שלום לכולם

natasha21

New member
שלום לכולם

אולי מישהו יכול לתת לי מידע על הארי קרישנה? תודה רבה, וסוף שבוע נעים לכולם.
 

natasha21

New member
אולי יש לך משהו באנדלית כי

אני לא יכולה לקרוא את העברית שם
 
כתובת ישנה

היי. האתר שנתת הוא ישן, לא פעיל והכתובות בו לא נכונות. האתר העדכני הוא: http://www.yogaoflove.org
 
כן

בארץ הם מתרכזים בעיקר באזור תל אביב ובישוב חריש שליד חדרה אבל אני אישית לא ממליץ לך להתעסק איתם, מדובר באנשים מאד פאנטים
 
מספר קבוצות.

בארץ פועלות נכון להיום שלוש קבוצות. האחת ממוקמת בחריש ומקיימת תוכניות במקומות שונים בארץ, כולל תל-אביב, ירושליים ויוקנעם. אתר האינטרנט שלהם הוא: http://www.yogaoflove.org השניה ממוקמת באריאל ומקיימת תוכניות בתל אביב וחיפה. השלישית ממוקמת בעוספיה ואחראית על הקשר של התנועה עם הדרוזים.
 
הרא קרישנה

שלום. להלן מספר קישורים מעניינים בנושא: http://www.yogaoflove.org – (בעברית) http://www.iskcondc.org/ http://www.krishna.com http://www.krishna.com/newsite/printarticles/36_5/druze.html http://www.harekrsna.com/science/science.htm http://www.asitis.com/
 

berlinale

New member
"אנשים פאנטים"

אולי לא זה מה שהתכוון מי שכתב את זה, אבל אני אנסה לנסח את זה כך. הארה קרישנה היא אמונה הודית קדומה שהייתה קיימת מאות בשנים. למערב היא פרצה בשנות השישים, יחד עם תנועות דתיות חדשות אחרות ("כתות", כינוי שמנסה לרמוז על כך שזאת חריגה מן הזרם המרכזי ומשהו שלילי, אבל ניתן להדביק אותו העצם לכל דבר לא קונווציונלי). עכשיו, הערכים שהם דוגלים בהם שונים מאוד מן הערכים במערב. הגרעין המשפחתי מתחלף במסגרת קומונלית, האוכל שונה, והם גם, למערבי הקונוונציונלי, מוזרים, כלומר - אוכלים מוזר, גרים מוזר, מתלבשים מוזר וכו'. בנוסף, היו שמועות, לא מבוססות, על שטיפת מוח ועל דברים אחרים - חשודים - שמתרחשים בהארה קרישנה ובקבוצות דומות. די ברור שהם אדוקים בדתם ויתכן שינסו לשכנע אותך להצטרף אם תבקרי אותם ותגלי עניין. פנאטים? לא יותר מסמינא ממוצע לחוזרים בתשובה. למען האמת, בניגוד לסמינרים לחוזרים בתשובה, שממומנים על ידי משלמי המיסים, ההארה קרישנה מקיימים את עצמם. אם את לא רוצה להצטרף אליהם - וסתם מתעניינת - אולי כדאי שתהיי מודעת לנסיונותיהם לשכנע אותך. מעבר לכך זה לא נראה לי מסוכן במידה יוצאת דופן. הם לא מקריבים בתולות ואוכלים להן את הכבד אחר-כך, הם בכלל צמחונים. ותודה לעומר על הטיפ על חריש - לא ידעתי.
 
