תקשורת עם סיעת שילוב

hila242

New member
תקשורת עם סיעת שילוב

שלום. בני בכיתה רגילה,קיבל סוף סוף שעות סיעת. לא נתנו לנו ליצור איתה קשר. המחנכת מתקשרת או שולחת הודעה כשקורה משהו או פעם בשבוע אבל בצורה מאוד חלקית-רק אם הפריע ואף פעם לא מה גרם לזה או מה נעשה כדי למנוע את זה. אנחנו לא יודעים על הצד החברתי כמעט כלום וגם לא על הצד הלימודי. יש כללים בענין?
תודה.
 
לא נתנו לך את המספר שלה?

בשנה שעברה אפילו נפגשתי עם הסייעת כדי לאשר אותה. השנה מצאו מישהי מתוך המערכת, אז האישור שלי היה די פורמלי. אבל כן דיברתי איתה בטלפון לפני תחילת הלימודים. אולי תבקשי מהמחנכת שתבקש מהסייעת להתקשר אליך?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
תקשורת בין הבית למשלבת היא מרכיב חיוני בהצלחת השילוב
האם נאמר לך מפורשות שאתם מנועים מלצור איתה קשר?
למרבה הצער, יש מקומות בארץ שעושים זאת...
מציעה לצור קשר עם המתי"א שלכם
http://edu.gov.il/hnm/heb/subject/Educational-Frames/Matya/Pages/matya-list.aspx
&nbsp
ולבקש את תיווכם בעניין.
&nbsp
כאמור, זה חיוני. הן, כמו שכתבת, מכיוון ביה"ס אל הבית
והן בכיוון ההפוך- רק כמה דוגמאות: אם הבן שלי "קם על צד שמאל"
אני מעדכנת את המשלבת, והיא מודעת לזה עוד לפני שפוגשת אותו,
אם הוא סיפר לי על משהו טוב או לא טוב שהיה בביה"ס
אני משתפת אותה כדי שתדע מה כדאי לעודד ולהרבות או במה צריך לטפל.
בתחילת השנה קיימנו פגישה משותפת :המחנך, מורת השילוב מהמתי"א, המשלבת ואני.
בקטע מהפגישה גם הילד (בכתה ו') השתתף.
ברור לכולנו שאנחנו צוות, יש לנו מטרה משותפת: שלילד יהיה טוב, שיוכל לצמוח ולפרוח,
ורק אם נעבוד כצוות נוכל להגשימה.
&nbsp
 

hila242

New member
אמרו לי לדבר רק עם המחנכת

לא מוכנים לתת לי לדבר איתה מלבד בפגישה עם כל הצוות- שתהיה רק עוד שבועים. לא מבינה למה. ומתיא לא חוזרים אלי. אומרים לי לדבר עם בית הספר...נותנים לנו תחושה שאין להם מושג מה לעשות עם הילד ושלא רוצים אותו אצלם בכיתה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מי אמר לך לדבר רק עם המחנכת?
האם קיימת עם המחנכת שיחה, שיתפת אותה בתחושתך
"שאין להם מושג מה לעשות עם הילד ושלא רוצים אותו אצלם בכיתה" ?
&nbsp
המתי"א לא חוזרים אלייך כלל או חוזרים אבל אומרים לך לדבר עם ביה"ס?
שיתפת אותם בתחושתך הנ"ל?
&nbsp
האם זו השנה הראשונה של הילד בביה"ס הזה?
מה ואיך היה בשנת הלימודים הקודמת?
ממתי האבחון?
&nbsp
מצטערת על שפע השאלות, הן נחוצות להבהרת התמונה
כדי שנוכל כולנו להציע לך כיווני חשיבה רלוונטיים

