ספירת העומר בתנ"ך

ספירת העומר בתנ"ך

אולי אתם יכולים להראות לי איפה מופיעה ספירת העומר בתנ"ך, ומאיפה צצו מנהגי האבלות של הספירה. אני יודע שזה נמצא בתורה, אבל לא בטוח איפה, וגם לא בטוח אם יש שם מנהגי אבלות. תודה.
 

arifell

New member
ויקרא, פרק כ"ג

"טו וספרתם לכם, ממחרת השבת, מיום הביאכם, את-עמר התנופה: שבע שבתות, תמימת תהיינה. טז עד ממחרת השבת השביעת, תספרו חמשים יום; והקרבתם מנחה חדשה, ליהוה. יז ממושבתיכם תביאו לחם תנופה, שתים שני עשרנים--סלת תהיינה, חמץ תאפינה: בכורים, ליהוה. יח והקרבתם על-הלחם, שבעת כבשים תמימם בני שנה, ופר בן-בקר אחד, ואילם שנים: יהיו עלה, ליהוה, ומנחתם ונסכיהם, אשה ריח-ניחח ליהוה. יט ועשיתם שעיר-עזים אחד, לחטאת; ושני כבשים בני שנה, לזבח שלמים. כ והניף הכהן אתם על לחם הבכרים תנופה, לפני יהוה, על-שני, כבשים; קדש יהיו ליהוה, לכהן. כא וקראתם בעצם היום הזה, מקרא-קדש יהיה לכם--כל-מלאכת עבדה, לא תעשו: חקת עולם בכל-מושבתיכם, לדרתיכם. כב ובקצרכם את-קציר ארצכם, לא-תכלה פאת שדך בקצרך, ולקט קצירך, לא תלקט; לעני ולגר תעזב אתם, אני יהוה אלהיכם."
 

נריה_ה

New member
מה הכוונה "ממחרת השבת... עד ממחרת

השבת השביעית"? לא סופרים ממחרת חג הפסח? ואיך יכולות להיות שבע שבתות שלאחר השביעית יהיה חג השבועות?
 

נריה_ה

New member
נו, אף אחד לא יכול להסביר לי???

למה גם לא מוזכר התאריך של שבועות?
 

arifell

New member
מחרת השבת:

פירושו, ממחרת חג הפסח. החג מוגדר כשבת שבתון יהיה לכם.
 

אלי ו.

New member
מנהגי האבלות הם על תלמידיו של

ר' עקיבא, שנפטרו במגיפה בזמן ספירת העומר.
 

arifell

New member
מעניין אותי לדעת

יש כאן אנשים שצמים ביום השואה?
 

אלי ו.

New member
עשרה בטבת נקבע כיום הקדיש הכללי

לזכר השואה. (נקבע ע"י הרבנות לפני שנים רבות) מי שבני משפחתו נרצח בשואה ואינו יודע באיזה יום, עשרה בטבת הוא יום הקדיש. מדליקים נר נשמה עושים אזכרות ואומרים משניות ותהלים לזכר הנרצחים. עשרה בטבת הוא יום צום, אבל לא על קרבנות השואה אלא הוא אחד מ 4 צומות החורבן (ראשית המצור של נבוכדנצאר על ירושלים) הרבנות צירפה אליו את יום הקדיש הכללי בכדי לציין שהשואה היא חלק מחורבן ישראל. אז לשאלתך, ביום השואה עצמו לא מקובל לצום. בעשרה בטבת, צמים ומקשרים את היום גם לזכר היהודים שנרצחו בשואה.
 
