כשלים לוגיים באמונה בישוע הנוצרי:

כשלים לוגיים באמונה בישוע הנוצרי:

אתחיל במספר כשלים פשוטים: 1. על פי טענת הנוצרים המשיח צריך להיות מזרע דוד (כתוב "למשפחותם לבית אבותם". במדבר א', ב'), ואמו של ישוע (לוקס 1, 32) ואביו המאמץ (מתי 1) היו מזרע דוד. אבל אביו הביולוגי של ישוע לא היה מזרע דוד! (כמו שבן מאומץ של כהן לא יהפוך להיות כהן). הנוצרים פשוט מתעלמים מהבעיה. 2. ישוע הואשם על ידי הסנהדרין בכישוף. מנין שהניסים שהוא ביצע לא היו כשפים? (למעשה, אחרים כבר ביצעו ניסים גדולים משלו: אלישע החיה מת אחד בחיו ומת אחד במותו, וצעד על המים… יחזקאל החיה אלפי מתים. אליהו עשה שכד הקמח לא יכלה וצפחת השמן לא תחסר, מנע גשם 3 שנים, הקריב קרבן לאלוהים ואלוהים ענהו באש, עלה בסערה השמימה, לא כהתה עינו ולא נס ליחו… חנוך עלה לשמים, ועוד נפלאות רבות עשו הנביאים האחרים) 3. מנין שישוע התכוון לומר כי הוא אלוהים הבן? "בני אלוהים" נאמר בתנ"ך על עם ישראל (דוגמאות: "בנים אתם לה' אלוהיכם" - דברים י"ד, א'. "בני בכורי ישראל" – שמות, ד', כ"ב). אף ישוע בעצמו התייחס לאחרים כ"בני אלוהים" ולא רק אל עצמו (דוגמאות: "אביכם שבשמים יסלח לכם" - מתי ו' 14. כשהעם פירש את דבריו כאילו הוא אלוהים הבן ושאל אותו על כך, הוא לא ענה שהוא בן אלוהים, אלא ענה תשובות "מעורפלות" ("אם אגיד לכם לא תאמינו" – לוקס כ"ב, 67. "אתה אמרת" – מתי כ"ו, 64). יתכן שתשובות אלו היו כדי לא לאכזב את העם. 4. הנוצרים מביאים נבואות רבות להוכיח כי ישוע הוא המשיח ואלוהים. היהודים מפרשים את אותם הפסוקים על פי התורה שבעל פה, ולפי פרשנות זאת אי אפשר להוכיח על ישוע דבר. מדוע לקבל את הפרשנות הנוצרית ולא את היהודית? 5. אם ישוע הוא אלוהים, כיצד מוסברים הדברים הבאים: *הוא שתה יין בספינה, והשתכר ונרדם. היתה סערה, ותלמידיו היו צריכים להעיר אותו. *בכפר שמעון הוא ישן ובאה שומרונית זונה ונפלה לרגליו, והוא ישן עד שהעירוהו. *בחתונה אחת הוא ואמו שתו והשתכרו וישנו. אימו הקיצה אותו ואמרה "קום בני, כי תם היין". *הוא שתה יין בכפר סכיוס ובכפר שמעון ובכפר הלל, והשתכר וישן. כיצד זה מסתדר עם: "הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל"? ועם: "אל תהי בסובאי יין בזוללי בשר למו"? כתוב "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא כי קללת אלוהים תלוי" (דברים, כ"א, כ"ג). זה אומר שמי שנצלב הוא ארור. איך יתכן שעל אלוהים נאמר שהוא ארור? אם ישוע הוא אלוהים, מדוע לפני מותו על הצלב הוא צעק: "אלי, אלי, למה עזבתני!" ?
 
מובאות שגויות מהתורה בברית החדשה:

יש למישהו רעיון למה המובאות מהתורה בברית החדשה, לא מדויקות או שגויות? הנה דוגמאות מעטות (מתוך הרבה): מתי ד', 7: "לא תנסו את יהוה אלוהיך" דברים, ו, 16: "לא תנסו את יהוה אלהיכם כאשר נסיתם במסה" מתי ד', 10: "ליהוה אלוהיך תשתחווה ואותו לבדו תעבוד" דברים ו', 13: "את יהוה אלהיך תירא ואתו תעבד ובשמו תשבע" מתי ה' 43: "ואהבת לריעך ושנאת את אויביך" ויקרא י"ט, 18: "לא תקם ולא תטר את בני עמך ואהבת לרעך כמוך אני יהוה" מתי ב', 18: "קול ברמה נשמע נהי ובכי תמרורים רחל מבכה על בניה מאנה להנחם כי אינם". ירמיה ל"א, 14: "כה אמר יהוה קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים רחל מבכה על בניה מאנה להנחם על בניה כי איננו"
 
מה דעתכם על זה?

