ספירת העומר בתנ"ך

למה?

זה שאני מאמין באלוהי ישראל, ובמשיח ישראל עושה את זה מפחיד? התנ"ך וברית החדשה הם דבר אלוהים, והם אומרים את זה.....
 

arifell

New member
זה שאתה מאמין שכל שאר האמונות

מקורן בשטן... מפחיד (אותי) לחשוב מה אנשים מוכנים לעשות בשם המאבק בשטן...
 
איך?

איך בכלל הגעת מהאמונה באלוהי ישראל ובמשיח ישראל למסקנה שכל שאר הדתות והאמונות בעולם מקורן בשטן? מה היו השלבים הלוגיים בהחלטה הזו? (אם היו)? ומה אתה מוכן לעשות כדי "למגר" את השטן? האם משיחך ישוע לא אמר "טול קורה מבין עיניך" כדי לעודד את מאמיניו לבדוק את עצמם טרם שהם מאשימים אחרים?
 
כדי שיבינו על מה תיאולוגיה מדברת:

עד לפני 300 שנה הוצאו להורג בכל רחבי אירופה בסביבות 150 קורבנות בשנה לעיר אחת (כמעט רק נשים וילדים) בעוון "מכשפות" או "כפירה". סך הקרבנות הכולל הגיע למליונים. מותחי הביקורת על הטבח הזה נענשו בעצמם ואף הועלו על המוקד. ההרג בוצע בשריפה, מאחר שבחוק כנסייתי משנת 1163 נכתב "הכנסייה מתעבת שפיכות דמים". כדי לתפוס את ה"אשמים" הועסקו בבריטניה, למשל, "דקרנים" שקיבלו פרס כספי על כל נערה ואשה שהוצאה להורג הודות למאמציהן. (לדוגמא: במאה ה-17 הוצא להורג דקרן שנמצא כי הוא הפליל באופן שקרי וגרם למותן של 220 נשים באנגליה וסקוטלנד). "מכשפות" (גם ילדות וזקנות) אולצו בעזרת מכשירי עינויים מחרידים להפליל עוד נשים אחרות. לנאשמות לא הותר להביא עידי הגנה, או להציג נסיבות מקילות. כמעט ולא היה דרך להציג אליבי, מאחר ולא פעם הבעל היה מעיד כי אשתו ישנה בזרועותיו באותו עת שטענו כי היא "כישפה" והארכיבישוף הסביר לו ש"סוקובוס" (שד) תפס את מקומה והשטן הונה אותו. ה"הוכחות" לאשמת הקורבנות היו צריכות להיות מינימליות: צלקת, כתם לידה או שומה שלא הכאיבו ודיממו כאשר נדקרו (מספיקה אחיזת עיניים פשוטה בשביל זה). ילדים שזייפו התקפי דיבוק והצביעו על נשים בתור מכשפות (נתפסו יותר מידי כאלו). האשמה שקרית של מישהו ששנא את אותה אישה (לא עזר לומר במשפט שהתובע הוא שונא שלה). גיבנת או מאפיין גופני מוזר. וכל דבר בלתי מובן, יוחס כמובן למכשפות. כל עלויות החקירה, המשפט, וההוצאה להורג שולמו מכיסי הנאשמת או קרוביה (כולל הוצאות לבלשים שריגלו אחריה, יין לשומריה בכלא, הוצאות נסיעה לשליחים ששוגרו להביא תלין מנוסה יותר מעיר אחרת, חבל תליה, אבוקות ועוד). אם נשאר אחר כך משהו מרכוש ה"מכשפה" שנשרפה, הוא חולק שוה בין הכנסיה למדינה. ההוצאה להורג האחרונה היתה לפני כמאה שנה, אך גם בימינו אלה מבוצעים מעשים מחרידים, כדוגמת כומר פרוטסטנטי שעקר לא מזמן את העין של נער במסגרת טקס "גירוש שדים". אזכיר, שבשנים הראשונות של הנצרות הרגו ועינו הרומאים את הנוצרים עם אותן האשמות... ---- עכשיו קראו שוב את דבריו של ACE: "וגם, אמרתי שיש הרבה אמונות שגם להם יש ניסים והכל, אבל מי שעומד מאחוריהם אינו אלוהים...אלא כוחות הרשע, של השטן. יש גם עולם ומלואו, שלא קשור לאלוהים שגם בו יש ניסים ודברים דומים. אבל זה לא אלוהים, זה תחפושת! לשטן יש גם כוח! וכי למה האמונה שלי מתחילה להיות מסוכנת? זה שאני מכיר את בורא העולם הזה, מלא האהבה, הסלחה והחמלה, זה מסוכן? למי בידיוק? לבעלי אמונות אחרות אולי, לי לא, וגם לאחרים לא."
 
