צו ראשון

schlomitsmile

Member
מנהל
האם הבחור מעוניין להתגייס?
בכל מקרה, מאד לא מומלץ לנסות להסתיר את האבחון.
יש הרבה אפשרויות, אם תרחיבי קצת, אפשר יהיה להציע מידע רלוונטי.
&nbsp
 
הרחבה

אין כאן ניסיון להסתיר את האבחון נהפכו ברצוני לדעת איך לגשת ומה יש להגיש במעמד צו ראשון. אשמח ללמוד מניסיונם של אחרים שכבר עברו את השלבים הללו מה האופציות הקיימות הן מבחינת גיוס הן מבחינת התנדבות

תודה
 

10 אגורות

New member
הניסיון שלי

שלום תהל,
אני התנדבתי לצבא לפי 6 שנים אז אני מניחה שדברים השתנוקצת מאז. אז קצת עליי אני אספרגרית בת 25, מאוד חשוב לי לתרום יש לי חשיבה שונה ויצירתית, מאוד אוהבת חוקים ומקפידה אלייהם, מצד אחד מצד שני יש לי כמה קשיים אני סובלת מרעשים (אז לירות ברובה זה לא בא בחשבון), אנימתקשה קצת עם שינויים והתחלות חדשות (אז טירונות לא היתה עושה לי טוב).
אז נתחיל מההתחלה קיבלתי צו ראשון והלכתי ללקת גיוס. בחלק הרפואי אמרתי שיש לי אספרגר, ושלחו אותי הביתה.אז היתה החלטה, אוטיזם בתיפקוד גבוה יש מספר אפשרויות:
או שמגייסים עם פרופיל 45- פרופיל שמצמצם מאוד את האפשרויות דורש טירונות רגילה עם הדרישות הרגילות (לירות בנשק, תורנויות, שמירות, חוסר גמישות) אך אתה כמו כולם ולא מתבדל ולא צריך הקלות.
או להתנדב- להתגייס על 21 נפשי לשרת שנה עם אופציה לעוד בגלל שמתנדב לא תופס תקן אז יש יותר אופציות ואת יכולה לבחור,יש גם ארגונים שעוזרים לאוטיסטים בהתנדבות לצבא בנוסף מניסיון אני יודעת שבמקרה של חיל האוויר יש גם מדור מתנדבים שעוזר (בקיצור הצבא יותר מכיל אותך עד כמה שהוא יכול). מצד שני יש בירוקרטיה (עוד צד חלש שלי), דברים לא במיוחד ילכו חלק ואתה מובדל מהאחרים בסביבה(אתה לא עושה שמירות או תורנויות).
או שירות לאומי- אישית אנילא יודעת יותר מידי מה כרוך בזה אבל אני מכירה כמה אספרגרים שהרגישו שתרמו ונתרמו.

ההורים שלי ואני הגנו למסקנה שהתנדבות היא האופציה הטובה ביותר בשבילי. ולמרות שנה ו10 חודשים של בירוקרטיה מייסרת למרות שהפלתי את רובה על הורי (נראה לי שכיום יש עמותת שגם מתעסקות בזה).הצלחתי להתנדב, אני התנדבתי בחיל האוויר (כי הבסיס היה קרוב לבית והם מאוד עזרו לי למצוא תפקיד) לתפקיד שמאוד אהבתי שהרגשתי שאני תורמת בו, בנוסף המפקדים והחיילים מאוד תמכו בי ועזרו לי כאשר הייתי זקוקה. בסוף השרות שלי אחרי שנתיים ב"שתייה" (מסיבת פרידה) המפקדים אמרו שהייתי החיילת הכי טובה שלהם והם למדו ממני המון ושהם מקווים שאני קיבליתי מהצבא אפילו חצי ממה שתרמתי לו.

האם עזרתי?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
עזרת

תהל תענה בשם עצמה,
לי היה מעניין לקרוא, ואין לי ספק שקוראים רבים, בהווה ובעתיד, ייתרמו מהודעתך
וייתרמו בכלל מהשתתפותך בפורום, ככל שתבחרי להשתתף
 

schlomitsmile

Member
מנהל
יש לא מעט אפשרויות ופרויקטים לליווי ותמיכה

באתר של אבני דרך ריכזו את רובן
https://www.avneiderech.org.il/links/army/
אגב, האם נותנים גם קישור לאתר מיטב,
שם יש מידע מפורט, כולל סרטון כמדומני, לגבי מהלך הצו הראשון.
&nbsp
לגבי שירות לאומי, אפשר להתנדב ככל מתנדב/ת
ואפשר לבחור בתקן המיועד לבעלי צרכים מיוחדים.
הנה שוב מידע מתוך אתר אבני דרך:
https://www.avneiderech.org.il/links/national-service/
&nbsp
מי שבוחר לא להתנדב, יכול לקבל פטור בלי הגעה,
כלומר פטור גם מהתייצבות לצו ראשון.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה