לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1598915,989 עוקבים אודות עסקים

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

לצפיה ב-'בנוגע לכיתת תקשורת'
בנוגע לכיתת תקשורת
<< ההודעה הנוכחית
10/07/2018 | 22:27
23
78
כרגע מסתמנת אופציה אחת בודדה עבור הבת שלי... אני מוטרדת מכך שאין לי אפשרות לבחור אלטרנטיבות למקרה שלא אוהב את מה שתקבל. השאלה היא - יש אנשים שמחליפים כיתת תקשורת אם לא מרוצים? נאמר בשנה הבאה?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לקראת סוף שנה"ל הקרובה'
לקראת סוף שנה"ל הקרובה
11/07/2018 | 14:21
22
40
תחשבו על כל מה שהיה במהלך השנה
תשקלו, תבדקו את האלטרנטיבות
ותחליטו לגבי שנה"ל שלאחריה.
כתת תקשורת אינה "מלון קליפורניה"
אם מחליטים שרוצים לעזוב, עוזבים.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אוקייי. אבל ....'
אוקייי. אבל ....
11/07/2018 | 14:31
21
35
עוזבים ואז מה?
 
כרגע אין אלטרנטיבות מבחינת כיתות. סייעת שממומנת ע"י המועצה זה לא מה שהיא צריכה. היא לא מזיקה לאף אחד, גם לא לעצמה. היא צריכה מישהו שיכול לשלב והבנתי שאת זה אקבל אם אשלם יותר... ואין לי...
 
קצת מרגיש כמו אקדח לרכה...
 
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'"מישהו שיכול לשלב"- זה תפקידן של מחנכת הכתה והסייעת'
"מישהו שיכול לשלב"- זה תפקידן של מחנכת הכתה והסייעת
11/07/2018 | 14:46
2
55
יש בהחלט גם סייעות/משלבות העובדות כחוק
(מימון ע"י הורים הוא מתחת לשולחן, בעצימת עין של האחראים אבל מנוגד לחוק)
ועושות עבודה טובה, לנו למשל היו כמה כאלה.
 
האם יש לכם החלטה לשנה"ל הקרובה?
זה מה שחשוב כרגע.
מסקנות ותובנות אליהן תגיעו בעקבותיה, לא מראש,
פלוס בירור אלטרנטיבות שיהיו קיימות בעוד שנה ואולי לא קיימות כרגע,
יביאו אתכם להחלטה, לקראת סוף שנה"ל לגבי השנה שאחריה.
אין טעם להכנס עכשיו ללחץ מראש.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'יש לי החלטה'
יש לי החלטה
12/07/2018 | 09:02
1
44
אבל הבעיה העיקרית היא שעקב הנסיבות, יש לי פחות אפשרויות בחירה...
 
ואני טיפוס לחיץ לצערי. אני בחרדות מדברים לא ידועים. לכן חופרת פה הרבה כדי להקטין את מידת חוסר הבהירות עבורי. ככל שאדע יותר, ארגיש יותר טוב.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'את לא חופרת'
את לא חופרת
12/07/2018 | 10:58
26
נכון, הבחירה שיש בידך, ביד רבים מאיתנו, היא
א)מוגבלת, חלק מהאפשרויות האופטימליות לא קיימות
ב)בחירה בתנאי אי-ודאות.
 
חשוב להיות מודע לזה, זה עוזר בהתמודדות.
 
אנחנו יכולים לעשות רק כמיטב יכלתנו בתנאים האלה.
מעבר לזה- חשוב לשחרר ולקוות לטוב
אחרת מכניסים את עצמנו ללחץ ועומס-יתר רגשי מסרס,
מה שעלול לפגוע הן בהורה והן בילד.
 
ואף אחד לא טוען שזה קל...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לדעתי את לא עשית מספיק שיעורי בית'
לדעתי את לא עשית מספיק שיעורי בית
12/07/2018 | 07:54
17
43
האם מבינה מה בדיוק קורה בדילוב יחידני? בכיתת תקשורת? בכיתה קטנה של חנ"מ?
מה ההבדלים ביניהם?
לדעתי, רק כשבאמת תביני מה ההבדל, תוכלי להתקדם ולמצוא את הפתרון הטוב ביותר.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אוקיי, אבל זו אמירה קצת מתסכלת'
אוקיי, אבל זו אמירה קצת מתסכלת
12/07/2018 | 08:48
16
39
אם אני מבינה או לא... אני מבינה מה שאני יכולה להבין ממה שקיים באינטרנט או משיחה עם אנשים שיש להם ילדים על הרצף (ולא רק כאן).
 