לא אמרתי שצריך לטבוח בהם!

כל אחד והאמונה שלו, אבל שידעו שזה בעצם מה שהם עושים, סוגדים לשטן. תראה את מרלין מנסון, מוזקאי ידוע, שאפילו מודה במוצהר שהוא שטניסט. הם באמת שונאים את המשיחיים, ואפשר לראות את זה במוזיקה שלו. אני אוהב אותם, אבל לא את האמונה שלהם! כי הם מאמינים ברשע... זה הכל.. ציד המכשפות היה מעשה נורא, וחבל שנעשה!!!! במיוחד בארה"ב הכאילו "נאורה".
 

L e s t a t

New member
שטניסטים לא שונאים משיחיים

כשטניסט לשעבר וכאדם שמכיר מספר שטניסטים אני יכול לומר לך את זה. חוץ מזה, אתה עושה טעות - אתה שופט קבוצות שלמות על פי שירים של אדם אחד, שאף אחד לא אמר שנועדו לייצג את השטניזם. מרילין מנסון הוא אכן חבר בכנסיית השטן, זה לא סוד! באשר למרילין מנסון והאם הוא שונא משיחיים, את זה יכול לומר לך רק מרילין מנסון. שטניסטים לא מאמינים ברוע, שטניסטים הם הדוניסטים, הם מאמינים בעצמם ובאושר שלהם - אם זה רשע בעיניך, יש לי רק רחמים כלפיך כמו שבוודאי יש להרבה שטניסטים כלפי הנוצרים. בזאת מצורף מאמר על השטניזם שכתבתי בזמנו. אולי זה יעזור לך לפחות להבין קצת יותר על מה אתה מדבר כשאתה מכריז את ההכרזות הללו. בכל אופן, רוב המכשפים בעולם - לא סוגדים לשטן.
 

L e s t a t

New member
עד לפני 300 שנה?!

אתה צודק, זה נגמר. בצורה פורמלית-לגלית. הבעיה היא, שזה ממשיך. אם אני לא טועה, המקרה האחרון היה בקונגו כששרפו כ300 איש באשמת כישוף, אם אני לא טועה זה היה בשנת 1999 או 2000. אבל אולי אני פשוט שוכח אירועים קצת יותר טריים.
 

