לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1613216,132 עוקבים אודות עסקים

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

לצפיה ב-'דיווח על ההפגנה נגד הרפורמה בחנ"מ'
דיווח על ההפגנה נגד הרפורמה בחנ"מ
<< ההודעה הנוכחית
09/07/2018 | 10:37
67
522
 
יש עדיין סיכוי לעצור את זה, אם יהיה לחץ ציבורי משמעותי
יתכן שזה יעיר לפחות את מצפונם של כמה ח"כים 
וימנע אישור בקריאות שניה ושלישית.
 
מקוה שהלחץ יגבר ויעלה את הנושא לכותרות ולרשתות החברתיות.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'רק כדי להבין משהו...'
רק כדי להבין משהו...
09/07/2018 | 16:23
66
38
מבחינת המצב הקיים היום, יש תקציב X שמושקע בחינוך המיוחד באופן מסויים.
 
הייתה כתבה על הורים לילדים בחינוך המיוחד שצריכים לנסוע כל יום שעה ואף יותר לכל כיוון (כלומר שעתיים בכביש בכל יום) כדי להגיע לבית הספר.
במידה והתקציב X לא גדל, והמצב נשאר כפי שהוא, האם לא נשאר מצב שמשאיר את "הנמוכים" במצוקה גדולה אף יותר?
 
או במילים אחרות...
האם יש ילדים שהרפורמה כן מטיבה איתם?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אולי, אבל אילו היו משקיעים את אותו כסף'
אולי, אבל אילו היו משקיעים את אותו כסף
09/07/2018 | 17:22
65
29
במתן תמיכות לתלמידים משולבים, בהשתלמויות וליווי הצוותים החינוכיים
ובכלל במערכת החינוך: כתות פחות צפופות, הטמעת דרכי הוראה מגוונות ועוד
אזי היו מיטיבים עם כל הילדים.
שילוב (מעדיפה את המונח הכללה) לא נועד ל"גבוהים" בלבד.
גם "נמוכים" , לפחות רובם הגדול, יכולים להיות משולבים -
אם הסביבה החינוכית לומדת להכיל, לכלול, גם אותם.
ומזה כל הילדים, כולם, "מיוחדים" כמו גם "רגילים", ייצאו נשכרים.
אבל לנערי האוצר או לא יודעת למי, קל יותר לשחק בהפרד ומשול,
הורי "גבוהים" והורי "נמוכים" (כמה שאני מתעבת את המונחים האלה...) אלה נגד אלה
וכך לצמצם כמה שיותר בהוצאות על השרותים שהמדינה מחוייבת לתת לאזרחים.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא מסכים'
לא מסכים
09/07/2018 | 17:28
48
28
אני עכשיו צופה בשידור חי בוידאו-צאט של משרד החינוך בפייסבוק.
הם אומרים משהו שידעתי עוד קודם.
במהלך השנים האחרונות נהייה מחסור גדול בכיתות חינוך מיוחד.
יש הרבה ילדים שאין להם מענה סביר והם לא מסוגלים להיות משולבים.
 
בהחלט אומרים שהם לא בונים כיתות ואחר כך צריכים למלא אותם, אלה יש מחסור אמיתי.
 
יש הגדלה תקציבית החל משנה הבאה של מיליארד שקל, וחלק מהתקציב הזה הולך לבניה של כיתות חדשות.
חלקו האחר הולך לשאר השירותים של החינוך המיוחד כולל שילוב.
 
הניסיון הוא באמת לספק באופן הוגן לכל ילד בעל צרכים מיוחדים את מה שהוא צריך.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'עוד אומרים ש...'
עוד אומרים ש...
09/07/2018 | 17:32
47
27
אין קיצוץ במשאבים לשילוב אלה להיפך התקציב המועבר לשילוב גדל גם הוא.
השינוי הוא שוב, ניסיון "לחלק את העוגה" כך שמי שצריך יותר יקבל יותר.
נכון שאין הגדלה תקציבית שפותרת את כל הבעיות, אבל כן התקציב גדל ולא קטן.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אז אומרים...'
אז אומרים...
09/07/2018 | 20:00
45
27
ועדת דורנר קבעה בזמנה, שהתקציב צריך ללכת עם הילד,
חנ"מ אינו מקום (בי"ס או כתה) אלא שירות.
יש להשקיע בילד, לא במנגנון.
אילו היו עובדים נכון, כתות החנ"מ לא היו עמוסות כ"כ
וילדים לא היו נאלצים לנסוע שעות לכתת חנ"מ.
הם היו מקבלים את המענה החינוכי בבי"ס בסביבת מגוריהם, בי"ס מכליל.
כבר היום ההשקעה בחנ"מ גבוהה מבשילוב,
וזה פוגע בעיקר בילדים שהוריהם אינם עשירים
ובאלה שזקוקים ליותר תמיכות כדי להשתלב (ה"בינוניים" וה"נמוכים").
רפורמה אמיתית היתה משנה את החינוך הרגיל והופכת אותו לנגיש כמעט לכל הילדים
ובכך גם מורידה את העומס ממסגרות החנ"מ
שנאלצות כיום לשרת הרבה מאד ילדים שלא באמת חייבים להיות בהן,
כולל "בינוניים" ו"נמוכים" שבעבודה נכונה היו יכולים להשתלב,
ומאפשרת להן להתמקד באותם מעטים שבאמת זקוקים למסגרות חינוך נפרדות.
 
לא במקרה יש קשת רחבה כ"כ של מתנגדים לרפורמה הזאת:
הורים, אנשי חינוך, אנשי אקדמיה וארגונים חברתיים.
בקישורים שהעליתי קודם יש איזשהו פירוט והסבר של טעמי ההתנגדות.
הנה קישור נוסף מאת מנהל חטיבת החינוך של בית אקשטיין:
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'הבעיה היא גם תקציב וגם המערכת.'
הבעיה היא גם תקציב וגם המערכת.
09/07/2018 | 22:41
11
28
וגם הגישה כולה, כולל של ההורים.
כל הגישה הזו שרואה את הילדים המיוחדים כילדים בעלי הפרעות.
כולם צריכים חינוך מיוחד, כל ילד צריך את מה שהכי מתאים לו.
למה שרק בודדים יקבלו שעורים פרטניים? למה לא כל ילד וילד?
את בטח רואה מה קורה בכיתות, אני בתור מדריך במתנ"ס שמגיעים אליו ילדים שרוצים ללמוד, יכול להגיד לך שכאשר קבוצה אצלי בחוג עוברת את ה15 ילדים (פלוס מינוס, תלוי בהרכב) הלמידה שלהם הופכת לפחות אפקטיבית כי לי יש מעט מאוד זמן להשקיע בכל אחד.
אז מה קורה בכיתות של 30 ומעלה?
מה קורה מבחינה חברתית? הרי זה מערב פרוע, בעל זבוב, ותכלס מעט מדי מבוגרים מסביב.
והמבוגרים עצמם, המורים, מצטער לומר המורים הם ברובם לא אנשים איכותיים.
רוב המורים הם הכי הכי הכי נ"ט שקיים. וזה מעבר להכשרה שהם יקבלו או לא יקבלו.
המערכת צריכה מהפכה, כל הגישה לחינוך ולחשיבות החינוך צריכה מהפיכה.
וצריכים תוספת תקציב לא של מילירד, אלה פי מאה יותר.
אבל מאיפה יביאו את הכסף?
כבר היום תקציב משרד החינוך לשנת 2019 הוא הגבוה ביותר מבין כל שאר המשרדים.
 
זוכרת את הפוסט על ילדי תסמונת דאון שמעכשיו יקבלו קצבה של 100 אחוז?
זה נראה לך הגיוני שעד עכשיו ילד מונגולואיד קיבל פחות מילד על הרצף בתפקוד מספיק גבוה שאפילו ההורים והמאבחנים לא בטוחים שהוא ברצף, ומסביב כולם רואים ילד רגיל?
אני לא אומר שלא זכאי לעזרה, אבל זה הגיוני שהוא יקבל 100 אחוז והמונגוליאיד רק חצי ממנו על אף שהקושי שלו פי כמה יותר משמעותי?
 