למרות כל מה שאני מבינה ברמה האישית, הבנתי מספיק שזה מאוד תלוי בהמון גורמים. חלקם גם גורמים מחוץ לשליטתי, חלקם גורמים דינמיים.
 
דבר ראשון - מעולם לא ראיתי כיתת תקשורת. אני מחכה לקבל מידע לפחות על כיתה אחת כדי לבקש אישור ללכת לראות במה מדובר. אשמח גם לפרטים יותר גם כאן.
 
אני קראתי הרבה על איך מתכננים כיתת תקשורת, מה היו רוצים שיעשו, על תוכנית לימודים אישית, על תמיכה פרא רפואית על הזנה, על יום לימודים ארוך ושנת לימודים ארוכה. אני יודעת המון על הצד הטכני של כיתת תקשורת. מה שחסר לי זה באמת לראות איך זה מתנהל בשטח. מן הסתם זה לא משהו שאקבל באינטרנט. גם הורה שיספר לי מהנסיון האישי שלו לאו דווקא אומר הכל - לדוגמא - כיתת תקשורת אחת לא מעידה על כיתה אחרת כי יש הרכב אחר של ילדים, של צוות, החלטות מנהלתיות שונות של בית הספר שבה נמצאת הכיתה וכו וכו'...
 
לגבי שילוב יחידני - גם כאן יש רצוי,יש מצוי, יש מצוי עם תשלום נוסף....
 
רצוי ואידיאלי מישהי שבאמת משלבת - ובמקרה שלנו מישהי שתעזור לבת שלי עם ההבנה של מצבים חברתיים, שתוכל לכוון אותה בעשה ואל תעשה בחברה ושתדע לעשות את זה מתוך ההבנה של הקשיים שלה כי לא מספיק להגיד לה שמשהו לא נכון כי כך וכך. היא לא לומדת מזה... אין צורך בדמות של בייביסיטר למקרה שתזיק לעצמה או שתכנס למצבי סטרס. לא עבורה.
 
הבנתי שלפעמים מוצאים בדיוק כאלה דרך הרשות. אבל זה ממש הימור. אתמול בכורתי סיפרה לי שיש ילד בבית הספר שלהם עם משלבת שכל היום יושבת ליד הילד ועסוקה בטלפון שלה... גם בהפסקות.
 
בנוסף סיפרה לי בכורתי שיש לחברתה אח על הרצף עם משלבת שהוריה משלמים לה הרבה כסף בשחור כדי שבאמת תתמוך. חברה אחרת עם ילד על הרצף סיפרה לי שהם משלמים הרבה כסף ודואגים גם להדרכה של המשלבת.
כרגע אין לי תקציבים לזה... ואני לא יכולה להמר על האם יצליח לנו או לא ללא שנוסיף כסף. לא בכדי מדברים הרבה על הכשלון של השילוב בהיבט הזה. התשלום שמקבלת משלבת או סייעת הוא פשוט נמוך מידי ולא מכסה את מה שבאמת נדרש... הרבה פעמים גם ילדים לא מקבלים מספיק שעות שילוב.
 
מעבר לזה, יש לבת שלי גם לקויות למידה ובשילוב עם הקשיים האחרים שלה היא ללא מוטיבציה ולא לומדת בבית הספר (גם קשיים של דימוי עצמי נמוך). המשמעות היא שהיא צריכה גם שילוב שכולל הוראה מתקנת, למידה פרטנית. יש כרגע יותר מידי דרישות שהשילוב לתחושתי האישית לא יכול לתת - בנוסף לעובדה שהשילוב אמור לכלול גם שירותים פרא-רפואיים, אבל זה לא כולל לרב. (ובמקרה שלנו יש צורך בריפוי בעיסוק ויש צורך בטיפול רגשי).
 
לא הצלחתי להבין את ההתייחסות כאן לכיתת חנ"מ ביחס לכיתת תקשורת - את מתכוונת לכיתה קטנה ללקויי למידה או לקשיי התנהגות? לפחות ממה שאני יודעת כי גם היינו בבדיקות של כיתה ללקויי למידה או אפילו בית ספר כזה עבורה (לפני שקבלה אבחון על הרצף), מדובר בכיתה שיחסית לכיתת תקשורת היא יותר גדולה (עד 15 ילד ללקויי למידה) ושם באמת יש למידה פרטנית שמותאמת לקשיי למידה אבל אין התייחסות להיבטים של קשיי תקשורת. שוב, זה רק ברמה הטכנית.
 
