורא להם לכל תפילה? לפי האיסלאם עדיין מותר להם לשאת כמה נשים? כמה בדיוק? ללא הגבלה? הם יכולים לגרש אישה ע"י אמירה איזו שהיא 3 פעמים? לפי מה קובעים אם מישהו מוסלמי? לפי האב? ביום שישי גם להם יש איסור עבודה והוא דומה לשבת שלנו?
מעייני
 

pembencipolisi

New member
את הקראן (ספר מבדח) אני מכיר

חלקית בערבית ובמאלאית/אינדונסית. את הפרק הראשון אני יודע בעל פה בערבית ובעברית ובמאלאית/אינדונסית. התפלה כולה פרק ראשון זה. וקריאת אלמאד'ן: "חי אלי צלאה , חי אלי אלפלאח (פעמים) , חי אלי ח'יר אלעמל" "בואו אלי התפלה בואו אלי הפלחן (העבודה) בואו אל הטובה בעבודות" וה 5 תפלות מהשחר עד הערב באות לפי האסלאם מספור זה (סורות אלאסראא ואלמעראג'): נסע מחמד מסע 40 יום ו 40 לילה ממכה לירושלים בלילה אחד על סוס אלבוראק להתפלל עם הנביאים. עלה לשמים ממסגד אלאקצא. פגש במוסא (משה) . אמר לו משה: מהדין שתתפללו 50 פעם ביום, אבל אללה יתן לכם הנחה, תתפללו 5 פעמים ביום."... לםי מקור היסטורי אחד באו 5 התפלות משני גורמים: לפני האסלאם הערבים היו מתפללים לאליליהם פעמים ביום. ושמע מחמד מהיהודים אודות 3 תפלותיהם היומיות. אחד את שני הגורמים ל 5 תפלות יומיות. נשים: סורת אלנסאא' הרביעית בקראן עוסקת בהן. למסלם מותר לשאת 4 נשים חוקיות. חובת הגבר: לפרנס. אם אשה מסרבת לחלוק עם בעלה את מקום המשכב מותר לו להכותה במפורש (פסוק 34) והגרושין : יאמר לה "אנת מטלקה עלי בת'לאת'ה" = את מגורשת עלי ב 3... או "טאלק טאלק טאלק" מגורשת מגורשת מגורשת או "מטלקה מטלקה מטלקה" או "הנה את לי כגב אמי", או יראה לה 3 אצבעות. אבל לא תצא במיתו אלא אחרי 3 חדשי הבחנה. אם היא בהריון, הילד או הילדה באחריותו. אשה לא יכולה להיות אפוטרופוס. דת הילוד על פי האב. הירושה 2 לזכר, 1 לנקבה. אשמת נאוף: אם הביא המאשים 4 עדים על אשה מסוימת החשודה בנאוף, דינה מות בסקילה (בוצע בסעודיה "מותה של נסיכה" 1978) אם המאשים לא הביא 4עדים, ילקה 80 מלקות. יום הששי: אין אסור עבודה. בסעודיה ובאיראן כופים השלטונות סגירת עסקים בצהרים בזמן התפלה הצבורית המחויבת.
 
אני אוהב ספרים מבדחים. ספר לי היכן

מופיעות הבדיחות בקראן, ואצחק גם אני. האם מותר להבין מן המאמר המוסגר שהאסלאם היא דת הצחוק
כאילו, הם אומרים "אללה אכבר" ומתפוצצים מצחוק
נשמע אחלה דת
 
../images/Emo140.gifpembencipolisi../images/Emo13.gifהעשרת את הידע

שלי בהרבה דברים. תודה רבה על התשובה המפורטת והמחכימה.
מה פרוש הניק שלך כדי שאוכל לקצר אותו? 5 תפילות ביום?? איך הם מספיקים אותן? לפי זה הם רוב היום צריכים להתפלל או שהתפילות קצרות מאוד? חייבים להגיע למסגד לתפילה או שאפשר להתפלל בקיצור במקום העבודה?
רק 4 נשים? המכות ומתן האפוטרופסות לגבר לא נשמעים טוב בעיניים נשיות. גם הקלות שבגירושין לא נשמעת לאישה כדבר טוב.
יש מקום בעולם, חוץ מסעודיה ואיראן שבו האיסלאם הוא גם מערכת חוקים מחייבת? יש בעיה לנשים עם מה שסיפרת.. תודה רבה על ההסברים.
מעייני
 