אין כסף!
אולי צריך להטיל מס חדש (אולי מס על חיי מותרות) במיוחד כדי לעשות את המהפכה בחינוך.
אבל ממה שיש כרגע אני לא בטוח שהחלוקה היא הוגנת.
 
לפחות ממה שאני שמעתי, אמרו שמי שזכאי יקבל, ילד שצריך סיוע יקבל אותו, ואף יותר ממה שהיה עד עכשיו.
אבל ישקיעו באופן שמי שזקוק ליותר יקבל יותר.
 
יש לי שלושה ילדים מיוחדים.
ואין לי ספק שכולם צריכים עזרה.
אבל, גם אין לי ספק שהילד שלי שנחשב ASD נמוך, צריך הרבה הרבה הרבה יותר.
גם הנמוך לא מקבל את המקסימום, אבל הוא יקבל יותר ביחס אליהם.
הלוואי שהיה לי יותר כסף, יותר זמן, ויותר אנרגיות לתת לכל אחד מהם את המקסימום שהם צריכים.
אם כולם יקבלו אצלי בדיוק אותו הדבר, הנמוך ילך לאיבוד, ותאמיני לי שאנחנו משקיעים בכל אחד מהם יותר יחס, זמן אישי, ועבודה, מרוב הילדים שחיים מסביב.
 
אני מבין את ההורים של המשולבים, (שגם אחרי הרפורמה יקבלו את הזכויות).
אבל בגלל שיש לי שלושה ילדים ברמות שונות, אני מבין את זה לא רק מהצד שלי כאבא לילד גבוה, אלה גם כאבא לילד נמוך.
 
לגבי התקציב שהולך עם הילד, אולי אולי אם זה היה באמת ככה אז היה סיכוי גם לבן שלי ללמוד בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל.
אבל כרגע זה דיי ברור שזה לא משהו אפשרי.
 
אני שואל גם מה קורה עם הזכאות לטיפולים שלא מומשו, מדוע לא מאפשרים להורים להשתמש בתקציב הזה לדברים אחרים?
ומדוע אם הילד זכאי להסעות ואני מסיע אותו בעצמי, מדוע לא מקבל סיוע במימון הנסיעות?
אני מתאר לעצמי שהמשרדים השונים כולל הביטוח הלאומי, דואגים לשמור את מסגרת התקציב, דרך הררי בירוקרטיה והסדרים מוזרים.
אבל בסופו של דבר, הכול חוזר לכסף, שאין מספיק כסף, ואין שיוויון הזדמנויות אמיתי.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'יש לך 3 ילדים מאובחנים?'
יש לך 3 ילדים מאובחנים?
09/07/2018 | 23:40
4
27
נראה לי שסיפרת על אחד מהם שלא המשכת באיבחון כדי לא לאבחן אותו?
ולא מזמן סיפרת על השני שמאובחן, לא?
 
לגבי טיפולים שלא נוצלו, וגם לגבי ההסעות שלא נוצלו, באמת, לאן הולך הכסף?
לגבי הסעות אני עוד מבינה, ההסעה יצאה עם ילדים.  וההוצאה של רשויות היתה.
פשוט  בלי ילד. אז ברור שאין מה להחזיר להורים. הרי זה לא הסעה פרטית אלא קבוצתית
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'הבכור'
הבכור
10/07/2018 | 07:41
3
115
אמנם התעקשנו נגד אבחנה של ASD
אבל כן אובחן ADHD, קשיים רגשיים,, הפרעת שפה ודיבור וחרדה חברתית.
הוא לא אובחן ASD, אבל בהחלט נחשב ילד בעל צרכים מיוחדים.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'יש סיכוי שהוא יעלה בתפקוד'
יש סיכוי שהוא יעלה בתפקוד
10/07/2018 | 08:32
20
אמי בגיל שלו לא דברתי בכלל לא דברתי אוב הילדות וגם היום אני מתקשר בעיקר בכתב ובעל פה כמו ילד קטן , בעיני בגיל הזה שום דבר לא בטוח עלי אמרו שלא אדע לדבר לעולם שאני מפגר והיום אני מאובחן בעשריון העליןן מבחינת מנת משכל נכון יש עוד המון קדים ואני ביום יום נמוך אבל עדיין הרבה יותר טוב מהילדות .
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'מה זה הפרעת שפה ודיבור?'
מה זה הפרעת שפה ודיבור?
10/07/2018 | 10:19
1
16
יש אבחנה רשמית כזאת? במה מתבטאת?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא זוכר באנגלית'
לא זוכר באנגלית
10/07/2018 | 11:35
12
אבל יש , הפרעה שפתית התפתחותית או משהו 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא חושבת שכסף הוא הבעיה המרכזית'
לא חושבת שכסף הוא הבעיה המרכזית
10/07/2018 | 08:11
21
נראה לי שהבעיה המרכזית היא כמו שכתבת- הגישה.
גם תפיסת המיוחדים כבעלי הפרעה וגם מעבר לזה,
התפיסה החינוכית המיושנת שבי"ס נועד להכשיר פועלים
(בעבר לבית החרושת, כיום לתעשיה המודרנית)
במקום להיות סביבה חינוכית מעודדת צמיחה-
לא מסגרת, לא משהו סוגר אלא משהו פותח.
 
עם גישה שונה, אפשר היה לעשות שימוש נכון בכסף הרב שיש.
ואם צריך יותר, אפשר היה גם להטיל מס על מותרות
ואז רוב הילדים היו מוצאים את מקומם בבי"ס רגיל
ולא נאלצים לנסוע רחוק למסגרות חנ"מ
ואלה שבכ"ז נזקקים להן, לא היו צריכים לחלוק במשאביהן עם הרבה ילדים אחרים.
 
גם אני רואה את הצורך של כולם, גם לי 3 ילדים א"סים, ולפחות אחד מהם
ממש לא "גבוה". אגב, גם ה"גובה" של א"סים "גבוהים" הוא לעתים שברירי מאד...
לדעתי כולנו בסירה אחת.
וכולנו נעשה שירות טוב יותר לילדינו אם נאחד כוחות
במקום לריב כמו קבצנים על הפרוטות שהאדון זורק...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני מנסה מאוד לכתוב הודעה שתהיה לפחות מנומסת בצורה סבירה'
אני מנסה מאוד לכתוב הודעה שתהיה לפחות מנומסת בצורה סבירה
10/07/2018 | 23:34
4
19
לכן אני אשאל אותך כך - למה אתה חושב שזה מוסרי להגיד למדינה לקחת את הכסף שלי, שאני עובדת קשה בשביל להרוויח אותו, ולתת אותו לשלושת הילדים שלך שאני לא בחרתי ללדת?
 
למה זה נראה לך הגיוני שאני אשלם על ההחלטות שאתה מקבל? למה זה נראה לך הוגן?
 
ומבחינה פרקטית - למה אתה חושב שזה יעבוד? לי זה נשמי כמו מתכון לדרדר את ישראל למצב של ונצואלה - כי כשאנשים עובדים וחלק גדול מהכסף שלהם לא מגיע אליהם, הם פחות מתאמצים לעבוד ומייצרים פחות עושר, ויש פחות עושר בשביל לתת אותו לילדים שלך. אבל גם אם אני אתעלם לרגע מזה שכל ניסיון ליישם מדיניות כלילית כזו הסתיים באסון -
 
למה אתה חושב שזה מוסרי והוגן וצודק?
 
<יש עוד המון המון דברים בהודעה שלך שראויים לתגובה, אבל אני מתקשה להתייחס אליהם אחרי הרעיון הזוועתי של מס מותרות>
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני בטוח לא מתכוון אליך...'
אני בטוח לא מתכוון אליך...
11/07/2018 | 00:35
3
24
יש לא מעט היום שמתעשרים על גבם של החלשים (החלשים = רוב האנשים).
והפערים הולכים וגדלים.
כולם עובדים בשביל "האדונים".
כל המערכת מתכווננת כך שהחלשים ייצרו יותר בשביל החזקים.
אפילו נושא שדיברו עליו עכשיו על זכאויות.
מערכת החינוך בנוייה בין היתר בשביל שההורים יוכלו לעבוד יותר.
ילד בחינוך בייתי יזכה לאילו משאבים כספיים בעבור החינוך שלו?
 