אני לא יכולה להגיד שאני מכירה הכל, אבל אני לא לגמרי בורה...
 
למרות שאני לא לגמרי בורה, יש יותר נסתר מגלוי ואני מאוד מאוד חוששת.... ולכן אני כל הזמן כאן עם דאגות ושאלות.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא התכוונתי לפגוע או לתסכל'
לא התכוונתי לפגוע או לתסכל
12/07/2018 | 10:41
14
28
גם אני חדשה בעסק. הבן שלי אובחן לפני שנה וחצי.
כרגע השילוב היחידני עובד.
אבל הסייעת עזבה, המחנכת מתחלפת ואין לדעת מה יהיה.
לכן אני רוצה להתחיל לבדוק אפשרויות אחרות לקראת החטיבה,
כדי להגיע מוכנה לרגע ההחלטה.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'הייתי שמחה לשמוע קצת יותר על השילוב היחידני'
הייתי שמחה לשמוע קצת יותר על השילוב היחידני
12/07/2018 | 11:23
13
21
גם אם מדובר על הנסיון האישי שלכם. אפשר גם בפרטי.
 
בעקרון, הייתי שמחה לשילוב יחידני, אבל פרקטית לפחות למצב הנוכחי לא רואה שזה מתאים. לא אומר שלא יתאים בעתיד.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אם תוכלי למקד את שאלתך, זה עשוי להקל על אנשים לענות '
אם תוכלי למקד את שאלתך, זה עשוי להקל על אנשים לענות
12/07/2018 | 11:41
12
10
לצפיה ב-'אוקיי'
אוקיי
12/07/2018 | 12:01
11
26
לדוגמא - במה מתבטא השילוב - מה הדברים שגורמים לו לדעת מישהו להיות מוצלח?
 
אם אפשר גם להגיד מה הבעיות שיש לילד שנדרשת עזרה איתם והשילוב עוזר בהם.
 
האם המשלבת מקבלת כסף רק ממערכת החינוך או שהיא מקבלת תוספת?
 
האם עברה הדרכה ייעודית?
 
האם עוזרת אחרי שעות בית הספר?
 
האם עוזרת גם עם בעיות מבחינת למידה?
 
שוב, לא חייבים לענות כאן. אפשר בפרטי.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אצלנו'
אצלנו
12/07/2018 | 13:25
7
34
שני הגדולים שלי היו בשילוב (אחד מהם, ה, גם בכתת תקשורת וגם בחינוך ביתי).
לא ביסודי, בחט"ב ותיכון.
הפיצקי אמור להתחיל בשנה"ל הקרובה, יהיה בכתה ו'.
 
בעיניי שילוב הוא מוצלח, אם הילד מרגיש טוב בביה"ס/גן.
אם הוא חווה את הסביבה החינוכית כמקום מעודד למידה-
לא רק ולאו דוקא למידה עיונית (גם), אלא כל למידה רלוונטית עבורו לחיים,
מעצימה, פותחת בפניו את מכמני יכולותיו ואת העולם.
תנאי מוקדם לכך: הצוות החינוכי לא חושב שהוא עושה טובה
לילד מוכה גורל ולהוריו המסכנים
אלא רואה בהכללה הזדמנות עבור כל הנוגעים בדבר
כולל שאר הילדים והצוות עצמו.
הצוות מעוניין ללמוד, הוא פתוח וקשוב.
 
הבנים שלי קיבלו (לא כולם קיבלו הכל, כותבת את הסיכום של שלושתם):
סייעת שעזרה בהתארגנות לימודית
(צילום חומר אחרי שיעור ולקראת מבחן, ישיבה איתו על הסיכומים לקראת מבחן),
בתיווך וסינגור מול הצוות ומול ילדים.
הסייעת לא קיבלה הכשרה לדעתי, אבל כן הנחיה מהמתי"א וגם עמדה איתי בקשר שוטף.
לא נתתי להן כלום מתחת לשולחן, גם לא בחרתי אותן.
העיריה היתה המעסיקה שלהן, לכן עבדו רק בביה"ס.
 
