ילד עם אוטיזם שעדיין אוכל טחון

filus1

New member
ילד עם אוטיזם שעדיין אוכל טחון

הנכד שלי בן 3. תפקוד נמוך, על גמילה בכלל לא מדברים. עדיין לא מדבר, אבל מה שהכי מפריע לי שהוא אוכל טחון. אפילו לןא מנסים לתת לו משהו מוצק. איך מתחילים? הוא זורק על הרצפה מה שנותנים לו ביד.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברוכה הבאה

ההורים אמרו לך שהם לא מנסים?
אמרו מדוע?
את יודעת, לפעמים דברים נראים אחרת למתבונן מהצד

אולי ניסו והגיעו למסקנה שזה לא מתאים בשלב זה?
&nbsp
אני מבינה שאת דואגת לו.
אולי ירגיע אותך לדעת שהרבה ילדים לא גמולים מחיתולים בגיל 3
ונגמלים בהמשך
וגם לגבי הדיבור- גיל 3 זה עדיין גוזל קטן, הכל פתוח

&nbsp
חשוב להבין שלאוטיסטים יש קצב פנימי אחר.
הוא עשוי להיות בדברים מסויימים מהיר יותר מהקצב של ילדים נ"טים
(נוירו-טיפיקלים, "רגילים")
בדברים מסויימים איטי יותר, ולפעמים משתנה, מתחלף מהיר-איטי.
לכן אין טעם להשוות את הנכד שלך לילדים נ"טים, ההשוואה לא תופסת, לא רלוונטית.
כמו להשוות אגסים לאשכוליות

&nbsp
אם וכאשר ההורים ירצו לנסות להתחיל לעשות לו הכרה עם אוכל מוצק,
אולי כדאי לא לתת לו, שהרי הוא זורק,
אלא לנסות להגיש לו באופן שימשוך אותו, שהוא ירצה להתנסות בעצמו.
למשל: לצור תמונה מאוכל
(אם הוא אוהב בלונים- תמונה של בלון, אם הוא אוהב חיות- תמונה של חתול וכד').
חשוב שזה יהיה אוכל מתאים: קל לעיכול,
לא משהו שעלול להתקע בגרון של מי שאינו מנוסה בלעיסה,
טעמים וריחות- הייתי מתחילה מעדינים,
למרות שיתכן שדוקא ריחות (וצבעים) עוצמתיים ימשכו אותו.
צריך לבוא לזה בסבלנות ובסקרנות: ללמוד את הילד-
איזה ריחות, טעמים, מרקמים הוא אוהב? איזה ממש לא?
ואז פשוט להניח מולו, בזמן שמאכילים אותו בכפית.
מדי פעם לדבר על התמונה הטעימה, לרחרח אותה, אפילו ללקק

להתאפק ולא לנסות לתת לו, רק לנסות לעורר את סקרנותו.
הוא לא צפוי להתחיל מיד לזלול, לכל היותר מתישהו לגעת,
למשש, להריח, בשלב מאוחר יותר ללקק, לטעום.
&nbsp
אבל כל זה עניין של ההורים.
סבתא יכולה לתמוך, להתעניין, לדאוג...
אבל בזהירות כדי שדבריה לא ירגישו להורים כאמירה שיפוטית, כאילו הם לא בסדר.
&nbsp
האם הילד הולך לפעוטון?
&nbsp
&nbsp
 
למעלה