ספירת העומר בתנ"ך

באמת רוצה לדעת? אז הנה:

"את שכנוע העמוק הזה, נתן לי אלוהים ,בכך שהוא חי בחיי" -> שמעתי את זה מהרבה אנשים בהרבה כתות (כולל אנשים חרדים), ואתה לא לבד. אנשים גם חווים שכנוע עמוק בחייזרים. מכיר את הראלי מהזאטות שמופיע כאן בפורום עם נבואותיו מדי פעם? אתה רשאי להיות משוכנע עמוקות כאוות נפשך בהסתמך על דברים שהוכחו פעמים רבות כשטויות, אבל אל תצפה לשכנע אחרים עם הטיעון הזה. ---- "אלוהים לא יגיד למאמיניו ללכת ולטבוח באחרים, וללכת ולהשמיד עמים שאינם מאמינים בו" -> הנה דוגמאות- שמות ל"ב: 26) ויעמד משה בשער המחנה ויאמר מי ליהוה אלי ויאספו אליו כל בני לוי. 27) ויאמר להם כה אמר יהוה אלהי ישראל שימו איש חרבו על ירכו עברו ושובו משער לשער במחנה והרגו איש את אחיו ואיש את רעהו ואיש את קרבו. 28) ויעשו בני לוי כדבר משה ויפל מן העם ביום ההוא כשלשת אלפי איש. דברים כ': 16) רק מערי העמים האלה אשר יהוה אלהיך נתן לך נחלה לא תחיה כל נשמה. 17) כי החרם תחרימם החתי והאמרי הכנעני והפרזי החוי והיבוסי כאשר צוך יהוה אלהיך. ---- "הרבנים הקבליסטים שמחלקים קמעות הם שליחי אלוהים??" -> אכן, כמו שישוע הקבליסט מרפא החולים אינו בהכרח שליח אלוהים, כך גם הם לא. חבל שיש אנשים החושבים שהבחירה היחידה היא בין שתי רעות. ---- "מה אלוהים מפאר בני אדם? אלוהים נותן להם להשפיל אנשים, ולאנוס בחורות שבאות אליהם לטיפול? אלוהים מרשה לאנשים לגבות סכומי עתק, כדי שהם ירפאו??? מצטער, זה לא האלוהים שמופיע בתנך" -> אנשים רוצחים ומענים לא רק למען הנאתם החולנית של עצמם, אלא אפילו בשמו של אלוהים. מדוע אלוהים מרשה את זה? התיאולוגיה היהודית למשל, רואה את חיי השעה של העולם הזה כזמניים, וסבל זמני שאדם עובר אינם משמעותיים בשבילו כשמדובר בחיי נצח. לכן כנראה לאלוהים לא אכפת.
 

התולעת 1

New member
תעיין בפרשת השבוע..וכתוב שם

וספרתם לכם ממחרת השבת שבע שבתות תמימות לגבאי האבילות...אנכנו מתאלים על 24000תלמידי רבי עקיבע שמתו בקיצור ימיהם..ולא השאירו לנו את חידושי התורה שלהם לספור,ולהתאבל הם שני דברים שונים.
 

אלי ו.

New member
בל"ג בעומר נפסקה המגיפה של תלמידי

ר' עקיבא ולכן יש הפסקה של מנהגי האבלות.
 

arifell

New member
אבל מנהגי האבלות ממשיכים לאחר ל"ג

בעומר. אז צריכה להיות סיבה נוספת, לא?
 

ליבת 26

New member
לג בעומר

רשב"י נפטר בל"ג בעומר וציווה לתלמידיו לשמוח, ביום זה גילה להם סודות טמירים ונשגבים מתורת הקבלה תלמידי ר"ע מתו בין פסח לשבועות למעט ימי השבתות וחגים, אז הורדנו 7 ימים של חג הפסח,7 שבתות,יומיים ראש חודש.49 חסר 16 הריהם 33,יוצא אם כן, שהמספר ל"ג קשור ביום הפסקתהמגיפה ומכאן השמחה
 

L e s t a t

New member
עכשיו איזה משיחי יקפוץ ויגיד

"היי! ישוע היה בן 33 בצליבתו! זה נבואה!"
 

אלי ו.

New member
לא, כי זה קרה אחרי מות ישו

ומנהגי האבל החלו הרבה יותר מאוחר.
 

L e s t a t

New member
צודק.. זה לא נבואה

זה סימן! זה סימן משמי שמיים!
טוב.. נראה לי שלעסתי קצת את הבדיחה..
 

אלי ו.

New member
הנושא מאוד מורכב

ולא ממש חד משמעי. מצורף מאמר של ד"ר נפתלי טוקר, שמנסה לסקר את נושא ל"ג בעומר, האבלות המנהגים והסיבות.
 
למעלה