pembencipolisi

New member
pembencipolisi במאלאית/אינדונסית

"שונא (ה)משטרה" ובאשר לאסלאם - 5 התפלות , קצרות. כל פעם רק סורת אלפאתחה שבקראן. חובת התפלה בצבור: רק ביום ששי בצהרים. השאר במסגד או במקום ראוי אפשרי, כולל בעבודה. אשר לנשים: אל תתפלאי. מחמד בא מחברה גברית החיה במחשכים. אשה מוסלמית צריכה לצפות במקרה הטוב, שתהיה יחידה לבעלה ואהובה באמת. בלי זה יוכל הגבר להחליט כרצונו, איך לנהוג בה וכמה נשים לשאת אם מאס בה. אבל יש דוגמאות הפוכות: את ה"תאג' מאהאל" שבהודו בנה קוראם שהאב אלדין שאה ג'אהאן כמצבת קבר לאשתו האהובה ממתאז מאהאל, שם נקברה במותה בת 36 כשילדה את צאצאו ה 14. הוא הואשם בהזנחת המדינה בגלל אבלו הכבד, וסופו שנאסר בארמון בידי בנו. ענין 4 הנשים היה בו משום הגבלת מספר הנשים לגבר. לפני האסלאם היה די לבן שאביו נפטר, רק לשים את בגדו על פלגשי אביו. ומה שכתבתי הוא רק לנשים חוקיות , שהן נשותיו הנשואות של גבר אחד. על פלגשים אין הגבלה. עוד דבר: חובת הגבר לפרנס היא כיום מגבלה נפוצה בארצות האסלאם. רבוי נשים נפוץ בעקר אצל בדוים. ענין האפוטרופסות בגרושין באיראו נזכר אצלנו בטלביזיה. אשה גרושה הגיעה לפני קאצ'י באיראן עם ילדה קטנה והתחננה בבכי שיותר את הילדה בידיה. השופט לא שם עליה ז'... מדינות אסלאמיות בהגדרתן הן: סעודיה איראן פקיסטאן ומוריתניה. במחוז אצ'ה, אינדונסיה דרשו הקנאים בדרק קבע, שהשריעה, ההלכה האסלאמית , בשלוש הראשונות האסלאם מופעל כחק , בדרך כלל חק יחיד. בסעודיה יש "מטאואה" משטרת הדת: דוגמא לפס"ד: הכדורגלן המפורסם סעיד אלאויראן שהבקיע שער מדהים במונדיאל (לא האחרון) נכלא לחצי שנה כי שתה משקה אלכוהולי.
 
קראתי את הכתבה וגם ראיתי את התמונות

מאז עברו כמה חודשים. האם כעסך על השוטרים נשאר כשהיה
האם ננקטו נגדם צעדים משמעתיים
האם הגשת נגדם תביעה משפטית אזרחית
אני לא שואל סתם. אני חושב שאלה שאלות חשובות. אם אתה גורר את הכאב, תחושת חוסר האונים, העלבון והכעס זמן רב מדי, אתה עלול לפתח נכות רגשית. מעבר לכך מוטלת עליך החובה, לא למענך אלא למען שלטון החוק במדינה, לדאוג לכך שהשוטרים יוענשו בכל חומר הדין. זה יפה שאתה מפרסם זאת באתר, אבל יתכן שאין זה מספיק.
 
../images/Emo51.gif../images/Emo39.gif../images/Emo13.gifמקומות שמסוכן לבקר..

מלאית אינדונסית?
.. שמעתי שאינדונסיה הוא מקום טבעי ויפה והתושבים ידידותיים. ראיתי קטעים מהסרט שבו האישה מנסה למלט את הילד מאיראן.
הטאג' מאהל הוא אחד משבעת פלאי העולם אבל לא ידעתי שהיו לה 14 צאצאים.. ועוד בגיל 36?? אסור להשתמש באמצעי מניעה לפי האסלאם?? מעניין שהתפילה קצרה ולא חייבים להתפלל בציבור. צריך משהו כמו מניין ביהדות? מתי התפילה האחרונה ומתי הראשונה לעת בוקר?
לארגוני הנשים יש הרבה עבודה בארצות שהזכרת.. התשובות שלך מעניינות מאוד.
מעייני
 