ומה לגבי שיחרור האישה?
האם יש היום אישה מהישוב שיכולה לא לצאת לעבוד?
את האישה שיחררו לצאת מהבית, לייצר עוד כסף לעשירים.
 
נכון זה לא יכול לעבוד אם זו מדינה אחת.
הקפיטליזם ניצח, ויש דור חדש של מלכים ומשרתים.
 
אני לא רואה שום סיבה שאחד ייחיה בארמון והאחר ייחיה ברחוב או במוסד סגור.
מי שחי על חשבון העבודה של האחרים צריך להחזיר לאחרים.
 
ולמה בכלל לעזור לאוטיסטים ולמה לעזור בכלל לכל המסכנים שלא עובדים ורק מהוים נטל כלכלי על החברה?
לשיטתך, בשביל מה לעזור להם בכלל?
למה לקחת מכספי משלם המיסים ולתת לאנשים שלחלקם אין שום סיכוי בעולם שיום אחד יתנו תרומה כלכלית לחברה או שיחזירו בחזרה?
 
אני לא נגד הבדלי מעמדות כלכליים, אבל יש מספיק כדי לאפשר לאחרים קיום בכבוד וברווחה אמיתית.
אף אחד שגר בארמון לא הרויח את זה באמת ביושר...(ואללה חבל שארנה לא כאן!)
העשיר המופלג לא הגיע לאיפה שהוא הגיע בעמל כפיו, אלה בכך שהוא לקח("ביושר" וחוקי לגמרי) חלק מעמל כפם של אנשים אחרים שגם הם קרעו את התחת וקיבלו על זה אפילו פחות ממה שמגיע להם (מעניין מי לקח את ההפרש).
 
כן !
זה הוגן שיחזירו לחברה בצורת מס.
 
ולגבי אלו שהם עלוקות פרזיטים ונטל על החברה.
הם במצב שיכול לקרות לכל אחד, פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה, וזו שאלה טובה איך חברה תרבותית מתיחסת לפרטים החלשים שחיים בה.
האם כאדם חזק היית מרגישה מאושרת לחיות בחברה שבה את יודעת שאם יגיע היום שבו תהיי למטה, את תזרקי לרחוב או תיסגרי במוסד ולא יהיה מי שידאג לרווחתך ולאושרך באמת?
איזו מין חברה זו?
 
ולגבי הילדים שלי, או של כל אחד אחר.
הילדים לא אשמים
לילדים מגיע לא להורים
וצריך לחשוב איך לעזור קודם כל לילדים.
איך לתת להם שיוויון הזדמנויות אמיתי.
איך להפוך אותם לבני אדם טובים ומאושרים.
 
אני מקווה שיום אחד בעתיד המדע בדיוני, כדי להיות הורה, אדם יצטרך להוכיח שהוא יהיה הורה ראוי, ואני מסכים איתך שיש חוסר הוגנות שישנם הורים לעשרה, ואחרים שלהם רק ילד אחד, ואולי גם זה לא...
יום אחד באותו עולם מדע בדיוני אולי גם סוגית מספר הילדים גם תיפתר, או שנחייה בפיצוץ אוכלוסין, או שאיזו מלחמת עולם נוספת תחזיר את האיזון.
אבל נכון לעכשיו, להווה שלנו, הילדים לא אשמים!!!
צריך לדאוג לילדים.
תכל"ס כל אזרח צריך שתהייה דאגה בליבו לילדים של כולם.
ולשמוע ממך דברים כאלו, פשוט כואב בלב.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני דווקא חושבת שאתה כן מתכוון אליי'
אני דווקא חושבת שאתה כן מתכוון אליי
11/07/2018 | 08:37
2
20
ולא ברורה לי מאיפה שנאת העשירים הזו. ומאיפה להתחיל בכלל - זה כאילו אתה חי ביקום מקביל ולא מסכים איתי על דברים בסיסיים ממש. מה הנקודה הכי בסיסית שאפשר להתחיל בה בכלל?
 
כן, יש עשירים שמרוויחים מקרטלים ומשחיתויות וכו'. אבל זה פשוט שקר שאנשים עובדים בשביל האדונים. אנחנו לא חיים במערכת פיאודלית, ורוב הזמן, אף אחד לא מכריח אותך לקנות מאף אחד. המסחר בין אנשים הוא מרצונם החופשי, כי הם חושבים שהמסחר יטיב עמם. מי שלא רוצה לעבוד בשביל "האדונים" יכול לפתוח עסק עצמאי ולעבוד בשביל עצמו. כל מי שיש לו פנסיה משקיע בבורסה וחלק מ"האדונים" במובן מסויים, וכל מי שרוצה בעצמו להשקיע.
 
היכולת לא לעבוד לא הייתה קיימת אף פעם (חוץ מאולי בצתקופת הציידים-ךקטים, וגם שם בערבון מוגבל. אבל זה דיון אחר). היו כמה עשרות שנים שבהן נשים מהמעמד הבינוני ולא רק הגבוה יכלו להרשות לעצמן לא לעבוד, וזהו. כל שאר ההיסטוריה נשים עבדו,  וגברים עבדו, וילדים עבדו, כדי לשרוד, כדי שיהיה מה לאכול. זה לא הוגן ולא לא הוגן. זו המציאות - שצריך לעבוד בשביל לאכול. לעבוד בשביל ליצור את השפע החומרי העצום והרב שאנחנו שוחים בו. ואגב, בתור מי שהרבה מאוד זמןם התעניינה בחינוך ביתי - אף אחד לא מכריח נשים לצאת לעבוד. נשים שלא יוצאות לעבוד נשארות בבית קיימות בהחלט, ועדייו חיות טוב מאוד בסטנדרטים של לפני כמה מאות ואפילו כמה עשרות שנים.
 
זו הבחירה החופשית של נשים לעבוד ולהרויח כסף במקום לא לעבוד ולחיות בצניעות. יש נשים שבוחרות כך ויש נשים שבוחרות אחרת. וזה שלמי שלא עובדת יש פחות כסף זו תוצאה טבעית של הבחירות שלה.
 
אז מי אלו נוגשי העבדים המסתוריים האלו שחיים על חשבונם של אחרים? ומי אלו הצמיתים חסרי הבחירה שנאלצים לעבוד שלא מרצונם החופשי? איפה?
 
וקח בחשבון שאם לא אשנה את דעתי ואוליד ילדים, יש לי את כל הסיכויים להיות בעשירון העליון בעצמי. כי אני ארוויח הרבה כסף בהייטק, ולא אוציא אותו על ילדים (זה יקר נורא). איפה בדיוק אני גוזלת משהו ממישהו?
 
אני מסכימה שזה חשוב שחברה תיצור רשת ביטחון כדי למנוע ממי שנופל ליפול חזק מידי.  אבל חשוב גם לשים לזה גבולות - כשנתניהו הוריד קצבאות לחרדים, הם התחילו ללדת פחות ילדים. בעיני זה מוכיח שהם מולידים הרבה ילדים כי הם יכולים, כי הם יודעים שהם יקבלו קצבאות. באותה המידה, התמיכה הנדיבה באמהות קטינות חד הוריות בארה"ב מובילה להגדלת התופעה. ושמדינה מממסה יותר מידי אז אנשים מרגישים שלא משתלם להם לעבוד ועובדים פחות ויוצרים פחות עושר.
 
אני חושבת שהמוביליות החברתית עוד לא אידיאלית, אבל היא הכי טובה שיש בהיסטוריה האנושית (הנה, תראה גרף: https://assafzim.wordpress.com/2016/01/30/nopunchl... לעשירים יש סיכוי לא קטן להשאר עשירים, וגם לעניים ממש, אבל מי שבאמצע יכול ליפול בכל מקום שהוא - עבור האמצע זו מריטוקריה במיטבה).
 
