נבואות בתנ"ך אודות ישוע

masorti

New member
הוא מקבל את התושב"ע של פאולוס...

שלפיה הכול בוטל, כי היתה "ברית חדשה".
 
התיאולוגיה המשיחית לגבי שמירת מצוות

על פי התיאולוגיה ה"יהודית משיחית", ההבדל בין יהודים משיחיים לבין נוצרים זה ש"נוצרים" הם גויים המאמינים בישוע ו"יהודים משיחיים" הם יהודים המאמינים בישוע. על פי התיאולוגיה הנוצרית, כל המצוות בטלו ממותו של ישוע (איגרת אל האפסיים, ב', 15). התיאולוגיה של ה"יהודים המשיחיים" מחלקת את המצוות לשני סוגים: 1. מצוות "ניצחיות" מוסריות. 2. מצוות "סימליות" (כמו מילה, כשרות, שבת, קרבנות...). מצוות אלו כבר אינן בתוקף, אך אפשר לקיים אותם בתור סמל ובתור זיכרון לישוע. לדוגמא: אכילת מצות ללא חמץ נחשב סמל לחיי טוהר (כי "שאור" זה מילה לציון חטא. מרקוס ח', 15) הסקר שהמשיחיים עשו, מראה את הסיבות השונות של בדידים מתוך החברה ה"יהודית משיחית" לקיום המצוות הסימליות.
 
נדמה לי שאתה מתבלבל...

עד כמה שידוע לי, לא ההלכות שחידשו חז"ל הן התורה שבעל פה מסיני, אלא החוקים על פיהם צריך לדרוש את פסוקי התורה (גזירה שווה, בניין אב...) (אה, וגם ה"קבלה"). על פי זה, חז"ל חידשו את ההלכות בדיוק לפי הכוונה המקורית של אלוהים. ברור שלא תמצא בתנ"ך עצמו מידע על התורה שבעל פה. היא הרי, בעל פה.
 

SavedByHisGrace

New member
נבואות על המשיח

אני די חדש פה בפורום ועיינתי קצת וראיתי את הויכוחים בנוגע למשיח. אני מציע לכל מי שמטיל ספק על כך שישוע היה המשיח שנתחיל פה סקירה של הנבואות בתנ"ך שמדברים על בואו של המשיח (בפעם הראשונה כמי שצריך למות למען החטאים ולא כמי שבא בעוצמה וכח- גם את זה יהיה ניתן להראות בנבואות). אז בגלל ריבוים של הנבואות בתנ"ך על המשיח אז אני מציע לכם לבחור ספר אחד (איזה שאתם רוצים) ונראה את כל הנבואות שמדברות על המשיח שם ואיך כולן התקיימו בבואו של ישוע ובדמותו ובמעשה שעשה.
 

Barnaba

New member
ace לקחת לי ת'מילים מהפה ....

בדיוק חשבתי לכתוב בנושא הזה .. החבר'ה ביקשו נבואות יותר מדויקות וספציפיות , וכאלה יש לי הרבה . למשל יש נבואות בתהילים 22 (ותסלחו לי שאני לא כל כך טוב במספרים עבריים), שם כתוב על צליבת המשיח (החורים בידיו ורגליו ) , על חלוקת בגדיו ... ועוד תיאורים מדוייקים ביותר . ואם מישהו יכול לתת לי אתר המכיל את התנ"ך והברית החדשה -שיהיה לי כל יותר להעתיק ממנו טקסטים - אני אהיה אסיר תודה .
 

masorti

New member
עיינתי בתהילים כ"ב...

ולא מצאתי אפילו רמז פצפון לצליבה או למשיח או לישו. אולי תוכל להראות לי? דרך אגב, מדוע לא לייחס את הייסורים והביזוי המתוארים שם לרבי עקיבא או למישהו אחר השייך לעשרת הרוגי מלכות?
 
תקרא

מפסוק ט"ז עד פסוק י"ט. בפרק הזה דוד בעצם מדבר בשמו של המשיח, כלומר הוא מנבא את מה שהמשיח עצמו יחשוב, וירגיש, כמו שכתוב בכותרת, "למנצח על אילת השחר, מזמור לדויר" מי זה איילת השחר? זהו המשיח.
 

masorti

New member
קראתי את הפסוקים שהצעת...

בעיון רב - ולא מצאתי שום רמז למשיח, לצליבה, או לישו. ומי פסק ש"איילת השחר" = המשיח? חכמי הכנסיה?
 
אז מה זה איילת השחר?

ותראה סוף פסוק י"ז.... ואפילו תסתקל בפסוק י"ט שם נאמר שהפילו על בגדיו גורל. ואכן החיילים הרומים הפילו על בגדיו של ישוע גורל...
 

masorti

New member
איילת השחר היא הזריחה...

