באטמן - האויב הכי גרוע של ברוס וויין.

  • פותח הנושא DDN
  • פורסם בתאריך

DDN

New member
באטמן - האויב הכי גרוע של ברוס וויין.

יש לי מארק-אאוט מומנט. כשהייתי קטן, אספתי את החוברות ש"קווין קומיקס" תרגמו לעברית די באדיקות. אמנם לא מההתחלה, אבל עד שהחברה הפסיקה לפעול (וחבל). במהלך הזמן, אספתי לי את הגירסאות המקוריות (ושאר הסדרות) של החוברות הללו. הסופרמן של ג'ון בריין (השקה מחדש שנעשתה לסופרמן, באמצע שנות ה80, כשמתאימים את הסיפור שלו ל"זמנים מודרנים", למיטב הבנתי - אחרי הקרייסיס הראשוני), AMAZING SPIDERMAN, אפילו מלחמת הכוכבים והענק. לגבי באטמן, הם הספיקו להוציא 2 חוברות, ומעולם לא הצלחתי למצוא של איזו סדרה. הסיפור שם הסתובב סביב אוייב שמנסה לחסל את באטמן, מטמין לו פצצה בבאטמוביל, משחית את החליפה המקורית, ומשאיר לו מכתב "אני אהרוס את הדברים שהופכים אותך למה שאתה אחד אחד, עד שאהרוס גם אותך!" זוג החוברות הראשוני הזה, גם מספרות על המוצא שלו, על אלפרד, על רובין (דיק גרייסון), ואפילו על הג'וקר (תורגם ל"מוקיון") ודו-פרצופי. אז אתמול הצלחתי למצוא סופסוף את הסדרה, ולקרוא את הסיום שלה. לסדרה קוראים UNTOLD LEGEND OF THE BATMAN. מי שבסוף תקף את באטמן היה פיצול אישיות שלו. הוא התפצל ל"ברוס וויין" ובאטמן. הפיצול (ברוס) טען שבאטמן מנסה לחסל את 'ברוס'. וכאן אני מגיע לדיון שרציתי להעלות - בסדרה המצויירת (טרם ראיתי את החדשה), בסרטים של ברטון/שומאכר ובסרטים של נולאן - כמה זה נראה נכון? האם באמת ברוס וויין הוא כזה חסר אישיות שהבאטמן השתלט עליו לגמרי?
 

spidey 82

New member
זו כל הפואנטה של הדמות:

ברוס וויין מת בגיל 8 יחד עם ההורים שלו. כיום הוא משמש רק כמסכה לבאטמן כשהוא לא עוטה את תלבושת העטלף. זה לא שברוס וויין חסר אישיות, אלא שמאז שהוריו מתו הוא הפך את הצד ה"אנושי" שבו למשהו משני, לכלי שמשמש אותו כבאטמן.
 

DDN

New member
זה נחמד

מזכיר לי את מה שביל אמר לגבי גיבורי על. וזה נכון, ברוס ויין, כמו קלארק קנט זו התחפושת ולא הגיבור עצמו. מצד שני, תמיד נראה שמנסים לתת לברוס משהו, ולוקחים לו כדי להזכיר שאין לו קיום בלי באטמן
 

גנימדס

New member
רק שלבאטמן אין כוחות.

מה שאומר שהוא פיתח דמות בתת הכרה דמות של איש שהולך במסכה ובתחפשת. ואם נרד לנתוח פסיכולוגי :ברוס ווין מחפש תחליף אב בדמות שבנה לעצמו-בטמן. בשלוב עם רצון שלחזר את הנקמה על מות הוריו, ברוס לא מתפתח הלאה ונכנס לאובססית בטמן . אין פלא שיגלו אצלו פצול אישויות. קלארק קנט לעומתו, הרבה יותר פשוט: רק מנסה לעשות טוב לאנשים באמצעות האלטר-אגו שלו, ובדרך לחיות חיים "נורמטיבים" כעיתונאי המרוויח את לחמו.
 

spidey 82

New member
עבור קאל-אל

קלארק קנט הוא מסיכה שמשמשת אותו להישאר קרוב אל בני האנוש שעל ערכיהם הטובים ביותר גדל, שחונך להגן עליהם ושאותם הוא משרת. כפי שאמרת, לעומת ברוס וויין/באטמן הוא לא יצר אישיות נוספת במוחו אלא רק משתשמש במסיכה וזהות שאימצו אותו.
 

Lion_Heart

Well-known member
בקשר לקלארק קנט

אני חושב שיש שני "קלארק קנט" זה שגדל בחוות קנט, זה שקיבל את החינוך שממנו צמח סופרמן(סופרמן צמח בכדור הארץ,ולא בקריפטון)-זהו קלארק קנט שכל שאר סופר הגיבורים מכבדים ומעריצים...זהו זהות הסופרמן שלו וקלארק קנט השני הוא מה שהוא מציג...או הציג(בשנים האחרונות הוא מתנהג ...יותר גברי?) לשאר העולם...קלארק קנט הרכרוכי...זה שבורח עם סימן ראשון של סכנה(בשביל שסופרמן יופיע ויציל את המצב...ולכן מעולם לא הסכמתי עם קוונטין טרנטינו ב"kill bill" ובקשר לברוס ויין...לא ממש יודע ברוס ויין הוא זה שלא יכול לעשות כלום...באטמן הוא זה שיכול לנצח...יכול להלחם ברעים...המסיכה נותנת לו כח וזה יכול להשתלט עליך דיי מהר
 
היה דיון על זה בפודקאסט CGS

(COMICS GEEK SPEAK) דיברו על באטמן בעידן הברונזה (שנות ה-70 עד סוף ה-80), אחרי שדני אוניל נכנס לכתיבה ולעריכה, שאז ברוס התחיל לקבל נפח עצמאי ולוסיוס פוקס הופיע כי הנפח של ברוס רק עלה. כמו כן הנפח של ה"צעצועים" של באטמן ירד בצורה רצינית והוא היה יותר בלש מאשר לוחם בפשע/סופר גיבור כיום (לפני דיק גרייסון) זה שוב באטמן הוא העיקר וברוס הוא התחפושת. אסור לשכוח שבלי ברוס כסיבה אין באטמן כתוצאה.
 
למעלה