ואני חושבת שיש משהו מאוד לא הוגן בזה שאני אשלם על ילדים של אחרים, בזמן שאני בחרתי לא להביא ילדים לעולם. בזה שאני *חייבת* לשלם על בחירות של אחרים. זו מדיניות גרועה, שמענישה את המוצלחים ומעודדת את המסכנים ויוצרת תרבות בה אנשים מתחרים על מי קורבן יות רומי מסכן יותר במקום להתאמץ ולהצליח.
 
צריך לדאוג לילדים. הדרך לעשות את זה היא לא לעודד הורים שלא יכולים להרשות את זה לעצמם להוליד עוד ילדים - בדיוק ההפך.
 
ואני, אכזרית ומרושעת שכמותי - אין לי דאגה שווה לילדים של כולם. לו היה, הייתי תורמת את הכסף שלי לעניים באפריקה, למשל. למה אני צריכה לדאוג לילד שלך ולא לילדים באפריקה, שסובלים הרבה יותר מהילדים שלך? הם גם לא אשמים.
 
זו גישה לא עקבית. ואני לא חושבת שכל אדם חייב לעזור לכל מסכן. אני חושבת שכל אדם חייב לא לגרום נזק, ולעשור במידת מה זה טוב מוסרי. וטוב שיהיה התנדבותי ולא בכפייה.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-''
11/07/2018 | 12:03
1
18
And when they seek" 
to oppress you 
and destroy you; 
rise and rise again 
and again 
like The Phoenix 
from the ashes; 
until the lambs 
have become lions 
and the rule of Darkness 
is no more.” 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כלומר, אתה לא מתכוון אפילו לנסות לנהל דיון?'
כלומר, אתה לא מתכוון אפילו לנסות לנהל דיון?
11/07/2018 | 12:25
8
לצפיה ב-'את חושבת שהיו יעולים'
את חושבת שהיו יעולים
10/07/2018 | 08:16
32
18
להכיל ילד בתפקוד נמוך בכיתה רגילה ?  אני בספק אם זה מתאים גם לתפקוד גבוה אני יכול לומר כילד שהיה התפקוד נמוך ולא דיבר בכלל עד גיל יחסית מבוגר אני הייתי ממש סובל שם ואי אפשר לשנות את התנהגות של הילדים הרגלים לא משנה כמה תיווך היה לכן בעיני זה ממש לא מתאים ומתכון לאסון עדיף כבר כיתות תקשורת מושלבת תפקוד אני איני מאמין בשילוב ובעיני עדיף שאוטסטים היו עם אוטסטים ולא יתערבבו זה לפחות דעתי .
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני יודעת שכן'
אני יודעת שכן
10/07/2018 | 08:23
31
21
לפני עשרות שנים, לפני שהיתה מילה כזאת "שילוב",
אמא שלי שהיתה יועצת בבי"ס החליטה להענות לבקשתם של הורים לילד עם תסמותק (תסמונת דאון)
לתת לו הזדמנות לנסות ללמוד בכתה רגילה.
בלי סייעת, בלי תקציבים, רק עם הבנה שזו זכותו ושזו הזדמנות מופלאה
עבור כל המעורבים, אף אחד לא עושה כאן טובה
לקראת סוף כל שנה ישבו וחשבו מה יהיה בשנה הבאה, וכך הוא סיים בי"ס יסודי
(לא היתה חט"ב- כלומר סיים כתה ח') עם כולם.
המחנכת שלו בכתה ח' אמרה בסיום ששאר הילדים והיא עצמה הרוויחו אולי יותר ממנו.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'מקרה אחד לא מעיד על הכלל'
מקרה אחד לא מעיד על הכלל
10/07/2018 | 08:26
24
10
רוב הרגלים במיוחד ילדים הם מאוד רעים לחריג אני יודע את זה כמו הורה כאן גם אמא שלי התעקשה שאלמד בחינוך רגיל עם כולם ותאמיני לי לילד אוטיסט בתפקוד נמוך שלא מדבר והולך סהעב עצמו לא כדאי להסתובב בבית ספר ככה וסבלתי המון בביצ ספר עד שעברתי לחינוך מיוחד לכן אני ממש לא סומך על ילדים רגלים ויודע שרובם רעים מאוד לחריג
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'הוא מעיד שהאפשרות קיימת '
הוא מעיד שהאפשרות קיימת
10/07/2018 | 08:33
23
15
ושהיא תלויה בגישה של העושים במלאכה יותר מבתקציבים.
 
ילדים אינם רעים, הם מגיבים באופן רגשי.
אם מישהו נראה להם מוזר, לא מובן, הם לא יודעים איך להתנהל מולו
ואז זה עלול לגלוש למקומות לא טובים.
זה בדיוק תפקיד המחנך- להנחות אותם, לשמש להם דוגמא אישית.
 
בביה"ס של ילדיי לומדים ילדים לא מדברים (א"סים).
אף אחד לא פוגע בהם, להיפך.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני מדבר על סמך הניסיון שלי'
אני מדבר על סמך הניסיון שלי
10/07/2018 | 08:42
18
11
ולפי הניסיון המאוד רב שלי עם ילדים ונוער רגיל הם יכולים להיות מאוד רעים ואלימים אצלי זה היה פגעיה מינית קבוצתית במשך שנים על ידי בני נוער בית ספר הרגיל שלמדתי בו ולא יכולתי לספר כי לא דברתי אז וזה נמשך שנים לכן את מדברת מנקודת מבט מוכרת לך ואני מכיר את המציאות העוגמה בה אני חי כאדם עם צרכים מיוחדים שכל רגע סובל מניכור ובוז כלפי בכל מקום גם במבטים לכן מה שאת אומרת לא מוכר לי אני רגיל לדם יזע ודמעות בכל מה שקשור בנורמה ונורמטיבים .
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כולנו מדברים על סמך הנסיון שלנו'
כולנו מדברים על סמך הנסיון שלנו
10/07/2018 | 08:47
17
14
לא מבטלת את הנסיון המר שלך.
גם לי יש נסיון מר, מעצמי וגם מילדיי.
אבל זו לא גזרה משמיים וגם לא נובע לדעתי מרוע לב של הילדים
אלא מכך שהמבוגרים שאמורים ללוות אותם,
לעזור להם לגדול לאנשים הטובים שהם יכולים להיות,
מועלים בתפקידם זה.
במקום בו יש מבוגרים שנותנים לילדים דוגמא אישית אחרת,
המציאות שונה לגמרי.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לזה אני מאוד מסכים'
לזה אני מאוד מסכים
10/07/2018 | 10:25
16
11
אכן הורה שמלמד את ילדו לקבל את השונה ולא לפחד ולבוז לו יכול מאוד לתרום לכך שלא יפגע בו אני ממש מסכים אבל השאלה עד כמה זה אפשרי ועד כמה הורה הממוצע ער לזה ויכול לתווך בעיני זה מאוד נדיר כי באמת כמו שאמרת יש חשד מהזר מהשונה ...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא רק הורה, גם מחנך בביה"ס'
לא רק הורה, גם מחנך בביה"ס
10/07/2018 | 10:35
15
15
ועל זה כן ניתן להשפיע.
עניין של החלטה: אפשר להכניס את זה כמרכיב חשוב בהכשרת מחנכים.
לא רק מה שנקרא "ארגז כלים"- ללמד אותם דרכי עבודה מכלילות,
אלא לכוון אותם לבחינה מעמיקה של האני מאמין שלהם, החינוכי בפרט והאנושי בכלל.
לעסוק בסוגיה הזאת בתוך התחום הנקרא 'מחשבת החינוך'.
 
