נבואות בתנ"ך אודות ישוע

נבואות בתנ"ך אודות ישוע

הנה לכם קישור לנבואות שמדברות ישירות על ישוע, ועל תקופתו. אני מקווה שתוכלו לעיין בהם בלי דיעות קדומות, ולנסות לראות מה באמת עומד מאחורי הכתוב. זיכרו, אנשים יכולים להגיד המון דברים, יש הרבה אמונות בעולם המוזר הזה. אבל השאלה היא מה היא האמת? אם הכל אמת, אז מה התועלת באמונות אלה? שאלוהים יברך אתכם!
 

אלי ו.

New member
איפה נתחיל?

אז נתחיל בהתחלה. מתי אכן נותן שושלת מרשימה, הבעיה היא שלפי הנצרות יוסף אינו אביו של ישו. ולכן ישו אינו מזרעו של דוד המלך. אם תותר על האמונה בהריון בתולין אז יש על מה לדבר. הנבואה בדניאל יכולה להיות מפורשת בדרכים רבות, למשל על המלך אגריפס. גם הנבואה במיכה כללית. ישעיהו נ"ג, במאמרי הפורום תמצא את מאמרו של מסורתי בנושא. יש מספר פרשנויות לגיטימיות לפרק הזה, אחת מהן היא שאכן מדובר במשיח שעתיד לבוא באחרית הימים, הפרשנות המקובלת היא שישעיהו מדבר על עם ישראל כפי שעשה בפרקים אחרים כאשר הוא מתיחס בבירור לישראל כאל "עבדי". עוד פרשנויות טוענות שישעיהו התיחס לעצמו או לאיש ידוע בדורו. ישעיהו ט ומיכה ה' מדברים גם על שלום ושלוה שיביא אותו מושל. להזכירך ישו לא משל על כלום, הוא גם לא הביא לא שלום ולא שלוה. למעשה לאחר מותו של אותו אדם, החלה תקופה מאוד קשה לעם ישראל. אפשר להמשיך עוד ועוד, אם תרצה נעשה זאת בהודעה אחרת. אין לך נבואות יותר רציניות? משהו ספציפי? משהו שלא לוקח כמה פסוקים ומתעלם מהשאר?
 

masorti

New member
תגיד לי משהו...

איך זה שבתור אובייקטיבי (..עלכ..), אתה "לגמרי במקרה" תמיד מתווכח עם הדתיים? אפילו אם לצורך כך אתה הופך לנוצרי נלהב ומביא לינקים לפרשנויות שלהם את התנ"ך... אני הייתי מצפה שמטעמי סימטריה תתקוף גם את הנוצרים/משיחיים שבשירשור ותוכיח את הגיחוך שבטענותיהם. אבל מה פתאום... להם אתה רק מספק לינקים לברית החדשה. יכול להיות שחוסר הסימטריה הזה קשור איכשהו לשנאת הדת היהודית?
 

תום30

New member
עיינתי באתר אבל....

לא מצאתי תשובה קונקרטית לשאלה הפשוטה : הנביאים מדברים כל הזמן על משיח שהוא זרע לבית דוד, האבא של ישוע היה אלוהים ולא מזרע בן דוד. הבאג נשאר. לא חשוב כמה הסברים תנסה לתת (וקראתי חלק מהם באתר שם) המילים החוזרות ונשנות אצל כל הנביאים הם "זרע לבית דוד" וזו הסיבה העיקרית שספר מתי פותח בקיבוע אביו של ישוע (יוסף הנגר) כזרע לבית דוד בצורה מתודית. אבל הרעיון כאמור התפספס כי אביו של ישוע הוא אלוהים. והייחוס ביהדות -מכאן הייחוס שאליו התכוונו הנביאים- הולך אפ"י האב הביולוגי.
 

