שלום רציתי לשאול

שלום רציתי לשאול

מה ההגדרה לאוטיזם חברה שלי לשעבר (זרקתי אותה לפני ימים אחדים), ואחותי חושבות שאני אוטיסטית או קצת איפשהו בספקטרום.
אני לא מבינה גדולה בנושא חשבתי שאוטיסט בהגדרה זה אדם שלא יודע לקרוא רגשות או הבעות פנים ולא מבין סיטואציות חברתיות. הקטע שאני כן תופסת מעצמי אחת שמבינה אולי לא תמיד (גם אנשים לא אוטיסטים לא תמיד מבינים), אבל בכללי.
בקיצור בלי להרחיב על הסיפור החברה לשעבר המפגרת (סורי אני עצבנית עליה והיא לא קוראת פה אז עם קללות), נפגעה ממני מספר פעמים ולא אמרה לי ואז החליטה ברב חוצפתה לכתוב על כך בבלוג אינטרנטי גלוי לעין כל אומנם בעילום שם אבל עדיין וטענה שם שלא אכפת לי ממנה ושיש לי אספרגר (שזה אגב תיוג שהיא החליטה שיש לי על דעת עצמה ה"מלומדה"). כמובן שהיא נזרקה שניות אחדות אחרי זה ולא ייחסתי לטענה שלה הרבה חשיבות עד ש...
היא אמרה לי על כמה מקרים בנושא מקרה אחד לא רלוונטי היא טענה שכאשר הגעתי אליה העלבתי (מן הסתם לא בכוונה מעולם לא ניסיתי להעליב בזדון אותה את משפחתה), את משפחתה. כמובן שהסתומה לא אמרה לי דבר מדוע הדוגמא לא רלוונטית. זו דוגמא שקרתה כמה חודשים לפני אינני זוכרת מה אמרתי היא לא אמרה בדיוק מה אמרתי כך שאין לי מה לעשות עם זה. דוגמא אחרת גם פחות רלוונטית כלומר היא כן מראה קצת על חוסר רגישות או חוסר טאקט אך לא על חוסר הבנה רגשית כי כאשר עשיתי זאת ידעתי שזה בעייתי ולא הכי מקובל וכולי. היא עברה איזשהו משבר רגשי שלא קשור אלי ורצתה מרחק מאחר שהתרגלתי לשוחח עימה לעיתים די תכופות היה לי קשה לחכות ואז היא אמרה שהיא צריכה חודש מרחק חיכיתי חודש וראיתי שזה נמשך אז כן מודה עשיתי טעות (שידעתי שהיא טעות כשעשיתי אותה כך שלא מדובר בחוסר הבנה רגשית), ואמרתי לה באימפולסיביות כמה זמן תצטרכי להחלים וגם אני לא בדיוק זוכרת מה קרה אבל יש מצב שאמרתי לה שאני רוצה לנתק קשר כי היא בהתחלה לא גילתה לי מה קרה ומה הסיבה וזה גרם לי לחשוב שאולי היא פחות מעוניינת בקשר אבל זה לא נראה לי קשור לאוטיזם זה קשור אולי באימפולסיביות ופזיזות אם כבר.
המקרה האחרון שאולי כן מתקשר לאוטיזם זה המקרה הבא לא אחשוף את כל הפרטים כי זה אישי של שני הצדדים אבל שתבינו פחות או יותר:
היא פרסמה איזשהו פוסט בפייסבוק שדיבר על האירוע שיצר אצלה את המשבר הרגשי האירוע היה כרוך באיזושהי פעילות שעירבה עוד אנשים שהיא לקחה את הפעילות ברצינות מידי והשליכה מהפנטזיות שלה לפעילות וניסתה לכפות על אנשים התנהגויות מסויימות כך שאנשים התרחקו ממנה והיא נותרה לבדה והגיעה למיון עם חוסר אויר. היא יצאה מהמיון בסדר אבל עם נפש כבויה. משהו כזה .
אז אני זוכרת שהגבתי לה ודאגתי לפחות באותו רגע שההודעה נכתבה שההודעה תהיה תומכת. הבעיה היא שאני כותבת מהר כמו שאני חושבת ולא תמיד בודקת מה נכתב והבעיה השנייה היא שכאשר קוראים הודעה כתובה לא שומעים את הטון והנימה המקורית בה היא נכתבה ועלולים לפרשה אחרת. החברה לשעבר טענה שהיא ומקורביה חשבו שההודעה פוגענית אולי זה היה כי הייתי עייפה ומותשת רגשית מהיום שעבר אבל קראתי את ההודעה 3 או 4 פעמים והיא נשמעה לי סבבה אפילו אינטילגנטית.
ואז קראתי את ההודעה בשיחת טלפון עם אחותי והבנתי איזה חלקים היו עשויים להתפרש כמזלזלים בגלל הסיבות שמניתי לעיל אבל אז מהר מאוד מרגע השיחה על הנושא הרגשתי את זרם המידע נכנס לתוכי ונטמע ברובד הרגשי ולגמרי הבנתי למה אנשים עלולים להפגע מההודעה אבל כאילו כשהייתי לבד זה לא נקלט לי שוב אולי כי לא הייתי במיטבי לא יודעת.
זה גרם לי לחשוד שאולי הטענה שיש לי איזשהו אוטיזם בין אם קל או קליל נכונה איכשהו...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אם את רוצה לברר האם יתכן שאת על הספקטרום
יש כמה וכמה טסטים אינטרנטיים שיכולים לתת אינדיקציה-
לא יותר ולא פחות, רק אינדיקציה האם יש מצב.
&nbsp
למשל זה:
http://www.acisrael.org/?page_id=54
&nbsp
את יכולה גם לקרוא בלוגים של א"סים (=אנשי ספקטרום) ולהרגיש האם את מתחברת-
חשוב לקרוא כמה בלוגים, כי א"סים אינם זהים זה לזה, כל אחד הוא אישיות פני עצמו.
 
למעלה