הוראה מותאמת (מה שמכונה מרכז למידה או הוראה מתקנת),
טיפול רגשי (באמנות/במוזיקה/בתנועה),
קבוצה בהנחיית מורת השילוב של המתי"א המוצבת בביה"ס.
 
שעה שבועית עם מורת השילוב, ללבן כל מה שקורה בביה"ס,
מורת השילוב גם הנחתה את הצוות ככל הנדרש.
 
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'נשמע כמו חלום רטוב'
נשמע כמו חלום רטוב
12/07/2018 | 14:36
6
25
האמת, ממש מעודד מה שסיפרת.
 
אין לי מושג ספציפית לגבי בית הספר של הבת שלי. מדובר בבית ספר צומח. היא הראשונה שבכלל מופנית לוועדת השמה... ויש להם הרבה חוסרים במידע. בכללי הרגשתי השנה לפחות מצידה של המורה מן מותשות כזו מהצורך לסייע וויתור על התאמצות, או נטיה להאשמת הבעיות על הילדה והקשיים שלה.
 
מנגד, כן ניסו לעזור ברמה הטכנית...
 
מה שכן, מה שאת כותבת נותן לי תקווה לשילוב בעתיד.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'חוסרים במידע אינם ממש בעיה'
חוסרים במידע אינם ממש בעיה
12/07/2018 | 17:58
5
427
הגישה של הצוות הרבה יותר חשובה.
חוסרים במידע אפשר למלא אם יש רצון ללמוד.
מה שמזכיר לי משהו שכנראה הדחקתי קודם...
ה כן היה משולב שנה ביסודי (כתה ב').
היה להם מידע, אבל הראש היה אטום והגישה היתה
"איזה אנשים נאורים ויפים אנחנו,
אנחנו משלבים ילד אוטיסט, מרשים לו לשהות במחיצתנו"    
הסייעת היתה נהדרת, אבל זה לא עזר.
נדמה לי שסיפרתי מתישהו איך פעם היא סיפרה לי ששמה-לב שמצב רוחו שפוף,
שאלה אותו מה קרה, אמרה שאם יגיד לה תוכל לדבר עם המורות,
והוא ענה:"מה זה יעזור? הן במילא לא יקשיבו לך"
היא לא ידעה מה לענות לו, כי הוא צדק...
היתה המומה איך ילדון קטן כזה, בן שבע,
שלפי הספרים לא אמור להבחין בדינמיקות בין אנשים, תאר בתמציתיות ובדיוק את המצב.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-''
12/07/2018 | 18:03
4
31
אז מה בעצם הם עשו? רק הרגישו שהם נהדרים אבל בעצם לא ממש קיבלו אותו כחלק מהם?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בדיוק'
בדיוק
12/07/2018 | 18:25
3
319
לא הקשיבו, לא ניסו ללמוד.
מבחינתם נ"טים הם נזר הבריאה,
ונכונותם לתת לילד המוגבל הזה לשזוף פניו באור השמש (הם עצמם)
מעידה כמה נאורים הם, איזה אנשים מתקדמים הם
וכיוון שהם כ"כ נפלאים, אין מצב שהם ילמדו משהו מהילד הזה או מאינטראקציה איתו,
כל העניין הוא לתקן אותו במידת האפשר ע"י חשיפתו לנורמליות הנפלאה שלהם.
גררררר......
 
לדוגמא:
קראו לי לביה"ס כי הילד (להזכירך- בכתה ב') הוריד את השלטר הראשי של ביה"ס
נכנסנו לחדר המנהלת והיא התחילה בנאום נזיפה וגבולות ("אסור...")
ה התחיל לבכות.
יצאתי איתו מהחדר ושאלתי- לא הנחתי הנחות, שאלתי- למה אתה בוכה?
השיב:"למה היא אומרת לי מה שאני כבר יודע?"
כלומר לא אי הנעימות בסיטואציה שכועסים עליו הבכתה אותו,
אלא חוסר ההגיון בעולם- מה ההגיון לומר לי מה שאני כבר יודע??
"אז אם אתה יודע שאסור, למה עשית את זה?" שאלתי, לא בכעס, בעניין.
"כי חשבתי שככה יהיה חושך ואוכל לברוח בלי שיראו" השיב.
אילו הגברת המנהלת היתה שואלת ומקשיבה במקום לנאום ולנזוף,
במקום להניח שבגלל הלקות הוא לא מבין ()
היתה יכולה לגלות כמה רע לו בביה"ס,
היתה יכולה להמשיך ולשאול ולהקשיב וללמוד מדוע רע לו
ואולי לשפר את המצב.
היתה יכולה גם לשים לב להישג של ילד בן 7-
לגלות איפה השלטר הראשי ולתכנן תכנית מתוחכמת כזאת, גם אם לא ריאלית.
אולי אפשר להציע למוח החכם הזה אפיקים חיוביים לבוא לידי ביטוי?
לא בבית סיפרנו...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אוף!'
אוף!
12/07/2018 | 18:36
2
24
מבינה שעברתם לבית ספר אחר?
 