L e s t a t

New member
אתה לא יותר מדי שונה ממני

אני מרגיש ויודע שהאלים פועלים בחיי. אני מתפלל אליהם, אל שני אלים מסויימים במיוחד כאל חברים - אחד מתואר כ"חבר האדם", השני, אביו, כ"אוהב האנושות". אלו הם אלים מהמורשת האתנית שלי, הם ליוו את העם שממנו באה המשפחה שלי שנים רבות לפני שמישהו הגיע והחליט שהם צריכים להיות נוצרים וגם אחרי זה, הם המשיכו להשפיע עליו רבות. והם לא נעלמו עם בוא הנצרות. האלים שלי עוזרים לי, הם נתנו לי מתנות מאוד גדולוץ - ואני לא מדבר איתך על ארמונות פאר או כסף בלתי מוגבל, הם נתנו לי דברים שאני לעולם לא אוכל להחזיר להם עליהם. הקשר שלי עם האלים שלי הוא קשר חי, כמו שאתה מתאר את הקשר שלך עם האל שלך. קשה לקרוא לזה "אמונה", כי באיזשהו מקום אני יכול לומר לך שאני יודע, מתוך נסיון אישי וחוויות אישיות וסובייקטיביות, שכוחות עליונים קיימים ואני יודע מי אלו. אבל קשה לקרוא לזה "ידיעה", כי הדת שאני מאמין בה מעולם לא הייתה משהו מיסיונרי כמו שלך או טוענת לאובסולוטיות כלשהי. וחוץ מזה שההוכחות שלי הן בדיוק מה שהן - ההוכחות האישיות שלי, המבוססות על נסיון אישי וחוויה סובייקטיבית. אז מה שזה לא יהיה, הדבר הזה שאתה טוען שיש לך מונופול עליו הוא דבר שיש גם לי והיה לאבות אבותיי - ואני גאה בכך שאני מאמין באותם האלים שהם האמינו בהם וחוגג את חגיהם. אתה בא ומכריז שאלוהיי הם אלוהי שקר ואלוהיך הם אלוהי אמת. הגעת לאמת שלך? אשריך אם טוב לך. אני הגעתי לאמת שלי, שהייתה גם של אבות אבותיי. טוב לי עם האמת הזו, אני לא מרגיש "מרושע" איתה, אין בה "רוע" וגם לא מקום לאיזה "שטן". אם אתה בא בגישה כזו, בבקשה תסביר לי איך זה שאתה יודע שהאלים שלי הם שליחי השטן והאל שלך הוא האמת האחת והיחידה, אל טהור וצודק (ודיקטטור...)? אל תגיד לי - התנ"ך אמר ככה?
 
תשאל אותם.!

תשאל את האלים שלך באיזה כוח הם פועלים... אני בטוח שהם יתחמקו מהשאלה, ולא ידעו לענות לך. (אני רציני, זה לא היה בציניות, אני מקווה שגם הדבר שלך לא היה בציניות.). הרי הרוחות והשדים מכירים בכוחו של אלוהים, ואף מפחדים ממנו.
 

L e s t a t

New member
הם כבר ענו על השאלה הזו

הם ענו עליה כשהם הוכיחו את כוונותיהם הטובות בדרכים רבות, ביניהן העזרה שלהם לאדם ומתנותיהם אליו. הם ממשיכים להוכיח זאת כאשר הם נלחמים בכוחות התוהו המאיימים להרוס את העולם והאדם. אני, כמאמין של האלים העתיקים של אבותיי, לא מכיר באלים אחרים - במיוחד בשלך. והאלים שלי, שאינם שדים או רוחות, בוודאי צוחקים למראה ההודעה שלך. החשיבה הדיכוטומית שלך טועה בנסיון להגדיר את האלים כ"טובים" או כ"רעים". האלים, כמו הטבע, אינם "טובים" או "רעים" - הם האלים. לפעמים הם עושים דברים שנראים לנו כ"טובים" או כ"רעים", אבל זו טעות לשפוט אל על פי סטנדרטים של בן-אדם. האלים הם מעבר להגדרות כאלו, זה כמו לשפוט חייל קומנדו על פי סטנדרטים של ארנב. שני דברים שונים לחלוטין. הם לובשים, לעיתים, צורה אנושית וההתנהגות שלנו בהחלט דומה לשלהם, במידה מסויימת ובמקרים מסויימים - אבל לא ניתן לשפוט את האלים על פי תבנית של "טוב" או "רע". אבל אם אתה כבר שופט אותם על פי הסטנדרטים האלו הייתי אומר שהם בהחלט טובים. הם לא פועלים ככוח אחד, אחיד ויחיד - הם הכוחות העליונים. ההבדל ביני לבינך הוא שאתה טוען לאמת מוחלטת (שאתה, כמובן, יודע אותה) ואני אומר "אני מאמין באלים של אבותיי, זכותך להאמין במה שתרצה". אתה מאמין שכל מי שלא היה האמין בישוע, הלך לגיהינום (כולל אלו שנולדו לפני ישוע). אני לא מאמין בדבר כזה, שמבחינה לוגית פשוט סותר חצי מהתנ"ך והתיאולוגיה היהודית - שאתה מתיימר לדעת כל כך טוב.
 