&nbsp
 

hila242

New member
המחנכת אמרה לי שכל המידע עובר דרכה

הבן שלי בן 10. בבית הספר הזה מכיתה ג. היה מאובחן עם ADHA . לאחר ששנה שעברה קבוצת בנים החליטה להציק לו בכונה ונפתח מאבק הבנים נגד הבנות כשהוא המוקד, מצבו הרגשי התחיל להתדרדר ובפברואר לאחר ארוע בבית ספר המליצו לנו לאבחן לאוטיזם. נתנו להם אבחון לקראת סוף מאי אבל הם לא כנסו ועדה עד אז אלא רק בתחילת שנת הלמודים והבטיחו ששומרים לו שעות. בכיתה יש סיעת של ילד אחר ( סמויה). קבלנו השבוע תשובה שנותנים לו 6 שעות כי יש סיעת שתהיה משותפת. כאמור לא נותנים לנו לתקשר איתה (ניסינו מתחילת השנה). במתיא השארתי הודעות לאחראית והיא אמרה למזכירה שתגיד לי שאדבר עם בית הספר...ואחרי התפרצות הזעם האחרונה שהיתה לו (כי לא היתה לידו שום סיעת (למרות שבקשנו סיעת צמודה )שתרגיע אותו כשהיה רעש וילדים צעקו והוא לא הסכים לצאת מהכיתה כי מבחינתו זו עוד דחיה) המנהלת אמרה שעוד מקרה כזה היא תפנה למפקחת ותעיף אותו מהכיתה. אנחנו די מיואשים ...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אל יאוש

ההמלצה שלי:
לפנות בכתב למתי"א, להסביר שהמצב חמור
ואת מבקשת פגישה איתם ועם המחנכת והיועצת של ביה"ס.
בקשה כזאת מעידה שאינך מנסה לדבר עם המתי"א מעל לראשו של ביה"ס
אלא את רוצה דיון משותף ומכבד של כל הנוגעים בדבר, לאור חומרת המצב.
היא גם מעידה שאת הורה אסרטיבי, שלא ניתן לנפנף אותך.
בפגישה כזאת, כדאי לדעתי להסביר את הצרכים ואת הפוטנציאל של הילד
(כלומר המסר הסמוי יהיה: אתם לא מתבקשים לעשות טובה לילד בעייתי,
אתם מוזמנים לבטא את מקצועיותכם- מתוך אמוני בכם כאנשי מקצוע,
להשקיע בילד מורכב, השקעה שצפויה להניב ברכה גם לכם ולחבריו לכתה ).
אם תוכלי לחזק את דברייך גם בחוות דעת של אנשי טיפול או מקצוע כלשהם, מה טוב,
אפילו למשל אם הוא משתתף פעיל ותורם בחוג כלשהו, והמדריך יכול לכתוב כמה מילים.
&nbsp
אם הם יסרבו לפגישה או אם היא לא תעלה יפה, מציעה לך מנסיוני,
לא לעשות ניסויים ומלחמות על גבו של הילד, שעלול ממש להנזק אם יישאר שם.
המנהלת לא תעיף אותו- את תעיפי אותה, במקרה כזה היא תוכיח שאינה ראויה לאמונך, שלא כדאי שתפקידי את בנך בידיה.
לא אלמן ישראל, גם אם כרגע אין לך מושג לגבי חלופות לביה"ס הזה, הן קיימות.
אפשר לחפש ולמצוא אותן, ואם תרצי עזרה בזה, אנחנו כאן,
ואפשר גם במסר אישי

&nbsp
 

hila242

New member
קבעתי פגישה עם מתיא

עוד שבועים וחצי. גם עם המטפל של הילד. אבל בנתים המצב רק מחמיר ונמאס לי...אין שום זכויות כתובות לילדי שילוב?
ותודה על העידוד.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
יופי, התחלה טובה

ודאי שיש זכויות, תוכלי למצוא מידע בקישורי הפורום שלנו,
בסעיף 'משרד החינוך', סעיף קטן 'שילוב יחידני'.
הנה למשל חוזר מנכ"ל
http://cms.education.gov.il/Educati...Medorim/1/1-2/HoraotKeva/K-2008-3d-1-2-37.htm
&nbsp
ודף של הנחיות ועצות להורים משלבים
http://alut.org.il/wp-content/uploads/2014/05/shiluv_yechdani_recommendation.pdf
&nbsp
אם המצב מחמיר, אם את מרגישה שנכון להיום לשלוח את הילד לביה"ס
זה לשלוח אותו למקום שפוגע בו ומזיק לו,
את יכולה גם להשאיר אותו בבית, בדיוק כמו כשילד חולה ולא טוב עבורו לצאת.
גם אני הייתי בעבר במצב כזה, וההשארה בבית עזרה להאיץ את טיפול המערכת
בבעיות בגינן השארתי אותו בבית.
 
אין לכם מורה שאחראית על השילוב?

