ריצה

  • פותח הנושא ub2
  • פורסם בתאריך

ub2

New member
ריצה

שלום למולי ולכולם! איזה סוג משטח עדיף לאימוני ריצה? מידרכה, חול ים, מסילה בחדר כושר? שמעתי פעם שחול ים למרות שהוא רך לא מהווה משטח טוב האם זה נכון? איך כדאי לשפר יכולת ריצה ספיציפית לריצת 2000? (מבחינת שיטות אימון). תודה מראש.
 
תשובה

אוקיי קודם כול - המשטח הטוב ביותר לריצה(לדעתי) הוא דשא אבל חול ים(רטוב צמוד לים - לא רך) הוא גם מצוין - אם הוא לא בשיפוע גדול מדי כי אז יש לחץ על הקרסול. עוד משטח טוב הוא העפר וגם הכי נפוץ. בכל מקרה שניהם עדיפים על אספלט - שהוא קטלני לרגל ומסילה בחדר כושר שגם היא מזיקה לרגליים אבל פחות. בכל הנוגע לריצת ה2000 - בגלל שזאת שתקועה באמצע בין האירובי לאנארובי הוא לעשות אימונים של קצת מעל 2000 - משהו כמו 2300 -2500 ולשלב אותן באימוני מהירות - ספרינטים.
 
טיב המשטח

שלום רב, בעקרון עדיף לרוץ על משטחים שאינם בעלי כושר החזר גבוה וזאת במטרה למזער את עוצמת הזעזוע החוזרת מן המשטח. מצד שני אין צורך לרוץ על משטחים מאוד רכים משום שהללו גוזלים כמות רבה של אנרגיה לצורך ההתקדמות (לדוגמא, ריצה בחול רך). השאלה היא מהי המטרה ובאיזה שלב של אימונים אתה נמצא. ריצה בחול יכולה למלא יעוד מסויים בעיקר בתקופות הכנה בהן ניתן דגש רב על חיזוק והכנת הגוף לקראת העומסים הגדולים יותר שיבואו בהמשך. ככל שעוברים לאימונים יותר ספציפיים ומתקרבים לזמן הביצוע "האמיתי" יש לעבור למשטח עליו יבוצעו מרבית האימונים (דשא קצוץ, מסלול סינטטי וכו'....). קביעת תוכנית אימון לריצת 2000 צריכה להעשות לאחר תחקיר ובירור בו ניתן יהיה ללמוד על היכולת הגופנית שלך. לדוגמא, מבחן כשירות מסויים, מבדק פיסיולוגי וכו'. רק לאחר היכרות שכזו ניתן להמליץ על תוכנית מתאימה שתענה על הצרכים שלך. חשוב לזכור, וההתייחסות כאן היא לגולשים נוספים, שתוכניות אימון זה לא מצרך שנמצא על מדפים בסופרמרקט. תוכנית אמורה להיות משהו מאוד מקצועי ומותאם אישית למתאמן ולשם כך דרושה התייחסות אישית תוך הכרת האדם מולו אתה עובד... בברכה,
 
למעלה