חברים בחינוך ביתי.

grayart

New member
חברים בחינוך ביתי.

אנחנו מכינים בקשה מסודרת לקבל אישור לחינוך ביתי.
אחד הסעיפים נוגע במתן הזדמנות לילד ליצור קשרים עם בני גילו.

אם יש כאן הורים לילדים בחינוך הביתי, אשמח ללמוד כיצד דואגים לילד לחברה.
במיוחד כשזה נוגע לילדים שהיכולות החברתיות שפתיות והתקשורתיות שלהם מאוד נמוכות, כיצד יוצרים להם הזדמנויות להתחבר, האם זה רק אחר הצהריים?
האם קבוצות של ילדים רגילים בכלל יהיו פתוחים לקבל ילד שהוא חריג?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הורים הבוחרים בחנ"ב נוטים לרוב ללכת פחות עם הזרם
בד"כ אלה יהיו אנשים עם ראש יותר פתוח מהממוצע,
לכן סיכוי גבוה שתגלו הכלה ואפילו עניין ורצון להתוודע
במפגשים של משפחות חנ"ב
(יש מפגשים, חלקם סדירים, של משפחות עם ילדים בחנ"ב).
הורים עם ראש פתוח, בד"כ מחנכים ומגדלים ילדים עם ראש פתוח

&nbsp
בנוסף, אפשר לנסות לאתר ילד/ים עם תחומי עניין דומים,
א"ס/ים או שאינו/אינם א"ס/ים,
לשם פעילות משותפת שבועית/דו-שבועית.
 

grayart

New member
תודה שלומית, שאלה נוספת בעניין מימוש האישור.

במידה ואנחנו מתלבטים בין חינוך בבית לבין כיתת תקשורת, כרגע הכיתה זה לא ריאלי, אבל אולי בעוד כמה חודשים כן תהייה אפשרות כזו, בית ספר לאוטיסטים, מחנה ריכוז לילדים מיוחדים זה לא בבית סיפרינו בכל מקרה.

אז במידה וישנה התלבטות, האם ניתן לקבל אישור, ובסופו של דבר להחליט שלא לממש אותו? או שמרגע שאושרה הבקשה, אז ההחלטה לגבי השנה המדוברת נסגרה?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ראשית
"בית ספר לאוטיסטים, מחנה ריכוז לילדים מיוחדים "- משפט מופרך ואף מקומם,
משני כיווני המשוואה.
אפשר להסתייג מבי"ס לאוטיסטים, אבל אין בהם עבודת פרך, התעללות, הרעבה ורצח
וגם לא גדרות תיל ושומרים חמושים.
זו זילות למעוני מחנות ריכוז, לא רק בשואה, לעשות הקבלה כזאת.
ויש ילדים שכן טוב להם בבי"ס כזה- מן הסתם לא כל בתיה"ס האלה זהים,
יש בהם מוצלחים יותר ופחות,
ואלה שיותר- אז כאמור, יש ילדים שטוב להם שם, לא נכון להוציא דיבתם רעה.
לכם לא מתאים, לגיטימי.
&nbsp
לשאלתך- עפ"י החוק היבש, הורים שמעוניינים בחנ"ב
אמורים לבצע את שני ההליכים במקביל: רישום לבי"ס והגשת הבקשה לפטור.
כך שאם אתם רוצים לשמור את האפשרות של כתת תקשורת פתוחה,
אתם יכולים להרשם (בתקוה שתמצאו, כידוע לא תמיד זה פשוט),
להגיש בקשה לפטור, ולהחליט סופית בחופש הגדול.
הכל כמובן בתאום עם הגורמים המוסמכים,
כי תמיד יש על הנייר ויש בפועל שאותו קובעים הפונקציונרים בשטח.
 

grayart

New member
מעניין


כשאני אמרתי מחנה ריכוז, בכלל לא חשבתי על מחנה ריכוז של השואה, הייתי יכול להשתמש במונח גטו, וגם האסוציאציה הראשונה אצלי לא קפצה "שואה", מוזר אצלי קודם כל עולה בראש הגטו של הארלם.
אני לא עושה השוואות לשואה, זו לא הייתה הכוונה שלי, ומסכים איתך שאין מקום להשוואה.
אני כן מאמין שכאשר מדובר על חריגים \ מיוחדים, (לא חשובה המילה), אז הדבר הנכון ביותר בשבילם הוא למצוא את מקומם בתוך כלל החברה, כשהמסגרת החינוכית משקפת בצורה הקרובה ביותר את הרכב האוכלוסיה.
לא רק אוטיסטים, אני יודע שלדוגמא מחוננים בארצות הברית לומדים גם הם במסגרות מיוחדות. ואני כלל לא בטוח שאלו המסגרות שמתאימות להם ביותר.
בתי הספר לחינוך מיוחד מרכזים את אותם ילדים במקום אחד, קודם כל מתוך שיקולים אופרטיביים.
יותר קל לתת לקבוצת ילדים גדולה, מענה של אנשי מקצוע, שמירה, מיבנה מתאם וכדומה כשאלו מרוכזים תחת קורת גג אחת, אז גם את הילדים מרכזים למרכז "מתאים".
השיקול הראוי היחידי לדעתי שלי כהורה, הוא באיזו חברה אני רוצה שהילד שלי יתפתח.
כחריג בתוך חברה רגילה, או כחריג בחברת חריגים שמופרדת מכלל החברה.
אני מסוגל להבין את הרציונל של כל אחת מהאפשרויות.
קשה לי להשלים עם בחירה שבאה מתוך שיקולי נוחות או תקציב ולא טובת הילד, בלי קשר אם זו בחירת המערכת או בחירת ההורים.
אני עדיין חושב שהרציונל מאחורי בתי הספר הוא, התייחסות לילדים בעלי החריגות הגדולה, כאנשים שלא מסוגלים למצוא את מקומם בתוך כלל החברה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
שילוב/הכללה
מכיר את הטקסט הזה של סולה שלי?
&nbsp
שילוב הוא...
&nbsp
שילוב איננו פרס על תפקוד גבוה
ליחידי-סגולה שהוכיחו את עצמם.
שילוב איננו בריחה מסטיגמה
כדי להיחבא בחיק הנורמאלי.
שילוב איננו שיטת טיפול
המציבה לחריג מודל לחיקוי.
שילוב איננו השקעה לטווח ארוך
שכדאיותה נמדדת בהתקרבות לנורמה.
&nbsp
שילוב הוא פועל יוצא
מההכרה בזכותו הטבעית של כל אחד
להימצא ולהיראות בכל מקום בחברה
וליהנות ממשאבי הקהילה
ומשוויון הזדמנויות וחופש בחירה
בלי קשר לרמת תפקודו
או עד כמה הוא נראה שונה.
&nbsp
שילוב אמיתי ייתכן
רק מתוך אמונה
בתרומתו הייחודית של כל יחיד לחברה.
&nbsp
שילוב הוא מתן תמיכה
מתאימה לצרכיו של כל אחד.
שילוב הוא פעילות חינוכית
לניפוץ סטיגמות בחברה הנורמאלית.
שילוב הוא מתן כלים לחריג
להתקיים בחברה בלי לאבד את עצמיותו.
שילוב הוא דרך חיים
הבודקת את עצמה בכל יום מחדש.
&nbsp
עם הרבה אידיאלים
ונכונות להיקרא "לא מציאותיים"
יש לנו סיכוי לחולל את השינוי.
http://www.solashelly.org/shiluv.html
&nbsp
מסכימה עם זה מאד, וכמובן גם עם עיקרי דבריך כאן.
ועדיין, יש ילדים שטובתם מחייבת בי"ס (טוב) לאוטיסטים.
לאורך זמן או לתקופה מסויימת.
וזה לא קשור אגב למה שמכונה "רמת תפקוד"
זה קשור יותר למצבם הרגשי וליכולת ההכלה שסביבתם יכולה להציע.
&nbsp
לגבי מחנה ריכוז- כמו שכתבתי, לא רק בשואה,
כל מחנה ריכוז באשר הוא, כולל עבודת פרך, התעללות, הרעבה,
רצח, גדרות תיל ושומרים חמושים.
לכן אין מה להשוות בי"ס למחנה כזה.
&nbsp
&nbsp
 

grayart

New member
הסביר לי פעם פסיכיאטר נאור - (כן יש דברים כאלה)...

שאישפוז בבית חולים פסיכיאטרי הוא לא שיטת טיפול ראויה.
הוא נתן לי את איטליה לדוגמא, שם ביטלו לגמרי את המוסדות הפסיכיאטרים ומי שזקוק לעזרה נפשית כל שהיא מקבל אותה רק בקהילה.

אם יש כאלו ילדים "שטובתם מחייבת בי"ס (טוב) לאוטיסטים", זה בגלל החברה שלא מסוגלת להכיל, והמסגרות שאינם באמת מותאמות.

אגב זה שינוי תפיסה בשבילי של 180 מעלות.
את מכירה את הדעות שלי (מלפני שנה ככה), כשדיברתי על צורך ביותר השקעה בבתי הספר לחינוך מיוחד, ופחות בשילוב.
יש מצבים שעד שלא נמצאים במעמד, לא באמת מבינים אותם.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
נכון
על כל מה שכתבת

יש פסיכיאטרים נאורים (מצרך נדיר יחסית, אבל קיים),
אילו החברה היתה יודעת להכיל, סביר להניח שבי"ס לאוטיסטים
היו מיותרים או כמעט מיותרים,
ויש אכן מצבים של -כמאמר המשורר- דברים שרואים מכאן לא רואים משם.
&nbsp
נכון להיום, יש ילדים שבי"ס טוב לאוטיסטים הוא המקום המיטבי עבורם.
אז חשוב לעבוד על יצירת חברה מכילה ונאורה,
אבל בינתיים לתת לכל ילד את המענה הכי נכון לו ממה שזמין בעולמנו הבלתי מושלם.
 

arana1

New member
ממה שראיתי יש בעיה עצומה עם מסגרות לאוטיסטים

לפחות אצל אוטיסטים שהתבגרו דרך מסגרות יחודיות לאוטיזם ניתן למצוא כצפוי הזדהות כמעט מלאה וחסרת ביקורת עם השפה האבחונית,
זאת אומרת שהמבט הנורמטיבי, המתקן, כל כך מופנם בהם עד שהוא נצרב כחלק מזהותם במידה שכל נסיון לומר להם שיתכן וזהותם לא זהה רק למרחק מהנורמטיבי נתקל בכעס ופחד והתנגדות עצומה, כאילו פגעת בעצם חוויית החיים שלהם, כנראה בגלל שלמעשה זה מה שהם מכירים וחווים מגיל קטן מאוד.

לעומת זאת, אוטיסטים של "שפר עליהם מזלם" ולא זכו להתערבות מוקדמת ושילוב ובלא בלא בלא יכול שיצטרכו להתמודד עם סביבה מאוד מאוד קשה ומקשה אבל בגלל שאוטיסטים יכולים להיות גם הכי יצירתיים הם עשויים לגייס מעצמם פתרונות מקורייים ומבפנים.
 
חינוך ביתי (בלת"ק)

היי,

ממליצה לך לשוטט באתר באופן_טבעי.
זה *ה*מקום למצוא משפחות נוספות בחינוך ביתי ולדעת על מפגשים מסודרים או לתאם באופן אישי.
 
למעלה