מישהו יודע שבתקופה הזו

(מרד בר כובא), הניתוק בין היהדות לבין היהדות המשיחית, התעצמה. כל זאת, בגלל שהמשיחיים לא האמינו במלחמה של בר כוכבא ברומאים, וזאת מכיוון שידעו מי הוא המשיח, ולא יכלו לקבל תחת מרותם את בר כוכבא. כתוצאה מכך, נראו המשיחיים כבוגדים, וכלא רצויים, ואז הוכנס לתפילות בבית הכנסת, תפילת 18, בעקרון כנגד המשיחיים. ואלה, שבתפילה בבתי הכנסת קוראים קללות נגדם, לא יכלו לעמוד שם ולשבת בשקט, ובגלל זה הפסיקו ללכת לבתי הכנסת. והבשורה התרחבה בקרב הגויים, ובגלל שעל הגויים לא נכלל עול התורה והמצוות, האופי היהודי של האמונה התחילה להיעלם, גם בגלל שלאט לאט היהודים המשיחיים הפכו למיעוט בקרב הקהילה, וגם בגלל התעצמות הגויים והתחזקותם באמונה. כתוצאה מכך, באה אמונה יהודית טהורה, המבוססת על התנ"ך, ועל תורתו של ישוע מנצרת, למשהו זר ומנוכר ליהדות, אף על פי שיסודותיו יהודיים לגמרי, והראשונים,כמובן, שמרו תורה ומצוות. כמובן שאז התבוללה חלק מהאמונה האמיתית באמונות הפאגניות של אירופה, כתוצאה מלחץ של כוהני הדת האלה. וכל הסממנים היהודים נעלמו... ונוצרה בעצם דת חדשה, הנצרות. כמובן, שזאתי גם התרחקה מן האמת, ואף רדפה משיחיים אמיתיים, שדבקו באמת ובקריאת התנ"ך והברית החדשה. נוצרו כל מיני חוקים חדשים, שמי יודע מאיפה הם יצאו. התחילו עבודת אלילים, והשתחוות לצלם ולפסלים. דברים כאלה, ניגדו כ"ך את האמונה הראשונה, שיצאה מן הגליל, בא"י. ואח"כ באה האנטישמיות, הבזויה והבלתי ראויה, שבעצם הלכה נגד עמו של ישוע, וכמובן, הם הפכו אותו לבלונדי עם שיער ארוך ועיניים כחולות, דבר שלא יתכן, כי הוא חיי פה בישראל, והם גם הפכו אותו ל"נוצרי". מה שאני רוצה להגיד הוא שיש לנו זכות להאמין באמונה הזאת, כי היא משלנו! לא האמונה של הנוצרים היום, שבכלל רחוקה ממה שזה באמת, אלא האמונה הפשוטה והכנה שנמצאת בברית החדשה. יש לנו את הזכות להאמין שישוע הוא המשיח, גם בגלל שזה האמת, הנבואות בתנ"ך מדברות בעד עצמן.(ישעיהו נ"ג, תהילים כ"ב, ירמיהו ל"א:ל-ל"ג, בדניאל ט' כ"ד-כ"ז, מיכה ה:א, משלי ל:4, ועוד רבים וטובים אחרים) אותו ישוע, שהרבנים מכנים אותו יש"ו(ימח שמו וזכרו), נמצא בתנ"ך היהודי שלנו! ואתגר, מישהו יכול להסביר על מה מדבר בתהילים ק"י דוד? הנה: לְדָוִד, מִזְמוֹר: נְאֻם יְהוָה, לַאדֹנִי--שֵׁב לִימִינִי; עַד-אָשִׁית אֹיְבֶיךָ, הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ. מַטֵּה-עֻזְּךָ--יִשְׁלַח יְהוָה, מִצִּיּוֹן; רְדֵה, בְּקֶרֶב אֹיְבֶיךָ. עַמְּךָ נְדָבֹת, בְּיוֹם חֵילֶךָ: בְּהַדְרֵי-קֹדֶשׁ, מֵרֶחֶם מִשְׁחָר; לְךָ, טַל יַלְדֻתֶיךָ. נִשְׁבַּע יְהוָה, וְלֹא יִנָּחֵם-- אַתָּה-כֹהֵן לְעוֹלָם; עַל-דִּבְרָתִי, מַלְכִּי-צֶדֶק. אֲדֹנָי עַל-יְמִינְךָ; מָחַץ בְּיוֹם-אַפּוֹ מְלָכִים. יָדִין בַּגּוֹיִם, מָלֵא גְוִיּוֹת; מָחַץ רֹאשׁ, עַל-אֶרֶץ רַבָּה. מִנַּחַל, בַּדֶּרֶךְ יִשְׁתֶּה; עַל-כֵּן, יָרִים רֹאשׁ. אל מי יהוה מדבר פה? "נְאֻם יְהוָה, לַאדֹנִי--שֵׁב לִימִינִי; עַד-אָשִׁית אֹיְבֶיךָ, הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ" את מי הוא ישים לצד ימינו? מי ראוי למקום המכובד הזה? לילה טוב שאלוהים יברך אותכם!
 