זה נכון שלפעמים הציטוטים מהתנ"ך בברית החדשה שונים מהטקסטים של התנ"ך עצמו. אבל לא יכולים לדבר על שגיות. אלה לא שגיות. צריך לחשוב שהקנון בתקופה ההיא עדיין לא היה קבוע, וכך גם הטקסטים של התנ"ך. במגילות מדבר יהודה (קומרן) מצאו טקסטים מהתנ"ך בעברית ששונים גם הם מהטקסט הרשמי שבידינו היום. למשל ספר דברים לב: 8 ו 43. יש ציטוט בברית החדשה הרבה יותר ארוך מזה שבתנ"ך. בקומרן מצאו טקסט דומה מאוד לציטוט של הברית החדשה. מבחינה זו הברית החדשה היא עדות חשובה מאוד כדי לדעת יותר את ההיסטוריה של התפתחות הטקסט התנ"כי. באוניברסיטה העברית יש קורסים מעניינים מאוד על עיניין זה. וגם לא צריך לשכוח שהברית החדשה נכתבה ביוונית וככל הנראה הציטוטים נלקחו מתרגום השבעים (תרגום עתיק מאוד וחשוב ביותר של הנ"ך ליוונית בשביל יהודי התפוצות). לא לשכוח, לבסוף, שהטקסט הרשמי של התנ"ך (עם המסורה) הוא יחסית מאוחר (מאה שמינית לספה"נ). מקווה שזה יעזור. ביי פיירבטיסטה
 
על מה ישוע מדבר, מישהו יודע?

מתי ה', 43: "שְׁמַעְתֶּם כִּי נֶאֱמַר וְאָהַבְתָּ אֶת־רֵעֲךֳ וְאָיַבְתָּ אֶת־אֹיְבֶךֳ". בקצרה, הוא טוען שבתורה נאמר שצריך לשנוא את האויבים. איפה?!! הנה המקור של לאהוב בתורה. שם לא נרמז כלום על שנאה - ויקרא י"ט: 17: "לא תשנא את אחיך בלבבך הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא" 18: "לא תקם ולא תטר את בני עמך ואהבת לרעך כמוך אני יהוה: גם אם נצא בהנחה שרעך בא לומר שצריך לאהוב רק יהודים ולא נכרים, הרי לא כתוב כלום על לשנוא! יותר מזה, כתוב גם בתורה להיות טוב אל השונא. אם "שונא" זה במשמעות של נכרי, אז גם כאן זה כך? - שמות כ"ג: 4: "כי תפגע שור איבך או חמרו תעה השב תשיבנו לו" 5: "כי תראה חמור שנאך רבץ תחת משאו וחדלת מעזב לו עזב תעזב עמו" משלי כ"ה, 21: "אם רעב שנאך האכלהו לחם ואם צמא השקהו מים" --- יש כמובן משהו אחר, בתהילים קל"ט: 21: "הלוא משנאיך יהוה אשנא ובתקוממיך אתקוטט" 22: "תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי" אבל זה כתוב על משנאי יהוה ולא על משנאי האדם עצמו (וישוע אומר: "...וְאָיַבְתָּ אֶת־אֹיְבֶךֳ"). --- אז? מאיפה הגיע הציטוט הזה??
 

אלי ו.

New member
הוא לא מביא מראה מקום

כך שהניחוש שלך "שנאמר" הכונה לתורה אינו מבוסס. יכול להיות שהוא מתכון לאמרה נפוצה באותה תקופה. אולי הוא משתמש בפסוק הזה בסגנון של קהלת. (אמור אמרה נפוצה, ומיד הפרך אותה בדעה הפוכה) יש בפרק דבר מענין, איך אתה מבין את פסוק 17 עד 20? בעיני זה נשמע כמו קריאה להשאר יהודים דתיים ושומרי מצוות. האם הנוצרים טוענים כי כבר "עברו השמים והארץ"? אם הם אומרים שישו במותו ביטל את המצוות, האם הוא לא ידע שזה מה שיקרה? למה אחיו יעקב שהיה מנהיג הכת נשאר אדם דתי?
 
הוא לא מדבר על התורה

הייתה טענה רווחת באותה תקופה שצריך לשנוא את האויבים, ובאמת לעם ישראל היתה אויבה קשה נגד השומרונים. והוא לא אומר שזה כתוב בתורה, כי זה באמת לא כתוב בתורה, והוא ידע את התורה הרבה יותר טוב ממך, וממני, ומכל רב גדול בעולם הזה.
 
הבנתי.

בכל מקרה, לא ברור מאיפה הסקת שהוא ידע את התורה יותר טוב מכולם. זה נראה לי כמו Wishful thinking...
 
למעלה