נבואות בתנ"ך אודות ישוע

שאלה נוספת למשיחיים:

מה שבטוח, זה שכיום המשיחיים לא מקבלים את התורה שבעל פה. אנחנו יכולים כמובן לעבור על כל הנבואות ואחת לאחת להוכיח כי אפשר לפרש אותם ביותר מצורה אחת, ושלפחות בחלק מהמקרים הפרשנות הנוצרית גרועה יותר. היהודים מפרשים את הפסוקים על פי התורה שבעל פה, וכך אין בעיית פרשנויות. השאלה היא: לפי מה מפרשים המשיחיים את הפסוקים? מהו הקו המנחה לקבל דווקא את הפרשנות המביאה להכרה בישוע כמשיח ולא את הפרשנות האחרת?
 
רוח הקודש.......

ושמע, אנחנו יכולים לשפוך פה מילים מפה עד הודעה חדשה, ולנסות להוכיח את הכל מבחינה לוגית, אבל זה לא יעזור בכלל אם רוח הקודש לא תתערב..... אני יודע שאתם רוצים הוכחות חותכות, ומה לעשות שהבנו את זה, אבל אתם מסרבים להאמין, ומנסים לתרץ את זה בכל מיני דברים, כי אתם נעולים על דיעותיכם. אני אתפלל עבורכם, שאלוהים באמת יפקח את עינכם לראות את האמת שהוא עצמו יצר פה עליי אדמות. אין לי כוח לריב אתכם, כי כמעט לכל דבר שאני אגיד, יהיה לכם על מה להתווכח, אז מה הטעם בכלל. מה שאני כן חושב, שתקראו את זה טוב טוב לפני שאתם אומרים שזה לא זה, כי אולי זה כן זה? ואולי באמת פספסנו כעם את המשיח? ואולי, רק אולי, ישוע הוא הגואל האמיתי מחטאינו? תחשבו על זה. ביי יום טוב, אריאל
 
מה אתם אומרים על זה, חברי פורום?../images/Emo13.gif

לגבי פירוש הפסוקים על פי רוח הקודש: 1. מהו המקור שלך לטענה שהפרשנות לפסוקים צריכה להיות על פי רוח הקודש? 2. היכן המקור המתאר את הדרך לדעת האם לפרשן מסוים יש רוח הקודש (כדי שיהיה ניתן לקבל את דבריו)? לגבי שאר הודעתך: טענתך ש"אנחנו מסרבים להאמין, מנסים לתרץ את זה בכלום, ונעולים על דעותינו" נכונה גם בהקשר אליך. מדוע שלא תאמין אתה בדת היהודית המקורית? כלשונך: "...כל דבר שאגיד יהיה לכם על מה להתווכח...". אז אתה בעצם מאמין כי אין הוכחה חותכת לאמונה המשיחית-נוצרית. לכן יש לי אליך שאלה נוספת: מדוע אתה אומר על הדת היהודית הלא משיחית שזה לא זה, כי אולי זה כן זה? ואולי, רק אולי, ישוע הוא עבודה זרה ואמונתך בו תובילך לבאר שחת? תחשוב על זה. ביי יום טוב. 00000000000000000000
 
ישעיהו ז

"וַיֹּאמֶר, לֵךְ וְאָמַרְתָּ לָעָם הַזֶּה: שִׁמְעוּ שָׁמוֹעַ וְאַל-תָּבִינוּ, וּרְאוּ רָאוֹ וְאַל-תֵּדָעוּ. הַשְׁמֵן לֵב-הָעָם הַזֶּה, וְאָזְנָיו הַכְבֵּד וְעֵינָיו הָשַׁע: פֶּן-יִרְאֶה בְעֵינָיו וּבְאָזְנָיו יִשְׁמָע, וּלְבָבוֹ יָבִין וָשָׁב--וְרָפָא לוֹ." אותו הדבר היום.... אתפלל עבורכם, אני בטוח שאלוהים יעשה פה נפלאות, בזמן שלו.
 