ooooook

<>ההבדל ביני לבינך הוא שאתה טוען לאמת מוחלטת (שאתה, כמובן, יודע אותה) ואני אומר "אני מאמין באלים של אבותיי, זכותך להאמין במה שתרצה".<> אני גם אומר את זה שתאמין במה שתרצה, אבל תדע שבסופו של דבר הבחירה בידיים שלך, ושתשפט ע"י אלוהים, כי אין לך כפרה!... <<<>>?אתה מאמין שכל מי שלא היה האמין בישוע, הלך לגיהינום (כולל אלו שנולדו לפני ישוע). <?<> טוב שאתה שם מילים בפי! מי שהיה לפני ישוע נשפט לפי התורה, זאת אומרת לפי הקורבנות, ואז היה להם את בית המקדש. היום אין לנו, אז אין כפרה, ולפי התורה מי שאין לו כפרה, חטאיו לא יכופרו......לי יש את הכפרה, שהוא ישוע.....שמת על חטיאנו(ישעיהו נ"ג.. אפילו מסורתי הסכים איתי על זה שהמשיח אמור למות בעד החטאים של אחרים). <<<<<<<<<<<<<???????????????????????>>>>>>>>>>>>>> אני לא מאמין בדבר כזה, שמבחינה לוגית פשוט סותר חצי מהתנ"ך והתיאולוגיה היהודית - שאתה מתיימר לדעת כל כך טוב. <<<<<<<??????????????????????????>>>>>>>>>>>>>>>>>> אוקיי, אז יש לי חדשות לומר לך, האמונה שלי רק משלימה את התנ"ך.. כבר הבאתי פסוק שבו ישוע עצמו אומר שהוא לא בא להפר את התורה והנביאים אלא למלות אותם....וכבר הבאתי פה קישור שמסביר על כל הנבואות ומראה אותם בחיים של ישוע, אבל אתם עדיין דבקים בשלכם.. שיהיה.... תאמינו במה שאתם רוצים.!! והאמונה שלך, אחי, איננה קשורה לתנ"ך, אז מה אתה בכלל מעלה את זה?
 

L e s t a t

New member
הבה נתחיל

"אני גם אומר את זה שתאמין במה שתרצה, אבל תדע שבסופו של דבר הבחירה בידיים שלך, ושתשפט ע"י אלוהים" לשם הוויכוח, נגיד שאתה צודק ואני אשפט על ידי האל שלך, האם הוא ישפוט אותי על פי האמונה שלי בדברים שנראים לי כה מגוחכים ורמאות בלבד או האם הוא ישפוט אותי על פי המעשים שעשיתי בחיי והיחס שלי לרוע? לאלים שלי, לעומת זאת, לא אכפת במה אתה מאמין - כל עוד אתה לצד הטוב. גם אצלנו הרשעים הולכים למקום כזה אפל עם הרבה אש ולהבות (מאיפה אתה חושב שהנוצרים קיבלו את "ההשראה" לגיהינום?). "טוב שאתה שם מילים בפי! " אני לא, אני פשוט מביא את מה שאני יודע מהתיאולוגיה הנוצרית. "כי אין לך כפרה!... " אתה צודק בהחלט - אין לי כפירה, זאת משום שמעולם לא היו לי חטאים. אני לא מלאך, היו לי מעשים רעים פה ושם, אבל אני גם לא שד ואת התגובה על המעשים הללו הגורל כבר הגיב לי, בחיים האלו ועל המעשים הטובים שלי האלים תגמלו אותי, שוב - בחיים האלו. "אז יש לי חדשות לומר לך, האמונה שלי רק משלימה את התנ"ך.. כבר הבאתי פסוק שבו ישוע עצמו אומר שהוא לא בא להפר את התורה והנביאים אלא למלות אותם....וכבר הבאתי פה קישור שמסביר על כל הנבואות ומראה אותם בחיים של ישוע" חצי ממה שהבאת, אנשים הצליחו להפריך. אני חושב, וזו רק דעתי, שאת המכה הכי חזקה כאן נתן מסורתי כשהוא לקח פסוקים שמשיחיים אוהבים לנפנף בהם ולומר "זה נבואה על ישוע, זה נבואה על ישוע" ופשוט הוכיח שיש להם פירוש אחר. זה נמצא כרגע במאמרים תחת השם "תשובה למשיחיים". "אבל אתם עדיין דבקים בשלכם" יש לי כמה סיבות לעשות את זה, מלבד האמונה שלי. אחת מהן היא שאני פשוט סקפטי כלפי כל העסק. הייתי סקפטי כשפתחתי לראשונה את הברית החדשה, הייתי סקפטי כשקראתי בה והייתי סקפטי כשעלתה לי תיאוריה לפיה התנ"ך והברית החדשה הם דרכים לשלוט באנשים, לא יותר מזה. "והאמונה שלך, אחי, איננה קשורה לתנ"ך, אז מה אתה בכלל מעלה את זה?" אני פשוט מראה לך את ההבדלים בינינו.
 