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כן, עברנו לכתת תקשורת עם מחנכת מופלאה'
כן, עברנו לכתת תקשורת עם מחנכת מופלאה
12/07/2018 | 19:12
1
33
המחנכת היא אשת המפתח.
כתת תקשורת או שילוב יחידני, הכל יכול להיות נהדר או נורא (או משהו באמצע)
תלוי במחנכת.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'צודקת לגמרי'
צודקת לגמרי
12/07/2018 | 23:16
6
לצפיה ב-'בן שלי סיים גן תקשורת'
בן שלי סיים גן תקשורת
12/07/2018 | 15:01
1
66
כל שנות הגן היה בגן. יעשיו סיים כיתה א' רגילה עם סעיית.
לדעתי הוא היה יותר מאושר בגן.
אבל התקדם יותר בשילוב.
אני לא שוללת שאולי מתישהו יחזור לכיתה קטנה.
אבל כרגע כל עוד הוא בסדר בבה"ס רגיל אני משאירה אותו  שם.
היתה לו סעיית לא מוצלחת. מקווה למצוא יותר מתאימה בשנה הבאה.
לההתקדמות בכיתה רגילה אני מתכוונת: יותר מבין קודים חברתיים,  נושאים שהוא מעלה יותר בוגרים.
החיסרון של כיתה רגילה - הילד מרגיש פחות בטחון עצמי, פחות שעות לימוד-יום קצר, יותר חופשים. איכות השילוב תלוי באיכות הסעיית...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'תודה'
תודה
12/07/2018 | 15:10
22
הבת שלי בחינוך רגיל, כיתה רגילה, ללא סיוע עד כה. מבחינתנו זוועה...
 
למרות שמיותר להצטער על מה שכבר עבר, לקחנו אותה לאבחון בגיל 5 ולא אובחנה אז וחיכינו 5 שנים וכל הזמן אני תוהה אם זה היה משנה את התמונה עבורה לו היתה מאובחנת מוקדם יותר. אבל מה שהיה היה. עכשיו אני מקווה שיהיה לה יותר טוב.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אצלינו'
אצלינו
12/07/2018 | 21:28
28
הסייעת עוזרת במצבים חברתיים. אם חדוגמה הוא מתקשה להשתלב במשחק למרות שרוצה.
אם הוא יוצא החוצה לפעילות העשרה, היא מלווה אותו.
בכיתה "מחזירה אותו לקרקע" אם הוא חולם יותר מדי ואמורה לעזור עם התרגנות מבחינת שיעורי בית (בקטע הזה היה כישלון מוחלט).
לא שילמתי כסף והיא גם לא ביקשה.
עזבה כי עברה דירה.
פרסמתי מודעה והפניתי אותה למועצה.
היא מקבלת הדרכה ממתי"א וממורת שילוב.
הילד מקבל ריפוי בעיסוק וטיפול באומנות.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'טוב שאת מעלה כאן שאלות '
טוב שאת מעלה כאן שאלות
12/07/2018 | 10:50
31
א)את צודקת שחלק מהדברים הם הימור, אי-אפשר באמת לדעת מראש.
בכ"ז, לפחות לחלק מהשאלות תוכלי לקבל כאן תשובות או לפחות ליבון של השאלה.
ב)עצם הניסוח של השאלה ו"הוצאתה לאור" עשוי לעתים להבהיר דברים בראש,
לסייע ברמה המנטלית.
ג)השאלות שלך רלוונטיות מן הסתם גם לאחרים שאולי קוראים ולא חשים בנוח לכתוב,
אז כשהם קוראים את השרשורים, השאלות והתשובות, הם נתרמים בזכותך
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