האם יש שוני בין כיתת תקשורת בתיכון לבין כזו ביסודי/חטיבה

Hidden4ever

New member
האם יש שוני בין כיתת תקשורת בתיכון לבין כזו ביסודי/חטיבה

הייתה לי שיחה עם המטפל מהשפ"ח שעובד עם הילדה ועושה לנו הדרכת הורים.
איכשהו דיברנו על כך שאנחנו רוצים שהילדה תמשיך עם כיתת תקשורת בתיכון בישוב. רק השנה הרמנו כיתה כזו בחטיבה ואנחנו מאוד מרוצים אבל התיכון הוא בית ספר נפרד מהחטיבה שלנו.
אותו מטפל סיפר שלפני שנתיים וחצי הרימו כיתת לקויי למידה באותו תיכון והיא הייתה כשלון מהותי כי בניגוד ליסודי וחטיבה, המתי"א לא מעורבת יותר וכל העלויות הן על המועצה... והמועצה לא הצליחה לתקצב הכל לאותה כיתה...
די נלחצתי כי מה נעשה עוד שנתיים פלוס? האם דין כיתת לקויי למידה זהה לכיתת תקשורת במובן של ביטול תמיכות של המתי"א?
אז אני לא מצליחה למצוא מידע בנושא... אני בשלבי בירור. מעדיפה להיות ערוכה מראש כדי לדעת לאן הולכים.
אולי מישהו יכול להאיר לי את הנושא?
תודה
 

Hidden4ever

New member
תודה

יש מצב שהוא הטעה אותי לגבי זה. באופן מוזר, שאלתי וכולם היו בסוג של אי בהירות. מהעמוד של המתי"א לא הצלחתי להבין באמת. האם המתי"א עדיין מדריכה את הצוותים איך לעבוד עם הילדים - או שבית הספר צריך לדאוג שמורה מקצועי ידע איך ללמד ילדים בכיתה קטנה? כי קראתי בהסבר מפורט בנוגע לכיתות תקשורת שבחטיבה הגבוהה האחריות היא על בית הספר.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אצלנו המתי"א היתה מעורבת גם בתיכון.
בקישור שהעליתי תוכלי למצוא פרטי התקשרות של כל המתי"אות,
ולברר ישירות עם המתי"א שלכם.
 

Hidden4ever

New member
אז מסתבר ש... לא הטעו אותי

פניתי לאלו"ט והבנתי שהמתי"א לא מעורבת בסיוע לכיתת חנ"מ בתיכון. מבדיקה מהירה גם בחוזר המנכ"ל שעוסק בטיפולים הפרא-רפואיים, מכיתה י' לא מקבלים יותר סל שח"ם ומתוקצבים לפי שכ"ל (שכר לימוד) עם הגדרה 07 אבל טרם הבנתי מה זה מקנה... בבוטום ליין אני מבינה שיש בעצם כיתה שנקראת כיתת תקשורת אבל לא ברור לי מעבר להיותה כיתה קטנה, מה ניתן בה שמסייע לילדים. הצוות אמור להתמודד ללא סיוע והנחיה ואין טיפולים... כל ילד מגיע עם תקציב משלו... אבל בדיוק מה מטרת התקציב מעבר לתשלום לצוות, לא ברור לי בכלל. לדוגמא - האם יש תקציב לציוד לכיתה? האם הוא מגיע מהשכ"ל של כל התלמידים?
&nbsp
לא מבינה את ההגיון הזה בכלל.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא יודעת מה קורה אצלכם... הבכור שלי היה על 07 בשילוב יחידני
בתיכון, קיבל שעות סייעת, מורת שילוב (שעה בשבוע אאל"ט)ושעות הוראה פרטנית.
ה
היה בכתת תקשורת בתיכון
עם מחנכת מורת חנ"מ, סייעות, מטפלת באמנות, קלינאית תקשורת, הנחיית מתי"א.
 

Hidden4ever

New member
תודה שלומית

אני בעצמי לא יודעת מה קורה אצלנו - מה שלא ברור לי למה לא מסבירים בדיוק מה כן מקבלים ואיך זה בעצם עובד. אני מקבלת מידע מסויים, חלקי, שומעת ממך משהו לגמרי אחר (ומעודד). אין גוף שמסביר בדיוק איך זה מתנהל ואם זה שונה ממקום למקום. בינתיים חוקרת ולומדת - ושוב מעריכה מאוד את הנסיון שלך כי הוא מרגיע אותי.
 

Hidden4ever

New member
השארתי הודעה באתר לפני שבוע

לא קבלתי התייחסות. כרגע לאור המצב סביר להניח שגם לא אקבל אבל מן הסתם זה פחות דחוף כרגע. מהשטח הבנתי מעוד מישהו שגם הם קיבלו שירות מתי"א. מאלו"ט נאמר לי שהמטפלים שמגיעים לא קשורים למתי"א וגם בתיכון יש מטפלים. אבל אלוט גם אמרו שמי שמטפל בכיתה ומנחה זה המורה של הכיתה ולא המתי"א. בקיצר, בלאגן במידע עבורי.
 
למעלה