וחוץ מזה, גם אם אני לא יודע מה זה - הדבר אינו מוכיח שהכוונה למשיח. חובת ההוכחה היא עליך. אז מה אם החיילים הרומאים הפילו גורל על בגדי ישו? יש עוד הרבה אנשים שמתו ואחרים הפילו גורל על בגדיהם. הפסוק לא אומר במי מדובר. אני שואל עוד פעם... איפה מופיעות בפרק הזה המילים "משיח", "צליבה" או "ישוע"? אני טוען שמדובר ברבי עקיבא (שהוצא להורג ע"י הרומאים). הוכח לי שאני טועה.
 

arifell

New member
או לחילופין

דוד כותב שיר במצב דכאוני כלשהו. בשיעורי ספרות, לומדים לפרש כל שיר (כמעט) בכל דרך אפשרית. אתה רואה את דבריו של דוד כאל נבואה, אני רואה אותם כאל דברי שירה, שנכתבו כ"י אדם שהיה ידוע, בין השאר כפיוטי.
 

SavedByHisGrace

New member
נתחיל מהתחלה

לפי דעתי אם רוצים להתווכח על הנושא אז כבר צריך לעשות את זה מההתחלה אז הכי טוב יהיה להתחיל מספר בראשית. כבר בפרק א' ניתן לראות שהטענה של המאמינים בישוע נכונה בנוגע לכך שאלהים הוא אחד אבל מורכב ממספר ישויות לפי פס' 26 "בצלמנו כדמותנו"- יש כאן דיבור בלשון רבים דבר המעיד על כך שהטענה המשיחית על כך שאלהים מורכב משלוש ישויות האב הבן ורוח הקודש היא נכונה. דבר נוסף המעיד על כך היא הסיומת ים בסוף המילה אלהים. בתגובה לטענה שמה שנאמר בדברים ו' ה' אלהינו ה' אחד. אסור לשכוח שהמילה אחד מקבילה בשורשה לאיחוד דבר המראה שאלהים אכן אחד הוא ואין אל מלבדו אבל הוא מורכב משלושת הישויות שהוזכרו. שלושת הישויות הינן אלהים האחד מפני שכולם פועלים באותה כיוון ורצונם משותף (כמו שאמר ישוע שרצונו הוא לעשות את רצון אביו) ולכן הם בעצם פועלים כגוף אחד בעל מטרה משותפת וכאל אחד שפועל בדרך אחת אחידה. ניתן לראות דבר זה בדוגמאות נוספות בתנ"ך כמו שנאמר עם ישראל עם אחד- העם מורכב מאנשים רבים אבל בעצם כולם הם אחד- עם אחד בגלל שלכולם יש מטרה משותפת והם פועלים יחד. דבר זה ניתן לראות כשנאמר על האיש ואשתו שהם נהיו לגוף אחד- שתים שהם אחד וזה שוב מפני שכזוג מתחתן הם אמורים להיות בעלי מטרה משותפת ודרך משותפת וכך הם אחד. והתנ"ך עוד מלא בדוגמאות כאלו
 

אלי ו.

New member
עכשיו אתה מצטט חצאי פסוקים???

הפסוק המלא: כו וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל-הָאָרֶץ, וּבְכָל-הָרֶמֶשׂ, הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ. כז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם אז לפי הפירוש שלך הריבוי זה לאלוקות. לפיכך האב הבן ורוח הקודש, ירדו בדגת הים ובעוף השמים?
שים לב איך אדם הוא לפעמים יחיד ולפעמים רבים.
 

SavedByHisGrace

New member
את לא קורא נכון

מי שירד בדגת הים היה האדם- אתה פשוט לא קורא את זה נכון
 

אלי ו.

New member
נכון, וכתוב "וירדו בדגת הים"

משמע, הרבים הכונה לאדם, לא לאלוקים.
 
וגם אפשר להביא את הסיפור של אברהם

ושלושת המלאכים שבוא לבקר אותו. בפרק י"ח..... זה אולי הסיפור הכי מדהים שבבראשית, כי אברהם קורא לאחד מהם אלוהים...
 

אלי ו.

New member
נווו, ומה זה מלמד אותנו?

שאייס לא מבין שאדונָי זה גם ביטוי כבוד לאנשים (ריבוי של אדונִי), ושבתורה אין תמיד הקפדה בין לשון יחיד לרבים. לומר את האמת זה קצת מעצבן לרוץ אחרי כל ציטוט שגוי שאתם מצטטים ולהסביר לכם עד כמה אתם טועים. למה שלא תמצאו תנ"ך טוב עם מפרשים ותלמדו לבד?
 
מה קשור....

כשהוא אומר אדוני הוא אומר את זה עם פתח, לא עם חיריק... תקרא טוב לבד. ומי מביא ציטוטים שגוים?
 
למעלה