אגב, לא מדובר בעיניי רק בלא לפגוע בשונה,
מדובר בלהבין שכדאי להכיר בו ואותו,
יש לו תרומה יחודית
וחברה מגוונת היא חברה עשירה וחזקה יותר.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בבית ספר רגיל, מי יינקה לשונה את הקקי מהמכנסיים.'
בבית ספר רגיל, מי יינקה לשונה את הקקי מהמכנסיים.
10/07/2018 | 11:52
14
14
מי ימנע ממנו לפגוע בעצמו בטעות.
מי יעזור לו כשהוא מכה את עצמו בראש או נושך את הידיים?
מי ירגיע אותו כשהצעקות ישר מכניסות אותו לתנוחת עובר והוא לא מוכן לצאת ממנה חצי שעה או יותר?
מי ילביש אותו כשהוא מחליט להתפשט?
וזה עדיין רק עניינים "הישרדותיים", מי יתן לו שמן אחד על אחד בכמות מספקת כדי שיוכל להתקדם במשהו (ואני לא מדבר על ללמוד א,ב. או כמה זה 1+1 שזה בכלל חלום כחול.
ילד נמוך צריך הרבה הרבה יותר.
וכדי שילדים אלו יצליחו לשרוד ולצמוח בלי שירחיקו אותו מהחברה הרגילה, צריך מהפכה ומיליארים רבים, לא רפורמה ומליארד בודד אחד.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אתה יודע שהסיפור שלי'
אתה יודע שהסיפור שלי
10/07/2018 | 12:00
2
14
מעיד שזה אפשרי אני לא ידעתי לדבר עד גיל 9 בערך הייתי רץ לכביש דופק את הראש בקיר מביא מכות רצח לילדים עד סיכון נפשי אדפזו אותי אבל ידעתי לוח כפל כמו מחשבון בגיל 4 וידעתי לצייר סמבולי הכי עמןק על נפש חריג בעולם כבר בכיתה ב רצו אקבל מלגה מבצאלל כן אני הילד הנמוך הלא מדבר לכן לא כולם עונים על הסטריוטיפ הזה ולא מעט קלאסים עןנים על הגדרה של גאון בתחום אחד או שנים אני הייתי בשלוש סוונט ציור מתמטיקה וזכרון פומנאלי באמת נדיר מאוד עד היום וכן אמרו לא אדע לקרוא והיום איי קורא את שקספיר ואת פאוגט ומה לא וכם חכתוב אמרו שלא אדכ ואני כוצב כבר שירה פיוטית מקראית עמוקה מאוד ומקבל שבחים לכן כגאי להאמין בנן ואם אני לא דוגמה יש הרבה אחרים מובהקים ממני כמו אייל שחל ..
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'איך ידעת לוח כפל בגיל 4?'
איך ידעת לוח כפל בגיל 4?
10/07/2018 | 12:25
1
17
מסביב ידעו שאתה יודע? או שזה היה רק לעצמך?
 
הבן שלי לא יודע כמה זה 1+1, אולי כן, אבל אין שום יכולת לבטא את זה או לשאול אותו.
אם הוא יהיה כמו אייל שחל אני אהיה מאושר.
ואני מדבר גם על ילדים נמוכים ממנו, שלא כולם יכולים להיות במערכת הרגילה הנוכחית.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא זוכר איך אבל'
לא זוכר איך אבל
10/07/2018 | 13:15
11
הייתי מאקלל תרגילים מורכבים בלוח כפל וכן ידעו שאני יודע את זה והציור והזיכרון בנוגע לבנך הוא עוד צעיר מאוד יכול להיות שגם היה עצמאי אחד מראשי התנועה האוטדטיתנמי שכתב את אל תאכלו עלינו היה נמוך להתחיל לדבר בגיל התבגרות לעכשיו הוא מוגדר בתפקוד גבוה מאוד יש כאלו מקרים אני גם אמרו לא אדע לדבר לעולם והנה היום אני מדבר יפה נכון הרבה פעמים יש לי קצר בתקשורת ואני מתעלם אבל לפעמים אני מדבר מעולה אבל בדרך כלל עונה בקצרה בכמה מילים בדרך כלל שתים שלוש אז כן יש פער משמעותי מאוד בין הדיבור לכתיבה אבל אני כבר לא אילם ואני מאמין שיש סיכוי שגם ילדך לא היה .. בגיל שלו בקושי שגרתי מילים בודדות וגם שידעתי לדבר לא דברתי אצלי זה יותר בעיה מנטלית מאשר פיזית וכמובן מאחל הצלחה ואכן לתקשר כמו אייל זה נפלא גם בעיני
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'א)הוא יגיע למצבים האלה פחות אם תהיה הערכות נכונה'
א)הוא יגיע למצבים האלה פחות אם תהיה הערכות נכונה
10/07/2018 | 12:02
10
13
ב)כשיגיע, המשלבת- פונקציה שצריכה להפוך למקצוע, על כל המשתמע מכך.
 
אצלנו, המחנכת החליפה לו מכנסיים (בכתה ג' ד'), מה שאכן לא תפקידה,
אבל ממחיש שהכל תלוי באנשים. אם יש רצון- יש דרך.
 
ג)כאמור, אותם ילדים שאכן זקוקים למסגרת חינוכית נפרדת,
יקבלו יותר משאבים אם כל הילדים שכן יכולים להיות בשילוב-
בתנאי שהמערכת תערך לעשות אותו נכון- יילכו לשילוב.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בטח שמעת שבאיטליה אין בתי חולים פסיכיאטרים?'
בטח שמעת שבאיטליה אין בתי חולים פסיכיאטרים?
10/07/2018 | 12:30
4
16
אני חושב שאין מקום גם לבתי ספר נפרדים.
יש מקום למקומות מוגנים בבית הספר הרגילים, ולצוות מקצועי ומספיק לצרכים של כל התלמידים.
אני בעד שילוב לכולם.
היום לא רק שיש בתי ספר נפרדים, או בתי משוגעים, גם תוקעים אותם באיזה שהוא חור פסטורלי באמצע הטבע רחוק ככל האפשר מהמוסדות הרגילים.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אז אנחנו מסכימים '
אז אנחנו מסכימים
10/07/2018 | 13:37
3
12
הרפורמה הזאת מעצימה את ההפרדה, ולכן היא לא טובה.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בענק אנחנו מסכימים !'
בענק אנחנו מסכימים !
10/07/2018 | 14:01
2
17
בראיה הכללית אני חושב שכמו שילד יכול להסתובב עם ההורים שלו ברחוב אפילו אם הוא זקוק ליד ביד תמיד או להשגחה צמודה, ואין סיבה למנוע ממנו לצאת לציבור או "להסתיר" אותו.
כך גם אין סיבה שלא ילמד בסביבה שיש בה מגוון של רגילים מיוחדים וכדומה.
שוב יש כאן גם בעיה של תקציב, וגם בעיה תרבותית.
אנחנו חיים בחברה שבה דתיים לומדים בביתי ספר נפרדים, אפילו אצלם יש הפרדה בין מוסדות אשכנזים וספרדים.
קשה לנו לקבל אפילו לאום אחר, או לתת צכויות שוות לנשים או לעולים חדשים.
מביטים על החלשים כנטל על החברה, כי החברה שלנו בנויה על נהנתנות וחומרנות, כל מי שלוקח ממך שקל הוא נטל, והתרבות שלנו , הממ... אני באמת לא מבין מה מניע את בני האדם היום בתרבות שלנו....
 
אני חושב שצריך לשלב את כולם.
צריך להנגיש את בתי הספר ואת כל המוסדות הציבוריים באופן כללי לכל אדם.
גם אחרי גיל בית ספר, צריך לאפשר קיום בכבוד לכל אחד בתוך הקהילה ולא במוסדות סגורים נפרדים.
 