ניסית לדבר איתה? אגב, אם המצב באמת חמור ומחמיר - אולי פשוט להתייצב מחר בבוקר במשרדה של מנהלת בית הספר ולדרוש פתרון מיידי.
 
את רוצה לדבר עם הסייעת המשותפת?

אם כן, אז אולי תבקשי את הטלפון מההורים של הילד השני. או שיש סייעת נוספת, רק שלו?
 

hila242

New member
הסיעת סמויה, והמנהלת נגדנו

אני לא אמורה לדעת של מי הסיעת למרות שזה ברור אפילו לבן שלי...המנהלת דורשת פתרון מאיתנו כי לדבריה הורים מתלוננים. היא איימה שתעיף אותו מהכיתה למרות שעוד אין סייעת צמודה כמו שאמורה להיות או תחי. המחנכת אמרה שסיעת לא תעזור עוד לפני שקבלנו סיוע (כי הרי היתה סיעת בכיתה שלא הצליחה לתקשר איתו) ומלכלכת עלינו ועל הילד למנהלת וגם למטפל שלו, שאמרו לנו שיצרו איתו קשר בשביל לעזור לסיעת (זה התברר לנו היום מהמטפל). יש אפשרות להעביר ילד בית ספר ולקבל סיעת צמודה באמצע שנה? די התיאשתי. לא פלא שהילד לא מתפקד כמו שצריך אם אין דמות בבית הספר שלא נגדו.
 
מה אומר המטפל?

איך הוא התרשם מהשיחה? לא הבנתי למה לדעתם הסייעת לא יכולה לעזור? אולי באמת הוא צריך עזרה גדולה יותר, לדוגמה, כיתת תקשורת? כי אם הם מוכנים לשלב את הילד השני, לכאורה זה אומר שהם לא נגד השילוב. אם תפרטי מה הקושי העיקרי שלו, יהיה קל יותר להתייחס. על מה ההורים האחרים מתלוננים?
 

hila242

New member
המטפל התרשם שלא רוצים לשתף פעולה

הבן שלי תפקד עד עכשיו בלי סיעת. לאחר שקבוצת בנים התחילה להתעמר בו ביחד מצבו הרגשי התדרדר. יש לו סף תסכול נמוך והוא צריך עזרה להרגע. פעם בחודש חודשים מתפרץ. בימי שישי כשיש מורות שלא שונאות אותו אין אף פעם בעיה בלי סיעת. הוא נמצא בחוגי נוער שוחר מדע באוניברסיטה ואין שום בעיה בלי סיוע- הוא מצליח להרגע לבד . לילד השני יש בעית קשב. הוא נרדם בבית ספר בכל מיני מקומות. הוא ילד פופולרי שלא מציקים לו . בית הספר בעד שילוב כשהסיעת משמשת כביביסיטר. זה הכל. המחנכת פשוט שונאת אותו. מעצבן אותה שיש לו סף תסכול נמוך. מעצבן אותה שכשהוא מתעצבן הוא זז בכיסא ומשמיע קולות. כשאני מבקשת שתתיעץ עם מורות שזה לא קורה אצלהן בשעור אף פעם היא לא עושה את זה. כשבקשתי לדעת באילו מצבים ושעות ההוא מפריע יותר היא לא עשתה את זה. עדכנתי שסבא שלו נפטר והוא לוקח את זה קשה , אך למחרת היא עדין דברה עם הכיתה על רונה רמון שנפטרה מסרטן(כמו סבא שלו) ולא הבינה למה הוא עצבני...מרגישה שאין עם מי לדבר
 

schlomitsmile

Member
מנהל
האם הוא יהיה מוכן להתלוות אליך לפגישה במתי"א בעוד שבועיים?
מנסיון, זה יכול להועיל מאד כשההורה לא ניצב לבד מול סוללת גברות חינוכיות
אלא יש לצידו עוד אדם, שהוא איש מקצוע-
נושא בתואר שהגברות החינוכיות מעריכות יותר מהתואר אמא/אבא
(אגב- אבא גם מוערך יותר מאמא עפ"י רוב).
 

hila242

New member
המטפל יגיע. לא הסכמנו לפגישה בלעדיו.