אהמ..אהמ...

האם המשיחיים קוללו כי הם לא הכירו בבר-כוכבא כמשיח, או בגלל שהם האמינו שבן-אדם הוא אלוהים?... ולשאלתך "מי האיש", התשובה היא: אברהם אבינו.
 
לא יתכן שזה אברהם אבינו.....

בגלל שלא יתכן שלוהים יפני למישהו בשם "אדוני". יש גם פירושים שאומרים שזה מדבר על דויד המלך. אבל יש כאלה שעל המשיח, בהסתמך על תהילים ב:7. ולהאמין שהמשיח הוא בן אלוהים, לא בעיה: תקרא דניאל ז:13... חָזֵה הֲוֵית, בְּחֶזְוֵי לֵילְיָא, וַאֲרוּ עִם-עֲנָנֵי שְׁמַיָּא, כְּבַר אֱנָשׁ אָתֵה הֲוָא; וְעַד-עַתִּיק יוֹמַיָּא מְטָה, וּקְדָמוֹהִי הַקְרְבוּהִי. אם אתה יודע ארמית, אז דיי ברור! כבן אדם, ועד עתיק הימים הגיע....
 
למה לא?

ראה ב"מצודות דוד" שם: נאם ה' לאדוני - אמרו רבותינו ז"ל: כאשר נצח אברהם את אמרפל והמלכים אשר אתו, שאלו העובדי גלולים את אליעזר עבדו "היאך במתי מספר נצח אברהם עם רב כזה?" והשיב להם: "ה' אמר לאדוני אברהם שב בבטחון לתשועת ימיני ולא אשקוט עד אשים אויביך מרמס לרגליך כהדום הזה". לגבי תהילים ב', 7: כבר הוכחתי שאין בהכרח לתארים "בני" ו"אבי" שום משמעות בהקשר זה. פרשנות שונה תוכל לראות במפרשים שם. לגבי דניאל: לא כתוב שם באף מקום שזה מדובר על ישוע הנוצרי, או שהוא אלוהים.
 
ברור שלא רשום!

מה אתה מצפה שיהיה רשום בתנ"ך: "ישוע הוא משיח"? תראה,רבותינו ז"ל, חכמינו ז"ל, הכל טוב ויפה, אבל מה אם הם טעו? האם עדיין צריך להקשיב להם, ולשמוע את דבריהם?
 
יופי חי...

מה אתה מצפה שיהיה רשום בתנ"ך: "ישוע הוא משיח"? ->מאחר שלא כתוב כך בתנ"ך, אינני רואה סיבה להכיר בישוע כמשיח ולא ברבי מחב"ד. --- תראה,רבותינו ז"ל, חכמינו ז"ל, הכל טוב ויפה, אבל מה אם הם טעו? האם עדיין צריך להקשיב להם, ולשמוע את דבריהם? ->ומה אם אוהדי ישוע טעו? תגיד אתה.
 
אם הם טעו

אז אני מוכן לסגת מכל העינין. אבל הבעיה היא שאני בטוח שהם לא טעו, מכיוון שהכתוב בתנ"ך מראה זאת בבירור.... זה לא שאנחנו סתם מאמינים במשהו שאין לו שום בסיס, אנחנו מאמינים באמת, פשוטה כמשמעה, כפי שהיא מופיעה בתנ"ך... אבל הסיבה שהיהדות הרבנית טועה, היא מכיוון שהרבה מן ההלכות והדינים שלה נוגדים את התנ"ך עצמו! ואילו האמונה שלי לא, למרות שלא חושב שיש מקום להשוות, מכיוון שאין פה מלחמה או משהו, כל אחד יאמין במה שהוא רוצה, העולם הזה הוא עולם חופשי. ->מאחר שלא כתוב כך בתנ"ך, אינני רואה סיבה להכיר בישוע כמשיח ולא ברבי מחב"ד. --- אתה יכול להסביר לי אם כן, מי הוא המשיח? האם הוא אמור להגיע, או שזה סתם חלום או חזון לא אמיתי, שאין לו שום בסיס? אז בשביל מה זה קיים בתנ"ך? ולמה זה אחד מעמודי התווך של היהדות?
 
ודבר נוסף...

זה אמונה חייה, ואני מרגיש ויודע שאלוהים פועל בחיי. ואני מתפלל אליו, כמו שהוא חבר שלי. ופה, העינין, שזה לא מזויף! אלוהים עונה על תפילותי, ועושה הרבה ניסים, בחיים שלי ובחיים של אחרים. ועם הרגשה אמיתית וכנה, אי אפשר להתווכח! כי זה משהו חי וסטטי, שאף אמונה אחרת לא יכולה לתת לי. (יש אמונות שיש דברים דומים, אבל הם מבוססים על שקר, וממלאכי חושך שהתחפשו למלאכי אור). ביהדות המקובלת היום, אין את מה שהיה לנביאים, ואין את אשר היה למשה רבינו, שהכיר את האלוהים. התפילות הפשוטות והכנות שבאות מהלב, התחלפו עם תפילות מתוך ספר, בן מאות שנים, שאף אחד לא יודע מה היו המניעים של הכותב בו. האמונה הפשוטה של הלב, כבר לא נמצאת היום ביהדות, וזה הכי חבל שזה ככה, כי אלוהים רוצה שנבוא אליו בכנות, ובענווה...
 
תגיד לי

ואם אלוהים יתגלה בפניך ויגיד לך להרוג - תהרוג? הנה, כאן האמונה שלך, ושל רבים אחרים מתחילה להיות מסוכנת. יש לי חשד עמוק בטענותיהם של אנשים האומרים ללא פקפוק שאלוהים חבר שלהם. אני לא יודעת עם מה יש לך קשר, אבל יש אנשים רבים בכל העולם שאינם נוצרים משיחיים ואשר חשים תחושות דתיות עמוקות וטוענים לניסים. רבים מהם לפחות אינם כל כך יומרניים, ומייחסים זאת לפיות או מלאכים, ולשלל אפשרויות אחרות.
 
אלוהים לא יגיד דבר כזה

וגם, אמרתי שיש הרבה אמונות שגם להם יש ניסים והכל, אבל מי שעומד מאחוריהם אינו אלוהים...אלא כוחות הרשע, של השטן. יש גם עולם ומלואו, שלא קשור לאלוהים שגם בו יש ניסים ודברים דומים. אבל זה לא אלוהים, זה תחפושת! לשטן יש גם כוח! וכי למה האמונה שלי מתחילה להיות מסוכנת? זה שאני מכיר את בורא העולם הזה, מלא האהבה, הסלחה והחמלה, זה מסוכן? למי בידיוק? לבעלי אמונות אחרות אולי, לי לא, וגם לאחרים לא.
 
סליחה???!!!

מאחרי כל האמונות האחרות עומד השטן בתחפושת???!!!!! חבוב, הדת שלך מה זה מפחידה...!
 
למעלה