כל הזמן משווים אותה לילדים האחרים בכיתת התקשורת

Hidden4ever

New member
כן - נראה לי שעכשיו את מבינה


אני כעקרון יודעת שבאופן תיאורתי השילוב היחידני בכיתה רגילה אמור באמת להיות יותר מתאים. אני מודאגת מאוד מהקשיים שקיימים בשילוב מסוג זה - האם לסמוך על המערכת ולקוות לטוב? כמה שעות הילדה תהיה זכאית להן? מה אם נקבל סייעת שלא תיתן מענה לצרכים של הילדה שלי? מה לגבי שיתוף הפעולה של בית הספר? כמה בית הספר מסוגל לסייע מהצד שלו? מה לגבי טיפולים מעבר לסיוע? כמה אצטרך להשקיע בצד שלי (טיפולים/תשלום נוסף לסייעת/לשבת עם הילדה על שיעורי הבית...).
&nbsp
מעבר לכך, לעשות שוב שינוי לילדה, אחרי שרק עברנו מסגרת... זה מתיש ברמות ומתסכל...
&nbsp
אני חושבת שהמורה שלה באמת רוצה להעצים אותה ולהראות לה שהיא יכולה. אנחנו שנים עובדים איתה על דימוי עצמי, היא טופלה בעבר בתרפיות שונות וכל דבר עוזר לזמן מסויים אבל היא חוזרת לנקודת מוצא. האם ניתן לתת תיקון לנושא ולתת לילדה לחוש מסוגלות תוך זמן כל כך קצר במסגרת החדשה?
&nbsp
כבר עכשיו הילדה מתוסכלת מהיותה משולבת. היא בכלל לא רוצה את השילוב... הווה אומר, היא בכלל לא מבינה את היתרונות ולא מרגישה שזה עושה לה טוב. כרגע צריך לעשות הרבה עבודה כדי שתהיה לה מוטיבציה... בלי זה אני לא רואה סיכוי לשילוב יחידני מלא כי הילד צריך להיות מסוגל לשבת ללמוד ובחלק מהזמן ללא סיוע... אם הם יצליחו כאן, אני רואה יותר סיכוי.
&nbsp
ולגבי השילוב החברתי - לאור הנסיון הרע שלה בבית הספר בישוב שלנו ולאור העובדה שכולם נפגשים אצלנו בסוף בתיכון ובחטיבה וזה יקרה בעוד שנה וחצי, אני דואגת שיזכרו לה את ההיסטוריה ויקשו עליה להשתלב חברתית... זה ישוב קטן יחסית...
&nbsp
יש לי המון חששות... ולפחות נכון לכרגע אין ממש גופים שתומכים בי. המורה היא גורם אחד עם רצונות משלו (טובות ככל שיהיו) שהם לאו דווקא מרגיעים אותי לצערי...
 
אם לך ולבתך כל כך קשה להפרד מעטיפה של כיתה קטנה

אז כמובן אף אחד לא יקח לכם אותה. כפי שאמרתי, החלטה היא בסופו של דבר היא של ההורים. אף אחד לא יגרש ילד אוטיסט ממסגרת המיועדת לאוטיסטים.
תקחו את הזמן.
לגבי מה שזוכרים ילדים אחרים- הייתי חולקת איתך. ילדים שוכחים מהר מאוד. לא הייתי כל כך דואגת לגבי הזכרונות שלהם.
מה שכן, שאולי בתך תזכור שהעליבו אותה (כי עלבונים זוכרים טוב יותר). ואולי זה יפריע לה ואולי לא.
 

Hidden4ever

New member
תודה

אכן מתכוונת לקחת את הזמן.
&nbsp
אני אכן מקווה שילדים שוכחים מהר... אבל מסכימה שהזכרון הכואב של הבת שלי צרוב חזק אצלה והיא זוכרת וכואבת.
 
אולי אם יידעו על האבחון יהיו דווקא נחמדים יותר?

לפחות זאת התקווה שלי לגבי בני.
אגב, אחד מהחברים הכי טובים של בני עזב בית ספר בגלל שלא הסתדר עם קבוצת הבנים החזקה ששולטת בכיתה.
מבחינת הבן שלי הם לא קיימים, אז גם לא יכולים להזיק. כי הוא לא מתעמת איתם אלא פשוט מתעלם.
שוב, ככה לפחות אני מקווה.
 

Hidden4ever

New member
בכנות?

זה תלוי בילד. הילדה סיפרה לאחת הבנות מהכיתה הקודמת שלה על האבחון. מדובר בילדה בוגרת שגם קודם היה לי ברור שיש אצלה יכולת אדירה לקבלת השונה (וגם הרבה חינוך בנושא מהבית מאיך שהתרשמתי מאמא שלה). מנגד הבנים בכיתה הקודמת שלה שהתנהגו איתה בצורה דוחה לטעמי רק יעשו מזה מטעמים במובן השלילי של המילה... לא מגיע להם פרס כזה.
 
לא הייתי מוותרת רק כי הילדה לא רוצה

היא ילדה, ומחפשת חיים קלים.
הבן שלי לא מוכן לעשות שיעורי בית, האם זה אומר שעלי לוותר?
כן צריך לאתגר אותם, כמובן כל הזמן לשים לב שזה לא יותר מדי.
אבל גם לוותר זה לא פתרון
 

Hidden4ever

New member
לא מוותרת

אבל תוהה עד מתי אנחנו אמורים להיות הגורם המדרבן? ואם יש תלות בנו - לטעמי זו בעיה תפקודית מהותית ...
 
למעלה