נבואות בתנ"ך אודות ישוע

תום30

New member
באם תרצה \ תרצו הפניות לליבוביץ'

ולמשנתו זו בפרט, אשמח לתת.
 

תום30

New member
לדעתי הגישה הזו קצת שטותית

ומסרסת ומסלפת את ההיסטוריה התאולוגית של הנצרות ושל היהדות. הנצרות מתחילה את היותה (עפ"י הברית החדשה) כהמשכיות של היהדות המגשימה את כל הנבואות כפי שהנביאים בברית הישנה התנבאו ומשם יוצרת דת חדשה לגמרי ללא כל נסיון נוסף לאישור\יה של היהדות. מה גם שההתייחסות ליהדות כ"הורה" היא קצת מטופשת בעיני כי היהדות מאז ומעולם לא רק התכחשה לנצרות אלא גם טענה שהיא מסולפת, מסרסת ועובדת אלילים. זו דעתי. ליל מנוחה
 
אתה זכאי לדעתך.

ליל מנוחה. אישית, כשאני פוגשת רעיון שנראה לי שטותי, אני פשוט מחרישה על משקל "גם אוויל מחריש כחכם ייחשב"
 

תום30

New member
זו לא ה"בעיה", זו הסתירה כי..../images/Emo13.gif

אם המשיח אינו מבית דוד הרי כל הברית החדשה אינה נכונה, היות והיא מבוססת (ואף מבססת את עצמה מהפסוק הראשון) על הברית הישנה, מסתמכת עליה ועל נבואותיה, טוענת להגשמת הנבואות ומכוחן היא יוצרת "ברית חדשה". כה פשוט.
 

masorti

New member
אני מפנה אותך למאמר...

הבא, הנמצא במאמרים של הפורום ועוסק בדיוק בנושא הזה.
 
אני זוכר את זה

שמע, אם אתה אומר את זה שרבי עקיבא היה המשיח, בהתבססך על נבואות התנ"ך, אז סלח לי, אבל ישוע הרבה יותר אקטואלי, והרבה יותר קרוב לנבואות אלה מרבי עקיבא. מה גם שהוא עצמו הכריז על בר כוכבא כמשיח, ומה לעשות, הוא לא היה, זה בטוח.
 

אלי ו.

New member
אבל ישו מת בגיל צעיר ללא ילדים

איך זה מסתדר לך עם "אם תשים אשם נפשו, יראה זרע יאריך ימים וחפץ ה' בידו יצליח" (ישעיהו נ"ג י') אצל הדתיים יש בדיחה ישנה, כשנולד תינוק תמיד יהיה הבדחן שיסביר לאב הטרי שעל האישה לקום בלילה, ולא הגבר, כי כתוב: "עצת ה' היא תקום" (מתוך, "רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום") אצל הדתיים להוציא פסוקים מהקשרם זו בדיחה, אצלכם זו דת.
 

אלי ו.

New member
אשמח לקבל דוגמא

לפירוש פרק, שמתעלם מפסוקים מסוימים שלא נוחים לפירוש. כל מבנה פרשנות הכתובים מבוסס על ביקורת הדדית. אני מקוה שאתה לא מבלבל בין פרשנות לתורה, לבין התורה שבע"פ שאינה פרשנות לתורה שבכתב אלא עומדת במקביל לתורה שבכתב.
 

Lu Tze

New member
אממ... הדבר הראשון שקופץ לי לראש

הוא הפסוק "לא תאכל גדי בחלב אימו", שאותו הדתיים פירשו כאיסור לאכול חלב ובשר ביחד. למען האמת, כל דת שמתבסת על התנ"ך מעוותת אותו בהתאם לתפיסותיה. אותי תמיד משעשע לעמת אנשים משתי דתות שמאמינות בתנ"ך. נניח, משיחי ודתי ולראות איך שניהם נשבעים באלוהים שהצד השני פירש את התורה בצורה מעוותת, בעוד שהצד שלו נאמן למשמעות המקורית.
 

arifell

New member
לא תבשל גדי בחלב אימו

אתה בטח מתכוון. מופיע שלוש פעמים... אני חושב שזה דווקא עניין של תרגום קלוקל שהוביל לכך. בתרגום אונקלוס (תרגם את התורה (ואולי את כל התנ"ך) לארמית), הוא תרגם את זה למשהו בסגנון: לא תאכלון בשר וחלב
 

אלי ו.

New member
אתה שוכח את התורה שבע"פ

חלק מהפירושים הם מסורה שנתנה במקביל לתורה ואינם בהכרח פירוש טקסטואלי.
 

arifell

New member
אני יכול לתת 2 דוגמות של ציטוט

קטוע או 'מתוקן' בהמון מקומות בתפילה של הימים הנוראים ושל שלושת הרגלים: "...נוצר חסד לאלפים, נושא עוון ופשע וחטאת ונקה" שם נגמר הציטוט, בעוד הפסוק המקורי הוא "...ונקה לא ינקה" "...עושה שלום ובורא את הכל" במקום"עושה שלום ובורא את הרע"
 
שאלה למשיחיים:

באופן עקרוני, היהודים ה"לא משיחיים" מפרשים (וכנראה פירשו תמיד) את התנ"ך על פי התורה שבעל פה, וכך אין בעיית פרשנויות. מדוע היהודים המשיחיים אינם מקבלים את התורה שבעל פה, וממתי הם הפסיקו לקבל אותה (הרי לפני מותו של ישוע, הפרשנות הזאת היתה השולטת, אם אינני טועה)?
 
אתה דיי טועה

התוש"בה נוסדה ע"י היהדות הרבנית, קרי החכמים, והיא לא נמסרה ע"י אלוהים בהר סיני, כפי שהם טוענים. אין שום זכר לזה שיש תורה שבעל פה בתנ"ך.
 

אלי ו.

New member
אז למה ישו האמין בה?

הרי ישו היה אדם דתי (למעשה הוא מופיע בגמרא כתלמיד חכם) מן הסתם הוא האמין בתושב"ע. מה שאתה אומר זה: אני יודע יותר מהאלוקים שלי.
 

אלי ו.

New member
הוא היה תלמידו של יהשוע בן פרחיה

ולפיכך סיכוי טוב שאתה טועה. אתה יכול לבדוק במסכת סוטה, פרק ט' דף מ"ז, שם הגמרא תוהה עם ר' יהשוע בן פרחיה לא היה קשוח מדי עם ישו, ואולי אם לא היה דוחה אותו לגמרי אולי לא היה הופך למה שהפך.
 
למעלה