 
אבל בקטנה...
כשאני היום מסתכל איזה מוסדות חינוך יש לאוטיסטים...
ואני עובר אחד אחד, ועל כל אחד גם אלו הנפרדים, כתוב שהם מיועדים לילדים בתפקוד גבוה, כשעל מעט כתוב גם שהם פונים לבינוני גבוה, ואני לא מצליח למצוא בכלל באיזור סביר מקום אחד שכתוב שהוא פונה לבעלי תפקוד נמוך, אז לעניין הזה, אני אומר שכרגע, הכי דחוף זה להוסיף מענה במקום שהוא הכי חסר.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'מוזר..על איזה מוסדות אתה מדבר?'
מוזר..על איזה מוסדות אתה מדבר?
10/07/2018 | 15:28
1
16
יש לנו בה"ס מיוחד לבינוני נמוך, לדעתי אפילו 2.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'ואצלינו זה הפוך'
ואצלינו זה הפוך
10/07/2018 | 15:53
12
יש בית ספר ממש מוצלח לתפקודים הנמוכים. ואין כיתות תקשורת במרחק נסיעה סביר.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'מה קורה עם ילדים שאין להם יכולת למידה'
מה קורה עם ילדים שאין להם יכולת למידה
10/07/2018 | 16:35
4
11
לא של כיתה א ולא של גן.
ניכנסים לכיתה א, לא מבינים מה מדברים אליהם, תקשורת מאוד מוגבלת ובסיסית לגבי צרכים מאוד פשוטים ואולי אפילו פחות מכך, (בקשה על ידי "שימוש מכשירני").
אז כיתה א, נוכחים אבל לא לומדים, ולא מסוגלים ללמוד כלום מהחומר.
כיתה ב, ללא שינוי, וכך שנה אחר שנה , עד כיתה יב והם עוד לא ברמה של כיתה א.
 
איך תשלבי אותם?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אתה מבלבל אותי... בעצמך כתבת:'
אתה מבלבל אותי... בעצמך כתבת:
10/07/2018 | 16:45
3
12
"אני חושב שאין מקום גם לבתי ספר נפרדים.
יש מקום למקומות מוגנים בבית הספר הרגילים,
ולצוות מקצועי ומספיק לצרכים של כל התלמידים.
אני בעד שילוב לכולם."
וגם: "אני חושב שצריך לשלב את כולם.
צריך להנגיש את בתי הספר ואת כל המוסדות הציבוריים באופן כללי לכל אדם.
גם אחרי גיל בית ספר, צריך לאפשר קיום בכבוד לכל אחד בתוך הקהילה
ולא במוסדות סגורים נפרדים."
 
אז אתה בעד או נגד?
 
איך לשלב?
אתה הרי לא מניח שאפשר בפוסט בפורום לפרוס את כל ה"תורה"
לאורך השרשור כתבתי כמה דברים שנראים לי חשובים בהקשר זה
והבאתי קישורים לכמה נוספים (כגון דבריו של מנהל חטיבת החינוך של בית אקשטיין).
בעבר העליתי כאן קישורים של פאולה קלוט', מומחית להכללה
שנותנת הדרכה וליווי כולל כלים מעשיים, לאנשי חינוך בנושא.
 
חוץ מזה, לא חושבת שיש ילדים שאין להם שום יכולת למידה.
יש ילדים שלומדים אחרת, בדרכים אחרות, בקצב אחר,
כאלה שאולי התחום האקדמי הוא לא התחום שלהם,
אבל ילמדו נהדר לתקשר עם חיות ולטפל בהן או לרקוד או לא יודעת מה,
אז המחנכים צריכים למצוא את הדרך, הסביבה, התחום וכל השאר הנכון לכל ילד.
חנוך לנער עפ"י דרכו
ובהקשר זה אפשר גם להזכיר שוב את פרופ' פוירשטיין.
 
 
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני בעד'
אני בעד
10/07/2018 | 20:39
2
8
אבל בצורה שהמערכת בנויה היום זה לא אפשרי, בלי קשר לכמה תקציב יעבור.
כמובן שיש קבוצות שצריכות חינוך מיוחד, אבל להוציא אותם פיזית מכלל החברה במוסדות נפרדים זה חוסר תרבות.
 
אם היה מדובר על מהפכה אמיתית של ביטול מוסדות נפרדים הייתי תומך בה.
אבל במצב של היום, יש מחסור ויש מעט תקציב ואין שום שינוי בכלל ולא רפורמה אמיתית, רק מעיין תוספות שמחולקות באופן לא אחיד, לפי חוסרים שהלכו צמחו וגדלו משנה לשנה.
אין שום שינוי, המילה רפורמה זה סתם מילה.
כמו שאמרו "מהפכת" הכיתה הקטנה, והורידו שניים וחצי ילדים מכל כיתה.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כלומר אתה מציע לעשות shift'
כלומר אתה מציע לעשות shift
10/07/2018 | 22:44
1
13
ילדי בתי ספר לח"מ עוברים לכיתות קטנות.
וילדי כיתות קטנות לשילוב?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'קודם כל...'
קודם כל...
11/07/2018 | 00:47
13
שלא תהיה הפרדה מוסדית.
יש ילדים שלא מספיק להם כיתה קטנה, אם בית הספר לא מונגש.
למה שלא יהיה שילוב חלקי בתוך בית הספר, אפילו ברמה של פעילויות משותפות, לווא דווקא לימודים סדירים.
בבית הספר של הבן שלי תלמידי כיתות ו "אימצו" את תלמידי כיתות א, ובמשך השנה עשו פעילויות משותפות.
למה שלא יהיה דבר דומה בין ילדים בקבוצות שונות?
 
אני חושב שיכולים להיות פיזית בבית הספר איזורים שמיועדים בעיקר לילדים עם צרכים מיוחדים.
שסביבה יותר המונית ובשל כך פחות מוגנת תדרוש יותר תקנים כדי להחזיר את המוגנות גם לילדים החלשים ביותר.
 
אבל נקודת המוצא לדעתי ואני לא נכנס לאיך לבצע את זה היא כמו שאמרתי בהתחלה.
אני נגד הפרדה מוסדית.
ובעד למצב שכולם "משולבים", אבל כשכל אחד מקבל לפי הצרכים שלו ולא לפי סל שילוב סטנדרטי לכל רמות התיפקוד.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בכיתה של בני יש יותר שיעורי חינוך'
בכיתה של בני יש יותר שיעורי חינוך
10/07/2018 | 08:52
3
20
בהם מדברים על קבלת השונה.
בלי שהילידים יודעים על האבחון של בני.
וממה שאני רואה, הוא סיים כיתה ד' בלי שהציקו לו.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'טוב לשמוע '
טוב לשמוע
10/07/2018 | 09:00
2
13
שיעורי חינוך זה חלק מהעניין,
הכי חשוב לדעתי זו הדוגמה האישית של המחנכים.
 
לבכורי למשל היתה מחנכת בשנתיים האחרונות של התיכון
שאמרה לי: "נכון שהוא מוזר, אז מה? יש לו מבט מקורי ומרתק על דברים,
וזה מה שעושה את העולם מעניין- שיש בו כלמיני."
והיא לא רק אמרה את זה, זו היתה גישתה, כך היא התנהלה באלפי רגעים קטנים.
זו היתה הדוגמה האישית שלה, וזה חילחל לתלמידיה.
 
לעומתה, למחנכת שלו בכתה ז' היתה גישה אחרת, וגם זה חילחל לתלמידיה...
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'גישה של מחנך יכולה לשנות הכל'
גישה של מחנך יכולה לשנות הכל
10/07/2018 | 09:44
1
15
לצערי הרב - נוכחתי כמה מצבה של צעירתי החמיר משמעותית עקב חולשת המחנכת. מצד אחד היא כן דיברה איתי ושיתפה אותי בדברים והילדה כן אהבה לגשת לדבר איתה, אבל המחנכת לא היתה מסוגלת לעבוד מול הילדים בכיתה כדי לשנות הרגלים ולהקנות הרגלים חיוביים והבת שלי פשוט נותרה בודדה עקב אזלת היד של המנהלת - ויש בכיתה ילדים חיוביים שהיא יכלה לחבור אליהם אם מישהו היה עוזר לה יותר בתיווך.
 