L e s t a t

New member
אגב, עוד לא הסברת לי איך האלים שלי

הם שליחי השטן ושלך אלוהי האמת...
 

arifell

New member
זהו שקר גס! (מה שנאמר על תפילת 18)

אין בתפילת 18 שום אזכור לאמונה בישו. שלוש התפילות הראשונות בתפילת שמונה עשרה, הם תפילות הלל לאלוהים, המציינות גם כמה תכונות בקשר אליו. שלוש האחרונות הן תפילות הודיה. 13 התפילות הנותרות הן בקשות לדברים טובים. ישנה תפילה שנקראת ברכת המינים, והנוסח שלה הוא משהו בסגנון "למלשינים לא תהי תקווה וכל הזדים במהרה ייכרתו" תפילה זו היא תפילה די כללית, והיא היחידה מבין התפילות בתפילת 18 שהיא אנטי, וגם היא לא נגד מאמיני ישו בכלל. אני אישית משמיט ברכה זו כשאני מתפלל, כי אני לא אוהב דברים שהם אנטי, אבל אין בה שום דבר שמרמז על קבוצה מסויימת של אנשים בעלי אמונה/לאום/דת משותפים...
 

אלי ו.

New member
לא שקר גס, שקר עדין דוקא..

ברכת המינים היא בין השאר נגד הנוצרים. השקר העדין הוא שזה לא נגד הדור שאחרי ישו (הנצרנים של יעקב, אחי ישו שהיו יהודים פרושים אדוקים והתבדלו בסגפנות שלהם, בעוני ובאמונתם בישו) אלא מספר דורות אח"כ כשהנצרות הפכה לנצרות של פאולוס. במקור הברכה כללה גם משומדים.
 

arifell

New member
טוב, בסדר, שקר עדין

אני בכל מקרה, אמשיך לדלג על הברכה הזו...
 
אז איך אתה בכלל מעז להתפלל

את שאר התפילה, אם חלק ממנה היא אנטית, אז כל הממסד חולה.
 

arifell

New member
חלק מהמוסד הנוצרי (המאמין בישו)

טבח שנים ביהודים, מוסלמים ועמים אחרים? איך אתה יכול להיות חלק ממנו
 
אני לא חלק מהדת הזאת!

אמונה וזהו. הסיבה שהרבה נוצרים טבחו ביהודים ובמוסלמים היא מכיוון שהם סטטו מן האמת של ישוע. הוא הרי היה יהודי, שומר תורה, אז איך בכלל הוא יטיף לטבוח בבני עמו?! והאמונה הזאת היא יהודית במקורה, כלומר אין בה שום דבר זר ליהדות. כבר הסברתי את זה. זה שבמשך השנים נשמטה זהותה היהודית, והיא הפכה למשהו שליהודים אסור לגעת בו, זה מקור הבעיה. אבל אם נלך למקור, תראה שזה התפתח ממשהו יהודי, בארץ ישראל.... לא ממקום אחר! אסור לשכוח את זה!!!!! (מה גם שהכל מבוסס על התנ"ך, מה יותר יהודי מזה??)
 
למעלה