דיעות קדומות

תודעת קרישנה לא נובעת במקור מ"אמונה הודית קדומה" אלא מאמונה אוניברסאלית שהיא הגרעין המקורי של כל הדתות. "הגרעין המשפחתי מתחלף במסגרת קומונלית" – לא נכון. קבוצה מסויימת, הקרויה ברהמצ'ארים, הם אלו שאחראים על קיום מרכזים ומקדשים, הם אלו החיים במסגרת קומונלית. הרוב המוחלט של הדבקים חי במשפחות עם ילדים ועבודה יומית כמו כולם. הערכים של תודעת קרישנה הם בסך הכל ערכים שכל חברה (מוסרית) שואפת אליהם - אי אלימות, המנעות מהפקרות מינית, הימנעות משימוש בסמים וחיסול תאוות הבצע. "מתלבשים מוזר" – עוד דעה קדומה. אני דבק כבר שבע שנים ואני כרגע לובש חולצת T אדומה ויש לי שיער עד הכתפיים. שוב: בהמצ'ארים יעדיפו ללבוש בגדים מסורתיים (לא תמיד) אבל הרוב המוחלט משתלב כרגיל בחברה. כ"קבוצת מיעוט" אם תרצה. "שטיפת מוח" – עוד דעה קדומה. זה מעולם לא היה האינטרס של התנועה שאנשים יהפכו בהמוניהם לדבקים כתוצאה מדרך מכירות טובה. מי שרוצה להיות דבק מגיע לבד. אנשים שהם לא דבקים ונשארים בקשר, לומדים, מתעשרים, מתיידדים, שומרים רק את העקרונות שמתאימים להם. מה העקרונות? שוב, בסך הכל עקרונות המקובלים על כל אדם שפוי כפי שכבר ציינתי.
 

berlinale

New member
דיעות קדומות

**"תודעת קרישנה לא נובעת במקור מ"אמונה הודית קדומה" אלא מאמונה אוניברסאלית שהיא הגרעין המקורי של כל הדתות" ** זה מה שאתה מאמין. עובדתית היא מגיעה מהודו והייתה קיימת שם מאות בשנים לפני שהגיעה למערב. **דיעות קדומות** כל הדברים האחרים שציינת רק מדגישים את מה שאני כתבתי - אנשים קוראים להם קיצוניים מתוך סטריאוטיפיזציה שלהם. אתה באמת צריך שיעור בהבנת הנקרא. לא כתבתי שהם, למשל, עוסקים בשטיפת מוח, כתבתי שבזה הם הואשמו, שזה הסטריאוטיפ.
 
להפך:

א: תסביר לי בבקשה איך תודעת קרישנה יכולה לנבוע מ"אמונה הודית קדומה" בעוד שהיא קיימת לפני שהודו או המושג הינדואיזם היה קיים? תודעת קרישנה מקורה בוודות. נכון, כיום המקום היחיד בעולם שבו הוודות נחשבות לכתבי דת הוא הודו אבל לפני כמה אלפי שנים הוודות רווחו באיזורים נרחבים הרבה יותר מהודו. הידע שבוודות הוא הבסיס להיווצרות כל הדתות בעולם וזאת על פי נקודות מפגש בין הוודות למסורות ברחבי העולם. העובדה ההיסטורית היא שהוודות היו לפני כולם והן עדויות ארכיאולוגיות והן היסטוריה כתובה מורה לנו שהם רווחו בעולם כולו. ב: העובדה היא כי בהקשר ל"שטיפת מוח" ציינת את "ניסיונותיהם לשכנע" בהקשר ל"סמינרים לחוזרים בתשובה". 1) מה בדיוק עושים בסמינרים לחזרה בתשובה? האם זו השוואה חיובית? 2) הפער בין "נסיונות השיכנוע" הוא שמחזירים בתשובה מאמינים שאנשים צריכים לחזור בתשובה בין אם הם רוצים ובין אם לא. מה עוד שהתנועה לתודעת קרישנה לא "משכנעת להצטרף" אלא קולטת אנשים שמעונינים להצטרף ועבור השאר רק עוסקת בחינוך והפצת ערכים חיוביים. בסופו של דבר כן רמזת על שטיפת מוח, גם אם התנגדת לשימוש במושג "שטיפת מוח" לגבי כך. ג: באשר לסטריאוטיפיזציה – כמו עם שטיפת מוח אתה דווקא כן שיתפת פעולה עם הסטריאוטיפים הרווחים בציבור בקשר ללבוש מסויים המחייב את כל הדבקים, כביכול. כל אלו הופכים את הטיעונים שלך לפשוט פטרוניים. "זכותם לחיות גם עם הם מתלבשים מוזר", "זכותם לשכנע אנשים להפוך לדבקים בהמוניהם" וכו'. יופי באמת שאתה רוצה לתת לנו זכויות רק על סמך סטיריאוטיפים שגויים באשר למה אנחנו רוצים.
 
למעלה