ShLuMp

New member
שמע בנאדם

אתה אמרת ככה "מתי אכן נותן שושלת מרשימה, הבעיה היא שלפי הנצרות יוסף אינו אביו של ישו. ולכן ישו אינו מזרעו של דוד המלך. אם תותר על האמונה בהריון בתולין אז יש על מה לדבר." אם היית קצת יותר חוקר היית רואה שגם מרים היא מבית דוד ולכן הטענה שלך לא נכונה זה כל מה שיש לי להגיד... ובכלל לא קראתי את המשך ההודעה שלך כי ברגע שההתחלה מראה על ידע לקוי אז אני מניח שלא שווה להמשיך לקרוא...
 

אלי ו.

New member
מאימתי שיוך שבטי נקבע לפי האם?

שיוך שבטי תמיד נקבע לפי האב. בפעם האחרונה שבדקתי הקב"ה לא היה מבית דוד.
 

ShLuMp

New member
טענה טפשית

אמו מבית דוד לכן זורם בעורקיו דם של בית דוד נקודה! לא משנה מה תגיד זה לא יעזור ישוע היה מבית דוד גם יוסף וגם מרים היו שניהם משושלת דוד ולכן ישוע גם כן היה מבית דוד
 

ShLuMp

New member
לא הבהרתי את עצמי כמו שצריך

המשיח הרי צריך לבוא מבית דוד נכון? המשיח צריך להולד לבתולה נכון? לכן איך אתה רוצה שהמשיח יהיה בן לשושלת בית דוד מצד האב אם אביו הוא אלוהים? אתה סותר את עצמך... לא ייתכן שאם המשיח יוולד לבתולה הוא יהיה מצד האב בן לשושת בית דוד לכן מה שיקבע זה צד האם ואם לא כך אז צד בעלה של האב שהוא כיביכול דמות האב ובמקרה של ישוע שניהם נצר לבית דוד. אני חושב שעכשיו הבהרתי את עצמי
 

אלי ו.

New member
מי אמר שהמשיח צריך להולד לבתולה?

זוהי המצאה נוצרית. הסתירה נמצאת בהנחת היסוד שלך. זרע לבית דוד אומר ייחוס למלכות, זה לא עובר דרך האם. (אשמח אם תראה לי מקום אחד בתנ"ך בו בת המלך או בניה קיבלו את המלוכה) אגב, אני לא מומחה לברית החדשה, אבל איפה כתוב הייחוס של מרים? את הייחוס של יוסף ראיתי במתי 1. (אגב, מענין למה מתי טרח כ"כ על הייחוס של יוסף, האם הוא לא ידע שמוצאו של האב החורג ממש לא חשוב?)
 
תוספת:

המקור ממנו יודעים כי הייחוס לשבטים הוא על פי האב, הוא למיטב ידיעתי: "למשפחותם לבית אבותם" (במדבר א', ב'). האין זה חוק של התורה עצמה?
 

אלי ו.

New member
אולי תגלה לי את הקישור שלך ../images/Emo13.gif

או שאתה ממש מתמצא בכתבי הברית החדשה, או שמצאת אתר עם אפשרות חיפוש. אם מדובר באתר, אשמח אם תחלוק את האתר איתנו.
 

אלי ו.

New member
תגיד, גם אתה לא יודע לקרוא????

הפכת להיות משיחי שלא יכול לקרוא משפט פשוט? כתוב שם: "אל בתולה מאורשה לאיש אשר שמו יוסף מבית דוד ושם הבתולה מרים" ברור לכל בוגר כיתה ב' שהייחוס לבית דוד הוא של יוסף ולא של מרים. אז מה היה לנו עד עכשיו: משיח שאינו מבית דוד. כתבי קודש שמראים על בורות מוחלטת בדיני היהדות. פירושים שמוציאים דברים מהקשרם
 
לא קראת את המשפט הנכון.

ראה לוקס 1, 32: "והוא גדול יהיה ובן עליון יקרא ויהוה אלוהים יתן לו את כסא דוד אביו" מאחר שדוד אינו אביו, אלא רוח הקודש - הסיקו מכאן כי מרים היתה מזרע דוד.
 
למעלה