מתלבטים לגבי אלוטף

isaac969

New member
מתלבטים לגבי אלוטף

שלום,

הבן שלנו (שנתיים וארבעה חודשים) אובחן על הרצף באחד מהמרכזים בבתי החולים (מקום עם מוניטין טוב). הם המליצו לנו על אלוטף.

העניין הוא שלכאורה על פניו המקרה של הילד שלנו 'גבולי', הלכנו לאבחון כי הרגשנו עיכוב בהתפתחות, בעבר היינו במרכז להתפתחות הילד מטעם קופ"ח (סביבות גיל שנתיים) ושם אמרו שיש לו רק עיכוב והוא לא על הרצף אבל הרגשנו שאנו רוצים חוות דעת שנייה. על פניו לכאורה אין לילד תסמינים בולטים הוא עושה 'הכול' (קשר עין, משחק עם חברים, מראה אמפתיה וכו') אך בחלק מהדברים הוא לא 100% כביכול ואם מסכמים את הכול ביחד אז לדעת הרופאים הוא על הרצף. סה"כ הרגשנו שעשו לו אבחון יסודי ורציני הפעם (בניגוד לקופ"ח).

ההתלבטות שלנו עכשיו - האם מסגרת כמו של אלוטף תתאים לו או שהוא כביכול בתפקוד 'גבוה' מדי למקום כזה והוא יוכל להשתלב בגן רגיל עם מסייעת, אולי פשוט יש לנו סטיגמה ואנחנו לא מכירים, תחושת הבטן שלנו היא שהוא כביכול לא מתאים לגן בסגנון הזה, בכל מקרה אנחנו כמובן רוצים לתת לו את הטיפול הטוב ביותר.

אשמח לשמוע דעות.

תודה
 

grayart

New member
לדעתי...

במקרה כמו שתארת , ילד שעושה הכל(אפילו אם קמת מעוקב), "גבולי", תפקוד גבוה....
אני הייתי הולך על המסגרת הכי נוטמטיבית שהוא מסוגל לה...
אצלנו אצל הגדול בסופו של דבר ויתרנו על על סייעת, וביטלנו את האבחנה (איבחון חדש).
היום מסיים כיתה ב הוא עדיין עם קשיים, אבל הוא ואחרים לא רואים בו ילד אוטיסט או לקוי.

שני האחים שלו בחינוך מיוחד (גני תקשורת) כי לגמרי לא הייתה ברירה.
 

isaac969

New member
תודה

אולי נלך לאבחון נוסף כדי לקבל חוות דעת שנייה - האם גן תקשורת שקול לאלוטף (רק גילאים יותר מבוגרים?), גן תקשורת נשמע לי יותר 'סביר' למצב, בספטמבר הוא יהיה שנה ושמונה חודשים, האם הוא יהיה מספיק גדול להיכנס לגן כזה?
 

grayart

New member
גן תקשורת שנתון 2016

צעירים יותר למעון.
ממה ששמענו מכמה הורים שהיו באלוטף ונכנסו לגן, האלוטף זו מסגרת הרבה יותר חמה ועוטפת בהשוואה לגנים (גם הכי טובים). גם הרכזת אמרה לנו את זה כששאלנו אותה בעיקבות סיפורים.
הורים שהתרגלו לאלוטף ועברו לגן תקשורת, עברו הלם של "ירידה ברמה".
 
הייתי ממליצה על אלוטף. חד משמעית

הייתי במצב שלכם לגמרי. בגיל 2 אובחן עם האמירה "נראה לנו שהוא על הרצף. לא בטוח. אבל חייבים אבחנה כדי שיתקבל לאלוטף".
הילד היה שנה באלוטף ,סגר את כל הפערים התפתחותיים. אחר כך שנה בגן שפתי. אחר כך עבר לגן רגיל. הספיכולוגית אז אמרה לנו, שלילדים עד גיל 4 - יותר חשוב להם מבוגר ולא ילדים בני גילם. כך שמערך הטיפולים שיש באלוטף יותר חשוב מהסביבה "הנורמטיבית" של בני גילם. אני לא מצטערת על הבחירה שלי.
 
למעלה