../images/Emo7.gifגלעד, רק כרגע קראתי את הכתבה

מזעזע ונורא. בהתחלה עלתה טבלה ולא הבנתי מה הקישור ששלחת. ועוד כתבתי שזה מקום פסטורלי וידידותי לתיירים. מה קרה שם? האם פנית ופעלתי דרך משרד החוץ שהפושעים האלה יענשו? הם שנאו מי שלא מוסלמי???
הכל בסדר?
אני מזועזעת לגמרי מהתמונה וממה שהיה כתוב. ממש חסרת מילים.
מעייני
 
רגע, זה קרה בארץ???לא קראתי בעיון

אני קוראת בין לבין ועם כמה חלונות וחשבתי שמדובר באינדונזיה. לא תיארתי לעצמי שמדובר בארץ..
יש מה לעשות!!!
גלעד. אני יודעת היכן מתלוננים ואיך פועלים. אל תשתוק על דבר כזה.
מעייני
 
גלעד, חייבים לפנות למח"ש

אסור להניח לדבר כזה לעבור מבלי שהשוטרים האלימים האלה יענשו. יש במשרד המשפטים מחלקה מיוחדת לבדיקה והם לא כפופים למשטרה. אתה חייב להתלונן שם. קח גם עו"ד שיעזור לך בנושא לצורך יעוץ.
אני פשוט המומה.
מעייני
 

pembencipolisi

New member
לא באינדונסיה . ב"ישראל"....

באינדונסיה, בעיר אובוד בבאלי עצר שוטר תנועה סואנת ברחוב JALAN RAYA כדי שאני אחצה במעבר חציה. הוא עשה זאת בתנועת יד אחת... ונענה ב TERIMA KASIH BANYAK "תודה רבה"...
 
גם דתות אחרות הן בעייתיות

גם הגירושין ביהדות כיום הם עניין קשה אף כי בעבר הם דווקא יצגו את טובת האשה. הגישה הקתולית שמונעת גירושין בכלל אף היא קשה משום שאשה לאא יכולה לעזוב בעל אלים למשל. עונשי גוף היו נוהגים בכל העולם עד לא כל כך הרבה זמן (פחות ממאה שנה). בכל חברה מסורתית מערבית וברוב החברות המסורתיות בכלל האפטרופסות היא של הגבר. כדאי גם לזכור שזכות ההצבעה לנשים ניתנה בשוויץ רק בשנות הששים ויש כמה ישובים בארץ שעדיין אין לנשים בהן זכות הצבעה בפועל. אני כבר לא מדבר על היחס המטפיסי השלילי בפולקלור ובדת בעולם המערבי בכלל שהתקיים גם בתרבות המספוטמית, גם בייונית וגם בתנ"ך ואפילו החריף בנצרות. כך שלא רק דברים באיסלאם נשמעים רע לאזניים נשיות או סתם כאלה שמנסות לא להיות שובנסטיות.
 

זיקוקית

New member
../images/Emo51.gif על התשובה המחכימה ומאלפת

נולדו לי עוד שאלות: שמתי לב שבזמן לוויה אנשים מתפללים ומוסיפים תנועות ידים מאד מיוחדות. האם גם אז הם אומרים רק את התפילה שבסורת אלפאתחה
מה הם אומרים כשהם נפגשים במסגדים
הם כורעים וקמים ביחד. איזה סוג תפילות נאמרות אז
ואם זו רק אותה תפילה קצרה, מדוע זה נמשך כל כך הרבה זמן
אני יודעת שיש להם מחרוזת תפילה (מסבחה) שתפקידה לעזור למנות תפילות. האם זו אותה תפילה שצריכה להיאמר עשרות פעמים
ושאלה היסטורית: מה קרה למשפחת המלוכה העיראקית אחרי ההפיכה הצבאית
מי נשארו ממנה ולאן גלו
 

galgal21

New member
רובם הוצאו להורג.

המלך הוצא להורג וכך גם ראש הממשלה. ככל הידוע לי כל מי שנתפס ממשפחה זו הוצא להורג כולל ילדים קטנים.
 
ממה שאני יודע

בתפילה עצמה חוזרים על סורת אלפאתיחה וכורעים ומשתחווים. ישנה כמובן גם מוזיקה דתית בעיקר צופית אולם היא אינה חלק מהתפילה שצריך לאמר חמש פעמים ביום. במסגדים ובעיקר ביום ששי בתפילת הצהריים ניתנת גם דרשה על ידי האימאם או הקאדי.
 
למעלה