השאלה אם זה ישנה. יש להן את הטלפון שלו. הבטיחו שידברו איתו כדי שיתדרך את הסיעת. בפועל התקשרו להתלונן עלינו ועל הילד ולא הקשיבו לכלום. הוא היה מזועזע לחלוטין. אמר שלא נתקל במקרה כזה. כרגע אנחנו בודקים אם אנחנו יכולים לשלם למישהו ולהכניס אותו לבית הספר כסיע "מתנדב". מקווה שיש אפשרות כזו. לא יודעת את מי לשאול. קשה לי לשלוח את הילד ללמוד אצל המחנכת הזו שפשוט לא מבינה שההתנהגות שלו נובעת מקושי אורגני ושצריך לנסות להבין אותו ולהתכונן מראש למקרים בעיתים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
טוב מאד שהוא יגיע לפגישה. מה הכוונה "לשלם למישהו" ?
למי ובתמורה למה?

מעבר לזה- לאור (או לחושך...) כל מה שתארת כאן,
האם נראה לך שאם המטפל יהיה נוכח בביה"ס יקשיבו לו?

חוזרת על שאלתי שבסוף ההודעה כאן למטה (בכותרת "בסולם של 1 עד 10") :
האם להפקיד את הילד בידי הגברות האלה זו אפשרות סבירה או לא?
 

hila242

New member
לשלם לסייע ולהגדיר אותו כמתנדב

אנחנו רוצים סיעת צמודה. אין אפשרות כזו כי יש עוד ילד בכיתה שכבר קיבל שעות ויש לו סיעת שלא מסתדרת עם הבן שלי לפי מה שזה נראה. אנחנו מנסים למצוא דרך להכניס סיעת נוספת לכיתה כי כשהיתה כזו לכחודש עד לפני שבוע אמרו שהמצב משתפר והכל בסדר. (הצמידו לו סיעת של ילד שהפסיק להגיע בלי להגיד לאף אחד והפסיקו כשמתיא תפסו אותם,בלי לעדכן אותנו או אותו כמובן...) מנסים להבין אם אפשר להכניס סיעת שתהיה "מתנדבת" בבית הספר (אם כי כמובן שנשלם לה כי לא נראה לי שמשהי תסכים בלי). כרגע אני לחלוטין לא סומכת על המחנכת והמנהלת. מבחינתי זה 10 עליהן אבל יש מורות אחרות בבית הספר שעליהן אני מאוד סומכת והן מתקשרות איתו מצוין. הבעיה היא שהן מלמדות רק מעט שעות...והילד אוהב מאוד ללמוד. וגם את בית הספר רוב הזמן. ואני לא רוצה לפגוע בו עוד יותר.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברור לגמרי שאת לא רוצה לפגוע בו
השאלה היא מה יפגע בו יותר- להשאר שם או לעזוב.
חייבת לומר לצערי, שהרושם שלי לפי מה שאת מספרת-
ובכל פעם שאת כותבת עוד משהו הרושם הזה מתחזק-
הוא שכדי למנוע פגיעה נוספת וחלילה לטווח ארוך
כדאי להפסיק לשלוח אותו לסביבה הפוגענית הזאת.
וזה שיש כמה מורות טובות ואצלן מצבו טוב יותר,
רק מוכיח עד כמה ביה"ס אחראי להתפרצויות שלו,
אבל זו אינה סיבה להמשיך לשלוח אותו למקום שבסה"כ
(והרי חלקן של המורות הטובות ביום שלו קטן לדברייך)
עושה לו רע.
יתכן שזו היתה גם מסקנת הורי אותו ילד שהפסיק להגיע...
אפשר למצוא מקום אחר, שיטיב איתו.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בסולם של 1 עד 10
כש 10 זה סבל טראומטי, כמה רע את מרגישה באינטראקציה עם המחנכת והמנהלת?
&nbsp
&nbsp
עכשיו חשבי נא על בנך, שהוא ילד ולא בוגר כמוך,
בהיותו על הספקטרום-מן הסתם רגיש,
והוא נחשף אליהן כל יום כמעט כל היום
ולא מבחירה שלו -
מה עובר עליו? מה זה עושה לו?
איזה נזקים, אולי גם לטווח ארוך, זה עושה לדימויו העצמי?
לתפיסתו את העולם ואת מקומו (או חוסר מקומו...) בעולם?
&nbsp
&nbsp
לפני מה אפשר לעשות, יש לסמן מה מחוץ לתחום האפשרויות.
האם להפקיד את הילד בידי הגברות האלה זו אפשרות סבירה או לא.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה