אין סייעת ביום שישי

אין סייעת ביום שישי

כמו שכבר כתבתי בעבר, המחנך והסייעת של הילד ביום חופש ביום שישי. על המחנך ידעתי, על הסייעת נודע לי לפני חודשיים. מורת השילוב הבטיחה פתרון, בסוף עדכנה שאין כלום. שאף סייעת לא רוצה לעבוד בשישי ושיש להם עוד ילדה ללא סייעת בשישי. אמרה לפנות למועצה ולדרוש פתרון. אפנה למועצה, אבל ספק אם ימצאו מישהי שתרצה לבוא רק בימי שישי. יש טעם לפנות למתי"א? היום הוא לא שיתף פעולה ולקח זמן עד שהתארגן והלך. שקלתי להשאיר אותו בבית כי מה אם המצב יחמיר ואף אחד לא ישים לב?
כל כך מכעיס אותי ששמים משלבת בכיתה עם מחנך כששניהם בחופש באותו היום. אמרתי למורת השילוב שזה לא תקין, אבל שוב, נודע לי רק אחרי חודשיים ( כי הסייעת אמרה שכן תעבוד בשישי) - אז ברור שלא ישנו כלום.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הייתי כותבת לכל הגורמים שציינת +למנהל/ת ביה"ס
בערך מה שכתבת כאן, ומציינת שכל עוד לא יימצא מענה
תאלצי לשקול כל יום שישי האם לשלוח אותו לביה"ס.
ושכל הנמענים יידעו שכתבת זאת גם לשאר.
&nbsp
אגב, יש בהחלט משלבות שעובדות רק בימי שישי.
 
בא לי לצרוח מעצבים

התקשרתי למועצה וקיבלתי תשובה הזויה - נכון, לילד מגיעים 5 ימים עם סייעת. זה שהוא לא נמצא קבוע ביום מסוים כי הוא נמצא במסגרת חינוכית אחרת, זה לא משנה. כל עוד הסייעת בבית ספר, זה נחשב שהיא צמודה לילד. כן, גם אם הילד לא שם.
ולא נכון שהוא לבד בשישי, כי יש עוד מורים בבית ספר. וכן, לא משנה שהם לא צמודים אליו בשום צורה.
אמרתי שבשישי לא רציתי לשלוח כי הייתה בעיה. אז היא אמרה - אם עד עכשיו הסתדרת, אז מה בעיה?
עדכנתי את מורת השילוב, נראה מה תגיד. אבל אני רותחת בעצבים. מה עושים?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אז תצרחי

לא בריא להחזיק בבטן.
&nbsp
בודקת אם הבנתי נכון: הילד נמצא בביה"ס 5 ימים בשבוע (יום במחוננים?)
אבל הסייעת מתעקשת לקחת את היום החופשי שלה דוקא ביום ו' שבו הילד נמצא?
השעות של היום שהוא לא בביה"ס נספרות בסך שעות הסייעת שלו
למרות שהיא לא מתלווה אליו למסגרת החינוכית האחרת?
אם כך הוא, זה לחלוטין לא תקין.
אם יסרבו לתקן את המצב, הייתי מודיעה להם שתלונה תעבור למשרד החינוך-
הם למעשה גונבים לו שעות- מקבלים תקציב עבורו ומסיבים אותו למטרות אחרות.
וכמובן מתלוננת עליהם.
&nbsp
מה ענית לה לגבי יום שישי ("אם עד עכשיו הסתדרת, אז מה בעיה? ") ?
לא הייתי משלימה עם זה בשום אופן, מכאן הדרך קצרה לטעון שאם ביום ו' הוא "מסתדר" אז מה הבעיה שיסתדר גם בשאר ימות השבוע...
&nbsp
ילד לא אמור "להסתדר" או "לשרוד" בביה"ס, הוא אמור לקבל תנאים שיעודדו צמיחה.
המשלבת אמורה להיות שם כדי לתת לו קודם כל בטחון,
שהוא תנאי בסיסי, הכרחי אך לא מספיק, לצמיחה,
ומעבר לזה לאפשר לו הזדמנויות לסינגור עצמי, להתנסויות חיוביות באינטראקציות ועוד.
זה שעד כה לא קרה משהו נורא ביום ו', הוא "הסתדר",
לא אומר שביה"ס והמערכת עמדו במחוייבותם החוקית (והמוסרית והמקצועית) כלפיו על-פי חוק השילוב.
 
הבנת נכון

הוא לא נמצא והם סופרים, והיא לא מוכנה להגיע ביום שישי. ואין מה לעשות, זה החוזה.
עם זאת מהמועצה לא דיברתי כי זה מיותר.
ומורת השילוב רשמתי בדיוק את מה שאמרת. שאם אין בעייה ביום שישי, אז אולי בשנה הבאה גם יוותרו על כל השעות. וכן, שאם משתמשים בשעות שלו למטרות אחרות, הם גונבים לו את השעות.
היא ענתה שהיא מבינה אותי, אבל היא ניסתה לעזור ופשוט אין פתרון.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אז תעלי גבוה יותר, תפני לכל הגופים שהוזכרו בשרשור הזה
כולל משרד החינוך
http://edu.gov.il/owlHeb/Yesodi/OchlusiyotYechudiyot/ChinuchMeyuchad/Pages/more_kids.aspx
(יש שם מצד שמאל למטה 'צור קשר').
&nbsp
ואולי כדאי לפנות גם לצוות היעוץ המשפטי של 'בזכות' ו/או 'קול הזכויות'.
מכתב מעו"ד עוזר לעתים לבירוקרטים להזכר לעשות את מלאכתם...
&nbsp
http://bizchut.org.il/he/
&nbsp
https://www.allrights.co.il/צור-קשר/
&nbsp
 
בנתיים פניתי למתי"א

אמרו לי שאכן ההתנהלות ממש לא לעניין מכל הבחינות ושהם לטפלו בנושא. מקווה לא לקבל תשובה "ניסינו, אבל..."
לא רוצה לעצבן את הצוות בבית הספר ואת הסייעת, הרי אני תלויה בהם לגמרי.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
נקוה לטוב
אם לא יחזרו אלייך
עם תשובה משביעת רצון תוך שבוע, אל תחששי לחזור אליהם
וגם לא לפנות לכל הגורמים הנ"ל.
את לא תלויה בהם, לא אלמן ישראל- אם הם לא יבצעו את תפקידם כהלכה,
את יכולה "לפטר" אותם ולמצוא מקום אחר, שייטיב עם בנך.
אם הם יקלטו שאת חשה שבויה שלהם, הסיכוי לתזוזה חיובית מצידם יפחת.
ועם או בלי קשר, שווה לדעתי שבאמת תשקלי בכל יום ו' עד להמצא מענה,
האם לשלוח אותו לביה"ס.
&nbsp
מעבר לזה- יש לך כבר מחשבות לגבי השנה הבאה?
 
קבעו ישיבה בשבוע הבא

נראה מה יגידו. בשנה הבאה הוא עולה לכיתה ו', כרגע לא רואה לנכון לשנות כלום.
 
ממש לא בטוחה שזה יעיל...

המשלבת צריכה לבנות מערכת יחסים עם הילד ועם שאר ילדי הכיתה כדי להיות יעילה, כדי שהילד יסמוך עליה ויוכל לפנות לעזרה, וכדי לעזור ביחסים עם ילדים אחרים...
אם יש מצב מצוקה חוזר בימי שישי, הייתי שוקלת להשאיר בבית
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כמו בד"כ- הכל תלוי בנפשות הפועלות

ל
היתה בכתה ב' משלבת בימי ו' , היום החופשי של המשלבת הקבועה
והיא היתה נהדרת.
לימים, כשהגיע לכתת תקשורת בתיכון- פגש אותה שוב, הפעם כמחנכת

כלומר היא לא ראתה את העבודה הזאת כהשלמת הכנסה בימי שישי
אלא ככניסה לתחום שראתה בו יעוד.
חוץ מזה, היא בנאדם מקסים, קשובה, רגישה, חכמה.
נכון שזה נדיר- זה נדיר גם בין הקבועות...
אז מה שחשוב באמת זה איזה בנאדם היא
ורק במידה פחותה כמה ימים בשבוע היא בתפקיד.
&nbsp
נכון שהאתגר עבורה מורכב במיוחד בגלל שהיא בתפקיד רק פעם בשבוע.
מסכימה איתך- יהיה לה הרבה יותר קשה.
אבל אם הקבועה סמויה, כלומר הילד לא יודע שהיא כתובת עבורו,
ובנוסף גם לא "מאור הדור" כפי שהבנתי מאנה שהמצב אצלם,
אז יום שישי עם משלבת אחרת יהיה דוקא הזדמנות, סיכוי, לחוויה מוצלחת יותר,
גם אם רק פעם שבוע...
 