מנגד, אני ריאלית - כשאין חובה על מורים לעבור הכשרה בחינוך מיוחד, כשיש כיתות גדולות עם מספר ילדים מורכבים, כשיש עומס יתר על המורים עקב דרישות אופק חדש... מה באמת אני כבר יכולה לצפות? לפעמים יש מורים שהם עילוי, אבל לרב המערכת פשוט קוברת אותם.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'נכון, ואלה חלק מהדברים בהם אמורה לעסוק רפורמה משמעותית '
נכון, ואלה חלק מהדברים בהם אמורה לעסוק רפורמה משמעותית
10/07/2018 | 10:18
8
לצפיה ב-'ראיתי ילדים עם התמונת דאון'
ראיתי ילדים עם התמונת דאון
10/07/2018 | 11:40
5
14
הם במצב יותר טוב מהבן שלי.
בשילוב כדי להצליח אם לא יהיו הפתעות יצטרך יותר משאבים מאשר בחינוך המיוחד.
כי אין מצב שהוא יכול להסתובב בבית ספר בלי מבוגר שצמוד אליו.
במסגרת מוגנת זה דבר אחד.
אבל בבית ספר רגיל "ופרוץ" זה דבר אחר, שם חייב יותר תמיכות.
וגם אם הוא יתקדם, אז אחרים שלא ייתקדמו, אם לא רוצים "להרחיק אותם מכלל החברה" צריך יהיה להשקיע בהם פי 20 יותר משאבים.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני הסתובבתי .'
אני הסתובבתי .
10/07/2018 | 11:51
4
12
טוב זה לא היה כאמור לא דברתי עד גיל מבוגר התנהגתי מאוד אוטסטי וסבלתי הרבה ובעיני זו טעות לא הייתי צריך להיות בחינוך רגיל גם אני הייתי נמוך .
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כמו שהיום ביתי הספר נראים אתה צודק.'
כמו שהיום ביתי הספר נראים אתה צודק.
10/07/2018 | 11:55
3
16
יכול להיות שלא היית מצליח לשרוד.
אבל יש אנשים שיגידו שמקומך גם היום מחוץ לחברה, או בהוסטל או בבית משוגעים.
וכאן שורש הבעיה, צריך מסגור את המוסדות האלה, ולתת תמיכה אמיתית בקהילה.
אבל אנחנו חברה אנושית אכזרית, ורחוקים מאוד מהאוטופיה הזו. 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'גם אז לא ממש שרדתי'
גם אז לא ממש שרדתי
10/07/2018 | 12:19
2
13
לא עשיתי כלום חוץ מלהביט בקיר ולעשות קולות ולהיות אלים אז כן גם אז לא שרדתי , אגב היום אני כנראה אכן עובר לבית לחיים אבל מקום שהוא כפר שקומי ממש טוב ויקר אז לא ממש בית משוגעים אבל בהחלט מחוץ לחברה רגילה בה אני לא אשרוד בכוחות עצמי
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-''
10/07/2018 | 13:42
1
6
לצפיה ב-'באמת אמן'
באמת אמן
10/07/2018 | 14:48
5
שאצא את המקום שהיה לי טוב בו
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כסף לא אומר כלום '
כסף לא אומר כלום
10/07/2018 | 08:46
8
אני נולדתי למשפחה מאוד עשירה לא התא אבל בכלל יש בה גם מלארדרים וסבא שלי גם עשיר לא מעט ואני יכול לומר שהכסף לא קנה אותי בכלל לא לקחת למטפל פרטי ב2000 שקל פגישה או כרגע לעשות לי קרן לכל החיים לא עוזר לי לא לכאבי הלב כילד דחוי שעבר כל התעללות בבית ובמשפחה לכן עדיף הורה לא עשיר וטוב ומכיל על הורה עשיר ואטום ויש המון כאלו ...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'סליחה שנדחפת'
סליחה שנדחפת
10/07/2018 | 00:12
15
27
אבל מנסה להבין משהו - בכיתות התקשורת אין גבוהים?
 
אני שואלת כי יש לי ילדה ... גבוהה (מינוח מוזר) אבל עם ל"ל וקשו"ר ולא היתה מטופלת עד עכשיו מבחינת נושא תקשורת כי רק אובחנה... אז מה זה עושה אותה - בינונית - גבוהה מינוס? כרגע מיועדת לכיתת תקשורת כי אמרו שהשילוב לא יספיק לצרכים שלה... אז היא תהיה גבוהה מצד אחד אבל סביבה ילדים נמוכים? באמת אין ילדים גבוהים?
 
(אה, ובלי שום קשר... בעניין הדיון כאן, לא מוצאים לה כיתה... כך שאלוהים יודע מה יהיה בשנה הבאה).
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בכיתת תקשורת רובם גבוהים.'
בכיתת תקשורת רובם גבוהים.
10/07/2018 | 07:51
19
ילד בתפקוד נמוך, סיכוי נמוך שיצליח לשרוד(היום) בסביבה בית סיפרית רגילה.
אבל גם אז תלוי איך תגדירי נמוך.
 
אבל את נותנת דוגמא טובה.
את מגלה שאפילו שאם את חושבת שלבת שלך תתאים יותר כיתה טיפולית קטנה, וזה מה שאת חושבת שיהיה הכי טוב בשבילה, ואת לא מוצאת לה מקום.
יש מחסור בכיתות חינוך מיוחד, ויש מחסור בבתי ספר.
 
אני בכלל נגד מוסדות נפרדים עקרונית.
רק שזה אומר שכל ביתי הספר חייבים לעבור מהפכה לא נורמאלית ולהפוך לביתי ספר משולבים אמיתים, ושינוי מוחלט בשיטת החינוך.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'ודאי שיש'
ודאי שיש
10/07/2018 | 07:52
12
19
כיון שהחינוך הרגיל כבר כיום לא ממש ערוך להכללה (שילוב) אמיתית,
יש גם כיום ילדים המוגדרים "גבוהים" שלא מוצאים בו את מקומם ועוברים לכתת/בי"ס חנ"מ.
ואם הרפורמה הזאת תאושר, יהיו רבים יותר.
 
 
ואת לא נדחפת
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אולי כן ייצא מזה משהו טוב'
אולי כן ייצא מזה משהו טוב
10/07/2018 | 08:06
11
17
עוד שנתיים הבן שלי עולה לחטיבה.
כרגע הולך לו בסדר גמור בשילוב.
אבל הבנתי שהרבה פעמים יש משבר במעבר לחטיבה.
ולנו באזור יש נראה לי כיתת תקשורת אחת, כמובן במקום מרוחק ואף ילד "רגיל" לא יילך לשם.
אני מאד רוצה שיילך לחטיבה של הגדול. או לחטיבה של היישוב כי לפחות כרגע יש לו חברים שבטוח יגיעו לשם.
אבל אין שם שום כיתה מיוחדת.
אז אולי כן תהיה בעתיד.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'ואם היו יותר משאבים לשילוב'
ואם היו יותר משאבים לשילוב
10/07/2018 | 08:16
10
20
יותר הנחיה לצוות, שינוי דיסקט אצלם והפנמה שהשילוב תורם לכולם,
פתיחות והקשבה לצרכים של הילד, בקיצור-
כל מה שצריך כדי שגם בחט"ב הוא היה מרגיש טוב בשילוב,
לא היה עדיף בעינייך?
 
הסללת ילדים מיוחדים לחינוך נפרד, היא משהו טוב?
למי?
להם?
לחברה?
מה הם ומה חבריהם ה"רגילים" ילמדו מזה לחיים?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא שאלו אותי מה עדיף'
לא שאלו אותי מה עדיף
10/07/2018 | 08:48
9
15
ברור לי שהשאיפה שלי היא שילוב יחידני בחטיבה של הגדול. ברור לי שזה מה שהבן שלי צריך.
אני רק מנסה למצוא משהו חיובי כי את ההחלטה שלהם כבר לא נוכל לשנות
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'למה לא? בני-אדם החליטו, בני-אדם יכולים להחליט אחרת'
למה לא? בני-אדם החליטו, בני-אדם יכולים להחליט אחרת
10/07/2018 | 08:53
8
14
כמו שעושים רפורמה
אפשר לעשות רפורמה ברפורמה
 
תלוי כמה לחץ יופעל על הפוליטיקאים.
עד לזמן האחרון בקושי שמענו על הרפורמה הזאת, אז לא הופעל מספיק לחץ בזמן.
אם תהיה התעוררות עכשיו, יתכן בהחלט שלפני היישום יהיה שינוי.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'הלחץ הוא תמיד כספי'
הלחץ הוא תמיד כספי
10/07/2018 | 09:27
7
16
וזה מה שהוביל את השינוי. השתמשו בכל מיני צידוקים לכאורה חיוביים והשאירו בסופו של דבר החלטה שבה ממונה על תקציבים בחינוך קובע מי ילך להיכן וכמה יקבל... השאירו בצורה עמומה הגדרת תפקוד ולא ברור לפי מה יקבעו תפקוד שעל פיו גובה העזרה יקבע....
 
