האם ככה סיעת אמורה לתפקד?

hila242

New member
האם ככה סיעת אמורה לתפקד?

התקשרו אלי היום מבית הספר. הבן שלי (משולב בכיתה רגילה) שפך מיים מהבקבוק על ילד מהכיתה (ילד שהתעמר בו הרבה בעבר). הבן שלי אמר שהוא חשב שהבקבוק היה ריק. המחנכת לא מאמינה לו (כרגיל) . הוא יצא מהכיתה עצבני והסיעת באה אחריו והתחילה לומר לו כמה שלא מקובלת עליה ההתנהגות שלו (שכאמור הוא טען שקרה בטעות). כמובן שהוא התפרץ התפרצות זעם...האם ככה הסיעת אמורה להגיב??? זה לא פעם ראשונה. אף פעם לא מאמינים לו. וכבר קרה שהיא כעסה עליו ככה והוא התפרץ. זו לא נראית לי תגובה תקינה. הוא חשב שהסיעת אמורה לסייע לו וכאשר היא עצמה לא מאמינה לו וכועסת עליו ככה, ועוד כשהוא נסער, הוא מתפרק. מה אתם חושבים?
 
הסייעת באמת אמורה להרגיע ולא להעצים את הרגשות

מצד שני, אולי היא ראתה משהו שונה ממה שהוא סיפר לך. כי אם הוא חשב שהבקבוק ריק, למה עשה את הפעולה שגרמה למים להישפך?
אולי יש סיבה שלא מאמינים לו?
 

hila242

New member
הבן שלי היה בדרך החוצה למלא את הבקבוק...

הוא מאוד אימפולסיבי ואולי רצה לעצבן את הילד הזה ע"י זה שהוא כאילו שופך עליו מיים. נכון שהוא משתמש לפעמים ב"עשיתי את זה בטעות" במקום ב " לא חשבתי לפני שעשיתי את זה ולא עשיתי את זה בכוונה לפגוע" אבל זה לא נראה לי מצדיק את זה שלא מאמינים לו אף פעם. ..ובכל מקרה כשהוא רץ החוצה מהכיתה כדי להרגע אני לא רואה שום סיבה שהסיעת תצא אליו ותנזוף בו (הוא טוען ששבצעקות) ותרדוף אחריו כשהוא מנסה להתרחק ממנה...מתיחסים אליו כאילו הוא ילד מפגר. לא סומכים עליו בגרוש. איך הוא אמור לתפקד ככה?
 

hila242

New member
צודקת. ניסוח לא טוב.

דברתי עם הסיעת והיא אמרה שהיא מפחדת שהוא יצעק על ילדים במסדרון והיא צריכה לחשוב על בית הספר ולא רק על טובת הבן שלי. אבל בימי שישי לא היתה סיעת, ואיכשהו לא היו שום אירועים. בכלל. אז אולי עדיף לא לעקוב אחריו כל הזמן ולתת לו קצת מרחב...מהרגע שהצמידו לו סיעת שעוקבת אחריו כל הזמן הוא התחיל להתנהג הרבה פחות יפה אז אולי היא צריכה לשנות את ההתנהגות שלה כדי שהוא ישנה את שלו...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
היא מקבלת הנחיה?
יש לי רושם שהיא אינה מבינה את מהות תפקידה ובטח שלא את הילד.
גם אם הוא בכוונה שפך מיים על הילד ממנו סבל,
תגובה כזו לא תעזור לו למצוא דרכי התמודדות ותגובה אחרות.
&nbsp
הייתי מנסה לדבר עם המתי"א שינחו אותה
ו/או יוודאו שבשנה"ל הבאה היא תוחלף.
 

hila242

New member
מקבלת הנחיה לא מספקת...

ביקשתי לדבר איתה. הילד שלי טוען שהיא צרחה עליו, וזה לא מקובל עלי. הבעיה היא שהיא מפחדת מהצל של עצמה, ולא נותנים לי לדבר איתה בלי ליווי של המחנכת, אז אי אפשר לדעת את האמת אף פעם...כולם בבית ספר טוענים שהם מושלמים והכל באשמת הבן שלי. מחמיאים לעצמם בלי סוף אבל אני שומעת את הדיווחים שלהם ורואה שהם לא מתנהגים כמו שצריך.. ועכשיו המחנכת שלא העבירה לנו דיווחים כל שבוע שעבר אמרה לי שבכלל לא נהוג לתת דיווחים מפורטים יומיים להורים...וזה התרוץ שלה לזה שהיא לא העבירה לי דיווחים שבוע...אולי היא מפחדת כי בדיווחים רואים כמה שהם לא עובדים לפי הכללים...
 
בחיים לא קיבלנו דיווחים שבועיים

רק כשקורה משהו מיוחד. את בטוחה שחייבים?
 

hila242

New member
בקשנו כי החלפנו תרופות להפרעות קשב

לא בטוחה שחיבים אבל הסיעת הסכימה. הבעיתית היא המורה שלא רוצה להעביר.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
עושה רושם שהבעיה אינה בהכרח בסייעת
במצב הנוכחי, סייעות/משלבות לא מוכרות כפרופסיה,
אין להן הכשרה מקצועית וגם תנאי הקבלה לעבודה הם מינימליים.
לכן חיוני שתהיה להן הנחיה מקצועית שוטפת.
במילים אחרות- זו אינה "אשמתה" שהיא אינה יודעת לעבוד נכון,
המתי"א אמורים להנחות אותה.
וחשוב שזה יבוא מגורם מקצועי ולא מאמא כועסת ופגועה (בצדק).
&nbsp
נשמע גם שאין לך אמון בביה"ס, נכון?
&nbsp
באיזו כתה בנך?
אולי שווה לחשוב על מענה חינוכי מתאים יותר לשנה"ל הבאה?
&nbsp
 

hila242

New member
בררתי הרבה ולא נשמע שיש מענה מתאים

נראה שאשאיר אותו בבית עד שיבין שהוא צריך לחזור להתנהג לפי החוקים ושנמצא תרופה שעובדת להפרעות קשב... ולחשוב שבגיל 4 הפסיכולוגית אמרה לנו שהוא ילד מרצה ושצריך לתת לו למרוד, ושבכיתות א,ב כשהיה ילד שהרביץ לו באופן קבוע, הוא סרב להחזיר לו כי אלו חוקי בית הספר...לא מבינה איך התהפך לי ככה (הוא בן 10-כיתה ה) (אבל יודעת מתי- כשקבוצת הבנים בכיתה התחילה לריב עם קבוצת הבנות על האם הוא ילד מעצבן או לא, הבנות היו בעדו והמורה נגדו. היא חשבה שהבנים צודקים והבנות לא מבינות שהוא מעצבן...)
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אם תרצי, מוכנה לנסות לסייע בחיפושים

כשמדובר בבריאות הנפשית של הילדים שלנו,
אין לנו בעצם אפשרות להתייאש מהחיפוש ולדון אותם להמשיך להחשף לסביבה מזיקה...
בכל מקרה, לעניות דעתי, רצוי לא להציג בפניו את השארתו בבית כעונש
"עד שיבין שהוא צריך לחזור להתנהג לפי החוקים "
או כתוצאה של היותו פגום/חולה "ושנמצא תרופה שעובדת ".
&nbsp
אם הבנתי אותך נכון, המחנכת, הסייעת ושאר העושים במלאכה
אינם קשובים, לא מבינים אותו ולא מציעים לו מענים מתאימים
וזו הסיבה שעדיף שיישאר בבית,
לפחות עד שתמצאי לו סביבה חינוכית מוצלחת יותר, לא?
&nbsp
 
למעלה