המלצה על גורם מאבחן

המלצה על גורם מאבחן

בוקר טוב, לאחרונה אבחנו את הבן כא"ס ב"בית אחד" אך לא היינו מרוצים מההתנהלות שלהם. כעת, הגורמים המטפלים באחים שלו ממליצים על אבחון של הספקטרום גם עבורם. היות וכל אחד מהם כנראה גבולי מאד מאד מאד, התהליך יהיה מורכב. גם הבן שאובחן כבר עבר אבחון לפני מספר שנים ששלל היותו על הספקטרום, וכעבור חמש שנים קשות אובחן על הרצף. היכן , מנסיונכם, יהיה נכון עבורנו לערוך את האבחון?
 

Hidden4ever

New member
רק יכולה לספר מהנסיון שלנו

אצלנו לפני חמש שנים "בית אחד" לא אבחנו אוטיזם לילדה ולכן עברנו חמש שנים ללא טיפול מתאים עד שהשפ"ח חשד בבעיה והמליץ לנו ללכת לדיצה צחור.
&nbsp
האבחון אצל צחור שם בכיס הקטן את האבחון של "בית אחד" מפני שהוא כולל את כל ההיבטים של האבחון לא רק אדוס ואד"י.
&nbsp
אני יודעת ש"בית אחד" הוא מכון מומלץ ואני לא אומרת שהם גרועים אבל במקרה שלנו חווינו עגמת נפש עקב העובדה שלא הצליחו לאבחן אותה. היא מאוד מבלבלת את מי שלא ממש נובר ואוסף מידע מהרבה גורמים. אצל דיצה צחור הבאנו לבקשתם כל מסמך שהיה בידינו כמו מכתבי גננת ומורים שנשלחו לטובת אבחונים אחרים במקומות אחרים, סיכומי טיפולים וגם ביקשו מאיתנו סרטונים של הילדה כדי שיוכלו לראות מעבר למה שרואים באבחון שהוא בכל זאת בתנאי לחץ ולא מצב טבעי.
&nbsp
האבחון אצל דיצה יקר אבל חלק ניתן לקבל בחזרה מהקופה ואם יש ביטוח רפואי נוסף (נאמר מהעבודה) אפשר לקבל עוד.
&nbsp
אם האחים גבוליים - השאלה כמה זה פוגע בחיים שלהם ביומיום - לפחות אצלנו הרבה אמרו לי לרדת מכל האבחונים אבל היה לי קשה לראות כמה הילדה סובלת חברתית ולימודית ואיך היא מנוהלת ע"י החרדות שלה ולכן השנה עברה המון תהליכים אבחוניים אחרי שכמה שנים לא חיפשנו לאחר ש"בית אחד" אמרו לנו שזה לא אוטיזם ורק בעיות רגשיות.
&nbsp
ואם כבר כתבת שאתם לא הייתם מרוצים מ"בית אחד", אפשר לספר למה? (אפשר בפרטי).
 
תודה על השיתוף

את נוגעת בסוגייה של למה בכלל לאבחן. הבן המאובחן בעצם התפספס אצל דוקטור זימין בעבר, שקבע חד משמעית שהוא אינו על הספקטרום. קשיי ההסתגלות החברתית הלכו והחריפו, הוא לא טופל באופן שמתאים לו ובגיל ההתבגרות החלו לראשונה התפרצויות זעם שהפכו אלימות יותר ותכופות יותר. מילד טוב מזג ומאופק הפך נער אלים שמשליט טרור אימים. המטפלים אליהם פנינו (בתחילה פסיכולוגית שדווקא עובדת עם הספקטרום ואפילו לא התעורר אצלה שמץ חשד, מטפל דינמי, מטפל קוגניטיבי, מטפלת משפחתית ואפילו בגישת הסמכות החדשה), איש מהם לא הצליח לעזור לנו ולו במעט. חלפו שנים והמצב החריף והידרדר. אילו היה מאובחן, יתכן ופני הדברים היו נראים אחרת. עם הילדים האחרים עולים קשיים שאיננו מצליחים לקדם. הפסיכולוג של הצעיר ממליץ לאבחן ומדבר על חלון הזדמנויות בגיל הצעיר שבו ניתן לחולל שינוי. לגדול קשיי הסתגלות וקיים חשש שיחיה אתנו בבית כאדם בוגר ולא ידוע האם יתפקד בעולם העבודה. בוגר שאינו מאובחן, מכחיש את קשייו ומשליך אותם עלינו, כפי שקורה כבר היום, ולא תהיה לנו עזרה מאף גורם, כמו שירותי הרווחה, יועצת בית הספר וכו.
 

Hidden4ever

New member
מורכב

נשמע שלגבי הצעיר הפסיכולוג צודק. גם אצלנו עברו לתחושתי יותר מידי שנים עקב האבחון הראשון שבעטיו לא טיפלנו בילדה והמצב החברתי שלה ממש רע ואני מרגישה שאני נאלצת להכניסה למסגרת קטנה בין השאר כי במסגרת הגדולה ללא טיפול היא נפגעה מאוד מהסביבה.
&nbsp
לגבי הבוגר הלא מאובחן - מורכב... בן כמה הבוגר? השאלה כמה ניתן לסייע לילד שלא מעוניין בסיוע בגיל כזה.
&nbsp
אני גם תוהה לגבי היכולת של הבת שלי לחיות באופן עצמאי כבוגרת... וזה בלתי נתפס כשרואים אותה. אף אחד לא מבין את הקשיים.
 