אני עומדת לקחת את הילדה שלי מכל מה שהיא מכירה כיום כי אמרו לי שמה שניתן לתת לה בשילוב זה פשוט לא מספק. כל פעם שאני חושבת על זה בא לי לבכות. אני גם לא יכולה לתת לה את כל העזרה באופן פרטי כדי לפצות על החוסרים האלו כי אין לי את היכולת הכלכלית... אז הילדה שלי נענשת וממודרת מהעולם הרגיל.
 
זה חרא גדול.
 
הלכתי ביום ראשון להפגנה... ראיתי את האנשים המדהימים שניסו למחות. אין לי מה להגיד חוץ מאשר להרגיש נבגדת שוב ושוב על ידי האנשים שאמורים לדבר בשמנו.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'האם את בטוחה שהשילוב לא יעזור?'
האם את בטוחה שהשילוב לא יעזור?
10/07/2018 | 09:44
2
13
מתנצלת מראש אם אני סתם מבלבלת אותך.
אבל השאלה היא האם נכון לקחת ילדה שעד עכשיו לא ידעו מה הסיבות לבעיות ולא טיפלו נכון ולא ידעו מה כן יכול לעזור וישר להכניס אותה למקום כל כך שונה.
האם לא נכון לנסות שנה שילוב ורק אז לראות האם הוא מספיק או לא?
בעיני השינוי גדול מדי. אם הוא נחוץ, אז עושים את זה. אבל אולי הוא לא נחוץ?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כמובן שאני לא יכולה לדעת במאה אחוז'
כמובן שאני לא יכולה לדעת במאה אחוז
10/07/2018 | 09:50
1
12
אני פשוט מסתכלת על המצב לוגית -
 
אם הקושי שלה היה חברתי בלבד (שהוא לא קושי קטן כלל וכלל) אז משלבת שהיתה עוזרת בתיווך החברתי אולי הייתה מסייעת - אבל אני חייבת לציין שהבת שלי במצב חברתי גרוע עקב שנים של חוסר טיפול כי לא היה מי שיגיד לנו מה לעשות (קבלנו אבחון שלילי לאוטיזם בגיל חמש ואמרו לנו שהקושי שלה רגשי וטופלה רגשית וזהו).
 
אבל יש לה גם לקות למידה והפרעת קשב שרק זוהו עכשיו ופער משמעותי בלימודים. קשה לה גם ללמוד בכיתה בגלל הרעש הרב שהילדים האחרים עושים, יש לה גם קשיים במוטוריקה העדינה והגסה וכל אלה גם משפיעים על האפשרות שלה להשתלב בפעילות ספורט, פעילות בהפסקה... וכל מה שקשור לכתיבה.
 
השילוב אמור לספק עזרה להכל אבל בפועל זה לא קורה. לא ברור לי גם איך מגדירים הגדרת תפקוד לילד מורכב. ההתייחסות בהגדרות שראיתי היא תמיד פר תפקוד לפי לקות ספציפית...
 
ההמלצה לכיתה קטנה באה מהמאבחנת... כמובן שאני לא חייבת להקשיב לה אבל זה בהחלט מחזק את התחושה שלפחות כרגע רצוי לחזק אותה בכל התחומים לפני מחשבה על שילוב.
 
אני מבכה על השנים האבודות אבל אני לא יכולה להחזיר את הגלגל אחורה...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'את יודעת, בקשיי מוטוריקה אפשר לטפל על ידי'
את יודעת, בקשיי מוטוריקה אפשר לטפל על ידי
10/07/2018 | 11:27
11
ריפוי בעיסוק וספורט.  אולי גם ספורט טיפולי.
היא מעכשיו זכאית ל3 טיפולים בשבוע בתחומי ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ופסיכולוגיה.בחירת התחומים לפי הצורך. אפשר לנצל לריפוי בעיסוק יותר.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-''
10/07/2018 | 10:22
1
232
כשה שלי למד בכתת תקשורת ביסודי, למד איתו ילד אחד
שמשנה לשנה שולב ביותר שיעורים בכתה מקבילה, רגילה
(כל ילד בכתת תקשורת יכול להשתלב בחלק מהשיעורים,
לפי מה שהוריו והצוות חושבים שנכון לו).
עד שבסופו של דבר עבר לגמרי לכתה המקבילה.
אולי משהו כזה יתאים גם לבתך.
כמו תמיד- הכל תלוי בנפשות הפועלות, בעיקר בצוות החינוכי.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'תודה'
תודה
10/07/2018 | 15:04
11
מקווה שזו תהיה המגמה.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'למה באמת שלא תנסי שנה אחד עם סעיית?'
למה באמת שלא תנסי שנה אחד עם סעיית?
10/07/2018 | 11:21
1
11
לדעתי המעבר מחינוך רגיל בלי עזרה לחינוך מיוחד ( וכיתה קטנה זה בכל זאת חינוך מיוחד) זה קפיצה על מספר מדרגות...למה לא לנסות לעשות שינוי בהדרגה?
אולי יספיק לה רק סעיית?
את אפילו לא יודעת..
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'נכון...'
נכון...
10/07/2018 | 11:56
15
אני פשוט צריכה לעשות החלטה כלשהי ולהתנדנד לא עוזר לי. בראיה שלי, אני מרגישה שכיתה קטנה יותר תתאים לצרכים שלה כרגע. הסיבה העיקרית נגד היא המרחק, אבל מבחינת הצורך הלימודי והטיפולי אני מרגישה שכיתה קטנה תעזור יותר.
 
אני יודעת שיש כל מיני זכויות לטיפול אבל כשהכל מרוכז במקום אחד זה מקל על חלק מהמשימות של להסיע, לתאם, למצוא זמן. גם ככה מעבר לטיפולים שניתן לקבל בבית הספר נצטרך לתת עוד טיפולים וסיוע, אז כמה שניתן לרכז תחת קורת גג אחת יותר טוב כרגע.
 
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'יש לי 2 דוגמאות סותרות'
יש לי 2 דוגמאות סותרות
10/07/2018 | 10:48
14
1) גן תקשורת שבני סיים- 5 ילדים מתוף 8 עברו לכיתה קטנה. רובם תיפקוד בינוני. אחד מתוכם ילד מאוד חמוד כלומר התקושרת הלא מילולית שלו מאוד גבוה אבל עם איחור שפתי משמעותי (כמובן אני לא יודעת מה רמת התפקוד שלו מבחינה רשמית).
אבל לגביו הרבה התלבטו האם בה"ס לחינוך מיוחד או כיתה קטנה בבה"ס רגיל. בסוף בחרו כיתה קטנה. כל הילדים האלו מדהימים, אבל תיפקודם יחסית ל"רגילים" היא נמוכה משמעותית.
2) בנה של החברה שלי. הוא אובחן באמצע כיתה ג'. עד סוף שנה"ל היה עם סעיית. בכיתה ד' עבר לכיתה קטנה. כולם מאושרים. הילד שמח ומאושר. יחד איתו גם הוריו. מניחה שהילד די גבוה אם עד כיתה ג' אף אחד לא ראה קשיי תקשורת...
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>

הודעות אחרונות

07:01 | 19.11.18 אנה חדשה
06:18 | 19.11.18 אנה חדשה
09:00 | 18.11.18 2014abc
12:31 | 14.11.18 אילה ויזוקל
07:49 | 08.11.18 schlomitsmile
09:05 | 04.11.18 schlomitsmile
20:43 | 03.11.18 קלינאית במסע
09:19 | 31.10.18 אנה חדשה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