שימו לב, יהודים חרדים:

וַיֹּאמֶר, לֵךְ וְאָמַרְתָּ לָעָם הַזֶּה: שִׁמְעוּ שָׁמוֹעַ וְאַל-תָּבִינוּ, וּרְאוּ רָאוֹ וְאַל-תֵּדָעוּ. הַשְׁמֵן לֵב-הָעָם הַזֶּה, וְאָזְנָיו הַכְבֵּד וְעֵינָיו הָשַׁע: פֶּן-יִרְאֶה בְעֵינָיו וּבְאָזְנָיו יִשְׁמָע, וּלְבָבוֹ יָבִין וָשָׁב--וְרָפָא לוֹ." (ישעיהו ז') אותו הדבר היום.... תתפללו עבור ACE (שלא רואה את האמת)! היו בטוחים שאלוהים יעשה פה נפלאות, בזמן שלו.
 
עד כמה שידוע לי

רוח הקודש לא נולדה יהודיה, נוצרית, משיחית, מוסלמית, בודהיסטית או פאגאנית. רוח הקודש, (או השכינה, או השרעפים, או המוזה, או ההארה, או ההשראה... ) מופיעה כשיש מי שפתוח לקבל אותה והוא או היא מסוגלים לתרגם את המסר. וגם אז, היות והעניין עדיין לא מחוייב במס, הם אינם חייבים בדיווח, כך שאינך יכול לדעת היכן היא מופיעה ומנין היא מדירה את רגליה (או את כנפיה). בעיית התרגום היא בעיה רצינית, וכך - כאשר מתחולל מפגש כזה, נוצרי אדוק יסבור שפגש את ישוע או לפחות את מריה, מוסלמי יישבע בקוראן שמוחמד הופיע בפני ולא אחר, יהודי יפגוש את אליהו הנביא ובודהיסט ייתן תודות לבודהא. אנחנו רואים זאת למשל במקרה של חוויות כמעט מוות: החוויה, כאשר היא מתורגמת לאוצר המושגים של האדם, מקבלת את ה"צבע" של אמונתו הפרטית. כדי להבין את האל דרך רגעי ההשראה (מישהו כאן בפורום קרא לכך "נשימה") צריך לשמור על החשיבה במצב הכי נאור, פתוח, גמיש ולא מקובע שרק ניתן.
 

arifell

New member
יפעת, תתקני אותי אם אני טועה

מה שתיאולוגיה מנסה להגיד הוא שמאחר וכל אמונה היא היבט אחר של האמונה במשהו מופשט, התגלות של אותו דבר תתגלה לאנשים שונים לפי טבע האמונה שלכם, ולכן אנשים שמאמינים בישו, יראו את רוח הקודש כישו...
 

אלי ו.

New member
לא ממש

השילוש הקדוש מחלק את האלוקות לאב, לבן, ולרוח הקודש. חלוקה שעד כה אף נוצרי לא הצליח להסביר לי. זו הרי טענת הרמב"ם שהנצרות היא עבודה זרה, כי להבדיל מאסלם ויהדות, היא אינה אמונת ייחוד (אמונה באל אחד)
 

תום30

New member
הלו יפעת...

אני יודע שזה די "איני" להסתכל בהכללה על כל הדתות באשר הן ולומר במעין אמירה אפירית ש"כולם מכוונות לאותו דבר" אבל...האין זו שטחיות תהומית? היות ומה שקורה כשאת מתסכלת על הדתות בניפרד בומשקפיים כירורגיים את רואה הבדלים תהומיים בתפישות השונות בציווים באיסורים בבחירה החופשית בשכר ובעונש וכו' . הנצרות לדוגמא טוענת שהיא היהדות החדשה ושההתגלויות האלוהיות עפ"י איך שהיא מגדירה אותן עומדות בסתירה גמורה לכל התפישות היהודיות דתיות של התגלויות אלוהיות וכו'. והבדלים אחרים רבים מאוד שונים ומהותיים עוד קיימים. "רוח הקודש" הנוצרית לגמרי שונה ביסודה ובתכליתה מרוח הקודש היהודית ותיהן שונות בתכלית מרוח הקודש הבודהיסטית. לדעתי התפישה הניו אייג'ית הזו הרואה הכל כמיכלול אחד של אלוהות אינה נכונה פרקטית וכל עיון מעמיק ב 2 דתות שונות יכול להוכיח את זה. ערב טוב.
 
