התאמות לבגרות

gadandm

New member
התאמות לבגרות

הילד שלי נמצא על הרצף האוטיסטי ומשולב בכיתה רגילה עם סייעת (דרך ועדת שילוב, לא ועדת השמה). השנה התחיל תיכון ובית הספר דורש שנעביר לו אבחון פסיכודידקטי מעודכן לצורך מתן ההתאמות לבחינות הבגרות שיהיו בשנה הבאה. אנחנו לא רוצים להעביר את הדוח כי אנו חוששים שיעשה בו שימושים נוספים. האם עצם העובדה שזה ילד עם PDD שעבר ועדות השמה בעבר עד שנכנס לחינוך הרגיל לא מספיקה למשרד החינוך? הרי כל הנהלים החדשים של ועדת ההתאמות המחוזיות מיועדת לבעיות של קשב וריכוז
האם יש דרך לקבל את ההתאמות לבחינות הבגרות בלי שנצטרך להעביר את הדוח לבית הספר?
 

Hidden4ever

New member
אבל אלו אבחונים שונים

הפסיכודידקטי מתמקד ביכולת קוגניטיבית ובודק ליקויי למידה. מה החשש שלכם מהאבחון הזה? איזה עוד שימוש יכולים לעשות בו? הם יודעים שהוא מאובחן על הרצף אם הוא עבר וועדת שילוב, אז לא ברור לי מה הבעיה פה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לצורך קבלת ההתאמות יש להציג אבחון פסיכודידקטי
אלה התקנות. האבחון על הספקטרום לא רלוונטי.
כמו שכתבה קודמתי, זה אבחון אחר.
אם אתם מאד חוששים, אפשר לשאול את יועצת ביה"ס
אם אפשר להראות לה את האבחון הפסיכודידקטי
ולתיק להכניס רק את הקטע של ההמלצות על ההתאמות.
&nbsp
 
עונה מאוד באיחור כמאבחנת לקויות למידה
ברמה העקרונית, אם הילד מוגדר כ"חינוך מיוחד" עם לקות תקשורת, יש התאמות רבות מאוד בבחינות הבגרות להן הוא זכאי מעצם הגדרה זו, ואין צורך באבחון פסיכו-דידקטי בכלל:
&nbsp
http://edu.gov.il/hnm/heb/subject/a...es/adaptations-marticulation-examination.aspx
&nbsp
אליי אישית הגיעו הורים לתלמידים על הספקטרום, שלומדים בכיתות תקשורת בתיכון, כשמטרת האבחון הדידקטי מבחינתם הייתה לחדד עבורם מה התפקוד הלימודי של הילד בהשוואה לבני גילו, במטרה לדעת איפה אפשר לחזק ובמה צריך לעזור מבחינה לימודית כדי להביא להישגים מקסימליים בהתאם ליכולות. כלומר, המטרה לא הייתה התאמות אלא לבדוק לאיזה סיוע לימודי הילד זקוק בשנים הקרובות. אבל כאן היה מדובר ביוזמה של ההורים ולא של בית הספר.
לפני שרצים לבצע אבחון פסיכו-דידקטי, חשוב לברר מול בית הספר מה בדיוק המטרה מבחינתם, איזה מידע הם מנסים לקבל באמצעות האבחון. אם המטרה היא אך ורק התאמות - אין בכך צורך. שוב, זה מתוך הנחה שהילד מוגדר במשרד החינוך כתלמיד החינוך המיוחד (גם אם משולב בחינוך הרגיל) על הספקטרום האוטיסטי.
 
למעלה