ניצב2

New member
אני מאוד מבקשת לדבר איתך בדחיפות

אוטיזםאמרו שזה בעיות רגשיות ובעיות קשב וריכוזעשינו אבחון אוטיזם לילדה בת 7 בבית חולים תל השומר ושללו את האוטיזם , אמרו שבעיות התקשורת נובעות מקשיים רגשיים והפרעת קשב וריכוז, התשובה לא נראתה לנו ופנינו לבית אחד ושם אבחנו אוטיזם, אני חלא יודעת מה עושים
 

Hidden4ever

New member
לא כל כך הבנתי

אתם חוששים שיש בעיה עם האבחון השני גם כן?
 
מניחה שבבית 1 התיחסו לחומרים של תל השומר

כמה זמן עבר בין האבחונים?
איך בית 1 הסביר לכם את הפער?
 

ניצב2

New member
אבחון אוטיזם

אנחנו בטוחים שהאבחון בבית אחד נכון, הם הסבירו לנו שתל השומר שללו את האוטיזם וקבעו שיש לה שלל בעיות אחרות שבאמת היא סובלת מהם ווסןת רגשי, קשב ורכוז וקשיים רגשיים מאחר והם לא ערכו לה את האבחון המדוייק לספקטרום האוטיסטי שזה מבחן אדי ומבחן אדוס, אני פשוט המומה מכך שתל הנשומר שהוא מקום כ"כ רציני לא בדק את האוטיזם בכלים היעודיים
 

Hidden4ever

New member
אז לפחות מהנסיון שלי

בית אחד השתמשו באמת בכלים היעודיים אבל לפני חמש שנים זה לא הספיק לטובת האבחון של הבת שלי. באסף הרופא השתמשו באותם כלים אבל גם בהרבה מעבר והפעם כן אבחנו אצלה אוטיזם.
&nbsp
הכלים האלו הם בגדר המלצה אבל הם לא חובה ויש להם גם מגבלות. יש ילדים מאוד מבלבלים שגם עם הכלים היעודיים לא תמיד עולים על האוטיזם כי ילד יתנהג אחרת בכל מיני נסיבות. הכלים האלו עובדים יותר טוב עם ילדים ברורים ובמקרה שלנו זה לא קרה בגיל חמש וכן קרה עם אותם כלים בגיל 11 אבל במקום אחר.
&nbsp
אגב, אצלנו יש מעבר לאבחון של אוטיזם גם אבחנות נוספות וזה מאוד מבלבל כשיש לילד כמה בעיות במקביל.
&nbsp
אני מאוד מבינה את התסכול שלך כי אני כל יום יושבת ושואלת את עצמי איך פספסו אותה לפני חמש שנים וכמה יכלנו לעזור לה לפני חמש שנים אבל בגלל אותו אבחון לא עזרנו מספיק. בנוסף בבית אחד אמרו לנו שזה מוכיח בצורה סופית שזה לא אוטיזם וסמכנו עליהם אז הפסקנו לבדוק מעבר ואם לא היו גורמים בבית הספר ובשירות הפסיכולוגי שראו את הקשיים שלה וכיוונו אותנו בחזרה לאבחון נוסף לרצף אוטיסטי, לא הייתי הולכת כי סמכתי על הקביעה של בית אחד ועל הכלים היעודיים ....
&nbsp
אז היום כשאני קצת יותר חכמה, אני יודעת שאוטיזם זה לא מדע מדוייק. גם הכלים היעודיים הם לא מדוייקים ואי אפשר להסתמך עליהם בצורה מוחלטת. גם מומחים טועים כשיש ילדים שבאים עם כמה וכמה תוויות ולפעמים קשה לבחור מה זה האוטיזם ומה זה לא. עוד דבר שאני יודעת זה שאצל בנות בתפקוד גבוה קשה לעיתים רבות לזהות אוטיזם בגילאים צעירים כי יש אלמנטים שלא באים לידי ביטוי אצל בנות ויש הרבה שבכלל לא מאובחנות כתוצאה מכך וכשהן כן מאובחנות כמו הבת שלי זה מפני שיש יותר מידי קשיים וצריך שיהיה משהו שיצעק "בעיה" בכל הכח - כי אצלי כל מי שמכיר אותה לזמן קצר לעולם לא ידע שהיא אוטיסטית... כי זה לא מופיע בצורה הקלאסית של הבעיה וזה מופיע במצבים שונים (כמו כשיש רעש בכיתה, כשצריך ליצור קשר עם ילדים חדשים, כשצריך להתמודד עם תחרות במסגרת כיתתית על יחס חברתי) - בקיצור צריך מצבים ספציפיים כדי לזהות את הקושי וצריך שזה יקרה לאורך זמן ואז את יכולה להגיע לאבחון ואין רעש... והתנאים לילד נעימים ואז לא רואים את הבעיות בכלי האבחון... או יחפשו אצל בת תנועות חזרתיות וזה לא קיים אצלה כי ככה זה אצל בנות... ואז היא לא מגיעה לרף הנדרש...
&nbsp
אז לקחת הרבה הרבה נשימות - כי צריך (אני כל הזמן צריכה לזכור כי יש הרבה תסכולים בדרך...) ושולחת חיבוק. אם יש צורך, אפשר לשלוח לי פרטים במסר פרטי ונדבר.
 
למעלה