אני מסכימה אתך

בנוגע לחלק מן הדברים שכתבת. אבהיר את כוונתי: איני חושבת שכל הדתות מכוונות לדבר אחד. למעשה, אני חושבת שדתות שונות מבטאות פנים שונים לגמרי. למשל הנצרות שמה את הדגש (בהכללה נוראית) על אהבה ללא תנאי, בעוד שהיהדות חיזקה באנשיה לאורך השנים אספקטים מנטליים של חשיבה תיאולוגית מעמיקה. הבודהיזם שם את הדגש על חוויית ההארה, בעוד שהאיסלם, עם העליה ההמונית למכה, והסיבובים סביבה, יצר דינמו אנושי רב עוצמה שאני רק יכולה לשער שהוא חווייה דתית חזקה מאוד (ולא חשוב סביב מה מסתובבים). אלה הכללות גסות והן משמשות כאן רק כדוגמא. התהליך הרפטטיבי הטקסי של הדתות משמר משהו חשוב: אבל שימור של התגלות ספונטאנית שאירעה לאדם אחד או קבוצת אנשים שנים רבות לפני כן. אפשר לכן לומר שהדתות מתחזקות את ההופעה ההיא וזוהי רמת תחזוקה בלבד. אני התייחסתי להתגלות הדתית עצמה (ראה "רוח הקודש" בהודעתו של אייס), בין אם היא ספונטאנית / מקרית, ובין אם היא תולדה של שמירה על המצוות. זוהי הופעה שונה לגמרי, אישית לחלוטין ואניברסלית באופיה, שאין לה שום קשר לדת קיימת.
 

IAMFOG

New member
יש גם דעות אחרות

ב"ה ישו"ע קראתי דווקא על אנשים שלא "תרגמו" או "צבעו" את חוויתיהם ע"פ דתם או אמונתם, אלא דווקא "הוארו" עינהם לראות את המשיח. (שאול התרסי, למשל. הוא הרי היה רודף את כל הקהילה היהודית משיחית הראשונה, ולאחר מכן, לאחר שהאדון נגלה אליו, הוא נהיה ליהודי-משיחי אדוק.) זו דוגמא שלא כולם יקבלו, (כי זה לקוח מהברית החדשה) אבל יש מספיק עדויות לכך שרבנים האמינו בישוע, ע"פ חוויה שעברו. ערב טוב.
 
נו, זה אותו הדבר...?!

ברור שיש אנשים שהתחילו להאמין בעקבות חויה. העניין הוא שחלק מהאנשים התאסלמו, חלק התנצרו, וחלק החלו להאמין במשהו אחר (הא, ראלים, למשל. היה להם חויה של חוצנים).
 
התורה שנמסרה בהר סיני

כוללת ציווי לשמור על יום השבת (ולא יום ראשון) לקדשו. אותו אתם מקיימים? התורה מצווה גם לא לעשות פסל ומסיכה ולמול את כל הבנים...
 
יום ראשון זה המצאה של הגויים

או של הנוצרים. יום שבת זה יום השבתון האמיתי, הרי אלוהים רושם ביום השביעי. "לא תעשה לך כל פסל ותמונה......" ברור שלא! אנחנו לא סוגדים לפסלים ולצלבים, כי זה לא מפאר את אלוהים בכלל.
 
ברור

אנחנו חלק מהעם, וברית המילה זהו סמל של הברית בין אלוהים לאברהם. מה גם כחלק מהזדהות עם עם ישראל אנחנו עושים את זה, כי אנחנו רוצים עדיין להיות שייכים לתרבות היהודית, ולמסורת, עד כמה שאפשר, כמובן. גם עם ישוע, אלוהים עושה לנו ברית מילה בלב, כלומר מטהר לנו את הלב כדי שנהיה טהורים לפניו.
 

אלי ו.

New member
כשרות? נידה? שבת לפי התורה?

הרי אם אתה מקבל את התורה ללא התושב"ע מן הסתם אתה כמו הקראים, חי בחושך מוחלט בשבת. לא???
 
למעלה