הייתי באותו מצב בספטמבר

בעיריה לא הזיז לאף אחד שאין לו סעייית ביום שישי.
בית ספר רק חיכה שבעיריה ימצאו פתרון.
וכרגיל- רק לי זה היה חשוב, אני זאת שחיפשתי ואני זאת שמצאתי ליום שישי.
יש קבוצת ואטסאפ אזורית ששם מחפשים מטפלים לילדים עם צרכים מיוחדים.
גם יש קבוצות סעיות מחליפות,קבוצות בפייסבוק..
תנסי למצוא בעצמך.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא בכל אזור זה אפשרי
בעקרון, זה מנוגד לנהלים.
הורים לא אמורים להעסיק משלבות, מדובר במערכת חינוך ממלכתית לא פרטית.
יש מחוזות בהם הרשויות מעלימות עין מההתנהלות הזאת, כי זה נוח להן,
מוריד מהן אחריות ולחץ למצוא מענים (לבצע את עבודתן...)
יש מחוזות בהם אין אפשרות כזאת.
&nbsp
לדעתי, פתרון אמיתי יגיע רק אם וכאשר הורים (בתור באי-כחם של הילדים),
מחנכות (שהן אלה שתפקידן לממש את השילוב/הכללה בשטח)
ומשלבות (שאמונות על ישום ההכללה בפועל) ישלבו ידיים,
אולי גם בתמיכת האקדמיה שתתן חיזוק לדרישה ממשרד החינוך
לעגן את תפקיד המשלבת כמקצוע.
זה אומר הכשרה מקצועית, העסקה ע"י משרד החינוך בתנאים ובשכר של עובד/ת חינוך,
השתלמויות, הנחיה שוטפת, הכרה בתפקיד המקצועי, בפרופסיה.
או אז יגיעו לתחום אנשים עם כישורים ועם רמת מחוייבות ראויים,
ואף הורה לא ייאלץ לחפש "שמרטף" לילד בביה"ס לימי שישי או כל יום אחר בשבוע.
 
האמת שלא דיברתי על תוספת שכר

ולצערי גם באיזורינו לא ממש מאפשרים למצוא בעצמינו.
אבל אם המצב הוא שאין כוח אדם בעיריה, ובה"ס זקוק לסעיית, אז הורים מוצאים
מישהי. היא הולכת לעיריה ונרשמת ומשובצת לילד.
זה מקרה חריג כי אין בעיריה אלטרנטיבה...ופה מגיע בן אדם שמוכן לקחת את העבודה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברור שהורים יעשו כמיטב יכלתם בשביל ילדם
וכשהמערכת מועלת באחריותה, הם ישתדלו להיות הילד ההולנדי ששם אצבע בסכר.
מה עוד הם יכולים לעשות באותו רגע?
&nbsp
מה שכתבתי היה מתוך נסיון להרים את המבט מעבר לכיבוי השרפות המיידי,
לכיוון של פתרון שורש כולל, כי זה לא מקרה כ"כ חריג, זה קורה הרבה.
וקורה הרבה גם שיש משלבות שהגיעו לתחום למרות שאינן מתאימות לו
וגם אינן מעוניינות בו- פשוט חיפשו פרנסה
(לגיטימי לגמרי כמובן, אבל לילדים מגיע יותר).
וקורה שיש משלבת טובה, שמנסה להשמיע את קולו של הילד
והמורות לא מתייחסות לדבריה ברצינות.
ועוד כלמיני מקרים, לגמרי לא חריגים, שמכשילים את השילוב/הכללה
ופוגעים בילדים.
כל המקרים האלה קורים לדעתי, בגלל שהמשלבת נתפסת כסייעת/שמרטפית.
&nbsp
&nbsp
 
את צודקת לגמרי הם גם קוראים למשלבת "סעיית"

אבל תכליס היא שמרטפית.
התפקיד שלה זה לשמור על הילד כדי שלא יפריע למערכת

יש בעיה גלובלית עם הרמה והעכשרה שלהם והיא חמורה.
אבל אני נתתי פתרון מיידי לאנה פה ועכשיו.
האמת שכחודש חיכיתי שהם בעירייה יפתרו את הבעיה. לא היה להם אכפת...
 
איך לא חשבתי על זה בעצמי. אוף

עכשיו אני מפרסמת. ככה מצאתי לו את הסייעת המדהימה הראשונה. הוא אובחן בנובמבר ואמרו שקשה למצוא. תוך שבוע מצאתי אותה והיא התחילה לעבוד, דרך המועצה, בלי שום תשלום מצידי.
אני מרגישה כל כך מטומטמת שלא עשיתי את זה ישר. משום מה סמכתי על המערכת.
תודה רבה!!
 
למעלה